Dalis Entusiaster - Side 360

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 360 av 743 FørsteFørste ... 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 356 357 358 359 360 361 362 363 364 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 ... SisteSiste
Viser resultater 7,181 til 7,200 av 14850
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis valget er mellom disse 666 så er IKON den beste. Det er altid lettere med tilgivelse enn med lov8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, men hva er riktig utstyr mtp. Ikon 6? Er det nok med en effektforsterker til min 320BEE, eller?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haneiv
    Hehe, men hva er riktig utstyr mtp. Ikon 6? Er det nok med en effektforsterker til min 320BEE, eller?
    Noe med varm klang som Vincent, Parasound, Emotiva etc, NAD kan bli litt hard i toppen etter min mening. Det er en ide å ta med utstyret på hjemlån og prøve, ellers kanskje man føler at man har kjøpt katta i sekken.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikon6 selv. Jeg er utrolig fornøyd med de. De spiller sykt bra enten det er musikk eller film. Kjøp en sub ekstra hvis du vil ha mer bass. Jeg er alltid skuffet når jeg hører andre høytalere i forhold til ikon. Diskanten er himmelsk.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg har ikon6 selv. Jeg er utrolig fornøyd med de. De spiller sykt bra enten det er musikk eller film. Kjøp en sub ekstra hvis du vil ha mer bass. Jeg er alltid skuffet når jeg hører andre høytalere i forhold til ikon. Diskanten er himmelsk.
    +1

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    +2 en til da, men jeg har mentor og angrer intet..
    for å si det på den måten... Dali har noen fantastiske diskanter ingen gjør dem deretter..8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye er det mulig å prute ned et par? Må jo liksom slutte å snuse for å ta de inn i hus, det er forresten lite aktuellt!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut mine Jule hjemmesider:
    Tortja
    eller no sånt...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye er det mulig å prute ned et par? Må jo liksom slutte å snuse for å ta de inn i hus, det er forresten lite aktuellt!
    Sorry førnevnte ot...
    men du oppnår neppe stort på Hifiklubben med tanke på pruting...
    da blr det brukt markedet eller kjøpe nytt...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pruting på Dali på hifiklubben forekommer sjeldent...
    Mulig du får litt rabatt på kabler o.l. men ikke på høyttalere

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene på HFK er fastsatte så det er ikke ikke noe å hente der, du kan kanskje spare noen kroner på kabler og slikt om man treffer på den rette selgeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men takk for hjelpen så langt, så får vi se om det kommer en hyle-post på nyåret. God jul!

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all hjelp jeg har fått her i tråden, desverre ble det ikke nye Dali høytalere på meg, men den som går den veien man kjenner til kommer aldri til noen nye plasser.

Både Helicon & Euphonia har vært vurdert knallhardt, men valget falt til slutt på noe helt annet. Og i morgen forsvinner mine Ikon ut døren og hjem til sin nye eier, har vært en fryd å ha de i hus.

Takker igjen, forlater ikke tråden selv om jeg ikke har Dali i eget oppsett

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Takker for all hjelp jeg har fått her i tråden, desverre ble det ikke nye Dali høytalere på meg, men den som går den veien man kjenner til kommer aldri til noen nye plasser.

Både Helicon & Euphonia har vært vurdert knallhardt, men valget falt til slutt på noe helt annet. Og i morgen forsvinner mine Ikon ut døren og hjem til sin nye eier, har vært en fryd å ha de i hus.

Takker igjen, forlater ikke tråden selv om jeg ikke har Dali i eget oppsett
    Hyggelig å ha deg med på laget og mange takk for dine bidrag, om vi ikke ser noen kommentarer og slikt vil vi med det ønske deg en riktig god jul i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Marantz (effekt)forsterkere i klangen? (dersom det er mulig å si noe om det på generell basis)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Marantz på mine concept 8 før og var veldig fornøyd. Marantz er vel generelt sett rimelig gode på mellomtone og diskant og skal være det ideelle valget hvis man er fan av klassisk musikk. De er ikke så alt for kraftige i forhold til mange av sine konkurrenter, men det er vel heller ikke noe mål de har. De har som motto å presentere lyden så korrekt som mulig uten å vri frekvensregisteret i noen spesifikk vei. Jeg har nå oppgradert til en langt kraftigere denon receiver, men jeg må si marantzen låt langt finere selv om denon er litt råere på tempofylt musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. vurderer å kjøpe ikon6 eller ikon8. men de eg lurer på om de vil bli grei lyd med forsterkeren eg har liggende, de er ein cerwin vega a1,5kw.
    er egentleg heilt fersk i dette her, men etter eg hørte ikon6 på hifi klubben i sommer blei eg frelst

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    367
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Nesten" nye høytalere! :)

Fikk meg på en måte nye Dali høytalere for nesten en uke siden.

Det som skjedde var at mine Suiter hadde stått ALT for langt unna bakveggen,mistet mye drag i bunnen pga det.
    Fikk tips av den lokale hi-fi pusheren som førte til at jeg flyttet dem hele 60cm lengre bak! :O
    Jeg hadde vært så fokusert på den likesidete trekanten at plasseringen fra bakvegg ble helt feil,da jeg er relativt fersk i hi-fi verdenen og har lite erfaring.

Nå står de ca 35cm i fra bakveggen og rundt 40 cm fra sideveggene,lyden ble en helt annen.
    Mere diffust og behagelig lydbilde på en måte,lyden kommer liksom mere fra rommet enn fra høytalerne.
    Og bassen ble så mye bedre at når jeg kobler inn XTZ suben min så er det ofte vanskelig å høre noen nevneverdig forskjell på om det er suben eller Dali-ene som spiller bassen.

Så det går faktisk ann å ha høytalerne plassert for langt unna bakveggen også.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Noe med varm klang som Vincent, Parasound, Emotiva etc, NAD kan bli litt hard i toppen etter min mening. Det er en ide å ta med utstyret på hjemlån og prøve, ellers kanskje man føler at man har kjøpt katta i sekken.

Nye NAD er faktisk veldig bra på Dali (med bånddiskanten). Vannvittig oppgradering dem har gjort med 326/375 :S. Med 545 cdspillern, så er det helt knall ... Men eldre NAD, det var litt BLÆÆÆ på Dali (ikon og oppover).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tikkakjell
    hei. vurderer å kjøpe ikon6 eller ikon8. men de eg lurer på om de vil bli grei lyd med forsterkeren eg har liggende, de er ein cerwin vega a1,5kw.
    er egentleg heilt fersk i dette her, men etter eg hørte ikon6 på hifi klubben i sommer blei eg frelst
    Kjøp IKON6 og NAD 275, dropp CV ampen!

Side 360 av 743 FørsteFørste ... 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 356 357 358 359 360 361 362 363 364 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •