Dalis Entusiaster - Side 344

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 344 av 743 FørsteFørste ... 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 340 341 342 343 344 345 346 347 348 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 ... SisteSiste
Viser resultater 6,861 til 6,880 av 14842
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg lagt ut høyttalerne mine på Finn til 44.000, og jeg er åpen for prisdiskusjon...

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Da har jeg lagt ut høyttalerne mine på Finn til 44.000, og jeg er åpen for prisdiskusjon...
    Tror jeg må ringe banken i morgen å sjekke om vi har lyst på nye høytalere :-)

.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg smelt til med bestilling av Emotiva XPA5 for drift av Ikon W2 bak/wide, samt Mentor Vokal. Blir spennende å se hvordan dette fungerer da jeg har Parasound NC2250 på Mentor 6.

Tror jeg kommer til å kjøpe 5 x 2 meter BlueJeansCables LC-1 signalkabler. Disse er folkelig priset og jeg er veldig fornøyd med alt av kabler jeg har kjøpt derfra tidligere. Rask levering og knall kvalitet!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Tror jeg må ringe banken i morgen å sjekke om vi har lyst på nye høytalere :-)

.
    Du vil isåfall ikke angre.

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg inn i klubben her! Endte opp med å kjøpe 20 årsgave til meg selv (litt redd for å ikke få noe jeg ønsker meg :-P) - NAd c375 + Dali Ikon 5! litt trangt om plassen her nå så kunne ikke ha noe store greier! kampen stod mellom Ikon 5 og Mentor 1.. Litt roligere og noe mer dybde i lydbilde, mulig pga den ekstra Mid bassen / større kasse. Tror jeg har gjort et godt kjøp her

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali ikon 6 til ca 10.000- kan de anbefales ?

Verdt pengene ?

Tråden er 344 sider lang, så jeg håper å unngå å måtte lese gjennom alle sidene..

Tenker å kjøpe surroundforsterker til 7-8 tusen, eller litt mer.

Skal lytte til variert musikk og også bruke det som front i surround annlegg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av charnobo
    Dali ikon 6 til ca 10.000- kan de anbefales ?

Verdt pengene ?

Tråden er 344 sider lang, så jeg håper å unngå å måtte lese gjennom alle sidene..

Tenker å kjøpe surroundforsterker til 7-8 tusen, eller litt mer.

Skal lytte til variert musikk og også bruke det som front i surround annlegg.
    Så absolutt. Spiller meget bra. Krever en god forsterker med en varm klangbalanse. Hvilke receivere har du sett på da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på onkyo 807, denon 2310/3310, marantz SR6004 men har et ønske som kan være vanskelig å få oppfylt.

Ønsker usb inngang for usb pinne bak på receivern, men det virker ikke som de har det. Skal putte FLAC og mp3 på usb pinnen er planen.

Er derfor åpen for andre receivere eller andre enkle løsninger som inkuderer usb, FLAC og mp3

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg på leting etter ny/nye effektforsterkere til mine Dalihøyttalere.
    Har tenkt å kjøpe brukt, da jeg bare har god erfaring med bruktkjøp, og kommer økonomisk best ut ved bruktkjøp.

Til frontene:

- Parasound NC 2250 eller
    - Parasound HALO A21 eller
    - Emotiva XPA-2

Til de andre 5 høyttalerne

- Emotiva XPA-5.

Parasound NC 2250 ligger i førersetet på fronthøyttalerne. Trenger ikke balanserte innganger og gir nok mest value for money.

Kanskje litt overkill å sitte med en Yamaha Z7 når jeg bare kommer til å bruke den som forforsterker?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av charnobo
    Har sett på onkyo 807, denon 2310/3310, marantz SR6004 men har et ønske som kan være vanskelig å få oppfylt.

Ønsker usb inngang for usb pinne bak på receivern, men det virker ikke som de har det. Skal putte FLAC og mp3 på usb pinnen er planen.

Er derfor åpen for andre receivere eller andre enkle løsninger som inkuderer usb, FLAC og mp3
    Lydmessig så holder jeg en knapp på Onkyo`n samt Denon.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Da er jeg på leting etter ny/nye effektforsterkere til mine Dalihøyttalere.
    Har tenkt å kjøpe brukt, da jeg bare har god erfaring med bruktkjøp, og kommer økonomisk best ut ved bruktkjøp.

Til frontene:

- Parasound NC 2250 eller
    - Parasound HALO A21 eller
    - Emotiva XPA-2

Til de andre 5 høyttalerne

- Emotiva XPA-5.

Parasound NC 2250 ligger i førersetet på fronthøyttalerne. Trenger ikke balanserte innganger og gir nok mest value for money.

Kanskje litt overkill å sitte med en Yamaha Z7 når jeg bare kommer til å bruke den som forforsterker?
    Holder en kanpp på PS jeg da
    Z7 er ingen overkill. Gruser det meste av receivere på 2ch musikk.
    Har testet NC2250 noen ganger i mitt oppsett. Spiller meget godt. Strømsterk er den også.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Holder en kanpp på PS jeg da
    Z7 er ingen overkill. Gruser det meste av receivere på 2ch musikk.
    Har testet NC2250 noen ganger i mitt oppsett. Spiller meget godt. Strømsterk er den også.
    Hvordan var 2250 i forhold til A21 som du hadde nå nylig?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var 2250 i forhold til A21 som du hadde nå nylig?
    Har fortsatt en A21. Synes ikke det er store forskjellen. Litt mer futt i A21 samt den er litt bedre på detaljer. Men om det forsvarer prisforskjellen er jeg jammen ikke sikker på.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du en av de 2250 som ligger på AVtorget?
    Ser det ligger et par til 8-9 laken.
    Er sugen på en selv men har mest lyst på en 5250.
    Den er ikke kjøpt ennå Har begynt å lure på om jeg trenger en så dyr forsterker til Concept 8? For-forsterkeren kommer også i tillegg.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Den er ikke kjøpt ennå Har begynt å lure på om jeg trenger en så dyr forsterker til Concept 8? For-forsterkeren kommer også i tillegg.
    Jeg prøvde Lektor 8 i går på Nad sin for og effekt, men vil ikke si det var så mye trøkk i bunn før man vrei volumhjulet på halv. Når man gikk oppover i volum så fikk man den berømte diskanten igjen, litt spiss så gå for noe med varmklang. Det må mye volum til før elementene rister, derfor er det bedre å gå for en dyrere forsterker så har du det om du går opp et hakk på høytalere. Gå for Parasound du, noe annet vil du bli skuffa over. Eller prøv Emotiva for den sakens skyld som er mye billigere.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder med Roger Waters her. Dumt å bytte forsterker til noe du sannsynligvis vil bytte igjen om du kjøper nye høyttalere. Kjøp en forsterker som kan dra de høyttalerne du drømmer om når du får råd til dem om x antall måneder.

Om du har planer om å ha Concept 8 i lang tid trenger du kanskje ikke å tenke i de baner, men etter å ha fulgt denne tråden ei god stund er jeg meget overrasket om du har de høyttalerne om 1 års tid

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LydForventninger..

Her kommer min lille lydhistorie:
    Har i flere år levd som en lydamøbe med billigbillig-anlegg og billigbillig-lyd. Tenkte at noe måtte gjøres og begynte å lese meg opp på diverse forum. Øyet ble rødt og vått av å lese om receivere og høyttalere. Dali var et naturlig utgangspunkt siden jeg hadde gode erfaringer med de fra tidligere.. "Vi har jo klart oss med så lite, så Concept-serien er vel noe for oss"-tenkte jeg.. Nok teori! Ut å teste!

Nærmeste HiFi-butikk ble oppsøkt:

-"hei.. jeg skulle sett på noen Dali-høyttalere i Concept-serien?"
    -"Ja, selvfølgelig! Da starter vi med å teste disse.." (Concept 6)
    *lytter*
    -"..og her har vi Concept 8.."
    *lytter*
    - "Jeg har hørt mye bra om Ikon-serien. Hadde vært moro å hørt på disse som en referanse.. " (..dooh..)
    - "Ja. Selvfølgelig! Her har du Ikon 6"
    *lytter*
    - "..og her er 7.."

Jada! Har bestilt Dali-høyttalere! og det ble Ikon 8'erne *host*.. Så nå må leiligheten bygges om, naboer byttes ut og samboer blidgjøres. Og nå er vi ved plommen av kjøttkaka.. Alt dette er jo dere på forumet her sin feil!
    Hadde jeg bare fortsatt levd i uvisshet..! Så nå skylder dere meg i alle fall å svare på om Denon AVR-3310 klarer å drive disse høyttalerne, eller om jeg trenger en effektforsterker i tillegg.. Og hvis jeg må så skal den jammen ikke være billig....! ;-)

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LydBruker
    Har i flere år levd som en lydamøbe med billigbillig-anlegg og billigbillig-lyd. Tenkte at noe måtte gjøres og begynte å lese meg opp på diverse forum. Øyet ble rødt og vått av å lese om receivere og høyttalere. Dali var et naturlig utgangspunkt siden jeg hadde gode erfaringer med de fra tidligere.. "Vi har jo klart oss med så lite, så Concept-serien er vel noe for oss"-tenkte jeg.. Nok teori! Ut å teste!

*lytter*
    *lytter*
    - "Jeg har hørt mye bra om Ikon-serien. Hadde vært moro å hørt på disse som en referanse.. " (..dooh..)
    *lytter*
    - "..og her er 7.."

Jada! Har bestilt Dali-høyttalere! og det ble Ikon 8'erne *host*.. Så nå må leiligheten bygges om, naboer byttes ut og samboer blidgjøres. Og nå er vi ved plommen av kjøttkaka.. Alt dette er jo dere på forumet her sin feil!
    Hadde jeg bare fortsatt levd i uvisshet..! Så nå skylder dere meg i alle fall å svare på om Denon AVR-3310 klarer å drive disse høyttalerne, eller om jeg trenger en effektforsterker i tillegg.. Og hvis jeg må så skal den jammen ikke være billig....! ;-)
    gratulerer med noen flotte høytalere,har disse selv.du vil få utnyttet de mye bedre med en effekt forsterker,

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Holder med Roger Waters her. Dumt å bytte forsterker til noe du sannsynligvis vil bytte igjen om du kjøper nye høyttalere. Kjøp en forsterker som kan dra de høyttalerne du drømmer om når du får råd til dem om x antall måneder.

Om du har planer om å ha Concept 8 i lang tid trenger du kanskje ikke å tenke i de baner, men etter å ha fulgt denne tråden ei god stund er jeg meget overrasket om du har de høyttalerne om 1 års tid
    Jeg går for Parasound 2100 og 2250

Fikk solgt Yamaha reciveren idag så bare jeg får solgt den siste subben nå så er jeg klar til å kjøpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LydBruker

*lytter*
    *lytter*
    *lytter*
    - "..og her er 7.."

Grattus med rå høyttalere!!!

Jeg får i god tradisjon her på tråden, anbefale deg en effektforsterker. Du får lyd ut av dem med Denonen, men potensialet i Ikon8 er så stort at du virkelig burde gi dem litt muskler Kjøper du deg en Parasound NC2250 er du langt på vei mot lydnirvana! Har vært å hørt på trådsjefen vår sine Ikon 8 med 2250, og det låter skikkelig lekkert og kraftfullt. Helt klart å anbefale

Side 344 av 743 FørsteFørste ... 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 340 341 342 343 344 345 346 347 348 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •