Dalis Entusiaster - Side 339

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 339 av 743 FørsteFørste ... 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 335 336 337 338 339 340 341 342 343 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 ... SisteSiste
Viser resultater 6,761 til 6,780 av 14851
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk 11k for min 3900 så burde være fullt mulig å få 17k for denne. Spesielt når den har stått på samme sted og er under 1 år gammel...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg fikk 11k for min 3900 så burde være fullt mulig å få 17k for denne. Spesielt når den har stått på samme sted og er under 1 år gammel...
    Får satse på det. Gidder ikke å gi den bort.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Z7 forsterkeren kan være rett ned i min gate da-ty.
    Kan man koble hvliken som helst eff.forsterker på denne? Har forstått det slik at det er nødvendig med litt effekt for Ikon 8.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tviler på om den går for under 17k
    For vente å se. Gidder ikke å stresse. Er du sugen
    Hehe, nei min 3900 holder lenge for meg som receiver (selv om jeg skulle hatt effekt)

Men vi kan godt bytte likt hvis du vil

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Denne Z7 forsterkeren kan være rett ned i min gate da-ty.
    Kan man koble hvliken som helst eff.forsterker på denne? Har forstått det slik at det er nødvendig med litt effekt for Ikon 8.
    På Z7 er det pre-out på alle kanaler. Ikon8 trenger litt futt for å våkne til liv, men de er ikke så alt for tungdrevne.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens plate:

Dette er en plate fra våre danske venner, her får man en solid pakke med spennende toner i en fin forpakning. Dette bandet spiller for det meste electronica/downtempo som de kaller det på MySpace siden deres. Kanskje ikke alle som liker slik musikk, men synes den er fin til kvelds og gir deg litt ro i kroppen etter en stressende hverdag.

Da er det opp til dere og se hva dere synes om dette, grunnen til at disse blir postet er pga jeg synes de trenger litt mere oppmerksomhet enn media vil gi de.

Bliss - No One Built This Moment

Musikk dere kan streame samt lese litt om bandet
    Bliss på MySpace Music – Gratis streaming av MP3, bilder og musikkvideo

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, skulle kanskje bare hevet meg på og kjøpt forsterker, men jeg har fortsatt ikkje bestemt meg for hva som blir mine neste høytalere.
    Har egentlig sett for meg Ikon 8, men jo mer jeg ser på andre serier fra Dali og andre merker jo mer usikker blir jeg.

Får holde meg i skinnet og vente til en bestemmelse er tatt før man flesker til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dagens plate:

Dette er en plate fra våre danske venner, her får man en solid pakke med spennende toner i en fin forpakning. Dette bandet spiller for det meste electronica/downtempo som de kaller det på MySpace siden deres. Kanskje ikke alle som liker slik musikk, men synes den er fin til kvelds og gir deg litt ro i kroppen etter en stressende hverdag.

Da er det opp til dere og se hva dere synes om dette, grunnen til at disse blir postet er pga jeg synes de trenger litt mere oppmerksomhet enn media vil gi de.

** Bilde fjernet i sitat, ikke noe poeng å ha det med.**

Tenkte bare jeg skulle nevne at du finner de på Spotify også.

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, skulle kanskje bare hevet meg på og kjøpt forsterker, men jeg har fortsatt ikkje bestemt meg for hva som blir mine neste høytalere.
    Har egentlig sett for meg Ikon 8, men jo mer jeg ser på andre serier fra Dali og andre merker jo mer usikker blir jeg.

Får holde meg i skinnet og vente til en bestemmelse er tatt før man flesker til.
    :-D Det er vel pengene som styrer også dine valg. for prisen til Ikon serien sies det at man får mest lyd for pengene. men naturligvis, har man Ikon sulle man vel egentilg ønsket seg en tilsvarende modell i Mentor serien osv osv..

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camst648
    :-D Det er vel pengene som styrer også dine valg. for prisen til Ikon serien sies det at man får mest lyd for pengene. men naturligvis, har man Ikon sulle man vel egentilg ønsket seg en tilsvarende modell i Mentor serien osv osv..
    Er nok det, men er i den heldige situasjon at jeg har mulighet til å kjøpe Mentor om jeg bestemmer meg for det. Mentor 6 frister ikke like mye som Ikon 8, og Ikon 8 frister ikke like mye som Mentor 8..

Blir mange komponenter som skal byttes uansett hvordan man vrir og vender på det. Reciever er greit nok, men er helt bortkommet i høytaler jungelen, er alt for mye å velge i. Man gjerne ha alt, og gjerne NÅ. :wink:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adium:

Kjøp det du har råd til og du kommer nok til å bli fornøyd uansett, er knall høytalere du har sett ut også. Dette vil bare komme deg til gode om pengene er på plass, kjøp det beste du har råd til og lev med drømmen i hus.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan gjøres så enkelt Roger
    Men uansett hva jeg kjøper blir det ikke koblet opp før over nyttår, da jeg drar til å pusser opp og utvider stue. Blir kjekt med en egen tv krok, men det er vanskelig å få til skikkelig lydbilde i en L formet stue.. Men det er den eneste fornuftige løsningen mtp. utvidelsen av stuen.

Så når det ligger i bakhodet er det viktig å ikke forhaste seg, så man unngår å handle noe man angrer på.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan gjøres så enkelt Roger
    Men uansett hva jeg kjøper blir det ikke koblet opp før over nyttår, da jeg drar til å pusser opp og utvider stue. Blir kjekt med en egen tv krok, men det er vanskelig å få til skikkelig lydbilde i en L formet stue.. Men det er den eneste fornuftige løsningen mtp. utvidelsen av stuen.

Så når det ligger i bakhodet er det viktig å ikke forhaste seg, så man unngår å handle noe man angrer på.
    Jeg har lært noe i denne hobbyen og det er å ta en grundig research på de produktene man ønsker seg, kjøp og salg er ikke akkurat så moro når man tenker på disse tapene som forekommer. Men satser du på Ikon 8 eller Mentor så har du høytalere som gir deg glede i flere år, ønsker deg all lykke på veien mot ditt ønskede lydbilde.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for det Roger

Er det likt lydbilde på Dali sine høytalere? Har forstått det slik at Ikon er litt lys (er det "i toppen" dere sier?), og at da en Yamaha forsterker passer godt siden den spiller litt mørkere.

Vil det da gjenspeile seg hos Mentor+Yamaha, eller andre Dali høytalere for den del.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok det, men er i den heldige situasjon at jeg har mulighet til å kjøpe Mentor om jeg bestemmer meg for det. Mentor 6 frister ikke like mye som Ikon 8, og Ikon 8 frister ikke like mye som Mentor 8..

Blir mange komponenter som skal byttes uansett hvordan man vrir og vender på det. Reciever er greit nok, men er helt bortkommet i høytaler jungelen, er alt for mye å velge i. Man gjerne ha alt, og gjerne NÅ. :wink:
    Tror du får deg en positiv overraskelse om du hører Mentor6 Kontra Ikon8. Ikon er ikke i nærheten av lydkvalitetet som M6 byr på. Ikon8 har selvsagt mer driv i bunn, men synes ikke det er avgjørende for eventuelt et kjøp.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for det Roger

Er det likt lydbilde på Dali sine høytalere? Har forstått det slik at Ikon er litt lys (er det "i toppen" dere sier?), og at da en Yamaha forsterker passer godt siden den spiller litt mørkere.

Vil det da gjenspeile seg hos Mentor+Yamaha, eller andre Dali høytalere for den del.
    Det skal helle mot det lyse så en match med en varmklang vil dempe den spisse toppen, Yamaha funker utmerket på slike høytalere med tanke på dens mørke klang.

Når Ikon 5-6-7 og Mentor 6 kom i handelen så hadde disse en skarp topp, dvs en diskant som skar i ørene om man ikke matchet de riktig. Men ettersom tiden gikk så kom Dali Ikon 8 på markedet og den hadde fått en dempet topp, helte mere mot det varme så man slapp den skarpe diskanten. Det er noe jeg ble glad for når jeg kjøpte mine Ikon, fikk faktisk det første Ikon 8 paret i Moss og det jo ikke galt. Var litt ivrig i det momentet...... Hehe!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dagens plate:

Virker bra, kansje jeg skulle prøve å bestille...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tror du får deg en positiv overraskelse om du hører Mentor6 Kontra Ikon8. Ikon er ikke i nærheten av lydkvalitetet som M6 byr på. Ikon8 har selvsagt mer driv i bunn, men synes ikke det er avgjørende for eventuelt et kjøp.
    Det kommer vel ann på hvilke ønsker man har det da Daniel

Kan jo hende han vil ha litt trykk i bunn

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som forresten er interessert i ett par Dali Concept 2? Selges billig. 1500 kr. 8-9 mnd gamle.

Ørliten skrape bak på høyttaleren som for øvrig ikke synes. Derfor selges den så billig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Det kommer vel ann på hvilke ønsker man har det da Daniel

Kan jo hende han vil ha litt trykk i bunn
    Og det får du ikke med Mentor 6??

Side 339 av 743 FørsteFørste ... 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 335 336 337 338 339 340 341 342 343 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •