Dalis Entusiaster - Side 334

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 334 av 743 FørsteFørste ... 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 330 331 332 333 334 335 336 337 338 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 ... SisteSiste
Viser resultater 6,661 til 6,680 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Det begynte med at jeg luktet på Ikon 5 surround tilbudet til hifiklubben, nå gikk det som det gjør med de fleste, men ender opp med noe mye større. Så jeg kjørte lykkelig derfra blakk og med bilen full av IKON 8, IKON sub, IKON 2W, og IKON Vokal 2.

Dette var sent i fjor, og nå i dag gikk jeg resolutt inn i butikken for å kjøpe de minste bokhylle høytalerene de hadde (b&w), men de var tomme for dem. Hurmf, så da sitter jeg nå med full pakke IKON i kinokjelleren og dagens nyinnkjøpte IKON 5 til dagligstuen. VELDIG fornøyd, IKON 5 spiller nå trentemøller pent og behagelig. Jeg kunne gått for IKON 6 men størrelsen på 5´ern talte for disse da det ser pent ut, IKON 5 er på mange måter "riktig" i volum og design til en minimalistisk stue.

(FORSTERKER TIPS)
    Jeg kjører i dag den gamle hjemmekino recieveren (ONKYO TX-SR 606) på IKON 5 i ren stereo, noen som har et tips til en forsterker som gir kraft nok og er "riktig" til IKON 5? Eneste kriterie er at den må ha toslink inngang.
    Godt Ikonene er i hus og du er fornøyd med alle dine innkjøp, når det kommer til forsterker så er jo alltid en effekt og forakte. Det går en Emotiva hype her på forumet nå, om du vil kaste deg på den så er det fullt mulig ellers sitter jo Vincent og Parasound som et skudd da. Gode alternativer i hvertfall som er trygge, du bommer aldri med en slik på hengern for å si det sånn.

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Ja, dette er en svakhet jeg synes Dali har. De burde definitivt hatt noe til 5-8 000.
    Heisan alle sammen igjen. dette er også min erfaring etter noen måneder med inspilling, og ja jeg sier det, nytelse. men Vokal 2 er "litte bitte litt" for spe. har Ikon 8 i front selv, og Vokal 2. Dali burde ha laget en Vokal 3 modell i 6-8000 kroners klassen, absolutt.
    for de spesielt intreserte så har jeg oppdatert min hjemme kino profil med en del intrykk etter de få månedene etter anskaffelsen.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

L & R

Så tilfeldigvis på lappene som står bak på IKON 5 kassene, hvorfor står det L og R bak på høytalerne? Følte meg plutselig helt dum!

Er de ikke like?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camst648
    Heisan alle sammen igjen. dette er også min erfaring etter noen måneder med inspilling, og ja jeg sier det, nytelse. men Vokal 2 er "litte bitte litt" for spe. har Ikon 8 i front selv, og Vokal 2. Dali burde ha laget en Vokal 3 modell i 6-8000 kroners klassen, absolutt.
    for de spesielt intreserte så har jeg oppdatert min hjemme kino profil med en del intrykk etter de få månedene etter anskaffelsen.

helt enig. de burde hatt en center mellom vokal 2 og mentor vokal. spranget der prismessig er altfor stort

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Så tilfeldigvis på lappene som står bak på IKON 5 kassene, hvorfor står det L og R bak på høytalerne? Følte meg plutselig helt dum!

Er de ikke like?
    Lurer på det samme, for jeg har 2stk "L" høyttalere på mine ikon 8. Men hifiklubben sa at det ikke hadde noe å si. Noen her som kan bekrefte det?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler det er no vesentlig forskjell, er nok bare for å merke hva som er høyre og venstre. Det er like høytalere og like kontruksjoner så det er ikke no å være redd for.

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Lurer på det samme, for jeg har 2stk "L" høyttalere på mine ikon 8. Men hifiklubben sa at det ikke hadde noe å si. Noen her som kan bekrefte det?
    heisan :-D. måtte nesten sjekke jeg også... ler,, lurer på hvor mange som har krøpet en ekstra runde rund sine juveler bare siden dette dukket opp her. Jeg har forøvrig en av hver. det står også på orginal embalasjen avmerket R og L. inne på Dali sidene på de diagrammene som angir lyd sprednings mønsteret ser detr ikke ut til at de har angitt noen forsjell fra venstre eller høyre siden, så det tror jeg ikke betyr noe. Ser også at du har Mentor Vokal til dine Ikon 8 i front. er dette noe du vil anbefale til oss andre også ? takker på forhånd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at det heter L / R er at ene esken er den som inneholder ting som spikes etc. Så har du fått det på begge, så har du nok litt til overs.. mebn har du ikke fått noe, så mangler du noe vesentlig .

EDIT: Høyttalerene er den samme.. så det har ikke noe å si.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Grunnen til at det heter L / R er at ene esken er den som inneholder ting som spikes etc. Så har du fått det på begge, så har du nok litt til overs.. mebn har du ikke fått noe, så mangler du noe vesentlig .

EDIT: Høyttalerene er den samme.. så det har ikke noe å si.
    Manglet spikes etc når jeg fikk dem ja, men det ettersendte hifiklubben så det ordnet seg.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camst648
    ....Ser også at du har Mentor Vokal til dine Ikon 8 i front. er dette noe du vil anbefale til oss andre også ? takker på forhånd.
    Heisann.
    Kan absolutt anbefale mentor vokal på det varmeste, skal etterhvert få en egen eff.forsterker på den slik at det blir samme klangen på alle høyttalerne i front. Merket nemlig stor forskjell når jeg koblet opp parasound 2250, roet toppen betraktelig på ikon 8. Så en parasound 2125 på senteren kommer etterhvert. Angrer ikke på kjøpet av mentor vokal for å si det slik 8-)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.
    Kan absolutt anbefale mentor vokal på det varmeste, skal etterhvert få en egen eff.forsterker på den slik at det blir samme klangen på alle høyttalerne i front. Merket nemlig stor forskjell når jeg koblet opp parasound 2250, roet toppen betraktelig på ikon 8. Så en parasound 2125 på senteren kommer etterhvert. Angrer ikke på kjøpet av mentor vokal for å si det slik 8-)
    Sist nevnte er absolutt en god løsning. Mentor senteren trenger en dynamisk og kraftig forsterker for å låte godt.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Sist nevnte er absolutt en god løsning. Mentor senteren trenger en dynamisk og kraftig forsterker for å låte godt.
    Vurderer også ekstra effekt til min Mentor Vokal, men tenker litt på XPA-5.
    Parasound NC2125 blir nesten samme pris, og ikke ofte jeg ser den på brukten.. Har NC2250 på Mentor 6, som jeg er fornøyd med..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Vurderer også ekstra effekt til min Mentor Vokal, men tenker litt på XPA-5.
    Parasound NC2125 blir nesten samme pris, og ikke ofte jeg ser den på brukten.. Har NC2250 på Mentor 6, som jeg er fornøyd med..
    Siden du har en 2250 så hadde jeg gått for en 2125 på senteren. Har ikke hørt Emotiva, men hadde heller valgt Parasound med tanke på garanti og slikt om det skulle skje noe.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har en 2250 så hadde jeg gått for en 2125 på senteren. Har ikke hørt Emotiva, men hadde heller valgt Parasound med tanke på garanti og slikt om det skulle skje noe.
    Emotiva skal visstnok likne ganske mye klangmessig på Parasound. Tenkte kanskje det hadde vært greit med litt effekt på DSX wide og bakhøyttalere også. Kommer til å vente til Emotiva kjører kampanjepris på XPA5. Med dollaren som nærmer seg 5, snakker vi mye watt for penga.

Fullpris er 800 USD + 180 USD i frakt, de slår som oftest av 100 USD eller mer.

Hvis man antar 700 USD + 180 USD frakt, til 5 i kurs og +25% moms, snakker vi 5500 kroner ferdig momset og fraktet på døra. Det er ikke lenge til dollaren er under 5 i dette tempoet!

2125 koster 8000 kroner til sammenlikning.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Emotiva skal visstnok likne ganske mye klangmessig på Parasound. Tenkte kanskje det hadde vært greit med litt effekt på DSX wide og bakhøyttalere også. Kommer til å vente til Emotiva kjører kampanjepris på XPA5. Med dollaren som nærmer seg 5, snakker vi mye watt for penga.

Fullpris er 800 USD + 180 USD i frakt, de slår som oftest av 100 USD eller mer.

Hvis man antar 700 USD + 180 USD frakt, til 5 i kurs og +25% moms, snakker vi 5500 kroner ferdig momset og fraktet på døra. Det er ikke lenge til dollaren er under 5 i dette tempoet!

2125 koster 8000 kroner til sammenlikning.
    Så sant så sant. Er faktisk ganske billig.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant så sant. Er faktisk ganske billig.
    De skal også komme med en DAC før nyttår. Tror jeg skal ta en god titt på den, for å bruke med Squeezebox, mener prisen skulle havne rundt 299 USD.

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig oppgradert høytalerne fra Dali Concept 6 til Dali ikon 6, og gud for en hærlig høytaler. Har akkurat pakket de ut av eskene og fått koblet de opp, å lyden er helt fantastisk, og nå har de bare spilt i 10 min, ser frem til å få de ferdig innspilt å få dratt på litt ja!8)

De blir matet av NAD elektronikk; NAD t744 receiver/forforsterker, NAD c272 sluttrinn og NAD c542 CD-spiller.

Synes overhodet ikke at lyden er hværken for skarp eller skjærende, som mange påstår. Utrolig luftig og silkemyk lyd, og den deiligste diskanten jeg hittil har hørt:-D .

Fantastisk!!! =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens snacks: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/54528

Dali Helicon 400 Mk1 til 15000,-. Hentes på Sotra utenfor Bergen tydeligvis. Skulle tatt de selv om de ikke hadde stjålet for mye av stuen min.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palk
    Da har jeg endelig oppgradert høytalerne fra Dali Concept 6 til Dali ikon 6, og gud for en hærlig høytaler. Har akkurat pakket de ut av eskene og fått koblet de opp, å lyden er helt fantastisk, og nå har de bare spilt i 10 min, ser frem til å få de ferdig innspilt å få dratt på litt ja!8)

De blir matet av NAD elektronikk; NAD t744 receiver/forforsterker, NAD c272 sluttrinn og NAD c542 CD-spiller.

Synes overhodet ikke at lyden er hværken for skarp eller skjærende, som mange påstår. Utrolig luftig og silkemyk lyd, og den deiligste diskanten jeg hittil har hørt:-D .

Fantastisk!!! =)
    Gratulerer med et veldig godt kjøp, grunnen til at du ikke får en skjærende diskant er at du bruker en varmklangforsterker. Er ikke noe bedre enn det at du er strålende fornøyd med ditt kjøp, blir flott å se de komme på tråden. Ta gjerne et bilde og del med oss her på forumet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yngve83
    Dagens snacks: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/54528

Dali Helicon 400 Mk1 til 15000,-. Hentes på Sotra utenfor Bergen tydeligvis. Skulle tatt de selv om de ikke hadde stjålet for mye av stuen min.
    Digge høytalere helt uten tvil altså, men det er jo ikke noe bedre enn det at de selges til en serdeles hyggelig pris.

Side 334 av 743 FørsteFørste ... 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 330 331 332 333 334 335 336 337 338 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •