Dalis Entusiaster - Side 373

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 373 av 743 FørsteFørste ... 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 369 370 371 372 373 374 375 376 377 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 ... SisteSiste
Viser resultater 7,441 til 7,460 av 14842
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jensrobert
    Hei!

Noen her som har noe erfaring med Concept 10..
    372 sider med Dali så tror jeg nok det. Da er det bedre å spørre det du liurer på så kanskje du får svar.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har faktisk en stump av qed original, kjørte biwire med den på høy å cs 122 på lav.. det ble et morsomt resultat men i lengden var det mer behagelig med bare cs 122 får man xt 350 på løpemeter da?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    jeg har faktisk en stump av qed original, kjørte biwire med den på høy å cs 122 på lav.. det ble et morsomt resultat men i lengden var det mer behagelig med bare cs 122 får man xt 350 på løpemeter da?
    De får man på løpemeter ja ellers får man kjøpt det fra england i værste fall. Sjekk ut Ebay.co.uk om ikke HFK har disse inne.....

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Til Jensrobert" (Jeg bommet litt med det sitatet isted :S)

Concept 10 har mye "trøkk" men tror det er mer å hente i icon 6 som er litt rimeligere, kommer litt an på hva du er ute etter... hva musikk du hører på...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger Waters

Takk for tipset blir jo litt i overkant av cs 122 med den xt 350 da? må jo oppgradere den og da :P finnest det bananplugger som matcher kabelens egenskaper? jeg har som regel bare koblet kabelen rett i forsterker å høttaler, har sett etter 7 år nå at det har gjort sitt i form av slitasje på forsterkeren...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger Waters

Takk for tipset blir jo litt i overkant av cs 122 med den xt 350 da? må jo oppgradere den og da :P finnest det bananplugger som matcher kabelens egenskaper? jeg har som regel bare koblet kabelen rett i forsterker å høttaler, har sett etter 7 år nå at det har gjort sitt i form av slitasje på forsterkeren...
    Du får matchende bananplugger som settes på med spesialverktøy av butikken, hadde XT400 før som jeg synes var en knakende god kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Til Jensrobert" (Jeg bommet litt med det sitatet isted :S)

Concept 10 har mye "trøkk" men tror det er mer å hente i icon 6 som er litt rimeligere, kommer litt an på hva du er ute etter... hva musikk du hører på...

Ja, trøkk tar jeg som en selfølge, doble 10ere,;-) men er det "golyd" ellers?
    Værste er att de er i posten på tur hjem til meg, Kjøpte dem "u-hørt" og er i grunn livredd for att dem skal høres vulgære ut, rett og slett...:sad:
    Var i grunn tenkt på å gå for jbl es 100 men ombestemte meg fort da jeg heller kom over daliene. Men har allikevell denne tvilen surrende..

Når det gjelder musikk er jeg veldig altspisende, blir vel det meste imellom opera og sånn techno- piss
    Hadde tenkt å la dem få tynt seg litt med noen kraftladninger fra Rush, spent på om de holder med i svingene:razz:

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jensrobert

Dali har jo pr dags dato ikke laget en høyttaler som ikke låter bra da så du trenger ikke være redd for det... Jeg har selv hørt concept 10 på en nad 372 å det var rått... mye bass å høyt volum uten noe tegn til ulyder eneste jeg kunne sette fingen på var at det ble litt mye bass i forhold til hva musikk jeg hører på... jeg er "metal junkie" å setter mer fokus på klarhet i toppen å litt mer "agressiv" / kjapp bass om jeg kan kalle det det... mange mener metal er musikk som passer på cervin vega gear men da blir det bare mørje utav det å jeg syns da også det blir mer støy enn musikk andre mener det er støy samma svarte hva man spiller det på :P men concept 10 er en god høyttaler så ikke bekymre deg for det men til neste gang så bør du ta deg en lytterunde før du kjøper... lydutstyr er en smaksak så ingen kan fortelle deg hva du liker

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom det plutselig inn et par Concept 2 inn døren her

Sammen med en NAD C272 da

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Da kom det plutselig inn et par Concept 2 inn døren her

Sammen med en NAD C272 da
    Koselig med litt saker i hus til glede og annen moro, selv får jeg inn Dali Helicon 300 til demo i kveld og det ser jeg virkelig frem til å prøve mens jeg venter på noe nytt skal komme inn døra til uken forhåpentligvis.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Koselig med litt saker i hus til glede og annen moro, selv får jeg inn Dali Helicon 300 til demo i kveld og det ser jeg virkelig frem til å prøve mens jeg venter på noe nytt skal komme inn døra til uken forhåpentligvis.
    Vi spiller i hver vår divisjon her ja :P

Concept 6, Concept CT, Concept 1 og Concept sub 12 blir sendt til meg imorgen

Men kunne ikke la disse strøkne Concept 2 bare gå ifra meg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi spiller i hver vår divisjon her ja :P

Concept 6, Concept CT, Concept 1 og Concept sub 12 blir sendt til meg imorgen

Men kunne ikke la disse strøkne Concept 2 bare gå ifra meg
    Vi spiller på det man har og har tilgang til med andre ord, det blir nok bra skal du se vet du. Er bare å kjøre på når du kommer i mål og du får et godt sett i heimen med du har kjøpt.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vi spiller på det man har og har tilgang til med andre ord, det blir nok bra skal du se vet du. Er bare å kjøre på når du kommer i mål og du får et godt sett i heimen med du har kjøpt.

Vurderer å sette det opp i et 7.1 system, men vet ikke hvor stor forskjell det er på 5.1 og 7.1? Concept 2 kjøpte jeg igrunn bare for å teste opp imot Concept 6... var noen som mente 2ern var varmere og litt behagligere enn 6ern... Og for den prisen jeg kjøpte dette for tror jeg at jeg kan få tilbake de samme dersom det ikke passer inn

Noen her som vet noe om den NADen? kan spørre i NAD klubben men hvis noen vet det her så slipper jeg forholde meg til fler tråder

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å sette det opp i et 7.1 system, men vet ikke hvor stor forskjell det er på 5.1 og 7.1? Concept 2 kjøpte jeg igrunn bare for å teste opp imot Concept 6... var noen som mente 2ern var varmere og litt behagligere enn 6ern... Og for den prisen jeg kjøpte dette for tror jeg at jeg kan få tilbake de samme dersom det ikke passer inn

Noen her som vet noe om den NADen? kan spørre i NAD klubben men hvis noen vet det her så slipper jeg forholde meg til fler tråder
    Grunnen til man setter opp i 7.1 er pga da får man side informasjon, er ikke mange filmer som har dette standard pr dags dato. Det er noen på Bluray og fler blir det, 5.1 er vel standardisert på de fleste filmer men noen satser litt høyere da.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lang epoke er over og faktisk litt tom i hjertet med å si det, Ikon 8 har forlatt min bopel til ære og glede til en hyggelig kjøpelysten kar fra Tønsberg. De er på veien over fjorden og vekk fra mitt kjære hjem, men livet går videre og hva skal man si mere? Bon Voyage..... Farvel Ikon..... Vi sees en gang i et annet liv.......

Men som en trøst sitter jeg her og koser meg med et par Dali Helicon 300 som låter av en helt annen verden, virkelig nydelige høytalere som folket burde lukte litt på når de skal se etter noe topp på stativ. Virkelig herlig lyd og detaljert så det griner etter, prøver noen sanger fra Ringenes herre og flott tvers igjennom hele lydbildet. DEILIG!!!!

Ja, helgen nærmer seg og ting skjer.........

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Katten er ute av sekken..................

Jeg har ønska meg disse over lengre tid og når Ikon er borte så må jeg ha noe som er bedre, da ble valget lett og gleder meg som en unge til å få dem i hus. De skal bestilles så regner med å ha dem i midten av neste uke.

Dali Mentor 8 Black

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmmmmentor
    Gratulerer med nye HT!

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med RÅBEIST! Slår på tråden om jeg skal nedover! :twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Gratulerer med RÅBEIST! Slår på tråden om jeg skal nedover! :twisted:
    Om du er i nærheten av disse trakter så ta gjerne kontakt om du ønsker en lytt.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis

Side 373 av 743 FørsteFørste ... 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 369 370 371 372 373 374 375 376 377 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •