Dalis Entusiaster - Side 364

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 364 av 743 FørsteFørste ... 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 360 361 362 363 364 365 366 367 368 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 ... SisteSiste
Viser resultater 7,261 til 7,280 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    hei,, kjøp deg noen van den hul kabler på hifiklubben de passer dali godt
    The clearwater koster 88 kr pr meter og er en grei kabel
    Takk for tips !

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker VDH CS 122 som også er en veldig god kabel som anbefales, koster 148kr pr meter så det er ikke noe sjokkpris det heller.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er også en kabel som er meget god, da med tanke på prisen.

ARGON 5303 kabel - Høyttalerkabel - Kabler | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, var å hørte på Dali Concept 6 ifm med at jeg er på jakt etter en ny surround-pakke, fikk bare hørt på Concept 6 alene i stereo, men synes de leverte meget bra lyd (fra en Denon-receiver, siden den skulle ligne "mest" på Onkyo).

Jeg har nemlig en Onkyo TX-SR607 som jeg skal bruke.

Det er denne pakken jeg fikk tilbud på: DALI Concept 6 Høyttalersystem - Høyttalersystem - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Oppdaget at denne pakken har kostet 8.498,- så sent som i november, men virket ikke som om det var aktuelt å selge den til den prisen nå dessverre.

Budsjettet mitt er ca 10.000,- og om jeg kunne fått prisen på 8.498,- så hadde jeg nok vært overbevisst, men nå kommer jeg da hit for å spørre om dette er ei fornuftig pakke, eller om det er lurt å bytte noen komponenter?

Selger kjente heller ikke til min Onkyo, men regnet med den skulle drive dette settet veldig bra. Noen andre som har testet?

Regner med ekspertisen sitter i denne tråden

På forhånd takk.

Eneste alternativet jeg har hørt på, er en pakke basert på JBL ES80: JBL ES80 Høyttalerpakke | Soundgarden

I tillegg virker jo Lyd & Bilde's mann veldig imponert over denne pakken fra XTZ: Test av XTZ 99 WMT, 99 WMT Center og 2 x W12 S Surroundhøyttalere - Tester - Lyd og Bilde

Men er litt redd for at den XTZ-løsningen blir litt for "tung" for min receiver, samt at jeg ikke liker tanken på å kjøpe uhørt.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter litt i samme sits som "johnr" her. Men som dere ser lengre opp her vurdert og satse på brukt markedet.

Men har sett på både Dali C6 pakken og XTZ pakken... uten å vite helt hva man bør gå for. Er så mye der ute til denne prisklassen så man får jo ikke bestemt seg.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Har ett par Lektor 6 som kun er litt over en mnd gamle til salgs bare sånn til informasjon. Ikke innspilt en gang og 110 % strøkne.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/57704/cat/12
    Synd at du allerede skal selge dem, hadde kjøpt dem hadde jeg hatt penger nå. Ble du ikke fornøyd likevel med Lektor 6? Åssen syntes du Lektor 6 var på NAD elektronikken? Hva blir neste HT:-D ?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Synd at du allerede skal selge dem, hadde kjøpt dem hadde jeg hatt penger nå. Ble du ikke fornøyd likevel med Lektor 6? Åssen syntes du Lektor 6 var på NAD elektronikken? Hva blir neste HT:-D ?
    Nei ikke helt fornøyd. Naden ble aldri noe av da jeg fulgte råd her om at det ville bli spisst.

Neste høyttaler blir noe annet enn Dali, men ikke sikkert det blir noe på en lang stund. Mista litt interessen etter alle problemer med lyd så jeg er ikke så gira lenger

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Nei ikke helt fornøyd. Naden ble aldri noe av da jeg fulgte råd her om at det ville bli spisst.

Neste høyttaler blir noe annet enn Dali, men ikke sikkert det blir noe på en lang stund. Mista litt interessen etter alle problemer med lyd så jeg er ikke så gira lenger

det er nok like greit gitt... :-)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnr
    Hei, var å hørte på Dali Concept 6 ifm med at jeg er på jakt etter en ny surround-pakke, fikk bare hørt på Concept 6 alene i stereo, men synes de leverte meget bra lyd (fra en Denon-receiver, siden den skulle ligne "mest" på Onkyo).

Jeg har nemlig en Onkyo TX-SR607 som jeg skal bruke.

Det er denne pakken jeg fikk tilbud på: DALI Concept 6 Høyttalersystem - Høyttalersystem - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Oppdaget at denne pakken har kostet 8.498,- så sent som i november, men virket ikke som om det var aktuelt å selge den til den prisen nå dessverre.

Budsjettet mitt er ca 10.000,- og om jeg kunne fått prisen på 8.498,- så hadde jeg nok vært overbevisst, men nå kommer jeg da hit for å spørre om dette er ei fornuftig pakke, eller om det er lurt å bytte noen komponenter?

Selger kjente heller ikke til min Onkyo, men regnet med den skulle drive dette settet veldig bra. Noen andre som har testet?

Regner med ekspertisen sitter i denne tråden

På forhånd takk.

Eneste alternativet jeg har hørt på, er en pakke basert på JBL ES80: JBL ES80 Høyttalerpakke | Soundgarden

I tillegg virker jo Lyd & Bilde's mann veldig imponert over denne pakken fra XTZ: Test av XTZ 99 WMT, 99 WMT Center og 2 x W12 S Surroundhøyttalere - Tester - Lyd og Bilde

Men er litt redd for at den XTZ-løsningen blir litt for "tung" for min receiver, samt at jeg ikke liker tanken på å kjøpe uhørt.
    Hvis du skal bruke subb løsning så behøver du ikke bekymre deg så mye for "tunge" laster er min erfaring. Hvis du deler høyt, typisk ved 80Hz og lar aktive subwoofere ta seg av de mer kraftkrevende bass tonene kan receiveren ta seg av resten. Men det krever muligens subb også ved sterio avspilling. Synd 607 ikke har pre-out så du senere kunne ha hefta på effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    607'en er så billig at den er det enkelt å bytte senere evt.

Eneste jeg er "redd" for med Dali, er at jeg betaler for mye, og Hi-fi Klubben har vel monopol?

Settet kostet jo 8500,- i november, koster 7000 i danmark, og nå skal de ha 10.000 :/
    Føler jeg blir litt "lurt".¨

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eneste jeg er "redd" for med Dali, er at jeg betaler for mye, og Hi-fi Klubben har vel monopol?

Settet kostet jo 8500,- i november, koster 7000 i danmark, og nå skal de ha 10.000 :/
    tar du valutaen når du ser på prisen? 7000 DKK er vel ikke langt unna 10.000 NOK?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er ikke så rart HFK har monopol da samme firma eier både HFK og Dali.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De fleste satt opp prisene sine etter HFK så du betaler ekstra på feks Yamaha forsterkere osv nå, alt har blitt dyrere men det er bare å se på brukten ellers synes jeg man får mye for 10k. Man får jo tross et fullverdig 5.1 oppsett for en lav penge, ellers kan du prøve Argon Jr pakken til halve prisen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    tar du valutaen når du ser på prisen? 7000 DKK er vel ikke langt unna 10.000 NOK?
    7.894 DKK = 8.788 NOK

---

Jeg føler meg rett og slett litt lurt, når jeg vet jeg kunne ha gjort en mye bedre deal. Hvorfor må jeg plutselig sponse Hifi-Klubben / Dali med 1.500,- ekstra?

Alernativene foreløpig er en JBL ES80 5.1 pakke til 10.995,- fra Soundgarden, samt ett XTZ W93 med W99.12 subber til 13.990,-

Spørsmålet blir jo da om Dali Concept 6-pakken fremdeles er det beste kjøpet, selv om prisen ikke skiller mer enn 1.000 på JBL-pakken.

XTZ har jeg ikke hørt selv - ser det får mye skryt (blant annet i L&B), men foretrekker å handle i lokal butikk. Og den pakken er også veldig mye dyrere enn mitt opprinnelige budsjett på 7.500

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sikkert nevne det her og:

Etter at jeg flyttet stua 90 grader rundt så er jeg ikke lenger så fornøyd med lektorene mine.. vet de kan prestere men får det ikke til i sin nye plassering.

Har laget en egen tråd om dette:http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...moblering.html

Hvis dere har noen tips å komme med så skrik gjerne ut

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7.894 DKK = 8.788 NOK

---

Jeg føler meg rett og slett litt lurt, når jeg vet jeg kunne ha gjort en mye bedre deal. Hvorfor må jeg plutselig sponse Hifi-Klubben / Dali med 1.500,- ekstra?

Alernativene foreløpig er en JBL ES80 5.1 pakke til 10.995,- fra Soundgarden, samt ett XTZ W93 med W99.12 subber til 13.990,-

Spørsmålet blir jo da om Dali Concept 6-pakken fremdeles er det beste kjøpet, selv om prisen ikke skiller mer enn 1.000 på JBL-pakken.

XTZ har jeg ikke hørt selv - ser det får mye skryt (blant annet i L&B), men foretrekker å handle i lokal butikk. Og den pakken er også veldig mye dyrere enn mitt opprinnelige budsjett på 7.500

Kan ikke du fortelle meg hva du driver med? Hvordan du driver butikk?

HFK må tjene penger de også som alle andre.

Er du forresten klar over at du har 5 års reklamasjonsrett her i norge? Mens i danmark og sverige har du kun 2 år garanti? Er det ikke verdt å betale litt ekstra for det?

Du må også hukse at vi har noe som heter Merverdiavgift her i landet, så du må også gange beølpet med 1,25 altså 8 788x 1,25 = 10985

Uansett, hvis du er så opptatt av å gjøre en god deal, hvorfor handler du ikke brukt?

Eller bare til danmark og kjøper det du vil ha og slutter å klage over høye priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har en tråd om høytalere til yamaha 663, og der lurte jeg på hvordan Dali Concept 8 surround høytalerpakke ville passe til denne forsterkeren, svaret var

4x8", 90dB og 6ohm blir nok i meste laget for 663'en.
    Men hvis du tenker ekstra sluttrinn på frontene etterhvert så er det jo ikke noe i veien med Consept-pakken. Bortsett fra at endel klager på at de mindre Dali-senterene ikke lever opp til forventningene. Spør på Dali-tråden.

Så spørsmålet blir om Dali senter lever opp til forventningene?
    Og om 8000 er en bra pris for denne pakken?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Kan ikke du fortelle meg hva du driver med? Hvordan du driver butikk?

HFK må tjene penger de også som alle andre.

Er du forresten klar over at du har 5 års reklamasjonsrett her i norge? Mens i danmark og sverige har du kun 2 år garanti? Er det ikke verdt å betale litt ekstra for det?

Du må også hukse at vi har noe som heter Merverdiavgift her i landet, så du må også gange beølpet med 1,25 altså 8 788x 1,25 = 10985

Uansett, hvis du er så opptatt av å gjøre en god deal, hvorfor handler du ikke brukt?

Eller bare til danmark og kjøper det du vil ha og slutter å klage over høye priser.
    Det var absolutt ikke ment som klaging. Beklager om det kom slik ut. Er selvfølgelig interessert i at de jeg handler hos består (aka tjener penger og driver sunn forretning) - det sikrer meg også etter handelen.

For å svare litt på spørsmålene dine, så er det absolutt verd å betale ekstra for gode garantier og rettigheter, og ikke minst det å handle lokalt.

Spørsmålet mitt til dere Dali entusiaster, som gjerne ville ha litt tilbakemeldinger på, var om dette var ett bra kjøp, eller om prisen er litt høy akkurat nå (ref tidligere priser). Om det rett og slett er litt "kunstig" høy pga større etterspørsel eller lignende. I tillegg lurte jeg på om det var evt. svakheter i den pakka på de andre komponentene (center, bak, sub) da jeg kun fikk høre Concept 6 høyttalerne.

Har ikke lyst til å kjøpe brukt, ønsker å ha en proff forhandler å forholde meg til, da jeg ikke har noe kompetanse på dette selv.

Og grunnen til at jeg viste til JBL-settet, var at jeg følte kanskje det var litt mer "konkurranse" i markedet rundt det merket, og at det dermed var ett bedre kjøp, altså kunne gi mer for pengene.

Jeg fikk høre Dali Concept 6 på Denon-receiver i stereo, og da en rekke musikksjangere, og jeg synes det var utrolig bra, og hadde ett lydbilde jeg likte (håper min Onkyo leverer ett tilsvarende lydbilde). I tillegg er jeg veldig fornøyd med hjelpen og kompetansen jeg fikk i butikken.

Basert på det, heller jeg absolutt mot Dali-pakken - er bare så utrolig kjipt om man noen uker igjen ser denne pakken til 8.500,- i butikken - men sånn er det jo innimellom.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var nok et førjuls tilbud . Uansett senere pris, så blir du nok fornøyd! HFK må som alle andre ha noen ekstra ordinære tilbud til tider vettu .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut det

Det jeg lurer mest på er om centeren (CT) er god nok, i forhold til f.eks. LCR som jeg har hørt.

Står den i stil til Concept 6, eller vil den falle litt igjennom?

I tillegg lurer jeg på hvordan den subwooferen, Basis 100, yter? Den koster jo 3.698,- og utgjør en del av pakkens totalpris. Er det noen andre subber i den prisklassen som vil være ett bedre kjøp?

Side 364 av 743 FørsteFørste ... 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 360 361 362 363 364 365 366 367 368 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •