Dalis Entusiaster - Side 375

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 375 av 743 FørsteFørste ... 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 371 372 373 374 375 376 377 378 379 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 ... SisteSiste
Viser resultater 7,481 til 7,500 av 14851
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Gratulerer til både deg Roger Waters og deg Skorob med valg av nye høytalere.

Fikk min Dali Lektor center på onsdag.
    Fin center som passet inn akkurat under TV-en min,den var større enn jeg hadde trodd.
    Suck my duck.... har jo samme TV bord som kjærringa du .

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stor forskjell på de 2 forskjellige senter modellene i Ikon serien? Vurderer og oppgradere til Ikon front linje etterhvert.. men greit å sjekke ut litt i forkant.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fin center som passet inn akkurat under TV-en min,den var større enn jeg hadde trodd.

Utrolig flott og ryddig!8)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Er det stor forskjell på de 2 forskjellige senter modellene i Ikon serien? Vurderer og oppgradere til Ikon front linje etterhvert.. men greit å sjekke ut litt i forkant.
    Elementene og kassa er litt større men Lektor centern er også noe å se på om du ønsker noe som er litt "bøsere" i størrelse, Mentor Vocal senteren er bare helt sykt bra. Den er en drøm i et hjemmekino-oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da er de omsider i hus . Spiller relativt greit.. men ikke rukket å hørt så mye enda. Måtte sette sammen et TVbord for madammen først. Samt sette opp Lektor 3 der . Ble knall det og . Lektor 3 på NAD T747 dug . hehe.

Men men.. er relativt sliten etter masse kjøring på jobb og privat idag.. så tror jeg bikker :S.
    Steike ta, her er det fler som har oppgradert ja!! Helicon er vanvittig lekkert, og vil tro de spiller nærmest himmelsk! Utrolig flott lakkert treverk i dem også...

Grattus!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig pent oppsett
    Vil tro lektoren passer pent inn i lydbildet der!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye til deg også Skorob med helt fantastiske høyttalere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, nå trenger jeg hjelp av dere dali eksperter. Mine Concept 8 skal byttes ut, men i hva? Jeg har sett på både Evidence 870 brukt, Ikon 8 og Mentor 5. Musikktypen er som regel techno og tempofylt, men høyttalerne skal klare å spille av annet rolig musikk også! Da jeg først startet å kikke etter nye høyttalere var jeg fornøyd med signaturen i conceptene, men ville gjerne oppgradere lydtrykket, bassen og dynamikken og jeg kikket derfor med en gang over på Klipsch. Jeg vet ikke om det var settingen, forsterkeren eller sangen vi hørte på (massive attack) da jeg fikk høre på Klipsch hos Tonart i Trondheim, men jeg likte det rett og slett ikke, ekstremt kul og dynamisk bass, men jeg fant rett og slett ikke mellomtonen og diskanten var ikke slik jeg ville ha den. Etter å ha vært på den nye kinoen her i Horten et par ganger i jula har jeg nå prioritert ned lydtrykk og dynamikk en smule (vil fortsatt ha den selvfølgelig). Da jeg kom hjem og skrudde opp lyden mens jeg så på en film hørte jeg virkelig hvor grumsete det låt i forhold på den nye kinoen.

Så her kommer spørsmålet. Hvor må jeg for å finne lydtrykket og dynamikken til klipsch og diskanten og mellomtonen til dali? (Jeg har også sniffet litt på b&w her, men jeg er jo også da forelsket i dali).

Hvordan spiller de nevnte høyttalermodellene i forhold til mine Concept 8? Vil en Ikon 8 eller Evidence 870 klare å riste rommet mer enn mine gamle?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt ette hva slags elekronikk du har... Men Mentor 6 er en vinner.. Mentor 5 er skuffende... Ikon 6 og 8 er gull .

Rom risting fixer du med sub.. mitt tips... IKON6 + SVS plus 12 cylinder ifra Kart - L-Sound AS (koster 9500kr!!).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denon 3805 nå (for liten for disse høyttalerne kanskje), men planen er å kjøpe en Emotiva når lommeboka blir stor nok. Romristing var kanskje ikke rett begrep. Jeg har en forholdsvis kraftig sub fra før av og skal jeg ha bass så får jeg bass! Men disse duger ikke i det frekvensregisteret jeg vil ha. Jeg vil ha dynamikken og lydtrykket fra 100hz og opp, det er de som er morro!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah... da er IKON 8 knall . Men ja.. du burde vurdere forsterkerbytte/innkjøp på samme runde da!

IKON6, sa fårdu råd til begge til prisen av IKON 8 .

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får gratulere roger w og skorob med noen flotte høytalere, :-D
    skorob hva skal du drive disse med

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tusen takk for det mister, veldig fin center du har fått deg også. Lektor serien er lekende bra til prisen å bedømme. Dali gir mye for pengene synes jeg og det skal ingen ta fra dem. Om du synes tven kom litt i veien så skru opp tv på veggen da vel?
    Neida centeren går akkurat under TV-en så den går klar.
    Leier bare denne leiligheten min,så jeg har ikke tatt sjansen på å henge TV-en opp på veggen pga. digre hull etter skruer.

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Suck my duck.... har jo samme TV bord som kjærringa du .
    Hehehe,har sett flere her inne på forumet som har det TV bordet

Takk til alle for fine kommentarer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    Thanks a lot, sjekka statusen på dem i dag og det viser seg at det er tomt på lageret i Dk, får nok belage meg på 14 dager med venting men det går nok greit skal du se. Jeg har Dali Helicon 300 på lån frem til den tid så jeg er ikke lydløs av den grunn.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Vil tro lektoren passer pent inn i lydbildet der!
    Ble fortalt av Hi-Fi klubben i Tromsø at Lektor har tatt over for Suite serien,så da ble det Lektor center på meg.
    Ikon centeren ville ha for mye diskant på en måte i forhold til Suite.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har aldri skjønt forskjellen med dette biwire systemet, tviler jeg ville ha hørt noe spes forskjell. Disse kabeldiskusjonene har gått i evigheter uten noen spes form for enighet, men så lenge kabelen ser bra og og resten er gull så er jeg fornøyd.

De sier det er mye forskjell på kabler, men det er veldig små forskjeller tror jeg i det hele og sanne øyeblikk. Når man ser inni disse høytalerne så det ikke akkurat noe dyrt som sitter der heller, snakeoil u name it.

Bare så det er sakt så er dette noe jeg tror ikke noe jeg vet men tror kabler har litt forskjellige egenskaper ettersom hva de er laget av... en kabel av et materiale kan gi klarere mellomtone mens en annen kabel kan gi skarpere diskant for eksempel så da vil jeg satse på at det vil kunne bedre lyden betraktelig om man biwirer med en kabel som er god til hver sin frekvens... rett meg gjerne om jeg er helt på jordet her altså

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    Har en merkelig oppstilling egentlig:

PD-D9-J / Squeezebox(samt en "server" med FLAC samling) - Lyngdorf DPA-1 (med roomperfekt, GENIALT) - PS Audio DAClink III - Dynamic Precision 6.12HP.

"What? DAC der?!" tenker du nå. Men grunnen er faktisk at DPA-1 + DP 6.12HP er en elendig match impedansemessig, så det suser voldsomt i høyttaleren om disse kobles direkte mot hverandre. Løsningen er å sette en DAC imellom, siden DPA-1 kan sende digitalt også. Så kjeden er 100% digital frem til analogdelen til PS DAC'en.

Lyden?! Tja, kan vel si den er "organsik" og med en klang som er litt "lubben". Passer superdiskanten til Helicon utmerket. Musikalsk og sikkert feil så det synger, men veldig behagelig på det meste!

Det spiller MYE fetere enn hva f.eks Lyngdorf Millenium IV gjorde! Det var tynt og lite engasjerende.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Bare så det er sakt så er dette noe jeg tror ikke noe jeg vet men tror kabler har litt forskjellige egenskaper ettersom hva de er laget av... en kabel av et materiale kan gi klarere mellomtone mens en annen kabel kan gi skarpere diskant for eksempel så da vil jeg satse på at det vil kunne bedre lyden betraktelig om man biwirer med en kabel som er god til hver sin frekvens... rett meg gjerne om jeg er helt på jordet her altså
    Du har nok mye rett i det du sier så alle ledd har innvirkninger, men jeg tror ikke kablene er det som gjør anlegget lett å like. Jeg synes det blir galt å svi av masse lapper på kabler som kanskje ikke har noe hensikt i det store og hele, men kjøp kabler etter 10-15% av anleggets verdi er da min mening. Det er å få en flott finish tvers igjennom som er tingen, at alt ser bra ut synes jeg kan være greit når man kjøper sånt.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Parasound NC2100 ankommet
    Parasound NC2250 blir bestilt så fort jeg får spart opp litt cash! Forbanna bilen som plutselig fikk en knekt demper eller noe sånt! Penger flyt ut, lite kommer inn :evil:

Han som kjøpte Denonen min fikk den i posten i dag, og tror dere ikke at jeg glemte å sende kontrollene da xD hahhaha.

Kjekt å se at det er så mange som satser på Dali i disse dager 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Da var Parasound NC2100 ankommet
    Parasound NC2250 blir bestilt så fort jeg får spart opp litt cash! Forbanna bilen som plutselig fikk en knekt demper eller noe sånt! Penger flyt ut, lite kommer inn :evil:

Han som kjøpte Denonen min fikk den i posten i dag, og tror dere ikke at jeg glemte å sende kontrollene da xD hahhaha.

Kjekt å se at det er så mange som satser på Dali i disse dager 8)
    Det blir sånn når høytalerne blir så lett å bli glad i vet du, fått veldig bra medfart her inne for tiden også samt det har tatt seg opp veldig godt med innlegg og nye gjester her. Velkommen skal dere alle være.

Side 375 av 743 FørsteFørste ... 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 371 372 373 374 375 376 377 378 379 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •