Dalis Entusiaster - Side 350

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 350 av 742 FørsteFørste ... 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 346 347 348 349 350 351 352 353 354 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 ... SisteSiste
Viser resultater 6,981 til 7,000 av 14837
    Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Så riktig bra ut dette, Caveman! Vil tro det står stabilt kun av egen vekt

Det slår meg forøvrig at Mentor 6 er pene høyttalere!
    Hehe, takk for det! Skal litt til å få flytta på dette ja

Mentor 6 er helt klart ganske estetisk pene høyttalere, iallefall i mine øyne!
    Synes sort er mye finere enn cherry da

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Uutholdelig er vel å strekke det litt langt liker jeg å tro. Jeg kan være enig med deg i at man vil få mer igjen for pengene sine ved å gå for en billigere løsning med en hang til litt støy og mindre innspillingstro gjengivelse. I samme slengen kan man jo aktivere "loudness" på forsterkeren. :razz: Hehe!

Her dukker poenget mitt opp igjen; Dette er de som ser etter "morofaktoren". My 2 cent..
    Dyrt er ikke nødvendigvis analytisk/kjedelig om det er det du tror...

Det er fullt mulig å oppnå "morofaktor" i et dyrt oppsett uten støy eller "loudness-knapp".

I alle prisklasser finnes komponenter med ulike egenskaper, og så velger man forhåpentligvis til slutt noe som passer både egne lyd-(musikkpreferanser og egen lommebok.

Nok OT i Dali-tråden fra min side i denne omgang...

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clundbe
    Sant som du sier ang. garanti Waters, Men veldig mye effekt for en billig penge.BTW, gleder meg til den nye BD spilleren til Cambridge. Vurderte Oppo, men tror Cambridge har de fleste funksjonene som oppo har. Må ha SA og DVD-audio pluss annet snacks som følger med. Ser frem til å få brukt min 52 " med sylskarpt bilde.
    Da-ty, har det vært noe snakk om BD spilleren til Cambridge i klubben der du jobber?

Christian
    Har nå bestilt emotiva XP-2 til frontene mine. Måtte bare.. Mener å lest at Emotiva er gode på garanti. Så da er det bare å ønske seg en Mentor vocal av jugenissen til jul. Har en 150w forsterker til denne da Bør holde det tenker jeg. Kanskje litt forskjell på lyd med Nad i center og Emo i front. Blir det for ille, må man bare ønske seg en ny presang av mastercardnissen.
    Så da må jeg spørre deg Da-ty, må jeg ha splitt på pre out fra center for 2 signalkabler til nad 272 eller holder det med en? Hvis en holder, hvilken inngang skal da brukes?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt emotiva XP-2 til frontene mine. Måtte bare.. Mener å lest at Emotiva er gode på garanti. Så da er det bare å ønske seg en Mentor vocal av jugenissen til jul. Har en 150w forsterker til denne da Bør holde det tenker jeg. Kanskje litt forskjell på lyd med Nad i center og Emo i front. Blir det for ille, må man bare ønske seg en ny presang av mastercardnissen.
    Man må ikke ønske seg gaver fra MC nissen Skummelt.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Dyrt er ikke nødvendigvis analytisk/kjedelig om det er det du tror...

Det er fullt mulig å oppnå "morofaktor" i et dyrt oppsett uten støy eller "loudness-knapp".

I alle prisklasser finnes komponenter med ulike egenskaper, og så velger man forhåpentligvis til slutt noe som passer både egne lyd-(musikkpreferanser og egen lommebok.

Nok OT i Dali-tråden fra min side i denne omgang...
    Pris er ingen kvalitetsfaktor, men tommelfingerregelen i dette markedet er at prisen gir en god pekepin på hva man får. Litt overrasket over at du pålegger meg meninger som at dyrt utstyr er analytisk og kjedelig, uttrykte jeg meg så uklart? Vi er imidlertid enige om en ting; Den beste måleinstrumentet for subjektivt å bedømme riktig utstyr er egne ører.

For avslutningsvis å vri mine meninger over på noe som kan ligne på topic mener jeg med få unntak at for Dali-høyttalere er prisen en god pekepin på hvor nært referanselyd man kommer. Videre er ikke en dyr høyttaler en høyttaler uten "morofaktor", men en billig høyttaler synes konsekvent å gi de jeg opplever at ser etter "morofaktor" mer for pengene enn en dyr høyttaler gjør. Dette sier jeg på bakgrunn av hva jeg tidligere stadfester som mitt syn på "morofaktor" som begrep. Min påstand da er at de som faktisk betrakter "morofaktor" som et vektlagt målbegrep i en kjøpssituasjon har en større driv mot eksempelvis Concept 10 kontra Mentor 5. Når en "dristig purist" ser etter "morofaktor" har han selvfølgelig en annen lydsignatur i bakhodet enn de jeg på daglig basis opplever at bruker begrepet "morofaktor". Derav "å neeeeeei"-reaksjonen min. Jeg ser for meg en 15-åring med konfirmasjonspenger og CV-logoen i det drømmende blikket sitt.

Uten å dra denne "tekniske" diskusjonen lenger ut på jordet; Hvilke Dali-høyttalere har "morofaktor" mener dere?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Uten å dra denne "tekniske" diskusjonen lenger ut på jordet; Hvilke Dali-høyttalere har "morofaktor" mener dere?
    Helicon 400 på stua er hvertfall vesentlig mer moro enn Concept 6 som står på soverommet!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt mye Dali opp igjennom, men det er bare MS4 som har holdt meg oppe til tre på natta for å 'bare spille èeen CD til, så skal jeg legge meg, jeg lover!' Og da var det hele CD'er, ikke bare en halv sang fordi den har så god lyd i bassen, eller noe. Det ble musikk. Anlegget ble borte, bare musikken var igjen. DET er morrofaktor.

...i musikksammenheng...

I kinosammenheng hører er morrofaktor for meg ganske klart definert, på godt norsk som 'impact'. Det er vel ikke noe annet godt ord for dette fenomenet. Impact trenger ikke bare være i bassen, forøvrig. Det kan være et stykke musikk som løfter en filmscene, en metallisk lyd av f.eks en sag i en knokkel, eller en 12Hz 120dB sekvens som får ørevoks og buksebein til å flagre. Impact er følelser, ikke lydtrykk. Impact er dynamikk og realisme.
    Vi har vel alle opplevd skuffelsen av f.eks motorlyd gjengitt på film. Svært ofte bare en svak etterligning av virkeligheten, rett og slett fordi lydsystemet ikke orker å levere varene.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Man må ikke ønske seg gaver fra MC nissen Skummelt.
    He he. Har mcnissen delvis under kontroll. Tror jeg.... Har du noe svar ang center koblingen min?

Christian

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Har mcnissen delvis under kontroll. Tror jeg.... Har du noe svar ang center koblingen min?

Christian
    Du må splitte signalet fra pre out på receiver ja. En han til to hun. Deretter ett sett med rca kabler til nad'n. Det er da hvis du skal bi ampe. Ville ha gjort det slik kontra bro kobling

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må splitte signalet fra pre out på receiver ja. En han til to hun. Deretter ett sett med rcapac kabler til nad'n. Det er da hvis du skal bi ampe. Ville ha gjort det slik kontra bro kobling
    Blir bi amp ja. Er ikke så glad i bro pga impedansen som sikkert vil true forsterkeren.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hørt Nad 375 og Nad 545 hos en kompis, og dette settet er bestilt:smile:

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha morrofaktor så kjører du NAD C375 på Mentor 6! Dynamikk og kontroll til himmeln og forbi. Noooe spisst i toppen, men alikevel engasjerende og behagelig!

....og punch.....masse punch! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nad c372 på ikon 7 og 8. føler ikke det er så spist i toppen. hvertfall ikke på metal, men det er mine erfaringer. ikon 7 og denon pma2000ivr er altfor spiss i toppen for å si det sånn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    har nad c372 på ikon 7 og 8. føler ikke det er så spist i toppen. hvertfall ikke på metal, men det er mine erfaringer. ikon 7 og denon pma2000ivr er altfor spiss i toppen for å si det sånn
    Hørt at de nyere er lysere i toppen (275 og 375)

Hvordan leverer forsterkeren din? Stram bass? Savner du noe? Vurderer 275/NC2125/XPA3 selv. Problemet blir å sammenlikne og høre hvor mye forsterker jeg synes er "nok"

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må splitte signalet fra pre out på receiver ja. En han til to hun. Deretter ett sett med rca kabler til nad'n. Det er da hvis du skal bi ampe. Ville ha gjort det slik kontra bro kobling
    Hvem av høytalerutgangene skal jeg da bruke? en på høyre og en på venstre? eller kjøre 2 sett med høytalerledninger og fjerne lasken?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var hele anlegget solgt

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD og Dali solgt allerede?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    NAD og Dali solgt allerede?
    Gæærn du a? Har jo ikke fått det. Nei mente surrounden

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem av høytalerutgangene skal jeg da bruke? en på høyre og en på venstre? eller kjøre 2 sett med høytalerledninger og fjerne lasken?
    Sistnevnte.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sistnevnte.
    Takk!

Side 350 av 742 FørsteFørste ... 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 346 347 348 349 350 351 352 353 354 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •