Dalis Entusiaster - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 36 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 536 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Er 1900 og 3900 bedre og nyere enn 3800??? Har ikke fått helt med meg hvem som er nyest
    De 2 er ikke ute riktig enda tror jeg, men dem skal være ute før jul eller noe sånn. Du kan sikkert trå til på en 3800 men det kan jo være spennende å se hva 3900 har og tilby også, ville heller satset på en modell i 3800/3900 serien fremfor 1800/1900. De er vel litt strippa for funksjoner og litt krefter forhold til de store vil jeg tro. Det vil nok komme ut noen tester på disse receiverne når dem kommer på markedet, er bare å følge med fremover.

I følge rykende fersk info fra Yamaha Norge så vil RX-V3900 bli lansert den 5. desember. En liten julegave til deg selv?

Informasjon på Yamaha RX-V3900

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V3900

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    De 2 er ikke ute riktig enda tror jeg, men dem skal være ute før jul eller noe sånn. Du kan sikkert trå til på en 3800 men det kan jo være spennende å se hva 3900 har og tilby også, ville heller satset på en modell i 3800/3900 serien fremfor 1800/1900. De er vel litt strippa for funksjoner og litt krefter forhold til de store vil jeg tro. Det vil nok komme ut noen tester på disse receiverne når dem kommer på markedet, er bare å følge med fremover.

I følge rykende fersk info fra Yamaha Norge så vil RX-V3900 bli lansert den 5. desember. En liten julegave til deg selv?

Informasjon på Yamaha RX-V3900

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V3900

tusen takk for info=) Da må i så fall denonen selges=) hadde det ikke vært for nedtoningengen dens på dialog hadde jeg beholdt den tror jeg. litt bittert. Men for det jeg vet kan dert hende jeg elsker yamaha for det jeg vet, hvis dn er litt varmere i klangen=)

Ville du kjøpt ikon 8 eller ny forsterker først?=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    tusen takk for info=) Da må i så fall denonen selges=) hadde det ikke vært for nedtoningengen dens på dialog hadde jeg beholdt den tror jeg. litt bittert. Men for det jeg vet kan dert hende jeg elsker yamaha for det jeg vet, hvis dn er litt varmere i klangen=)

Ville du kjøpt ikon 8 eller ny forsterker først?=)
    Jeg ville vel kanskje gått for høytalere først, prøve å se åssen de funker på anlegget du har fra før. Om den ikke bra så er det ikke værre enn å prøve noe nytt, så det er det minste problemet med tanke på at forsterkern din skal gå lett unna i et salg. Yamaha skal være den desidert beste matchen til Dali av slike receivere, ellers har jeg hatt Denon selv og synes det manglet noe i lydbildet under musikk/film seansen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vel kanskje gått for høytalere først, prøve å se åssen de funker på anlegget du har fra før. Om den ikke bra så er det ikke værre enn å prøve noe nytt, så det er det minste problemet med tanke på at forsterkern din skal gå lett unna i et salg. Yamaha skal være den desidert beste matchen til Dali av slike receivere, ellers har jeg hatt Denon selv og synes det manglet noe i lydbildet under musikk/film seansen.
    Hvordan fungerer dali sammen med pioneer receiver. Feks dali ikon6 med pioneer LX51

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette lurer jeg også på. vurderer sterkt å kjøpe pioneer lx-sc81. den er spekket med det meste og nyeste pluss den oppgitte effekten lover bra med tanke på at den kan bi-ampe 2 av surround kanalene med frontkanalene som da gir kansje 2x260w i 8ohm etter det jeg har forstått? det er digital forsterkere i den da(ice). jeg har hatt pioneer reciever før å den gjorde en meget go jobb de årene jeg brukte den. synes pioneer er god på vanlig musikk spilling også.

Pioneer SC-LX81 er kansje veldig ny men er det noen her med dali høytalere som har testet ut eller har den nye lx-sc serien til pioneer?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Hvordan fungerer dali sammen med pioneer receiver. Feks dali ikon6 med pioneer LX51
    Det må du nesten bare teste ut selv, så da får du det svaret du leter etter. Har nesten ikke vært borti noen Pioneer produkter før, men sjekk ut for all del og kom tilbake med en liten melding til oss her. Fint å se åssen folk opplever andre merker på Dali også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Endelig offisiell medlem ;-)

Da var innkjøpet gjort, og jeg endte med Dali Ikon 6, vocal2(senter) og Ikon1(bak) samt Ikon sub. Dette drives av en søt liten Denon 3808

Har bare eskene stående i gangen enda, får se om jeg får tid til å koble opp alt dette på lørdag morgen

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Det blir jo et supert anlegg! 3808 er jo perfekt for Ikon sorround. Akkurat kraftig nok og mye bra stæsj på den.

Gi oss noen bilder da. :-D

Anbefaler folk i oslo området og stikke på hjemmekinorommet på HFK grensen. Der kjører de Ikon 8 i front med Ikon Vokal 2 senter og 2x (!)2 stk Ikon subber stabla på hverandre i hjørnene, altså 4 stk. Må si det låter helt UTROLIG bra, og Ikon subbene rocker jo så det monner. Denon 3800 blu-ray spiller og 4308 (tror jeg) som reciever. Ble sykt imponert! Og for et rom de har....*sikler*

Etter å ha hørt det, spør jeg meg selv: trenger man det egentlig så mye bedre? Dette låter jo dritfett og gir opplevelser av dimensjoner på film til en overkommelig pris. Det låter bedre enn en normal kinosal. Hvorfor bruke så utrolig mye mer?

Eneste som svikter litt er senteren, som jeg ville byttet til Mentor Vokal, men ellers er det et FANTASTISK bra anlegg. Ikon 8 ruler! Ikon Sub ruler!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg liker avdelingen dems i thv. meyersgate bedre - litt enklere å få høre på et assortert utvalg av høyttalere og receivere. Dessuten virker personellet på Grensen veldig fraværende.. Var der nede i dag og prøvde indirekte og veldig direkte å få hjelp fra flere personer uten hell. Derfor dro vi til den andre i Oslo ved ring2 og fikk innen 5minutter hjelp som pokker!

Men, lite sidespørsmål:jeg har en benk alà den på bildet under, men lurer på om Vocal 2 fint klarer å ha en 42" plasma(Panasonic) stående oppå seg som på bildet? Jeg skal uansett kjøpe en ny tv-benk senere, men vil jo gjerne få plassert senteren foreløpig

*OBS* Bildet er IKKE mitt, det brukes bare som en demo fr å vise hva jeg mener.

(tilfeldig at jeg fant det bildet med nettopp en tv på en senterhøyttaler - søkte bare på google bildesøk etter "ikea benk" og fikk treffet på første side:P)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare god erfaring med Grensen. kanskje du traff en dårlig periode. Begge oslo butikkene er jo utrolig bra butikker i min mening.

Å ha en 42" plasma oppå senteren går nok fint, men er litt usikker. Hadde det vært en LCD hadde det nok gått fint da disse er ganske lette. Men det er jo bare å prøve...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christianAI
    Da var innkjøpet gjort, og jeg endte med Dali Ikon 6, vocal2(senter) og Ikon1(bak) samt Ikon sub. Dette drives av en søt liten Denon 3808

Har bare eskene stående i gangen enda, får se om jeg får tid til å koble opp alt dette på lørdag morgen
    Grattis med masse fett Dali stasj, se å få koblet opp sakene mann. Dette kommer til å bli så bra, nå får du deg noen koselige timer i sofaen fremover. Husk å få kalibrert sub og sånn, da blir dette som fot i hose.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker avdelingen dems i thv. meyersgate bedre - litt enklere å få høre på et assortert utvalg av høyttalere og receivere. Dessuten virker personellet på Grensen veldig fraværende.. Var der nede i dag og prøvde indirekte og veldig direkte å få hjelp fra flere personer uten hell. Derfor dro vi til den andre i Oslo ved ring2 og fikk innen 5minutter hjelp som pokker!

Men, lite sidespørsmål:jeg har en benk alà den på bildet under, men lurer på om Vocal 2 fint klarer å ha en 42" plasma(Panasonic) stående oppå seg som på bildet? Jeg skal uansett kjøpe en ny tv-benk senere, men vil jo gjerne få plassert senteren foreløpig

*OBS* Bildet er IKKE mitt, det brukes bare som en demo fr å vise hva jeg mener.

(tilfeldig at jeg fant det bildet med nettopp en tv på en senterhøyttaler - søkte bare på google bildesøk etter "ikea benk" og fikk treffet på første side:P)
    Hva med å få tak på et veggfeste til tv'n så står centern fritt. Det ser penere ut også mener jeg, er i hvertfall en god ide som funker.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lørdag morgen?????????? Det var lenge til Grattis med flott anlegg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Lørdag morgen?????????? Det var lenge til Grattis med flott anlegg.
    Det hadde ikke jeg hatt tolmodighet til i hvertfall, nye ting skal prøves og det er det ikke noe å legge skjul på i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går med planer om et nytt lydanlegg.
    Ikon7 foran, ikon5 bak, og ikon vokal2 som senter (Ikon sub vil komme over nyttår) . Receiver blir en pioneer LX51.
    Hvordan tror dette vil fungere?
    Men jeg har et plassproblem, som gjør at høyttalerene helst ikke burde stå mer enn 10-15cm fra bakveggen. Blir dette for lite?.
    Kanskje jeg hadde fått bedre resultat med noen mindre plasskrevende høyttalere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ikon7 foran, ikon5 bak, og ikon vokal2 som senter. Receiver blir en pioneer LX51.
    Men jeg har et plassproblem, som gjør at høyttalerene helst ikke burde stå mer enn 10-15cm fra bakveggen. Blir dette for lite?.
    Hvorfor ikon5 bak?? Best å få bak HT opp på veggen. Ca 60cm over hodet. 10-15 cm fra bakvegg er i grenseland. Har HT bassport bak så blir det fort blaffring fra denne, samt mye bass.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon7 foran, ikon5 bak, og ikon vokal2 som senter (Ikon sub vil komme over nyttår) . Receiver blir en pioneer LX51.
    Et godt råd:

Stå over Ikon 7, du vil få så store problemer med skjærende diskant så du vil ikke tro det, gå heller for 8'ern og den koster ikke mer en 3 lapper mer. Du vil få et bedre liv med den høytalern. Du kan jo ta vegg høytalerne til Ikon da, de kan du bare plassere på veggen hvor det passer best for deg. Vil anbefale deg at du går for en veggløsning der altså.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Et godt råd:

Stå over Ikon 7, du vil få så store problemer med skjærende diskant så du vil ikke tro det, gå heller for 8'ern og den koster ikke mer en 3 lapper mer. Du vil få et bedre liv med den høytalern. Du kan jo ta vegg høytalerne til Ikon da, de kan du bare plassere på veggen hvor det passer best for deg. Vil anbefale deg at du går for en veggløsning der altså.
    Som foreks Ikon2. Eller W2.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Daty sier, dropp gulvstående bak. Fungerer mye bedre med en mindre bokhylle/stativhøyttaler bak. Hadde Dali 5005 bak før, det trøkker bra med de "drukner" litt når de står bak, f.eks nærme en sofa eller annet.... Funker mye bedre med Concept 2 som jeg har bak nå. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om jeg bruker ikon w2 både som front og bakhøyttaler?
    Kan jeg da kombinere dette med ikon vokal2 og ikon sub, eller vil dette bli for ubalansert?

Side 36 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 536 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •