Dalis Entusiaster - Side 336

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 336 av 743 FørsteFørste ... 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 332 333 334 335 336 337 338 339 340 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 ... SisteSiste
Viser resultater 6,701 til 6,720 av 14850
    Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva hadde du tenkt til å drive Ikon 8 med :-D ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon sub

Dette var da et knakende godt tilbud om den er strøken

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/55017

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Dette var da et knakende godt tilbud om den er strøken

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/55017
    Ja den der er et fint tilbud, 3000 avslag på en påstått støken Ikon sub på 4mnd. Det er jo helt fortreffelig. :-D

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker å drive Ikon 8 med en Denon AVR-2807 hvor jeg kjøper til et effekt trinn (tror det var det de sa det het hos hifiklubben).. De oppfordret til å kjøpe større forsterker eller effekt trinn, og da er sistnevnte den økonomisk smarte løsningen.

De satte for øvrig opp Ikon 5 mot Ikon 8 på butikken, så jeg fikk høre hva jeg eventuelt går til, og må si jeg ble imponert. Men jeg må si jeg er mer imponert over hva Ikon 5 klarer kontra Ikon 8 angående størrelse på høytalerkassen og størrelsen på elementene.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Tenker å drive Ikon 8 med en Denon AVR-2807 hvor jeg kjøper til et effekt trinn (tror det var det de sa det het hos hifiklubben).. De oppfordret til å kjøpe større forsterker eller effekt trinn, og da er sistnevnte den økonomisk smarte løsningen.

De satte for øvrig opp Ikon 5 mot Ikon 8 på butikken, så jeg fikk høre hva jeg eventuelt går til, og må si jeg ble imponert. Men jeg må si jeg er mer imponert over hva Ikon 5 klarer kontra Ikon 8 angående størrelse på høytalerkassen og størrelsen på elementene.
    Skjønner. Større forsterker/effekttrinn er et must der ja. Jeg var også veldig imponert over Ikon 5 da jeg hørte på den for 1-2 år sia husker jeg. Kjempe lyd ut fra de "små søte" Ikon høyttelera:-D Holdt på å kjøpe dem da det var i den prisklassen jeg lette etter, men jeg endte opp med Concept 8. Mest pga bassene, men jeg hadde også en litt liten receiver til de, 2307 mener jeg å huske:-?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne dele en plate med dere folkens, veldig god melodisk rock på sitt beste og bandet fortjener mere oppmerksomhet enn de har fått tidligere. Veldig bra album som skal kjøpes.

Her kan dere sjekke ut litt om bandet og teste noen sanger.
    Dare på MySpace Music – Gratis streaming av MP3, bilder og musikkvideo

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vil gjerne dele en plate med dere folkens, veldig god melodisk rock på sitt beste og bandet fortjener mere oppmerksomhet enn de har fått tidligere. Veldig bra album som skal kjøpes.

ikke min musikk smak det der. :-D Desuten for mye 'hår på brystet', 30 år etter lanseringen av 'Smokie' med 'Return' fra Stange som et senere mareritt. Presentasjonen på webben var utsøkt, stilig med streaming.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camst648
    ikke min musikk smak det der. :-D Desuten for mye 'hår på brystet', 30 år etter lanseringen av 'Smokie' med 'Return' fra Stange som et senere mareritt. Presentasjonen på webben var utsøkt, stilig med streaming.
    Ikke helt min heller, men hva mente du med hår på brystet og Stange?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Ikke helt min heller, men hva mente du med hår på brystet og Stange?
    Det var sent på kvelden og klok av erfaring vet jeg jo at jeg personlig bør ikke skrive og sende inlegg verken i dette forumet eller i noe annet på den tiden. men når det er sagt, vedr. 'hår på brystet', se på bildene de velger og presentere seg selv med. hva Stange angår så var det et band fra der for flere år siden som het 'Return'. 'Dare' ligner noe mellom gamle 'Smokie' og dette skrekkelige bandet fra Stange.

Men jeg ser jo at jeg kankje ikke burde skrive noe av dette her siden jeg ikke på noe vis ønsker og rakke ned på andres utmerkede musikk smak. som jeg liker noe musikk har jo alle andre samme rett til og like sin musikk. jeg skriver derfor ikke noe styggt om dette bandet 'Dare' eller noe annet band, men gir kun utrykk for min personlige mening. så håper jeg det er tilatt og sletter gjerne mine to inlegg i saken om noen skulle ønske det. Jeg vill jo som alle andre at "Dali's entusiaster" også skal kunne lytte til pudder rock fra menn med 'permanent' 30 år for sent ute. Men nå er det vel på tide og avslutte eller ta opp selvforsvar's kurs.

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette likte jeg masse, skikkelig kosemusikk vakker musikk å lytte til på mine dali lektor

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var heller ikkje helt min smak, men det var noen sanger der som var fine å høre på. Blir nok Live som fortsatt får mest spilletid her

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg kan ikke forlange dere skal like alt jeg liker, men vil prøve et lite prosjekt her inne og det er å ta feks med dagens plate. Da vil jeg legge ut cover og sånn som jeg gjorde med den andre, har en del jeg vil dele med dere som det er mulighet for å sjekke ut videre. Regner med de fleste her inne har Spotify eller Wimp tilgjengelig, da kan man bli mere kjent med bandene og musikken de har å vise for seg. Hvis det er ønskelig her inne så kan jeg ha slike temaer innimellom. Alt opp til dere.... Ok ?

I dag vil jeg dele litt doom metall med dere, ganske tøffe riff samt litt trist på en gang. Dette er Katatonia fra Sverige som er kanskje kjent for de fleste som er innenfor denne sjangeren fra før. Men vi prøver...

Bandets helt nye plate:

Katatonia - Night is the New Day

Sjekk ut mere om bandet her:
    KATATONIA på MySpace Music – Gratis streaming av MP3, bilder og musikkvideo

Litt historie fra Wikipedia
    Katatonia - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I dag vil jeg dele litt doom metall med dere, ganske tøffe riff samt litt trist på en gang. Dette er Katatonia fra Sverige som er kanskje kjent for de fleste som er innenfor denne sjangeren fra før. Men vi prøver...

Bandets helt nye plate:
    Godt tips, plata er på vei i posten allerede (både CD og LP) og jeg gleder meg stort. Release til mandag. Men doom...vet ikke helt, synes det er mer melankolsk og småprogga. Forrige plate er superbra (og billig): The Great Cold Distance.

Det ligger en låt til gratis nedlasting (Forsaker) fra den nye plata hos Peaceville. Lover bra;-)

Siste plata beskrives av Mikael Åkerfeldt som den beste utgivelsen det siste tiåret(!)

Jonas Renkse synger forresten noen steder på siste plate til Ayreon også, og gjør en strålende jobb!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips, plata er på vei i posten allerede (både CD og LP) og jeg gleder meg stort. Release til mandag. Men doom...vet ikke helt, synes det er mer melankolsk og småprogga. Forrige plate er superbra (og billig): The Great Cold Distance.

Det ligger en låt til gratis nedlasting (Forsaker) fra den nye plata hos Peaceville. Lover bra;-)

Siste plata beskrives av Mikael Åkerfeldt som den beste utgivelsen det siste tiåret(!)

Jonas Renkse synger forresten noen steder på siste plate til Ayreon også, og gjør en strålende jobb!
    Det er flott å høre og skal kjøpe meg noen titler fra dem selv, synes musikken er så bra at den må bare i samlingen. Er så mye å oppdage rundt om man leter skikkelig, disse gutta har gitt ut en hel masse med album og snacks så de er rimelig kjente for dem fleste. Vil poste flere godsaker her og det kan bli nye og eldre ting som er verdt å få med seg, noe å slite ut Dali høytalerne på vet du.

De var jo hardere før men dem har gått over til å føye seg i rekken etter musikkstil flere kan like, men dette er jo bare moro at det går den veien også. Metallen er på vei inn for full musikk og det er noe helt annet enn jeg kan si om vglista.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flott å høre og skal kjøpe meg noen titler fra dem selv
    Tips: Jeg kjøpte nettopp de 6 første plate deres. Fra Burningshed. Alle kostet under £5 pr. stykk. Det er billig. Litt frakt, men ingen moms. Rask levering.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må da være en god deal for den som er på jakt etter små og gode høyttalere. Spesielt med tanke på hvor godt Dali holder seg i pris.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/55084

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Bar en liten kommentar til 5/8 ikonene, jeg skulle i utgangspunktet kjøpe 5erne til mitt oppsett, men endte opp med å fylle GVen med IKON 8, og har ikke angret på det, men jeg angret litt på å ikke ha 5erne, og jeg gikk derfor til innkjøp av disse små nydelige Dali høttalerne, og jeg er veldi fornøyde med femere som rene stereo lytte høyttalere, kjører da pure audio på Onkyoen, i min stue står de helt fint alene, men skal jeg høre på litt mer utfordrende musikk som krever litt tyngde i bunn slår jeg over til stereo som mates igjennom EQen til Onkyoen og forer subben med litt bass. Fantastisk løsning! Jeg må ofte høre en plate to ganger, og begge innstillingene gir meg en positiv opplevelse av en innspilling.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Jeg må ofte høre en plate to ganger
    Da er det på tide å begynne å høre på litt mer utfordrende musikk;-)

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på tide å begynne å høre på litt mer utfordrende musikk;-)
    klippe litt fra en setning gir lite mening, prøv å les hele innlegget en gang til å se bite du klippet i sammenheng med resten så skjønner du nok hva jeg mener, ikke står det hva jeg har spilt så det er spennende å høre hvordan du har funnet ut at den musikken ikke er utfordrende!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    klippe litt fra en setning gir lite mening, prøv å les hele innlegget en gang til å se bite du klippet i sammenheng med resten så skjønner du nok hva jeg mener, ikke står det hva jeg har spilt så det er spennende å høre hvordan du har funnet ut at den musikken ikke er utfordrende!
    Det var en halvspøk, men det tror jeg du oppfattet. Jeg leste innlegget mange ganger og det står fortsatt det samme der. Men nå tror jeg kanskje du mener at du må høre en plate med begge innstillingene. Utgangspunktet mitt var at en plate man vurderer etter 2 gjennomhøringer ikke kan være særlig utfordrende. Men nok ot:-)

Side 336 av 743 FørsteFørste ... 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 332 333 334 335 336 337 338 339 340 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •