Dalis Entusiaster - Side 357

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 357 av 743 FørsteFørste ... 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 353 354 355 356 357 358 359 360 361 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 ... SisteSiste
Viser resultater 7,121 til 7,140 av 14851
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere med nye høytalere fra Dali. Håper lyden blir slik du vil etter vært. Kos deg. Noen tanker om subb med disse?
    Takker

De har nok ikke satt seg helt ennå, og jeg håper de blir hakket klarere når Naden kommer i hus. Bruker også en gammel haug av en cd spiller og en simpel signalkabel. Så jeg forventer bedring.

Men disse småtassene slår hardt altså Spesielt når man setter de helt inntil veggen

Sub? Tja...kanskje med tiden, men ikke sikkert jeg trenger det

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Takker

De har nok ikke satt seg helt ennå, og jeg håper de blir hakket klarere når Naden kommer i hus. Bruker også en gammel haug av en cd spiller og en simpel signalkabel. Så jeg forventer bedring.

Men disse småtassene slår hardt altså Spesielt når man setter de helt inntil veggen

Må ikke ødelegge lydbildet ditt, hva skal man med 2x12" til musikk for, det er sjelden de klarer å slå like fort som bassene i høytalerne. Da blir det usymertrisk med engang og slikt ønsker vi ikke.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Må ikke ødelegge lydbildet ditt, hva skal man med 2x12" til musikk for, det er sjelden de klarer å slå like fort som bassene i høytalerne. Da blir det usymertrisk med engang og slikt ønsker vi ikke.
    Slå like fort? Frekvensen endrar seg vel ikkje ved størrelsen på elementet? I så fall synst eg du på utdjupe litt:wink:

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange i dette forumet mener at Yamaha er en god match til mentor 6.
    Jeg har selv i dag Parasound 2250, og rotel som fortrinn.
    Rotel er vel kjent for og være dårlig match til dali, pga den kan være litt aggressiv på diskant område.
    Tenkte jeg skulle teste litt ut og var å kjøpte en Yamaha v1900 hos elkjøp. Første jeg merket var at bassen ble litt overdreven for min smak.
    Syntes diskaten ble en del mer aggressiv i forhold til rotel. Trodde Yamaha var kjent for og ha en varm lyd signatur.!
    Tok meg noen timer med lytting,før jeg fant ut at jeg skulle levere den tilbake.
    Det er sikkert folk som er uenig, men det jeg leter etter er noe som gir en varmere lyd.
    Er det noen som har erfaring med denon xx10 serie receivere på dali? :wink:

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har ikke du A52 og ikke A23?
    Effekten er jo den samme bare at den ene har 2 og den andre har 5 kanaler.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    A23 er forresten 2x125 ikke 2x200
    Ja, i 8 ohm så er den 2x125. I 4 ohm så er den 2x200. 8)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Det står VDH the name og Nad C 545 i signaturen din. Er dette en gammel haug av en cd spiller og en simpel kabel? Eller er det hva du har planer om å kjøpe?
    Ble bare litt nysjerrig når jeg så inlegget ditt.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Ja, i 8 ohm så er den 2x125. I 4 ohm så er den 2x200. 8)
    Dette er også ganske reelle watt med tanke på hva den trekker fra nettet. Har testet den på MS4, som fungerte utmerket.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Det står VDH the name og Nad C 545 i signaturen din. Er dette en gammel haug av en cd spiller og en simpel kabel? Eller er det hva du har planer om å kjøpe?
    Ble bare litt nysjerrig når jeg så inlegget ditt.
    Hehe, VDH og Nad 545 er bestilt og det var ikke de jeg henviste til med det innlegget

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, VDH og Nad 545 er bestilt og det var ikke de jeg henviste til med det innlegget
    Høres bra ut! Det er hvertfall en god CD spiller du har skaffet deg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Høres bra ut! Det er hvertfall en god CD spiller du har skaffet deg.
    Men passer den Parasound? Vurderer å gjøre helomvending her men da må jeg bestemme meg fort.

Vil polere toppen og det er så satans mye folk som går god for Parasound her.

Hmm......

2100 og 2125?????

Tenke tenke....

Daniel, hvis du ser denne, kan du komme med ett par råd? Nad eller Denon cd spiller på evt Parasound-Dali?

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der røyk en av mine høyst ubegrunnede teorier. Jeg trodde det kun var høyttalere med bakmonterte bassrefleksrør som kunne påvirkes bassmessig med avstand til bakvegg, men dette gjelder altså også høyttalere med frontmonterte rør? Her har jeg tydeligvis hoppet over mye god rom-teori!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bassrefleksrør både foran og bak på de? Eller gjelder dette bare lektor 8?

Sitter forresten og vurderer ny receiver i stua og er ikke sikker på om jeg skal gå for denon 2310 (evt 3310) eller prøve et annet merke..

Har dere noen synspunkter? Må ha utgang til effektforsterker og selvsagt støtte nye hdformater..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Og der røyk en av mine høyst ubegrunnede teorier. Jeg trodde det kun var høyttalere med bakmonterte bassrefleksrør som kunne påvirkes bassmessig med avstand til bakvegg, men dette gjelder altså også høyttalere med frontmonterte rør? Her har jeg tydeligvis hoppet over mye god rom-teori!
    De slår hardere inntil veggen

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Det er vel bassrefleksrør både foran og bak på de? Eller gjelder dette bare lektor 8?

Sitter forresten og vurderer ny receiver i stua og er ikke sikker på om jeg skal gå for denon 2310 (evt 3310) eller prøve et annet merke..

Har dere noen synspunkter? Må ha utgang til effektforsterker og selvsagt støtte nye hdformater..
    Kun bassrefleks foran på Lektor 6. 8ern har både foran og bak.

Hva slags lydsignatur liker du da? Yamaha har jo ligget foran Denon en stund nå, men vet ikke hvordan den nye serien til Denon spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjena!

det kan godt være noen har nevnt på det før altså, men kom til side 10 hvor jeg oppdaget at det var 357 sider, å med det tok jeg meg friheten til å slenge ut ett spørsmål uten å ha videre jobbet for det selv.

Jeg har følgende :

Dali Mentor 6
    Nad m55 dvd spiller
    Nad c272 effekt forsterker
    Nad C165 forforsterker

Og noen van den hul kabler som angivelig skulle fikse opp i mitt stadige problem:

Sliter over snittet med den såkalte "OOOMM" lyden i bassen på enkelte frekvenser, noen skiver kan det låte perfekt "jfr første sporet mark knopfler sailing to philly" mens andre låter det som en boomblaster malplassert mitt på kjøkkenbenken.

Jeg har prøvd en haug forskjellige kabler, romstert endel med å "blokke?" bassportene med de dempegreine som fulgte med, bruker spikes men har ikke funnet noe middelvei som låter bra på hele min cd samling.

Er det slik som jeg leste her forleden at anlegget styrer hva man egentlig hører på etterhvert når man blir kresen?

Så, er det noen forslag til triks jeg kan gjøre med høytalerne? er det best å vri dem? skal dem stå rett fram?

hva som helst av tips mottas med stor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joppa:D
    Mange i dette forumet mener at Yamaha er en god match til mentor 6.
    Jeg har selv i dag Parasound 2250, og rotel som fortrinn.
    Rotel er vel kjent for og være dårlig match til dali, pga den kan være litt aggressiv på diskant område.
    Tenkte jeg skulle teste litt ut og var å kjøpte en Yamaha v1900 hos elkjøp. Første jeg merket var at bassen ble litt overdreven for min smak.
    Syntes diskaten ble en del mer aggressiv i forhold til rotel. Trodde Yamaha var kjent for og ha en varm lyd signatur.!
    Tok meg noen timer med lytting,før jeg fant ut at jeg skulle levere den tilbake.
    Det er sikkert folk som er uenig, men det jeg leter etter er noe som gir en varmere lyd.
    Er det noen som har erfaring med denon xx10 serie receivere på dali? :wink:
    Eg vett ikkje så mye egentligt om mentor og parasound men eg har dali ikon 8 og kjører yamaha rx-v3900 og det er heilt sykt. Eg brukte cambridge 840 v2 før og det var enorm god lyd men litt lite trykk etter min mening etter eg har blitt forelsket i yamahaen. Roger Waters har peiling på parrasound hvertfall 8)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pdkorva
    Tjena!

det kan godt være noen har nevnt på det før altså, men kom til side 10 hvor jeg oppdaget at det var 357 sider, å med det tok jeg meg friheten til å slenge ut ett spørsmål uten å ha videre jobbet for det selv.

Jeg har følgende :

Dali Mentor 6
    Nad m55 dvd spiller
    Nad c272 effekt forsterker
    Nad C165 forforsterker

Og noen van den hul kabler som angivelig skulle fikse opp i mitt stadige problem:

Sliter over snittet med den såkalte "OOOMM" lyden i bassen på enkelte frekvenser, noen skiver kan det låte perfekt "jfr første sporet mark knopfler sailing to philly" mens andre låter det som en boomblaster malplassert mitt på kjøkkenbenken.

Jeg har prøvd en haug forskjellige kabler, romstert endel med å "blokke?" bassportene med de dempegreine som fulgte med, bruker spikes men har ikke funnet noe middelvei som låter bra på hele min cd samling.

Er det slik som jeg leste her forleden at anlegget styrer hva man egentlig hører på etterhvert når man blir kresen?

Så, er det noen forslag til triks jeg kan gjøre med høytalerne? er det best å vri dem? skal dem stå rett fram?

hva som helst av tips mottas med stor takk!
    Kabler, lite å hente. Ny effekt, masse å hente. Du har en forrykende preamp og cdspiller!!! Mye kan skyldes rommet, siden Mentor 6 har en vannvittig bass!! Bor du i nærheten av en Hifiklubben, hør om du kan teste med f.eks Lyngdorf SDA/SDAI2175, en forsterker som egentlig ikke passer veldig bra med mentor 6, men som spiller totalt forskjellig ifra det du har nå. Dette for å se om dette bedrer ompen litt.. om det gjør det.. se etter en HEGEL poweramp . Gjerne brukt! tror ikke nye NAD 275 blir noe stor oppgradering på omp problemet ditt.. Men den er mye bedre enn NAD 272 er .

Kabler, lite å hente på slik sett.

1. Plasserings feil / rom problemer. (Har stor troa på at mye av problemet ligger her! Sett de lengre ut ifra vegg... bare test .
    2. Effektforstekrer missmatch!

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med skorob jeg hade en 272 sammen med mentor 8 i starten.ogsa bare boooooommmm bass. skall for en emotiva xpa2 i de neste dagene . liege i gardemon nå. lyngdorf har en knalltør bass der kann jeg bekrefte.spiller veldig bra . men kann bli litt slitsom på dårlige inspilinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for gode svar gutter, skal prøve lyngdorfen til mandagen, så er det bare å krysse fingre osv osv etc etc for at det begynner å låte litt mer som 40 k istede for 299,99

Side 357 av 743 FørsteFørste ... 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 353 354 355 356 357 358 359 360 361 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •