Dalis Entusiaster - Side 370

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 370 av 742 FørsteFørste ... 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 366 367 368 369 370 371 372 373 374 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 ... SisteSiste
Viser resultater 7,381 til 7,400 av 14837
    Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe, jeg kjøpte faktisk 2100 med forskuddsbetaling. Det gikk jo heldigvis bra, men kommer ikke til å tørre det igjen hehe! Veldig surt å bli robba for pengene man sender avgårde til en eller annen ukjent.

Du får smøre deg med litt tålmodighet Av og til kan det ta litt tid. 3808 er jo en bra reciever! Det går jo an å bruke pris som et verktøy for å bli kvitt den og. Selvsagt litt avhengig av hva du planlegger av andre innkjøp enn 2100 og 2250 fremover?
    Prisen kan diskuteres, men jeg kan ikke tape for mye på den. Med tanke på hva den er verdt og hva jeg har råd til

Som student må en tenke økonomisk (jeg prøver, men klarer ikke heeelt å tenke økonomisk enda xD).

Jeg tenkte å kjøpe 2100 og 2250, og XTZ subb/subber :twisted:

XTZ 99 W12 DSP Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

eller

2 stk. XTZ 99 W12.16 i matt Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Prisen kan diskuteres, men jeg kan ikke tape for mye på den. Med tanke på hva den er verdt og hva jeg har råd til

Som student må en tenke økonomisk (jeg prøver, men klarer ikke heeelt å tenke økonomisk enda xD).

Jeg tenkte å kjøpe 2100 og 2250, og XTZ subb/subber :twisted:

eller

http://www.surround.no/product/54161...16-i-matt.html
    Veldig greit å handle brukt, for da holder prisen seg litt bedre og

Hehe!! Studentlivet er ikke alltid så økonomisk... Mine Parasounder ble også skaffet som student Handler vel bare om prioriteringer. Litt moro skal man jo ha!

Fy fanken, har faktisk tittet litt på de der jeg og :O Må jo unektelig være MYE basstrøkk for penga det der?!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka

Bruker Yamaha 765 som jeg kjøpte for slikk å ingenting på Lefdal Dette skal seinere få litt hjelp av en effektforsterker tenker jeg meg.
    Høres ut som en bra plan. Tipper det blir moro det der

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg kjøpte faktisk 2100 med forskuddsbetaling. Det gikk jo heldigvis bra, men kommer ikke til å tørre det igjen hehe! Veldig surt å bli robba for pengene man sender avgårde til en eller annen ukjent.
    Er det snakk om litt tørre summer så er det bare gå til snuten, så løser det seg som regel dersom du sparer på mailer og slikt.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en bra plan. Tipper det blir moro det der
    Sett litt på Emotiva XPA-5... virker som om det er en bra kombo. Eller er det noe annet dere ville anbefalle som er rimeligere?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig greit å handle brukt, for da holder prisen seg litt bedre og

Hehe!! Studentlivet er ikke alltid så økonomisk... Mine Parasounder ble også skaffet som student Handler vel bare om prioriteringer. Litt moro skal man jo ha!

Fy fanken, har faktisk tittet litt på de der jeg og :O Må jo unektelig være MYE basstrøkk for penga det der?!

Har en kompis som kjøpte en stk av de, han sier at den er RÅ! Mye mer trøkk og styrke enn Ikon subben! Han byttet ut ikonsubben til fordel for XTZsubben.
    Altså MYE mer for pengene 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det snakk om litt tørre summer så er det bare gå til snuten, så løser det seg som regel dersom du sparer på mailer og slikt.
    Sant det Men er på en måte like greit å gjøre det på en tryggere måte fra starten. Tenker litt sånn at hvis selger ikke er interessert i NOE annet enn forskuddsbetaling, så kan det heller være. De aller fleste med ærlige hensikter har ingen problemer med å gå med på oppkrav eller betalingsgaranti feks

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jeg spørre om hvorfor du skal oppgradere til stereo? (selvsagt ikke nedgradere )
    Meg du spør

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett litt på Emotiva XPA-5... virker som om det er en bra kombo. Eller er det noe annet dere ville anbefalle som er rimeligere?
    Sett i forhold til pris tror jeg nesten du ikke kommer unna XPA-5 nei. Parasound NC5125 feks er jo vesentlig dyrere. Skulle gjerne prøvd disse emotivasakene ja! De får jo mye skryt

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meg du spør
    Ja Hehe ble litt forvirrig i et småtrøtt hode her nå sorry!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det slik at Concept pakken har jeg "kjøpt" allt. Fikk en veldig god pris på dette, så klarte ikke å si nei.

Men regner med at Concept 1 og Consept suben kan være med videre også en in Lektor/Ikon frontrekke?
    Det er ikke noe problem siden det ikke er så mye viktig informasjon som kommer fra bakre rekke i et slikt oppsett. Frontpartiet er den viktigste delen mener jeg, greit center og fronter er like så kan man bruke noe annet på sub og bak.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som kjøpte en stk av de, han sier at den er RÅ! Mye mer trøkk og styrke enn Ikon subben! Han byttet ut ikonsubben til fordel for XTZsubben.
    Altså MYE mer for pengene 8)
    Høres heftig ut! Har hatt ikonsub, og var veldig fornøyd med den. Hehe, er så fristende å bestille mye rart altså, men får vel vente til jeg har et mer passende rom tror jeg...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Hehe ble litt forvirrig i et småtrøtt hode her nå sorry!

Hehe ;P Siden jeg er student får jeg ikke penger til å bygge den hjemmekinoen jeg vil ha, og alle har skrytt av Parasound til Dali-stereo.
    Og rommet mitt er ikke bygd til hjemmekino. Er for avlangt :evil:

Og den avgjørende delen er at jeg hører MYE på musikk :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ;P Siden jeg er student får jeg ikke penger til å bygge den hjemmekinoen jeg vil ha, og alle har skrytt av Parasound til Dali-stereo.
    Og rommet mitt er ikke bygd til hjemmekino. Er for avlangt :evil:

Og den avgjørende delen er at jeg hører MYE på musikk :-D
    Høres fornuftig ut! Har gjort meg de samme tankene. Det blir stuestereo, og så får det heller bli surround den dagen man har eget rom til det...

Kan ikke annet enn å skryte av Parasound jeg heller. Er strålende fornøyd

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut! Har gjort meg de samme tankene. Det blir stuestereo, og så får det heller bli surround den dagen man har eget rom til det...

Kan ikke annet enn å skryte av Parasound jeg heller. Er strålende fornøyd
    Hvilke høytalere har du da?

En annen grunn er at høytalerne står hjemme hos mine foreldre, og jeg bor bare hjemme i helgene og reiser vekk og bor på hybel i ukedagene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen erfaringer med best matching til mentor 6, jeg orket ikke å tråle 370 sider

På forhånd takk

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høytalere har du da?

En annen grunn er at høytalerne står hjemme hos mine foreldre, og jeg bor bare hjemme i helgene og reiser vekk og bor på hybel i ukedagene.

Har Canton Karat 790DC jeg. De er litt som dali med tanke på forsterkerkraft. Kan fort bli litt vel pågående i toppen om de kobles til en lystklingene forsterker
    Er veldig fornøyd med dem, men det lurer skumle tanker i bakhodet om noe annet etterhvert hehe. Har hørt Dali Mentor 8 et par ganger, og den stikker seg ut som en soleklar drømmehøyttaler foreløpig. Men så var det de penga igjen da... Urk!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Canton Karat 790DC jeg. De er litt som dali med tanke på forsterkerkraft. Kan fort bli litt vel pågående i toppen om de kobles til en lystklingene forsterker
    Er veldig fornøyd med dem, men det lurer skumle tanker i bakhodet om noe annet etterhvert hehe. Har hørt Dali Mentor 8 et par ganger, og den stikker seg ut som en soleklar drømmehøyttaler foreløpig. Men så var det de penga igjen da... Urk!

Har siklet litt på dem selv ;P Men da må jeg sykle på ferie og la bilen stå resten av året ;D hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pdkorva
    Er det noen som har noen erfaringer med best matching til mentor 6, jeg orket ikke å tråle 370 sider

På forhånd takk
    Tror nesten jeg må anbefale noe med litt varm klangsignatur. "Maw" var veldig fornøyd med Abahamsen feks. Tror også du vil komme langt med Parasound, Vincent eller Emotiva.

Har kun egen erfaring med Parasound og Nad på Dali, og må si Parasound låter fetere!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har siklet litt på dem selv ;P Men da må jeg sykle på ferie og la bilen stå resten av året ;D hehe.
    Det er akkurat det Hmm, kanskje jeg må begynne å sette inn noen kroner på en egen Dalikonto...

Mentor 6 er også utrolig flotte ht som jeg liker, men slik jeg har hørt dem så mangler de en del av den dype bassen jeg syns burde være tilstede. Har du hørt noe på dem?

Side 370 av 742 FørsteFørste ... 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 366 367 368 369 370 371 372 373 374 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •