Dalis Entusiaster - Side 367

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 367 av 743 FørsteFørste ... 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 363 364 365 366 367 368 369 370 371 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 ... SisteSiste
Viser resultater 7,321 til 7,340 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var igrunn Vincent sv-233 eg tenkte på Så slipper eg en egen forforsterker i tilegg.

Evt kanskje mulig å bare bruke 375'en som forforsterker og en utgang(preout? mainout?) til emotiva?

XPA-2/XPA-3 ser forøvring jævlig snasen ut, både på specs. og utseende. Om den holder det den lover

Emotiva Audio XPA-2 Two Channel Power Amplifier

Enda en edit: Etter å ha lest endel i Emotiva-tråden her så virker det som om XPA-2 er ett veldig godt valg av ny forsterker! Men igjen, forforsterkermuligheter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg er ny her, har egentlig ikke vært fanget av noen stor hifi-interresse før, da jeg har brukt penger på så mangt annet...
    Men etter å ha lest og hørt av andre har jeg altså lyst på å forhøre meg om Ikon 6 serien med ikon sub, vokal 2 senter og ikon W2 bak.
    Forsterker jeg har sett meg ut er harman/kardon AVR760, regner med den ikke har noe problem å drive ikon serien
    Har noen erfaring med slikt oppsett eller lignende?
    Kanskje noen har noen forslag til meg om annet oppsett?

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okf
    Hei, jeg er ny her, har egentlig ikke vært fanget av noen stor hifi-interresse før, da jeg har brukt penger på så mangt annet...
    Men etter å ha lest og hørt av andre har jeg altså lyst på å forhøre meg om Ikon 6 serien med ikon sub, vokal 2 senter og ikon W2 bak.
    Forsterker jeg har sett meg ut er harman/kardon AVR760, regner med den ikke har noe problem å drive ikon serien
    Har noen erfaring med slikt oppsett eller lignende?
    Kanskje noen har noen forslag til meg om annet oppsett?
    Hei! Ja det blir nok et kjempe oppsett! Tror du vil bli veldig fornøyd med en slik løsning, kjenner ikke til den H/K reciveren, men sikkert plenty nok H/K er jo kjent for strømsterke produkter. GO FOR IT!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S0und's
    Hei! Ja det blir nok et kjempe oppsett! Tror du vil bli veldig fornøyd med en slik løsning, kjenner ikke til den H/K reciveren, men sikkert plenty nok H/K er jo kjent for strømsterke produkter. GO FOR IT!

H/K og Dali er ikke en bra kombo virker det som... er selv interessert i den komboen grunnet utseende og gode spec. Men dette vet dissa "Gurune" bedre enn meg =)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    H/K og Dali er ikke en bra kombo virker det som... er selv interessert i den komboen grunnet utseende og gode spec. Men dette vet dissa "Gurune" bedre enn meg =)
    Den kombinasjonen kan bli noe pågående. En receiver med varm klangbalanse er det som passer best til Dali.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Den kombinasjonen kan bli noe pågående. En receiver med varm klangbalanse er det som passer best til Dali.
    Åssen ville Yamaha 765 med en Harmankardon effektforsterker funke på dali egentli?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hva hadde da passet?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okf
    Hva hadde da passet?
    Jeg kan svare for deg, Parasound, Emotiva, Yamaha og Vincent, er sikkert flere men det er de vi kjenner best til som er en god kombo til høytalere med pågående diskant.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg kan svare for deg, Parasound, Emotiva, Yamaha og Vincent, er sikkert flere men det er de vi kjenner best til som er en god kombo til høytalere med pågående diskant.
    Som jeg spurte over her så.. åssen ville Yamaha 765 med en Harmankardon effektforsterker funke på dali egentli? sett litt på lektor

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Som jeg spurte over her så.. åssen ville Yamaha 765 med en Harmankardon effektforsterker funke på dali egentli? sett litt på lektor
    Jeg har bare hørt at Harman ikke er den beste komboen, selv har jeg ikke prøvd men jeg ville nesten testa ut dette hjemme før evt kjøp.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dali blue

hei, jeg er i ferd med å bygge min første hjemmekino og har hatt mine dali blue 8008, 1000c center,1000r bak, paradigm 1200 sub i en del år, er de utrangsjerte eller?
    hilsen finn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finninge
    hei, jeg er i ferd med å bygge min første hjemmekino og har hatt mine dali blue 8008, 1000c center,1000r bak, paradigm 1200 sub i en del år, er de utrangsjerte eller?
    hilsen finn
    Nei, for all del. Få en ordentlig AVR til å drive disse, så vil de funke meget bra. Hvilken AVR er det du skal bruke da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøpt en sony da5400es og en sony bluray spiller sony hw 10 projektor

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøpt en sony da54000es og en sony bluray spiller sony hw 10 projektor
    Har ikke hørt Sony på Dali HT, så det er vanskelig å uttale seg om hvordan det låter. Hva synes du selv da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nettopp fått sonyen,har hatt en eldre harman avr 7500 den virker litt mer åpen og crispy i toppen, litt slank i bunnen kansje, men har ikke rukket å kalibrere forsterkeren ennå, som sagt holder jeg på å bygge et nytt rom i kjelleren 4.5 bredde 6m lengde. takhøyde 210cm. jeg ville bare bare sjekke litt om det var helt avleggs eller om det er ok.
    finn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nettopp fått sonyen,har hatt en eldre harman avr 7500 den virker litt mer åpen og crispy i toppen, litt slank i bunnen kansje, men har ikke rukket å kalibrere forsterkeren ennå, som sagt holder jeg på å bygge et nytt rom i kjelleren 4.5 bredde 6m lengde. takhøyde 210cm. jeg ville bare bare sjekke litt om det var helt avleggs eller om det er ok.
    finn
    Tipper vel Harman er mye mer strømsterk enn Sony`n. Er jo perfekte mål for et kinorom. Du får lage en egen tråd om det. Moro å følge slike tråder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

harman 7500 er jo en strømsterk traver den. sonyen er en del nyere og har fått bra score på testene. den har 7.1 system, er det no point ha 7 høytalere eller holder det lenge med 5? er de fleste bly-ray i 7.1?
    så et par dali 8008 til salgs,hadde det vert en ide å satt de bak og hatt r1000 på sideveggen?
    skal prøve å starte en egen tråd etterhvert.

finn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon skal jo også være en god match til Dali, fungerer bra i hjemmet her, men jeg må si jeg faktisk likte den gamle Marantzen min bedre

Jeg vurderer å kjøpe meg en Emotiva forsterker, men er litt usikker på hva jeg skal gå for. Sikter meg inn på XPA-3, men dette er kun fordi den er billigere enn xpa-2, det ses ikke så mye på film og jeg tror receiveren min kan drive centeren. Spørsmålet er da om det er noe å hente i en XPA-2 framfor en XPA-3 til mine Dali Evidence 870? Og hvis det er noe å hente, er det verdt det? Hvis XPA-3en kraftig nok går jeg nok for den.

Jeg lurer også på hvordan lydsignaturen er på disse emotiva forsterkerne. Jeg har kun lest så mye skryt over hvor kraftige de er, men ikke noe om hvordan de låter. Hvordan er frekvensregisteret, dynamikk, tyngde i bass, detaljnivå osv? Er det noen som klarer å sammenligne de med Marantz, Nad og Denon (det er de jeg selv har hørt :P)?

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal selge mine concept 10 pluss en concept center for 8000,- (bare si ifra hvis noen er interessert). da blir det ikon 8 som tar over hehe. forslag til kurant forsterker? har hørt på musical innovasion Class D amp monoblokker (400W pr blokk på ikon 8) på hfk her om dagen syns det låt stram, men kanskje litt tilbakeholden, noen andre som kanskje har testa den samme komboen her? (det eneste de hadde tilgengelig som preamp var NAD desverre)

Side 367 av 743 FørsteFørste ... 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 363 364 365 366 367 368 369 370 371 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •