Dalis Entusiaster - Side 378

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 378 av 742 FørsteFørste ... 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 374 375 376 377 378 379 380 381 382 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 ... SisteSiste
Viser resultater 7,541 til 7,560 av 14836
    Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Onkyo for svak? Kommer vel an på hva du velger. Feks 1007, 876 og 875 er vel langt sterkere enn feks Yamaha 3900. Har prøvd både Yamaha 3800 og Onkyo 875 på Concept 8 - Onkyo er klart best og leverer mest power. Men.... Når det kommert til en så stor høyttaler som Lektor 8, er det effektforsterker som gjelder hvis du skal dra fult liv i dem
    helt enig med deg!recievere som klarer å sparke liv i sånne høyttalere koster summer.. og et effekt trinn er selsagt derfor et mye bedre valg hvis vi skal få noe ut av høyttaleren.8) bedre med en "kurant" reciever og et bra effekt trinn...

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kjøp heller en rimeligere forsterker og putt på et Parasound effektrinn så er man reddet en stund.
    Vilken effektforsterker er best til våres Dali? og hvor mye effekt vill Ikon serien ha ?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Vilken effektforsterker er best til våres Dali? og hvor mye effekt vill Ikon serien ha ?
    Vincent SP331 og Parasound New Classic 2250 funker fjell på de størrre modellene, dem liker guffe så det er ikke noe å spare på der og gi dem det de orker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/58899

Hva med denne Effekten? Dette er en 3 kanalers som yter 3x200w.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/58899

Hva med denne Effekten? Dette er en 3 kanalers som yter 3x200w.
    Får se da hva jeg går for... spørs litt på penger detta. Men tenkte på Ikon 2 å Ikon vokal 2 jeg da. Hva tror dere om dette?

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette har vært opp til diskusjon tidligere i tråden, men jeg vurderer å gå fra B&W til Dali med Dynamic Precision effekt. Har noen her erfaring med DP til Mentor 6? Bruker forøvrig en Onkyo TX-SR875 som pre. Rommet det skal stå i er kun 12kvm, så de B&W 803N jeg har nå er i største laget. Vurderer derfor et bytte til Mentor.. Kan rommet bli i minste laget for disse også? Har gjort mange akustikk tiltak, med både bassfeller og demping i førstrefleksjon og tak.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Mulig dette har vært opp til diskusjon tidligere i tråden, men jeg vurderer å gå fra B&W til Dali med Dynamic Precision effekt. Har noen her erfaring med DP til Mentor 6? Bruker forøvrig en Onkyo TX-SR875 som pre. Rommet det skal stå i er kun 12kvm, så de B&W 803N jeg har nå er i største laget. Vurderer derfor et bytte til Mentor.. Kan rommet bli i minste laget for disse også? Har gjort mange akustikk tiltak, med både bassfeller og demping i førstrefleksjon og tak.
    Testet Mentor 6 på min DP 6.12HP... var vannvittig bra! Har nå Helicon 800 på samme rug.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en DP PA-1 jeg har. En 40kg kraftkar på 2x250W. Det blir ikke for framoverlent i diskanten på Mentor 6 altså? Er livredd for skrikende og slitsom diskant *grøss*

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Det er en DP PA-1 jeg har. En 40kg kraftkar på 2x250W. Det blir ikke for framoverlent i diskanten på Mentor 6 altså? Er livredd for skrikende og slitsom diskant *grøss*
    Nå kjenner jeg ikke din DP så godt.. men min DP 6.12HP er kjent for å være relativt mild i toppen.

DP på f.eks Bowers and willkins er vistnok også vannvittig bra. CM9 er jo "årets høyttaler", totalt sett!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld så er jeg en i gjengen, Concept 6, Concept CT, Concept 1, Concept 2 og Concept sub 12.

Og som om det ikke var nok med det... Henter et par med IKON 5 kveld

Så da blir det å selge av front linjen i Concept og kjøpe en IKON Vokal 2. så jeg får komplett Ikon frontlinje.

Hva tror dere om dette folkens?
    Front: Ikon 5
    Senter: Ikon Vokal 2
    Bak: Concept 1
    Sub: Concept sub 12

Eller bør jeg beholde Concept 2 som bakhøytallere?

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nå kjenner jeg ikke din DP så godt.. men min DP 6.12HP er kjent for å være relativt mild i toppen.

DP på f.eks Bowers and willkins er vistnok også vannvittig bra. CM9 er jo "årets høyttaler", totalt sett!
    Nå er det B&W 803N jeg har fra før, men disse er i overkant store. Derfor jeg vil teste ut Mentor6.

Newcomer DKH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av disse forsterkerne vil være beste match til Dali (har nå concept 6, men kan muligens tenke meg ikon, mentor menuet eller mentor 1 frem i tiden):
    - Camridge 840 ver.2 (men kommer 850 snart kanskje?)
    - Naim Nait 5i
    - Denon PMA-1500

(må ha ht-bypass, derfor dette utvalget)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tester vi litt

Concept 2, Ikon 5, Concept 6

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DKH
    Hvilken av disse forsterkerne vil være beste match til Dali (har nå concept 6, men kan muligens tenke meg ikon, mentor menuet eller mentor 1 frem i tiden):
    - Camridge 840 ver.2 (men kommer 850 snart kanskje?)
    - Naim Nait 5i
    - Denon PMA-1500

(må ha ht-bypass, derfor dette utvalget)
    Jeg ville ha lånt med meg de hjem og testa selv, vi kan kanskje si noe annet enn det du er enig i. Det beste er å ta disse kandidatene til test, du får kanskje en annen oppfatning da.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel nesten medele at mine Dali Mentor 8 er sendt over dammen fra Danmark og er på vei til Moss, de har jo allerede fått en addresse så dette kan bli moro fra ende til annen. Da er det bare å krysse fingra og terne og vente til i morgen, da skjer det en skikkelig oppgradering her også. Nye kabler og Dali Lux plugger er kjøpt inn som sagt, her er det pakke ut og plug'n'play.

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel nesten medele at mine Dali Mentor 8 er sendt over dammen fra Danmark og er på vei til Moss, de har jo allerede fått en addresse så dette kan bli moro fra ende til annen. Da er det bare å krysse fingra og terne og vente til i morgen, da skjer det en skikkelig oppgradering her også. Nye kabler og Dali Lux plugger er kjøpt inn som sagt, her er det pakke ut og plug'n'play.
    dette gleder jeg meg til å høre/lese om den rapporten som du kommer med etter noen timer/dagers lytting,, :-D

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tester vi litt

Concept 2, Ikon 5, Concept 6
    se her ja .. her var alt rigget klart , skal bli artig og se hva som blir stående igjen og hvorfor,lykke til:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    dette gleder jeg meg til å høre/lese om den rapporten som du kommer med etter noen timer/dagers lytting,, :-D
    Jeg skal prøve å satt sammen noen ord som kan beskrive lyttingen på disse, satse på det blir bra vel og sette meg ned med en del timers innspilling så løsner dem fortere enn antatt også. Det blir litt av en "spillejobb" men det skal nok bli moro å pakke dem ut.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    se her ja .. her var alt rigget klart , skal bli artig og se hva som blir stående igjen og hvorfor,lykke til:-D
    Inntrykket så langt, har bare hørt på musikk. Ikon 5 har en så detaljert lyd at ingen av dem andre klarer å holde følge. Concept 6 synes jeg høres litt "tam" ut for størelsen litt brumlete og uklar. Concept 2 er den som jeg liker best, hvertfall sett til prisen! Varmere enn dem andre, men mangler den klare og fine toppen Ikon har.

Dette er da testet både med og uten suben. Noe jeg ikke likte sånn m.t.p plassering så er Ikon 5 sykt lave, så ser nesten litt corny ut!

Nå er det film time

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntrykket så langt, har bare hørt på musikk. Ikon 5 har en så detaljert lyd at ingen av dem andre klarer å holde følge. Concept 6 synes jeg høres litt "tam" ut for størelsen litt brumlete og uklar. Concept 2 er den som jeg liker best, hvertfall sett til prisen! Varmere enn dem andre, men mangler den klare og fine toppen Ikon har.

Dette er da testet både med og uten suben. Noe jeg ikke likte sånn m.t.p plassering så er Ikon 5 sykt lave, så ser nesten litt corny ut!

Nå er det film time
    Morsom lesning og nyttig men prøv Ikon 6 mens du er i gang også.

Side 378 av 742 FørsteFørste ... 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 374 375 376 377 378 379 380 381 382 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •