Dalis Entusiaster - Side 345

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 345 av 743 FørsteFørste ... 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 341 342 343 344 345 346 347 348 349 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 ... SisteSiste
Viser resultater 6,881 til 6,900 av 14850
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Jeg går for Parasound 2100 og 2250

Fikk solgt Yamaha reciveren idag så bare jeg får solgt den siste subben nå så er jeg klar til å kjøpe.
    Bare å glede seg! Beholder du Concept 8 eller?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Bare å glede seg! Beholder du Concept 8 eller?
    Ja nødt til det inntil videre

Men nå får jeg en rå forsterker som jeg tror er kapabel til å faktisk drive en Mentor 8 også??????

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nødt til det inntil videre

Men nå får jeg en rå forsterker som jeg tror er kapabel til å faktisk drive en Mentor 8 også??????
    Ja, det tror jeg nok den klarer fint! Hadde ikke vært bekymret for det Hehe, må bare innrømme at jeg aldri har glemt Mentor8 jeg heller... Den står foreløpig alene på toppen av ønskelista

Er spent på hvordan du opplever Parasound komboen på conceptene dine. Håper det gir det skyvet du savner

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LydBruker
    Så nå må leiligheten bygges om, naboer byttes ut og samboer blidgjøres.
    Gratulerer!

Si meg, hvordan bytter du naboer? Jeg ser jo at du ikke flytter siden du skal bygge om.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det tror jeg nok den klarer fint! Hadde ikke vært bekymret for det Hehe, må bare innrømme at jeg aldri har glemt Mentor8 jeg heller... Den står foreløpig alene på toppen av ønskelista
    Dere er heldige som har så digre boliger at dere kan ønske dere slike beist. Selv har jeg bare en beskjeden stue å fylle med musikk, og her gjør Mentor 6 mer enn nok av seg – så hardt, høyt og tøft slår disse, at jeg priser meg lykkelig over at nærmeste nabo befinner seg godt over hundre meter unna.

Ellers, så vil jeg slå et lite slag for Mentor 6 som en ypperlig formidler av klassisk musikk, også. Mentor 6 berømmes med rette som en god høyttaler til rock, ikke minst her hos Dalis Entusiaster, men den er jaggu ikke borte når det gjelder klassisk, heller – det være seg kammermusikk, opera eller store symfonier, orgel eller flygel, blåsere, slagverk, eller strykere. Det er sagt om Mentor 6 at den farger en del, har en egenklang. Jeg får imidlertid ikke dette til å rime. Syns de formidler musikken utrolig rent, ærlig og rett fram, frodig og oppløst, jeg formelig overøses av overtoner, nyanser og liv, og jeg er særlig imponert over de høyere frekvenser. En del klassisk musikk er himmelsk, sakral, og diskanten hos Mentor 6 klarer nettopp å formidle høyden og det himmelstrebende i slik musikk. Selvsagt finnes det høyttalere som fortjener en enda mer høystemt lovprisning – som er bedre enn Mentor 6 på klassisk – men til hvilken pris?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er spent på hvordan du opplever Parasound komboen på conceptene dine. Håper det gir det skyvet du savner
    Enig. 2250 klarer å dra M8 like godt som den drar Raymond sine Ikon8.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt finnes det høyttalere som fortjener en enda mer høystemt lovprisning – som er bedre enn Mentor 6 på klassisk – men til hvilken pris?
    44.000 på finn.no?

(Sårri, jeg måtte bare)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    44.000 på finn.no?

(Sårri, jeg måtte bare)
    8)
    Er senteren med i den prisen?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Dere er heldige som har så digre boliger at dere kan ønske dere slike beist. Selv har jeg bare en beskjeden stue å fylle med musikk, og her gjør Mentor 6 mer enn nok av seg – så hardt, høyt og tøft slår disse, at jeg priser meg lykkelig over at nærmeste nabo befinner seg godt over hundre meter unna.

Ellers, så vil jeg slå et lite slag for Mentor 6 som en ypperlig formidler av klassisk musikk, også. Mentor 6 berømmes med rette som en god høyttaler til rock, ikke minst her hos Dalis Entusiaster, men den er jaggu ikke borte når det gjelder klassisk, heller – det være seg kammermusikk, opera eller store symfonier, orgel eller flygel, blåsere, slagverk, eller strykere. Det er sagt om Mentor 6 at den farger en del, har en egenklang. Jeg får imidlertid ikke dette til å rime. Syns de formidler musikken utrolig rent, ærlig og rett fram, frodig og oppløst, jeg formelig overøses av overtoner, nyanser og liv, og jeg er særlig imponert over de høyere frekvenser. En del klassisk musikk er himmelsk, sakral, og diskanten hos Mentor 6 klarer nettopp å formidle høyden og det himmelstrebende i slik musikk. Selvsagt finnes det høyttalere som fortjener en enda mer høystemt lovprisning – som er bedre enn Mentor 6 på klassisk – men til hvilken pris?
    Hehehe, ja enn så lenge har jeg ikke det da Sånn sett står vel bolig høyere på ønskelista, men det er kanskje også en annen ønskeliste.

Er godt å høre du er fornøyd med Mentorene dine! Er ingen tvil om at det er glitrende høyttalere, og jeg merker jeg har lyst til å høre dem en gang til eller to. Har en følelse av at da jeg sist hørte dem, så hadde de urettferdige arbeidsvilkår...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Enig. 2250 klarer å dra M8 like godt som den drar Raymond sine Ikon8.
    Herlig

Syns den gjør en god jobb der hvertfall! Mentor 8 er vel ikke spesielt mye mer tungdrevne?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    8)
    Er senteren med i den prisen?
    Jepp! :-D

Vi snakker gi-bort priser!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    44.000 på finn.no?

(Sårri, jeg måtte bare)
    :-D Utvilsomt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er godt å høre du er fornøyd med Mentorene dine! Er ingen tvil om at det er glitrende høyttalere, og jeg merker jeg har lyst til å høre dem en gang til eller to. Har en følelse av at da jeg sist hørte dem, så hadde de urettferdige arbeidsvilkår...
    Jeg også har hørt disse med dårlige arbeidsvilkår. Som natt og dag i forhold til gode vilkår. Det er snakk om høyttalere med et stort potensiale, gitt gode vilkår. Ikke at jeg tror de er veldig kresne og vanskelige, men lytterommet bør nok være godt dempet, og de er tilstrekkelig transparente til at du må like signaturen til kilde og forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg også har hørt disse med dårlige arbeidsvilkår. Som natt og dag i forhold til gode vilkår. Det er snakk om høyttalere med et stort potensiale, gitt gode vilkår. Ikke at jeg tror de er veldig kresne og vanskelige, men lytterommet bør nok være godt dempet, og de er tilstrekkelig transparente til at du må like signaturen til kilde og forsterker.
    Jeg tror deg Kanskje jeg får ta meg en tur på klubben en dag og høre litt mer. Om ikke annet, så bare for gøy. De får jo skryt stort sett uansett hvem man spør, så noe må det jo være i det!

Apropo demping, jeg har litt problemer her med at det er veldig mange harde overflater. Kjøpte meg et teppe for et par uker siden, og må si det var en god forskjell å få det inn! Det hele ble litt roligere og mer kontrollert. Merker fortsatt at det spretter litt lyd rundt mellom veggene her, men det ble straks bedre likevel. Får vel bare få ut fingern å kjøpe meg et hus, så kan jeg lage meg et bedre opplegg. Er vel lite populært å henge opp for mye demping rundt omkring i en leid leilighet

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må da jaggu meg bli nok skyv i bånn med den elektronikken

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må da jaggu meg bli nok skyv i bånn med den elektronikken
    Hehe, vi får håpe det

Har du bestilt noe varer eller skal du handle på bruktmarkedet?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke bestilt noe ennå. Må bli kvitt den siste subben først.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Gratulerer!

Si meg, hvordan bytter du naboer? Jeg ser jo at du ikke flytter siden du skal bygge om.
    oh.. Jeg skrev kanskje feil.. Får blidgjøre naboene og bytte ut samboer..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LydBruker
    oh.. Jeg skrev kanskje feil.. Får blidgjøre naboene og bytte ut samboer..
    Gratulerer;-)

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Tronna

Kjære Tronna

Nå har jeg vært medlem av forumet nesten like lenge som deg.
    Jeg har byttet komponenter nesten like ofte som deg, men jeg sitter igjenn med et annet resultat og erfaring enn deg, og ønsker å dele noen av disse erfaringene og tankene med deg. Faktisk har jeg kjøpt noe av deg som jeg fremdeles har stor glede av (Ikon Vokal 2). Dette er en tråd for Dali's entusiaster, jeg er helt klart en av Dalis store entusiaster, lik deg, og har store drømmer om fremtidige oppdateringer i Dali serien. Jeg så lyset takket være et par Proson høytaler (som jeg har enda) og en Denon forsterker av god kvalitet. Her kommer essensen i mine tanker, kvalitet og kvantitet (W). Jeg har lest mye det siste året om hva alle mener og synes man må ha. Med begrensede midler er det vanskelig å oppfylle andres erfaringer mann leser om. Presset er stort og signaturen skal se "respekt full" ut. Glemm det! Selv har jeg innvistert i høytalere som kan levere det jeg i utgangs pungtet ønsker å høre, til mitt budsjett. For å si det enkelt, kvitt deg med høytalerne du har i dag. Ikke det at det er møkk, men du har store forventninger som de ikke vil oppfylle uansett hvor mye watt du kjøper. Ikon 6 vil levere mer trøkk og stram bass med riktig effekt forsterker, enn dine Concept 8. Det er mange her som forguder effekt i 10-20K kroners klassen, og det med rette. Men det finnes unntak for sånne som meg (Ole Brum), og deg. Som du ser av min signatur har jeg mye dyrere høytalere enn elektronikk, og ser meg selv glise hver gang mine Mentorer blir fyrt opp med Emotiva som etterbrenner. Bottom line, kjøp Ikon 8 eller Mentor 6, skaff deg mye watt, gjerne brukt alt sammen, det har jeg gjort. Emotiva har jeg kjøpt nytt, røverkjøp. Når selv gamle ringrever her inne blir possitivt overrasket av hva du får ut av Emotiva sine produkter, burde det jo gi deg et hint om hva du burde prioritere. Bruk penga på høytalere, og la resten komme etterhvert.

Mvh
    Ole Brummmm :-D

Side 345 av 743 FørsteFørste ... 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 341 342 343 344 345 346 347 348 349 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •