Dalis Entusiaster - Side 366

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 366 av 743 FørsteFørste ... 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 362 363 364 365 366 367 368 369 370 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 ... SisteSiste
Viser resultater 7,301 til 7,320 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kripos
    Hoppla.

Kjøpte inn ett sett Concept 10 for en drøy mnd siden, som går på en NAD c375bee. Spiller jo vell og bra det, men eg klarer ikkje heilt å finne den.. musikkgleden eg kanskje kan klare å finne i Ikon 8, så eg skal ned å høre på di i Bergen til helga, forhåpentligvis.

Men som alle andre sier så merker eg og att C10 kanskje er litt vell lyse i toppen på høyere volume. Om det er NAD'en som er dårlig match eller ikkje skal eg ikkje uttale meg om.

Men vil NAD c375'en gi IKON 8 den lyse toppen og? Eller vil den faktisk gå ganske godt ilag med 8'erne?

Står sikkert en haug med tråder om det her ett sted fra før av, men å lese 300 sider for å finne ett fornuftig svar tar eg meg rett og slett ikkje tid til
    Concept 10 er ganske tung last og dra når det sitter 2 x10" i hver høytaler så dette kreves litt av en forsterker til å spille optimalt. Jeg har aldri prøvd Nad 375 på Ikon 8 men det er god ide å dra ned til nermeste HFK og teste ut, alle anlegg spiller forskjellig og rommene har mye og si for å få den store gleden ved lyttingen. Vi kan sikkert si at det spiller greit men du synes kanskje det er ille, smak og behag så test ut og se hvor du havner.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoppla.

Kjøpte inn ett sett Concept 10 for en drøy mnd siden, som går på en NAD c375bee. Spiller jo vell og bra det, men eg klarer ikkje heilt å finne den.. musikkgleden eg kanskje kan klare å finne i Ikon 8, så eg skal ned å høre på di i Bergen til helga, forhåpentligvis.

Men som alle andre sier så merker eg og att C10 kanskje er litt vell lyse i toppen på høyere volume. Om det er NAD'en som er dårlig match eller ikkje skal eg ikkje uttale meg om.

Men vil NAD c375'en gi IKON 8 den lyse toppen og? Eller vil den faktisk gå ganske godt ilag med 8'erne?

Står sikkert en haug med tråder om det her ett sted fra før av, men å lese 300 sider for å finne ett fornuftig svar tar eg meg rett og slett ikkje tid til
    Min erfaring er at hvis man liker å spille høyt, og litt rocka musikk er concept 10 et bedre valg. Ikon 8 er mer lyse i toppen, men med mindre du ikke skal spille så øredøvende høyt, og hører på litt forskjellig musikk, og gjerne vil nyte musikken mer, er nok Ikon 8 et bedre valg. Nad'en vil nok gi en like lys topp på både concept og ikon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller sjeldent så alt for høyt, og det er viktigere med en stram og slagkraftig bass enn for mye bass - for å ha mye bass, men må jo ha litt punch, så 8 er uansett ett bedre alt. enn 6, vil eg tro. Lydkvalitet på bassen er alfa omega

Det går endel i det meste av musikk, men i det siste har det tippa veldig over til Mark Knopfler, dire straits, Nickelback, hellbillies, bruce springsteen - og det på veldig behagelig volume.

Eg er jo igrunn fornøyd med C10, det er berre .. ett eller annet som ikke helt strekker til, vanskelig å sette fingeren på. Lyden blir bare "lyd". Og den litt for lyse toppen er plagsom på litt høyere volume, men den har løsna veldig med innspilling.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller sjeldent så alt for høyt, og det er viktigere med en stram og slagkraftig bass enn for mye bass - for å ha mye bass, men må jo ha litt punch, så 8 er uansett ett bedre alt. enn 6, vil eg tro. Lydkvalitet på bassen er alfa omega

Det går endel i det meste av musikk, men i det siste har det tippa veldig over til Mark Knopfler, dire straits, Nickelback, hellbillies, bruce springsteen - og det på veldig behagelig volume.

Eg er jo igrunn fornøyd med C10, det er berre .. ett eller annet som ikke helt strekker til, vanskelig å sette fingeren på. Lyden blir bare "lyd". Og den litt for lyse toppen er plagsom på litt høyere volume, men den har løsna veldig med innspilling.
    Du kan prøve med en varmere forsterker også, mange som sier Emotiva funker fra på Dali også. Dem er jo billig å importere så det er jo en ide om du ønsker å bytte ut NAD, er nok kanskje mangel på litt fundament i de høytalerne. Når elementene blir så store er det ikke alltid like lett å dra lasten. POWER IS EVERYTHING.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heilt klart, men er begrensa kor mye du får hørt på HIFI-klubben og, det er jo ett begrensa forsterkerutvalg.

Men heilt klart, aldri nok watt, men watt er en kostbar detalj :-)

Problemet er liksom.. eg er på ingen måte missfornøyd med C10'ene, eg bare får ikkje den .. lyttegleden eg kunne ønske å ha, det kan hende eg er for sær :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heilt klart, men er begrensa kor mye du får hørt på HIFI-klubben og, det er jo ett begrensa forsterkerutvalg.

Men heilt klart, aldri nok watt, men watt er en kostbar detalj :-)
    Fordel er det å låne det du er int og prøve hjemme, da får du satt det opp slik du ønsker å ha det så kommer lyden deretter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt og greit for dei som har en HIFI-butikk rett nedi høgget, eg må dra ettparåtjue mil for å låne med meg så mye som en bananplugg hjem

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut fra at du hørte oppsetet du har på HFK før du kjøpte det, hvordan opplevde du diskanten da?

For meg kan det høres litt ut som om du kanskje sliter med akustikken i rommet, har du forsøkt å flytte rundt på HT'ne?
    Hva slags kilder bruker du?
    Hvis du spiller mye mp3er kan det vær noe av årsaken, en kjip dvd spiller kan også gi hard diskant.

Men som sagt jeg tror (forutsatt at du var fornøyd med lyden på HFK) at det er rommet ditt jeg da.

Søk litt rundt på forumet her og se hva du finner om romakustikk og plasering av høyttalere så kanskje blir du litt klokere og får bedre lyd uten å måtte gjøre stort mer en å kanskje kjøpe lengre kabler ev. noen akustikkplater:-D

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet noen har prøvd Vincent SP-331 effekt på Consept 10 med stort hell. Det kan også være en tanke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hifishop.no/main.php3?PI=info&PNO=497

Ser jo ikkje så værst ut, får lese litt rundt om, alltid morro å prøve noe nytt. Men må vell og få en forforsterker i såfall.

Men 375'en skal jo forsåvidt være god den

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Vet noen har prøvd Vincent SP-331 effekt på Consept 10 med stort hell. Det kan også være en tanke.
    +1
    Sp331 passer til alle Dali HT

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/57979
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/57981

Dette er jo et godt sett da karer, godt lyd for mindre penger skader vel ikke lommeboken?

Kanskje en liten Emotiva XP3 kan friste....

http://avforum.no/avtorget/showprodu...7975&cat=last7

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på her. Er ikke sikker på hvilke høytallere jeg skal ha fremover.. men vilken kombo ville du valgt?
    Reciver Yamaha 765 eller Harman/Kardon AVR 355.
    Effekt: Amotiva XP3 eller Harman/Kardon Signature 2.1

Skulle satt pris på svar på dette spørsmålet

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Henger meg på her. Er ikke sikker på hvilke høytallere jeg skal ha fremover.. men vilken kombo ville du valgt?
    Reciver Yamaha 765 eller Harman/Kardon AVR 355.
    Effekt: Amotiva XP3 eller Harman/Kardon Signature 2.1

Skulle satt pris på svar på dette spørsmålet
    Om du skal ha Dali i nær fremtid så ville jeg valg Yamaha, Harman kjenner jeg altfor lite til men Yamaha er et safe valg du kan glede deg over.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Om du skal ha Dali i nær fremtid så ville jeg valg Yamaha, Harman kjenner jeg altfor lite til men Yamaha er et safe valg du kan glede deg over.
    Hei... har den nå... men synes ikke den var så bra som folk skal ha det til... men kanskje tar litt tid å venne seg til... testet med litt forskjellig... Dali, B&W og QLN. Synes ikke det var en AHA opplevelse noe av det. men som sagt... kanskje må bli litt vandt til det hehe

Men når det kommer til effektforsterker da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/57979
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/57981

Dette er jo et godt sett da karer, godt lyd for mindre penger skader vel ikke lommeboken?

Kanskje en liten Emotiva XP3 kan friste....

http://avforum.no/avtorget/showprodu...7975&cat=last7

Er den god for 200 gode watt eller er det luftwatt? Synst tilogmed NAD'en som skal ha en ca 150w ut på 8ohm(og C10 er 6) kan virke litt svak. Kansksje det blir bra med en annen forsterker og litt meir krutt i tønna

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hei... har den nå... men synes ikke den var så bra som folk skal ha det til... men kanskje tar litt tid å venne seg til... testet med litt forskjellig... Dali, B&W og QLN. Synes ikke det var en AHA opplevelse noe av det. men som sagt... kanskje må bli litt vandt til det hehe

Men når det kommer til effektforsterker da ?
    Man får sjelden en god lydopplevelse med en receiver alene, når det kommer til effekt er det da du ser morofaktoren kommer inn i bildet. Jeg har opplevd at forsterkere som en receiver klarer ikke å få ut nok effekt alene, den lille hjelper gjør alt så mye bedre.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger nå Lektor 6 for 5500 kr (inkl porto). Uinnspilte og 1,5 mnd gamle.

BILLIG!

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=57890&cat=500

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den god for 200 gode watt eller er det luftwatt? Synst tilogmed NAD'en som skal ha en ca 150w ut på 8ohm(og C10 er 6) kan virke litt svak. Kansksje det blir bra med en annen forsterker og litt meir krutt i tønna
    Det er viktig med power når man skal dra mannen av hesten på en forsterker, NAD er bra det også men det er det med den skarpe toppen da. Jeg synes ikke det er direkte behagelig å høre på i lengden, Emotiva stiller med en god trafo og flere som har kjøpt disse er strålende fornøyd.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer SC-LX82 Surroundreceiver | Soundgarden

Tror dere om den alene på Lektor 6?

Side 366 av 743 FørsteFørste ... 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 362 363 364 365 366 367 368 369 370 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •