Dalis Entusiaster - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 38 av 743 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 538 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er forresten Yamaha 3900 kraftig nok for Ikon 8???
    Ingen ren surround forsterker er sterk nok, da må man ha en min 200w i hanskes med så de kan klare å yte sitt potensiale.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ingen ren surround forsterker er sterk nok, da må man ha en min 200w i hanskes med så de kan klare å yte sitt potensiale.
    Å jo da, det finnes. De største til Nad og Onkyo klarer å dra disse. I prisområdet til Yamaha`n er det vel Onkyo 906 som hadde vært et bra alternativ. Den kan trekke 1000W fra nettet.
    Men ville ha beholdt Denon å kjøpt et sluttrinn.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Jeg ser ingen vits å bytte fra Denon AVR-3808 til Yamaha RXV-3900 uansett.... Disse er rimelig like, bortsett fra at Yamaha'n har litt mere kraft å ta av.

Gå for ekstra effektforsterker istedenfor ny reciever! :-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jepp. Jeg ser ingen vits å bytte fra Denon AVR-3808 til Yamaha RXV-3900 uansett.... Disse er rimelig like, bortsett fra at Yamaha'n har litt mere kraft å ta av.

Gå for ekstra effektforsterker istedenfor ny reciever! :-D
    Hvis man ikke har bruk for to HDMI utganger da.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Å jo da, det finnes. De største til Nad og Onkyo klarer å dra disse. I prisområdet til Yamaha`n er det vel Onkyo 906 som hadde vært et bra alternativ. Den kan trekke 1000W fra nettet.
    Men ville ha beholdt Denon å kjøpt et sluttrinn.
    Det er meget mulig og da er det bare å hive seg over den første og beste forsterkern, synes de skulle hatt med effekttrinn som Marantz har begynt med nå på sin nye receiver. Det er slik det skulle vært mener jeg da men.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes de skulle hatt med effekttrinn som Marantz har begynt med nå på sin nye receiver.
    Hæ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hæ?
    Marantz America | AV Separates

Jeg tenkte på det nye surroundsettet til Marantz som består av en forforsterker og en effektforsterker. Synes dette er en god løsning om dem la mer vekt på masse power i disse. Da hadde man sluppet å supplere med effekter og det der da serru.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget mulig og da er det bare å hive seg over den første og beste forsterkern, synes de skulle hatt med effekttrinn som Marantz har begynt med nå på sin nye receiver. Det er slik det skulle vært mener jeg da men.
    En Onkyo 876 er vel mer strømsterk enn Marantz sin nye 8003

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    En Onkyo 876 er vel mer strømsterk enn Marantz sin nye 8003
    Det er mulig og selv har jeg null peil på Onkyo, eneste jeg vet at dem er meget gode til prisen å bedømme.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz America | AV Separates

Jeg tenkte på det nye surroundsettet til Marantz som består av en forforsterker og en effektforsterker. Synes dette er en god løsning om dem la mer vekt på masse power i disse. Da hadde man sluppet å supplere med effekter og det der da serru.
    Da er jeg med. Ble litt forvirret da du skrev receiver med effektforsterker, siden det finnes i alle receivere ;-)

Det er jo en del slike løsninger, men pleier å være fryktelig dyrt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg med. Ble litt forvirret da du skrev receiver med effektforsterker, siden det finnes i alle receivere ;-)

Det er jo en del slike løsninger, men pleier å være fryktelig dyrt.
    Det som er no møkk at kvalitet koster desverre en del kroner, men sånn er det med alle ting. Man får greit kneipp brød på rema for 5kr, betaler man 30 et annet sted får man mer kvalitet. Er bare sånn linja er lagt opp desverre, skal vi ha krefter og kvalitet så da er det ikke vits å se på en Lada.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant, men jeg har fortsatt følelsen av at en receiver i prisklassen rundt 10-15000 gir veldig mye for pengene i forhold. Nå vet ikke jeg hvor mye Marantzene koster, men husker den vanvittige prisen på Rotel-prosessorene.

Edit: Det kneippbrødet er faktisk et av de beste hos de vanlige kjedene, uansett pris ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant, men jeg har fortsatt følelsen av at en receiver i prisklassen rundt 10-15000 gir veldig mye for pengene i forhold. Nå vet ikke jeg hvor mye Marantzene koster, men husker den vanvittige prisen på Rotel-prosessorene.

Edit: Det kneippbrødet er faktisk et av de beste hos de vanlige kjedene, uansett pris ;-)
    Det er bra du liker godt brød

Priser som ikke ligner grisen er dagligdags det i dette landet, tenk deg hva du betaler for når du kjøper et par høytalere.

Trekasser, spoler, filter, kabelstumper, metall, papp til elementer, terminalplugger og et merke. Det er ikke noe som er rettferdig i den bransjen der gitt....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....priser ja. det er en fin ting....

Jeg personlig foretrekker innkjøp + moms.... :-P

Men men, nok om det.
    Nå, tronna_83, hvordan ligger det ann med valget? Blir det effekt?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som forforsterker er Denon et trygt valg. Supler med effekt og dette vil lyde meget bra.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser veldig mange anbefaler meg å beholde 3808, men som også mange har fått med seg er jeg så lei dens nedtoning på dialoger. dette sa de i testen også. Og det at jeg vil ha yamaha har å gjøre med at jeg ønsker meg ett varmere lydbilde.

Sterk nok vil jeg også tro den er, da den yter 10 watt mer enn 3808

Men takker for alle tips. Ser veldig mange liker Parasound. Hvilken modell ville dere gått for og hvor mye koster den hvis jeg beholder 3808 og kjøper fullt ikon sett, da med ikon 8

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argumentet mitt er jo blant annet det med ett varmere lydbilde. jeg er ofte hos naboen. han har en eldre yamaha og det låter varmt og deilig.

Den lyden jeg higer etter også

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et varmere lydbilde får du kun ved å suplere med en effektforsterker med varm klang, f.eks Abrahamsen som jeg har eller Parasound som samtlige andre her har... :-D

Nedtonet dialog, hmmm......her kan vel kanskje Da-ty utale seg som også har 3808?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Et varmere lydbilde får du kun ved å suplere med en effektforsterker med varm klang, f.eks Abrahamsen som jeg har eller Parasound som samtlige andre her har... :-D

Nedtonet dialog, hmmm......her kan vel kanskje Da-ty utale seg som også har 3808?

Så du mener det ikke er forskjell i lydbildet når det gjelder klang på Denon, Yamaha, Onkyo og resten????? Hmm....skal ikke uttale meg så mye da jeg ikke har all verdens peiling, men har da snakket med mange som har forskjellige meninger om det. noen liker Denon, mens andre sier de ikke liker lydbildet den gir.
    Jeg liker forsterkeren meget godt på mange punkter, men har disse ankepunktene jeg nevnte.

Flere som har vært her har stusset over at dialogen er lav, og om jeg skrur centeren opp en god del db så er det ikke som det skal være. Og selv om dialoger skal være mye lavere enn effekter selvsagt, så er det så stor overgang fra rolige partier til høye. Dette må da gå ann å få gjort noe med?

Men, jeg skal ikke si at det ikke kan være ett eller annet jeg ikke har funnet ut ennå når det gjelder innstillinger, så tar i mot tips med glede=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Så du mener det ikke er forskjell i lydbildet når det gjelder klang på Denon, Yamaha, Onkyo og resten????? Hmm....skal ikke uttale meg så mye da jeg ikke har all verdens peiling, men har da snakket med mange som har forskjellige meninger om det. noen liker Denon, mens andre sier de ikke liker lydbildet den gir.
    Jeg liker forsterkeren meget godt på mange punkter, men har disse ankepunktene jeg nevnte.
    Nei det var ikke det jeg mente. Var kanskje litt uklar der. Men du vil høre tydeligere forskjell ved å heller suplere med en effektforsterker i den prisklassen som RXV3900 ligger i. Jeg tror du vil høre større forskjell da. Også får du en forsterker som kan drive Ikon 8 til de ytterste grensene uten at det blir hissig, skarpt eller skjærende, som mange recievere blir ved veldig høyt volum og kravstore høyttalere....

I tillegg får du avlastet recieveren du har og den vil gjøre en bedre jobb på resterende kanaler....

3900 er utvilsomt en veldig god reciever, men sååå mye bedre enn 3808 er den nok ikke. Og om Yamaha er så mye varmere i klangen enn Denon er jeg litt usikker på. Yamaha er jo veldig dynamiske og kan bli litt hissige av og til i min mening, men ofte i en positiv retning....

Poenget mitt er, skal du ha et betydelig/merkbart "varmere" lydbilde, gå for en effektforsterker som passer til Ikon serien... F.eks Parasound som nevnt.... ;-)

Jeg for min del bruker Abrahamsen V 4.0 effektforsterker på Mentor og synes det fungerer knallbra. Abrahamsen er nok ikke det mest kjente merke, men de lager gode forsterkere med en veldig varm og pen klang med stålkontroll i bassen. Den yter 2x70 watt, men med en ekstrem strømforsyning. Kjøper du 2 får du 2x280 beinsterke watt.

Side 38 av 743 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 538 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •