Dalis Entusiaster - Side 335

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 335 av 743 FørsteFørste ... 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 331 332 333 334 335 336 337 338 339 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 ... SisteSiste
Viser resultater 6,681 til 6,700 av 14842
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer med et veldig godt kjøp, grunnen til at du ikke får en skjærende diskant er at du bruker en varmklangforsterker. Er ikke noe bedre enn det at du er strålende fornøyd med ditt kjøp, blir flott å se de komme på tråden. Ta gjerne et bilde og del med oss her på forumet.
    Flere som har opplevd NAD + Ikon for lyse i toppen, så han har tydeligvis også et bra lytterom. :-)

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Flere som har opplevd NAD + Ikon for lyse i toppen, så han har tydeligvis også et bra lytterom. :-)
    Er ikke litt av grunnen til at folk ofte synes ikon er lys og skjærende i toppen, fordi de matcher de med for svake forsterkere/surroundreceivere? Viss du ikke har nok effekt til å drive de, så begynner vel forsterkerne å klippe i toppen, og på grunn av diskantløsningen til ikon blir det vel fort avslørt, og dermed lys og skjærende lyd i toppen, eller tar jeg feil nå ?

Så hadde jeg kjørt de på min NAD 744 surroundreceiver, å vrengt opp volumet til der forsterkeren ikke hadde mer krefter, så hadde vel jeg også fått lys og skjærende diskant...Håper vertfall jeg unngår det med NAD 272.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er mye mulig det er grunnen i noen tilfeller.

Men C372 ble hvertfall for lys for min smak.
    Og andre som også opplever NAD som litt hard i toppen på Ikon.
    Dette er dog i musikk for min del - tror jeg ikke har hørt Ikon og NAD i film.

Når det gjelder musikken kan faktisk litt dårligere forforsterker i T744 kontra f.eks C372 være med på å bidra at toppen roer seg litt.

Dette opplevde jeg når jeg i starten brukte C372 som effekt på min T754 på mine høytalere.

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt nysjgerrig på en ting...Bør mine ikon 6 stå med eller uten frontplate på. For meg er det egentlig ett fett, de er fine uansett. Grunnen til at jeg spør er at jeg mener å huske at jeg en gang las at lyden blir finere/klarere dersom de står uten frontplaten, noe som i og for seg kan virke logisk , da lyden går 100% uhindret fra element til lytter. Noen som vet om det er noe i det, eller om d bare er b****hit?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palk
    Er litt nysjgerrig på en ting...Bør mine ikon 6 stå med eller uten frontplate på. For meg er det egentlig ett fett, de er fine uansett. Grunnen til at jeg spør er at jeg mener å huske at jeg en gang las at lyden blir finere/klarere dersom de står uten frontplaten, noe som i og for seg kan virke logisk , da lyden går 100% uhindret fra element til lytter. Noen som vet om det er noe i det, eller om d bare er b****hit?
    Det spiller ingen trille. Samme lyd som kommer ut med eller uten fronttrekket på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palk
    Er ikke litt av grunnen til at folk ofte synes ikon er lys og skjærende i toppen, fordi de matcher de med for svake forsterkere/surroundreceivere? Viss du ikke har nok effekt til å drive de, så begynner vel forsterkerne å klippe i toppen, og på grunn av diskantløsningen til ikon blir det vel fort avslørt, og dermed lys og skjærende lyd i toppen, eller tar jeg feil nå ?

Så hadde jeg kjørt de på min NAD 744 surroundreceiver, å vrengt opp volumet til der forsterkeren ikke hadde mer krefter, så hadde vel jeg også fått lys og skjærende diskant...Håper vertfall jeg unngår det med NAD 272.
    Når en forsterker klippervrenger høyttaleren, så er det ofte bassen som er årsaken til dette. Men diskanten blir da ikke lys i klange pga det.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et kjapt spørsmål:

Når jeg forhåpentligvis bytter ut anlegget neste år til noe gromt, ser jeg nå på måla mine og tegningene, at det ikke blir plass til noen bakhøyttalere pga et stort vindu som kommer til å bli bak kinosofaen, så jeg er nødt til å evt. henge side høyttalere litt oppå veggen på hver side av sofaen. Tenkte da en del på Dali Ikon W2. Går det greit å kombinere den som både litt bakhøyttaler og side høyttaler? Den kommer ikke til å være plassert rett ved siden av sofaen oppå veggen, men litt fram mot "hovedveggen", så det kanskje blir seenes ut som en sidehøyttaler. Også en ting til, Fungerer de bra som "side- og bakhøyttalere" med evt. Mentor 6 i front?

Kanskje litt dårlig forklart eller dumt spm, men er det noen som har noe erfaring der:-D ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo se hvordan da-ty@... har sine og se om det svarte på spørsmålet ditt.. :-)

(hvis jeg forstod det riktig)

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Bare et kjapt spørsmål:

Når jeg forhåpentligvis bytter ut anlegget neste år til noe gromt, ser jeg nå på måla mine og tegningene, at det ikke blir plass til noen bakhøyttalere pga et stort vindu som kommer til å bli bak kinosofaen, så jeg er nødt til å evt. henge side høyttalere litt oppå veggen på hver side av sofaen. Tenkte da en del på Dali Ikon W2. Går det greit å kombinere den som både litt bakhøyttaler og side høyttaler? Den kommer ikke til å være plassert rett ved siden av sofaen oppå veggen, men litt fram mot "hovedveggen", så det kanskje blir seenes ut som en sidehøyttaler. Også en ting til, Fungerer de bra som "side- og bakhøyttalere" med evt. Mentor 6 i front?

Kanskje litt dårlig forklart eller dumt spm, men er det noen som har noe erfaring der:-D ?
    Ser at da-ty@.. bruker Ikon W2, han kan sikkert gi deg gode råd hvorfor. ellers så kan du få god lydgjengivelse uten at alle høyttalerne er perfekt plasert. det er min erfaring da jeg har drevet og flyttet litt rundt på mine side suround høyttalere selv. sjekk link til min løsning i et ikke helt perfekt lytte miliø. tror personlig at komponentene er en vesentlig større kilde til god lyd en detaljer i plaseringen. Dali hevder selv på sine nettsider at deres høyttalere gir best lyd i "møbelerte" rom. DALI sound principles - technologies and philosophies

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan ta en titt på denne linken ang plassering av HT.

Hjemmekino.no - Guide -

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Dere kan ta en titt på denne linken ang plassering av HT.

Hjemmekino.no - Guide -
    Takker for info

Hvis det skulle bli Ikon W2, så vil de bli plassert ca. likt som det du har på sideveggene, bare at min sofa kommer lenger bak helt inntil veggen (der du har cd stativer ca). Der du har plassert 2xIkon W2 bak, er det vindu for min del "/

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camst648
    Ser at da-ty@.. bruker Ikon W2, han kan sikkert gi deg gode råd hvorfor. ellers så kan du få god lydgjengivelse uten at alle høyttalerne er perfekt plasert. det er min erfaring da jeg har drevet og flyttet litt rundt på mine side suround høyttalere selv. sjekk link til min løsning i et ikke helt perfekt lytte miliø. tror personlig at komponentene er en vesentlig større kilde til god lyd en detaljer i plaseringen. Dali hevder selv på sine nettsider at deres høyttalere gir best lyd i "møbelerte" rom. DALI sound principles - technologies and philosophies
    Jeg bruker da også W2 IKON som bakhøytalere (4 stk). Fantastiskse høytalere. Fult IKON og Mentor oppsett for meg, er lik meeget bra lyd. Nå kjører jeg f.eks. Elton 60 år med PCM5.1 og lyden er utrolig.. i tillegg til bilde forstås...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg vise litt...
    Dalis Entusiaster-elton-jpg
    PCM 5.1
    Hvem vil komme og ta en titt/lytt??!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Takker for info

Hvis det skulle bli Ikon W2, så vil de bli plassert ca. likt som det du har på sideveggene, bare at min sofa kommer lenger bak helt inntil veggen (der du har cd stativer ca). Der du har plassert 2xIkon W2 bak, er det vindu for min del "/
    Viktig at surround HT er på linje med lytteposisjon i et 7.1 oppsett. I et 5.1 oppsett kan de enten stå på linje med lytteposisjon eller lengere bak.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle her inne,

må si denne tråden er et flott tiltak som gjør det enklere for oss nye å finne kloke svar.

Likevel, her kommer mitt første spørsmål som jeg håper noen her inne kan svare på.

Bruker Dali Ikon 5 i mitt nåværende system, og har lekt med tanken på å oppgradere til Ikon 8 med tid og stunder. Men før det blir aktuelt vil jeg supplere med en sub eller to til det nåværende systemet.

Spørsmålet blir da som følger:
    Dersom jeg kjøper en (eller to) Dali Ikon Sub, vil den bli overflødig dersom jeg siden kjøper Ikon 8? Vil unødig betale flere tusen for subber dersom de blir for små for Ikon 8.

Takker og bukker for svar dersom noen kommer

**oppdatering: kom jo på at dette virkelig er den rette plassen å spørre:
    Bør jeg heller vurdere å gå over til en annen Dali serie enn å oppgradere til Ikon 8? Liker godt høytalere med trykk, er sjelden/aldri jeg sitter i sofaen og hører på musikk og tenke på hvor fint høytalerne spiller, liker bedre at de spiller kraftig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Bør jeg heller vurdere å gå over til en annen Dali serie enn å oppgradere til Ikon 8? Liker godt høytalere med trykk, er sjelden/aldri jeg sitter i sofaen og hører på musikk og tenke på hvor fint høytalerne spiller, liker bedre at de spiller kraftig.
    da er det jo et kjempepoeng med Ikon 8... :-)
    de gir nok en del mer trykk med doble 8'ere bare til bassen kontra
    to 8'ere som deler på bass og mellomtone.. (mulig det bare er det ene som gjør det på Ikon 5 ???)

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvelyttet Ikon 8, 2 x Ikon sub og Ikon Vokal 2. Det var rått, har absolutt noe for seg hvis du er glad i litt trøkk. Men det som forbauset meg mest var Vokal 2, som klarte å holde følge med den monster riggen. Det hade jeg aldrig trodd den ville klare.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle her inne,

må si denne tråden er et flott tiltak som gjør det enklere for oss nye å finne kloke svar.

Likevel, her kommer mitt første spørsmål som jeg håper noen her inne kan svare på.

Bruker Dali Ikon 5 i mitt nåværende system, og har lekt med tanken på å oppgradere til Ikon 8 med tid og stunder. Men før det blir aktuelt vil jeg supplere med en sub eller to til det nåværende systemet.

Spørsmålet blir da som følger:
    Dersom jeg kjøper en (eller to) Dali Ikon Sub, vil den bli overflødig dersom jeg siden kjøper Ikon 8? Vil unødig betale flere tusen for subber dersom de blir for små for Ikon 8.

Takker og bukker for svar dersom noen kommer

Hei mister.

Takker for gode ord om tråden, moro med ros.

Leke med Ikon 8 er moro og det kan jeg skrive under på, det er noe som gir deg et bredt smil med riktig forsterkeri og kraft så slår disse rimelig rått. Du får jo basser som slår rimelig bra fra seg samt du er med på moroa fra første stund, 6,5" er moro det også men det slår ikke "hardt" nok for meg så da er 8" veien å gå.

Man får aldri for mye bass egentlig, man kan jo justere subbene etter eget ønske så med riktig kalibrering så sitter dette sammen som en dynamitt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for kjappe svar!

Virker jo som Ikon 8 gir positiv respons fra de fleste, så det frister mer og mer. Nå har jeg fortsatt ikke vurdert andre merker enda, men Dali er vel blandt de beste i sin prisklasse!?

Trodde jeg skulle få tilslag på to brukte Ikon Suber, men selger var desverre ikke villig til sende. Så da må tenke nytt.

Bruker som nevnt tidligere Dali Ikon 5 front, Ikon Vokal 1 senter og Dali Ikon W2 bakhøytalere som er drevet av en Denon AVR-2807.

Vil det da lønne seg å selge frontene og erstatte med Ikon 8, eller beholde Ikon 5 og kjøre et 7.1 system? Så kan man eventuelt kjøpe til Sub og oppgradere senter...?

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for kjappe svar!

Virker jo som Ikon 8 gir positiv respons fra de fleste, så det frister mer og mer. Nå har jeg fortsatt ikke vurdert andre merker enda, men Dali er vel blandt de beste i sin prisklasse!?

Trodde jeg skulle få tilslag på to brukte Ikon Suber, men selger var desverre ikke villig til sende. Så da må tenke nytt.

Bruker som nevnt tidligere Dali Ikon 5 front, Ikon Vokal 1 senter og Dali Ikon W2 bakhøytalere som er drevet av en Denon AVR-2807.

Vil det da lønne seg å selge frontene og erstatte med Ikon 8, eller beholde Ikon 5 og kjøre et 7.1 system? Så kan man eventuelt kjøpe til Sub og oppgradere senter...?
    Heisan! :-D Jeg tror også at Dali vill gi mest lyd for pengene, om ikke, ville vi vel alle ha skrevet noe annet i andre tråder en her:-). Ikon 8 anbefales på det varmeste i denne prisklassen, men om du kjøper desse vill jeg anbefale og bytte ut senteren din Vokal 1 i stedet for den nr 2 ikon sub'en, så fremt du har 1 ikon sub. dine Ikon 5 fronter kan meget godt vere at har mer nytte verdi i et 7.1 en som salgs verdi. men går du for Ikon 8 må senteren din oppgraderes minst til Vokal 2. Sub'en er mest nyttig på film da Ikon 8 på Musikk spiller med veldig bra trøkk. bruker personlig ikke subben overhodet når jeg lytter på musikk igjennom mine Ikon 8.

Side 335 av 743 FørsteFørste ... 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 331 332 333 334 335 336 337 338 339 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •