Dalis Entusiaster - Side 359

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 359 av 743 FørsteFørste ... 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 355 356 357 358 359 360 361 362 363 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 ... SisteSiste
Viser resultater 7,161 til 7,180 av 14851
    Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke fått oppdatert minhjemmekino enda men, får se om det blir i morra..
    Klipsch RF-63 ble hvertfall byttet ut for litt siden, og Emotiva kom nettopp i hus..

Ett lite stemningsbilde fra i kveld

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Har ikke fått oppdatert minhjemmekino enda men, får se om det blir i morra..
    Klipsch RF-63 ble hvertfall byttet ut for litt siden, og Emotiva kom nettopp i hus..

Ett lite stemningsbilde fra i kveld
    Hvilke emotiva effekter har du?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så veldig bra ut, gratulerer med flotte komponenter og oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg for en ukes tid siden ikon 8 og NAD t775
    må si meg mektig fornøyd med anlegget, selv om det kostet meg nærmere 40 laken, trenger nesten ikke sub til filmtitting engang

blir vel og bygge ute med bakhøytalere og senter og kansje sub etterkvart, når lommeboka tillater det

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette så veldig bra ut, gratulerer med flotte komponenter og oppsett.
    Takker for det, disse Helicon begynner allerede å virkelig vokse på meg

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvilke emotiva effekter har du?
    Det er to stk UPA-2. Grunnen til at jeg valgte disse over XPA er faktisk stort sett pga størrelsen. Har hatt Rotel RB-1090 før, og synes den ruvet veldig på stuen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli mange sider på denne tråden8)
    Jeg har i dag concept 10 som jeg driver med 272 0g 372, vurderer å skifte ut concept 10 med ikon 8, er dette en kurant kombinasjon eller bør jeg bytte ut forsterker evt. velge en annen høytaler?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifi-gutten
    Jeg har i dag concept 10 som jeg driver med 272 0g 372, vurderer å skifte ut concept 10 med ikon 8, er dette en kurant kombinasjon eller bør jeg bytte ut forsterker evt. velge en annen høytaler?
    Hei og velkommen til Dali's Entusiaster.

Jeg ville prøvd Ikon 8 før evt kjøp, tatt noen på hjemlån eller lign. Greit å teste ut før du kjøper, ellers er Ikon 8 helt rå høytaler med masse trøkk og moro.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til Dali's Entusiaster.

Jeg ville prøvd Ikon 8 før evt kjøp, tatt noen på hjemlån eller lign. Greit å teste ut før du kjøper, ellers er Ikon 8 helt rå høytaler med masse trøkk og moro.

kamerat av meg har 2 stk c372 koblet opp mot ikon 8og ikon sub og dette spiller meget bra i mine ører. han hører mest på black metal

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    kamerat av meg har 2 stk c372 koblet opp mot ikon 8og ikon sub og dette spiller meget bra i mine ører. han hører mest på black metal
    Black metal ja, det er jo ikke best lyd i slike plater men prøv en med sterk kvinnelig vokal og evt masse gitar musikk. Da finner man fort ut om de kan bli harde i toppen, selv har jeg aldri prøvd NAD på Ikon 8 men sjekk ann diskanten pga på noe kan den bli hard i toppen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black metal ja, det er jo ikke best lyd i slike plater men prøv en med sterk kvinnelig vokal og evt masse gitar musikk. Da finner man fort ut om de kan bli harde i toppen, selv har jeg aldri prøvd NAD på Ikon 8 men sjekk ann diskanten pga på noe kan den bli hard i toppen.

haha. fikk meg en god latter nå faktisk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    haha. fikk meg en god latter nå faktisk.
    Det er jo ikke noe som er bedre enn det, vil ikke bruke black-metal stilen som en testplate siden den hører ut som en demotape fra old'days.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann godtfolk, har fundert å puste støvet av min 320BEE og skrape sammen noen slanter til et høyttaler par. Paret vil stå i en stue omgitt av betong og gipsplater, plassert nærme vegg (ca. i hvert sitt hjørne). Så om jeg ikke husker feil drar forsterkeren 50w på 8ohm. Vet ikke mål på rommet, rundt 15-18m2.

Spørsmålet mitt blir som sagt da hvilke høyttalere passer for meg?
    De blir matet godt, 50% musikk og 50% film.
    De spiller mye forskjellig, alt fra jazz, rock, pop, hippop også noe i den bassfylte spekteret.
    De får ikke lov til å spille noe vanvittig høyt.

Har sett på Concept 6 og 8, også Lektor 6.
    Heller mot Concept 8, er glad i litt bass. Men klarer min stakkarslige forsterker å dra et par concept 8? Kommer sannsynligvis til å investere i en effektforsterker til sommeren, visst jeg går for en av concept og lektor'ene.

Men hva med Concept 1 og 2 - Lektor 1, 2 og 3 med en XTZ eller en SVS sub?

Kommer til å ha paret jeg kjøper nå en stund ihvertfall til studiene er over, så "må velge rett".

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haneiv
    Heisann godtfolk, har fundert å puste støvet av min 320BEE og skrape sammen noen slanter til et høyttaler par. Paret vil stå i en stue omgitt av betong og gipsplater, plassert nærme vegg (ca. i hvert sitt hjørne). Så om jeg ikke husker feil drar forsterkeren 50w på 8ohm. Vet ikke mål på rommet, rundt 15-18m2.

Spørsmålet mitt blir som sagt da hvilke høyttalere passer for meg?
    De blir matet godt, 50% musikk og 50% film.
    De spiller mye forskjellig, alt fra jazz, rock, pop, hippop også noe i den bassfylte spekteret.
    De får ikke lov til å spille noe vanvittig høyt.

Har sett på Concept 6 og 8, også Lektor 6.
    Heller mot Concept 8, er glad i litt bass. Men klarer min stakkarslige forsterker å dra et par concept 8? Kommer sannsynligvis til å investere i en effektforsterker til sommeren, visst jeg går for en av concept og lektor'ene.

Men hva med Concept 1 og 2 - Lektor 1, 2 og 3 med en XTZ eller en SVS sub?

Kommer til å ha paret jeg kjøper nå en stund ihvertfall til studiene er over, så "må velge rett".
    Heisann! du har det morro om dagen grundende på hva du skal velge. for hva det er vert så er mitt intrykk av consept 8 at de som har dem ganske snart går med planer om og "oppgradere" til noe annet. har du vurdert Ikon 6 ? du sparer 2000 sammenlignet med consept 8 men får en mer rent spillende høyttaler (i følge de testene man kan lese). du kan jo også ta noe av det budsjettet du har for en effekt forsterker og gå for enda bedre høyttaler siden du har en 320BEE og det er bra effekt i NAD. jeg tipper du vill finne at din NAD gjør jobben utmerket. alt dette er jo naturligvis kun forslag og det kan jo være at du finner dem de dummeste forslag du noen sinne har hørt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser prisen på hifiklubben.no at de oppgir pris på Concept 8 til 7400 mens Ikon 6 er på 9996, så ser ikke helt hvor jeg sparer 2000.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifi-gutten
    Anbefaler biamping istede for bridgeamping da iallefall! NAD låter faktisk endel dårligere i bridge-mode....

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser prisen på hifiklubben.no at de oppgir pris på Concept 8 til 7400 mens Ikon 6 er på 9996, så ser ikke helt hvor jeg sparer 2000.
    ha ha ha :-D Jeg tok feil av consept 8 og 10.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg syntes at IKON 6 spiller dypere enn Consept 8, dette stemmer forøvrig overens med spesifikasjonene, hvis man
    skal bry seg om slikt. Det virker på meg som at Consept 8 er tunet til spille pent over hele frekvens spekteret fra 40 Hz opp til over 20000 Hz? Mens IKON er tunet til å være litt larger than life.. hvis man forstår. Consept har en meget hard og kjapp bass, mens IKON er mer rund, bløt og behagelig(matsjet med riktig elektronikk). I tillegg har IKON betraktelig bedre oppløsing oppover i frekvensområdet. Blir litt smak og behag, men tror at de som ønsker mest mulig bass bør se etter annet enn Consept 8. Prøv heller Consept 10 eller evt 6 som spiller forbløffende bass aktig nært nok til bakvegg eller helst den nye Dali Lektor serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget blir vel da mellom Concept 6, Lektor 6 og Ikon 6. Så blir det å overtale sjefen :\

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget blir vel da mellom Concept 6, Lektor 6 og Ikon 6. Så blir det å overtale sjefen :\
    Hørt mye på Ikon 6 og de låter knall bra. Kan ikke tenke meg at concept streker helt opp, lengesiden jeg hørte på de, men husker litt. Lektor har jeg ikke hørt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 6 er nok det beste valget med riktig matching.

Side 359 av 743 FørsteFørste ... 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 355 356 357 358 359 360 361 362 363 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •