Dalis Entusiaster - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 34 av 743 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 534 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Okei. Hehe ja de tilbød med finansiering da jeg tittet på Mentorene i forrige uke, men jeg takket pent nei. Har mest lyst til å betale kontant og bli ferdig med det. Derfor denne spareplanen
    Er du fornøyd med finansieringsordningen fra klubben? Har inntrykk av at den er ganske bra egentlig
    Tror Halo og Mentor må være finfin match! Får nok klemt ut mye av det herlige potensialet i daliene da!
    Finansieringen deres er vel ikke så mye ulikt et visakort vil jeg tro, rentene er ikke så hissige der sånn det ville vært med et forbrukslån. Det beste er å betale cash om du har mulighet til det, eller evt spare halvparten og ta resten på nedbetaling. Alt ettersom hvor kjapt du vil ha disse sakene i hus.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Går det ikke ann å sette inn en lyddør der nede da så du holder lyden på en plass, vil tro det ville hjelpet her om døråpningene her hadde dører. Det hjelper litt for å få samla lyden i midten, men jeg ville evt prøvd å satt inn en ekstra dør ned til rommet.

Kunne du lagt ut et bilde av åpningen der da?

Det er dør overst i trappa opp til første etasje, og så er det trappa som går rett ned i rommet. En ekstra dør vil bli håpløst sånn som det ser ut=)

Kan prøve å ta noen bilder en dag=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Det er dør overst i trappa opp til første etasje, og så er det trappa som går rett ned i rommet. En ekstra dør vil bli håpløst sånn som det ser ut=)

Kan prøve å ta noen bilder en dag=)
    Ok, Det må vel gå ann å sperre av den åpningen en gang, så det går ann å få samla lyden i rommet og ikke utenfor osv. Er jo greit å holde koken mener jeg, og kjøre på noen akustikktiltak. Værste som er at lyden blir borte fra rommet, må jo bli veldig frustrert av det?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Det må vel gå ann å sperre av den åpningen en gang, så det går ann å få samla lyden i rommet og ikke utenfor osv. Er jo greit å holde koken mener jeg, og kjøre på noen akustikktiltak. Værste som er at lyden blir borte fra rommet, må jo bli veldig frustrert av det?
    I det hele tatt er jeg frustrert over det meste med anlegget=) Klart rommet har mye av skylden=) Men har du noen tips om innstillinger??? har prøvd veldig mye men.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke du hatt denon avr 3808 selv Roger???

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke du hatt denon avr 3808 selv Roger???
    Jeg slet med at jeg ikke fikk nok bass, saken er jo den at effekten jeg hadde var altfor svak til å dratt ut noe saft. Selv hadde jeg en 4306 og bassen var løpsk i dette rommet også. Det måtte til en del guff på subwoofern for å få opp litt bass som jeg ønsket, men med tid og stunder solgte jeg hele receivern og orket ikke å integrere den noe mere. Jeg fikk aldri det jeg ville ha alikevel, så musikk for meg ble stereo. Jeg har åpninger her i heimen som gjerne skulle vært lukket, men det er desverre ikke noe mulighet for.

Du får bare kalibrere systemet ditt så godt du kan, og evt skru opp et par hakk på sub innstillingen din så få evt får mer bass. Veit ingen annen råd desverre.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slet med at jeg ikke fikk nok bass, saken er jo den at effekten jeg hadde var altfor svak til å dratt ut noe saft. Selv hadde jeg en 4306 og bassen var løpsk i dette rommet også. Det måtte til en del guff på subwoofern for å få opp litt bass som jeg ønsket, men med tid og stunder solgte jeg hele receivern og orket ikke å integrere den noe mere. Jeg fikk aldri det jeg ville ha alikevel, så musikk for meg ble stereo. Jeg har åpninger her i heimen som gjerne skulle vært lukket, men det er desverre ikke noe mulighet for.

Du får bare kalibrere systemet ditt så godt du kan, og evt skru opp et par hakk på sub innstillingen din så få evt får mer bass. Veit ingen annen råd desverre.

Det er ganske bra bass her, men det er noe som mangler. for at den skal slå heftig må jeg også skru opp volumknappen nesten til max. Litt rart. Hehe. Ja vettu, tanken om å gå over til stereo har streifet meg.....allerede.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon suben slår pent da, det skal den ha:-D Men jeg er bassentusiast så SVS kan jeg tenke meg hadde gjort susen for meg som elsker dypbass:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å tenker fælt på den Ikon 8 om den har den varme deilige klangen jeg er ute etter=) Dette vet du alt om Roger Må få kommet meg på klubben=)

PS: Jeg snakket med en her en dag som driver med anlegg. Han mente det kanskje kunne være ett problem at Centeren, fronterne og bak høyttalerne mine ikke hadde samme ohm=) fronterne er på 6 ohm, og resten 8.....hmm=)

Enda mer forvirra=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å tenker fælt på den Ikon 8 om den har den varme deilige klangen jeg er ute etter=) Dette vet du alt om Roger Må få kommet meg på klubben=)

PS: Jeg snakket med en her en dag som driver med anlegg. Han mente det kanskje kunne være ett problem at Centeren, fronterne og bak høyttalerne mine ikke hadde samme ohm=) fronterne er på 6 ohm, og resten 8.....hmm=)

Enda mer forvirra=)
    Jeg synes du skal skaffe deg et rent ikon sett til surroundpakken din, få deg en center og bytte ut frontene. Det blir vel et hakk bedre når man får alt av samme "merke og modell", kan hende at ting blir bedre samspillt og matcher mer med det du har fra før. Ta finansieringskortet fatt og kom deg til klubben, gjør en virkelig god handel du kan leve med. Du sitter jo med litt Ikon snacks fra før, så hvorfor ikke bare selge de andre consept sakene og få inn den klangen du ønsker. Om du synes det er litt bassfattig kan det være en meget god ide å spe på en effektforsterker som kan drar litt krefter ut av frontene.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du skal skaffe deg et rent ikon sett til surroundpakken din, få deg en center og bytte ut frontene. Det blir vel et hakk bedre når man får alt av samme "merke og modell", kan hende at ting blir bedre samspillt og matcher mer med det du har fra før. Ta finansieringskortet fatt og kom deg til klubben, gjør en virkelig god handel du kan leve med. Du sitter jo med litt Ikon snacks fra før, så hvorfor ikke bare selge de andre consept sakene og få inn den klangen du ønsker. Om du synes det er litt bassfattig kan det være en meget god ide å spe på en effektforsterker som kan drar litt krefter ut av frontene.

Ja jeg har jo centeren og suben, men lommeboka tillatter ikke noe nytt kjøp ennå=) Må spare litt først=)

Men vil Ikon 8 og resten av ikon settet låte varmt med denonen??? Kan jo bli ett problem der også=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har jo centeren og suben, men lommeboka tillatter ikke noe nytt kjøp ennå=) Må spare litt først=)

Men vil Ikon 8 og resten av ikon settet låte varmt med denonen??? Kan jo bli ett problem der også=)
    Sparing må til som vanlig på alt man skal ha, vil tro at det skjer mye om du sper på med en kraftig effektforsterker på settet ditt. Det er bare ting du kan ta over tid, får bare bytte ut de svakeste leddene når mulighetene byr seg. Det blir nok bra skal du se, tenk litt over hva du liker og ikke liker i anlegget ditt. Så får du selge noe å bygge ut med tiden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon suben slår pent da, det skal den ha:-D Men jeg er bassentusiast så SVS kan jeg tenke meg hadde gjort susen for meg som elsker dypbass:-D
    Jeg synes at SVS kan bli for mye av det gode etter min mening, da huset rister etter et rifleskudd så blir det ekstremt spør du meg. Selv synes jeg du skal beholde ikon subben din, manko på din bass sitter i receiver. Har opplevd samme problem, om det er ren musikk som int deg mest så ikke nøl med å gå over til stereo. Jeg prøvde meg på surround og fikk aldri musikken som jeg ville ha den, så jeg står på stedet hvil med stereo enda.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sparing må til som vanlig på alt man skal ha, vil tro at det skjer mye om du sper på med en kraftig effektforsterker på settet ditt. Det er bare ting du kan ta over tid, får bare bytte ut de svakeste leddene når mulighetene byr seg. Det blir nok bra skal du se, tenk litt over hva du liker og ikke liker i anlegget ditt. Så får du selge noe å bygge ut med tiden.
    kan jo be klubben sette opp komplett ikon for en lytt, sammen med 3808en=)

har det veldig mye å si på forsterkeren om man får den varme klangen eller ikke?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at SVS kan bli for mye av det gode etter min mening, da huset rister etter et rifleskudd så blir det ekstremt spør du meg. Selv synes jeg du skal beholde ikon subben din, manko på din bass sitter i receiver. Har opplevd samme problem, om det er ren musikk som int deg mest så ikke nøl med å gå over til stereo. Jeg prøvde meg på surround og fikk aldri musikken som jeg ville ha den, så jeg står på stedet hvil med stereo enda.

Forsterkeren som gjør at jeg har for lite bass? hvordan kan jeg gå inn og gjøre noe med det???

Mener du jeg ikke skal skru på noe bak på subben? Må jo skru på volumknappen. Og deling har jeg satt helt til max bak for klubben sa at det styrte forsterkeren og der stilte jeg den til 80

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo be klubben sette opp komplett ikon for en lytt, sammen med 3808en=)

har det veldig mye å si på forsterkeren om man får den varme klangen eller ikke?
    Jeg synes du skal få dem til å sette opp et riktig kalibrert oppsett till deg, så du kan få høre åssen det egentlig skal låte. Hvor holder du til forresten?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren som gjør at jeg har for lite bass? hvordan kan jeg gå inn og gjøre noe med det???

Mener du jeg ikke skal skru på noe bak på subben? Må jo skru på volumknappen. Og deling har jeg satt helt til max bak for klubben sa at det styrte forsterkeren og der stilte jeg den til 80
    Se om du kan få lånt deg en effektforsteker så er kanskje saken løst, er for lite guff i receivern som er oftest et kjedelig problem. Den eneste måten er å fylle på med noen sterke watt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon on wall skal ha akkurat samme klangen som ikon vokal 2 og ikon 8 sant???

Det matcher det vel?titter på de nå....dyre bakhøyttalere som sikkert knuser de jeg har nå....vurderer å kjøpe dem. så mangler jeg bare frontene.

Eller anbefaler du de andre bakhøyttalerne fra ikon, de som er beregnet på stativ. nesten samme pris

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du skal få dem til å sette opp et riktig kalibrert oppsett till deg, så du kan få høre åssen det egentlig skal låte. Hvor holder du til forresten?

Jeg bor på hadeland i Oppland=) Tenkte på å komme å lytte en gang?=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skulle ønske de kunne sette det opp perfekt, men desverre virker mange som jobber der usikre. De sier så mye forskjellig fra person til person

Side 34 av 743 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 534 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •