Dalis Entusiaster - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 35 av 742 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 535 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Ikon on wall skal ha akkurat samme klangen som ikon vokal 2 og ikon 8 sant???

Det matcher det vel?titter på de nå....dyre bakhøyttalere som sikkert knuser de jeg har nå....vurderer å kjøpe dem. så mangler jeg bare frontene.

Eller anbefaler du de andre bakhøyttalerne fra ikon, de som er beregnet på stativ. nesten samme pris
    OnWall saken er kjempe genial, slipper stativer og det hele. Det skal være lik klang i det settet, så det er ikke noe problem du trenger å bekymre deg for.

Ville heller gått for de man kan montere på veggen ja, helt klart..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på hadeland i Oppland=) Tenkte på å komme å lytte en gang?=)
    Vel, jeg er den som holder hifi int her på forumet og i heimen. Det er litt for langt for meg siden jeg ikke kjører bil selv, men det er for all del koselig å bli kjent med andre folk med samme int. Er jo bare det som gjør denne hobbyen mer og mer int.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skulle ønske de kunne sette det opp perfekt, men desverre virker mange som jobber der usikre. De sier så mye forskjellig fra person til person
    Det er desverre inkompotente folk i alle bransjer så det er ikke til å stikke under en stol det gitt, men det er bare slik verden er. Har man et pent ansikt kan man jobbe hvor som helst, men det er vel slik det skal være i følge ekspertene.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skal jeg dra å lytte. be de sette opp hele ikon settet sammen med 3808.

jeg ser det er forskjellig størrelse på elementene på disse ikon høyttalerne. Ikon 8 har 8 tommers bassere, centeren jeg har har 5 og ikon on wall har 6,5. Har dette mye å si???

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten til ikon 8 skriker vel ikke heller den???? det blir fort ett problem på høyttalere. Men på Ikon 8 er den mer mykere og behageligere er den ikke? jeg får vondt i øra av skrikediskanter

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reagerte litt på at den bare fikk 4 av 6 stjerner i testen til lyd og bilde men.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten til ikon 8 skriker vel ikke heller den???? det blir fort ett problem på høyttalere. Men på Ikon 8 er den mer mykere og behageligere er den ikke? jeg får vondt i øra av skrikediskanter
    Den er noe helt annet enn på tidligere Ikon modeller, her har du ikke lyse skrikende toner så du slipper å få ørene mer på trynet enn de blir med høy musikkspilling.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skal jeg dra å lytte. be de sette opp hele ikon settet sammen med 3808.

jeg ser det er forskjellig størrelse på elementene på disse ikon høyttalerne. Ikon 8 har 8 tommers bassere, centeren jeg har har 5 og ikon on wall har 6,5. Har dette mye å si???
    Du vil bare få mere trøkk og det skader ikke, er jo derfor det er kjekt med større basser.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reagerte litt på at den bare fikk 4 av 6 stjerner i testen til lyd og bilde men.
    Den testen får dem bare ha så lenge du liker det så er det viktigste faktoren som spiller inn, de gir jo Dynavoice en ren 6'er så jeg vet ikke helt åssen jeg skal stole på testene deres. De er ikke der de skal være, får ikke alt til å stemme og virker som dem får betalt for å skrive lovord om billig stasj.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du vil bare få mere trøkk og det skader ikke, er jo derfor det er kjekt med større basser.

ja dette frister mer å mer. Lurer på om jeg skal kjøpe de bakhøyttalerne gitt, også frontene om en stund. er nok lurt å ha alt i samme modell ja. kan bli heftig til slutt det der. Men trenger egentlig ett større rom enn hybelstua jeg har nå.....hehe. ikonen trenger plass for å jobbe pent etter det jeg skjønner

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja dette frister mer å mer. Lurer på om jeg skal kjøpe de bakhøyttalerne gitt, også frontene om en stund. er nok lurt å ha alt i samme modell ja. kan bli heftig til slutt det der. Men trenger egentlig ett større rom enn hybelstua jeg har nå.....hehe. ikonen trenger plass for å jobbe pent etter det jeg skjønner
    Det ordner seg skal du se, du skal sikkert ikke bo på den hybelen i evigheter så det er ikke noe problem. Jeg får ta kvelden nå så får vi heller skrives litt her inne i morra eller i dag blir det, merker at øynene er slitne nå. Håper du fikk svar på det du lurte på i hvertfall.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept høyttalerne er litt lyse og spisse i lyden, så ikon 8 må virkelig gi ett varmt lydbilde for at jeg skal falle for dem. Men centeren er jo fløyel så jeg har forhåpninger=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordner seg skal du se, du skal sikkert ikke bo på den hybelen i evigheter så det er ikke noe problem. Jeg får ta kvelden nå så får vi heller skrives litt her inne i morra eller i dag blir det, merker at øynene er slitne nå. Håper du fikk svar på det du lurte på i hvertfall.
    ja vi kan prate mer i morgen. Ja alle svar hjelper en stakkars nybegynner=) hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept høyttalerne er litt lyse og spisse i lyden, så ikon 8 må virkelig gi ett varmt lydbilde for at jeg skal falle for dem. Men centeren er jo fløyel så jeg har forhåpninger=)
    Dem må matches med mørkere komponenter ellers tar dem livet av en.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja vi kan prate mer i morgen. Ja alle svar hjelper en stakkars nybegynner=) hehe
    Der har vi alle vært og bare hyggelig at mine ord kan komme til nytte for en, skal si denne tråden vokser i hvertfall. Det har vært sinnsykt med oppmerksomhet her inne etter det ble en offisiell Dali tråd.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem må matches med mørkere komponenter ellers tar dem livet av en.
    ja det kan bli spisst=) vurderer faktisk Yamaha 3800 også. er ikke den nyere enn 1900????

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har vi alle vært og bare hyggelig at mine ord kan komme til nytte for en, skal si denne tråden vokser i hvertfall. Det har vært sinnsykt med oppmerksomhet her inne etter det ble en offisiell Dali tråd.

ja jeg merker det at aktiviteten her er stor å det er jo bare hyggelig=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha rxv 3800 får meget bra kritikker leser jeg. varmere lydbilde enn denon. kanskje den passer perfekt til ikon 8? Bare å håpe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det kan bli spisst=) vurderer faktisk Yamaha 3800 også. er ikke den nyere enn 1900????
    Den 1900 saken er jo ny nå den, yamaha 3900 er vel her snart den også. Den skal være en bedre match sies det, er flere som ikke er helt fornøyd med denon så det får da være så.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 1900 saken er jo ny nå den, yamaha 3900 er vel her snart den også. Den skal være en bedre match sies det, er flere som ikke er helt fornøyd med denon så det får da være så.

Er 1900 og 3900 bedre og nyere enn 3800??? Har ikke fått helt med meg hvem som er nyest

Side 35 av 742 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 535 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •