Dalis Entusiaster - Side 326

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 326 av 743 FørsteFørste ... 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 322 323 324 325 326 327 328 329 330 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 ... SisteSiste
Viser resultater 6,501 til 6,520 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Man velger Ikon om man har lyst på sub i samme serie, men om man digger skikkelig dypbass så er SVS en reel klart vinner i denne sammenhengen. Det er i hvertfall trøkk nok i begge, men den siste har det lille ekstra i bunn om du liker skikkelig jordskjelv under filmtitting. Jeg har hatt Dali subben og synes den spilte over allforventning, men det er du som bestemmer og begge er veldig bra.

Takk for svar Roger:-D
    Når det gjelder SVS er jeg sikker på at disse tilfredsstiller kravene jeg har ift hjemmekino lyd, men er det noen som har erfaring med dem i sammenheng med ren musikk/HIFI?
    Dessuten virker det som om SVS sin tårnløsning kan være noe mer plasseringsvennlig enn den "store" Dali sub'n

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjoekr
    Takk for svar Roger:-D
    Når det gjelder SVS er jeg sikker på at disse tilfredsstiller kravene jeg har ift hjemmekino lyd, men er det noen som har erfaring med dem i sammenheng med ren musikk/HIFI?
    Dessuten virker det som om SVS sin tårnløsning kan være noe mer plasseringsvennlig enn den "store" Dali sub'n
    Har selv to tuber fra svs. Disse funker meget godt på musikk. Har mye flere innstillinger/kalibreringsmuligheter enn det Dali`n har. Bla trinnløs fasejustering samt PEQ.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty@online.no: Hva syns du er den store forskjellem mellom Mentor 8, Helicon 800mk2 og MS5?

Det jeg har hørt er at Mentor 8 er den som rocker mest av disse, mens H800mk2 er litt mer "kjedelig". Miner erfaring med Mentor 6 er iallefall at den spiller rått på det meste.

BAH, valgetskvaler, men du har jo sikkert hørt endel på disse, hvorfor MS4 kontra Helicon 800 etc (men mk2 var vel kanskje ikke når du kjøpte ms4, hadde det gjort valget annerledes idag?).

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart at ørene avgjør det meste i denne situasjonen men for all del så finnes det mye på markedet, er bare sånn at HFK altså Hifiklubben har lite som kan matches opp med Dali og det synes jeg er synd egentlig. Noe av grunnene til at de synes den er best er pga de kanskje ikke har hørt de med noe annet, men man får mye igjen med å prøve litt her og der altså. Jeg er Parasound fan men det må du søke opp på andre plasser, hvor i landet bor du og da er det lettere for meg å henvise deg til riktig butikk? Dali og PS er en meget god match som flere her inne kan skrive under på. Vi har Maw her inne som fikk en god match med Abrahamsen på Mentor 6, den nye hypen rundt Emotiva skal visst være en god kandidat. Om du likte oppsettet så synes jeg du skal gå for det, men for all del så prøv andre ting også så kanskje du får en match du seint kommer til å glemme.
    Se det ja. Bor rett utenfor Oslo, nærmere bestemt 10 min unna, så. Fant en Parasound Effektforsterker som er i rett prisklasse hvertfall, New Classic 2250 fra AvShop. Nesten identisk pris som 840 W fra HFK. Noen meninger om den? Har du noen steder å anbefale for å sjekke ut forskjellige Effekt og Receiver Parasound? Takker for hjelp;-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde fra Demo'n. Utstyret som ble brukt var de 3 Cambridgene på toppen der

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    da-ty@online.no: Hva syns du er den store forskjellem mellom Mentor 8, Helicon 800mk2 og MS5?

Det jeg har hørt er at Mentor 8 er den som rocker mest av disse, mens H800mk2 er litt mer "kjedelig". Miner erfaring med Mentor 6 er iallefall at den spiller rått på det meste.

BAH, valgetskvaler, men du har jo sikkert hørt endel på disse, hvorfor MS4 kontra Helicon 800 etc (men mk2 var vel kanskje ikke når du kjøpte ms4, hadde det gjort valget annerledes idag?).
    Vanskelig å si, men MS5 er noe av det bedre jeg har hørt. Spiller åpent med en fylde som er helt sykt. Bassen og nedre mellomtone er vanvittig bra. Har ikke hørt mye av Mentor8, men det jeg har hørt så liker jeg M6 bedre. M6 er mye luftigere. 800Mk2 kontra MS5, ja der er det forskjell. MS5 er mye mer nøytral enn 800Mk2. Samme gjelder 400mk2 vs MS4. Synes Helicon og Mentor er mer i samme bane. Begge modellene farger lyden litt. Fylde i bass samt krispy og varm diskant. Men for er du MS4/5 med spor med dårlig opptak, så skinner det mer igjennom enn det gjør på Mentor og Helicon. Ser du ref til 800Mk2 kontra MS4. Litt feil å ta disse opp mot hverandre. Kan love deg det er nok med bass i MS4 og 400Mk2 om du driver de med et sluttrinn som leverer varene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Se det ja. Bor rett utenfor Oslo, nærmere bestemt 10 min unna, så. Fant en Parasound Effektforsterker som er i rett prisklasse hvertfall, New Classic 2250 fra AvShop. Nesten identisk pris som 840 W fra HFK. Noen meninger om den? Har du noen steder å anbefale for å sjekke ut forskjellige Effekt og Receiver Parasound? Takker for hjelp;-)
    Parasound har en receiver, men den har ikke kommet for salg enda.
    Parasound for du kjøpt her.
    www.dynabel.no

www.hifishop.no

AVshop.no / Velkommen

LTR AUDIO & VIDEO DESIGNE :: audio og video løsninger fra Onkyo Parasound JCL Kimberkable Russound Yamaha Sonus Faber

TonArt • Forsiden

JFS SOUND SYSTEMS

Kan skjekke ut når HD receiveren til Parasound kommer og poste det her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjoekr
    Hei

Jeg planlegger å anskeffe meg en sub til mine Dali IKON 6 og Dali IKON Vokal 2 høtalere. Lenge trodde jeg det var helt naturlig å komplementere denne løsningen med en Dali IKON sub, men har nå begynt å lure litt.

Har noen her erfaring med SVS PC12-NSD? Har hørt at man her får en utrolig morsom og lettplassert sub som egner seg både for film og musikk. I følge en tidligere test i Lyd & Bilde skal man lete lenge etter en bedre sub i mellomsiktet når det gjelder hjemmekino oppsett.

Alle tips og innspill mottas med takk

Bjørn
    Har Ikon Sub i samme oppsett som ditt, med en Onkyo 606 forsterker. Låter meget bra og transparent på musikk og film. Har ikke rom som tillater alt for høy spilling uten at det blir stående bølger (store vindusflater etc), spiller derfor litt rolig stort sett. Ikon Suben er veldig bra, men du blir sikkert også fornøyd med SVS som jo vel er aller best på jordskjelv og lignende.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mcrutor
    Noen som har erfaring med kombinasjonen IKON 6 og Onkyo tx-sr607?
    Jeg har en slik kombinasjon (riktignok tx-sr606 som stort sett er lik).

Spiller meget bra. Har hørt at ikonene spiller enda bedre med enda større forsterker, har derfor vurdert å oppgradere til tx-sr807, men som det er er jeg veldig fornøyd. 8)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Du kan jo sjekke med JFS i Drammen siden han selger vel disse i sølv til 10500, jeg har denne forsterkern selv og kan anbefale den på det sterkeste. Her får du sprekt design og kvalitet så det holder etter, dette er virkelig en flott forsterker som jeg er meget fornøyd med.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...fikk mange gode tips på alt annet enn Dali i min søken etter bokhyllehøyttaler...

hvor ble det av tipsene om Dali, folkens?

Lektor 1
    Lektor 2
    Concept 1

???

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ...fikk mange gode tips på alt annet enn Dali i min søken etter bokhyllehøyttaler...

hvor ble det av tipsene om Dali, folkens?

Lektor 1
    Lektor 2
    Concept 1

???
    Da hadde jeg gått for Lektor 2, i følge denne testen så lover den godt.

Dali Lektor 2 stereo speaker review Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fazon spiller drit bra. Den basser faktisk bedre enn Motif. Er absolutt å annbefale.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Fazon spiller drit bra. Den basser faktisk bedre enn Motif. Er absolutt å annbefale.
    Jeg så dem på messa og dem så rimelig snasne ut, fint sett å ha på en stuekino eller lign. Motif er litt slappe i bassen og må ha en sub for å spille optimalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    800Mk2 kontra MS5, ja der er det forskjell. MS5 er mye mer nøytral enn 800Mk2. Samme gjelder 400mk2 vs MS4.
    Jag håller inte alls med (och jag vet att flera andra på forum som uttryckt samma sak), skillnaden mellan Helicon och Euphonia är väldigt väldigt liten.

Så "mye mer" tycker jag är en stark överdrift. Man får väldigt lite för pengarna när man byter upp till MS istället för Helicon i min mening.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg gått for Lektor 2, i følge denne testen så lover den godt.

Dali Lektor 2 stereo speaker review Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com
    +1 !
    Har hørt mye fra Concept 2, da jeg også har det i huset, men hadde også Helt klart gått for Lektor 2. Lektor-serien er bra

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si, men MS5 er noe av det bedre jeg har hørt. Spiller åpent med en fylde som er helt sykt. Bassen og nedre mellomtone er vanvittig bra. Har ikke hørt mye av Mentor8, men det jeg har hørt så liker jeg M6 bedre. M6 er mye luftigere. 800Mk2 kontra MS5, ja der er det forskjell. MS5 er mye mer nøytral enn 800Mk2. Samme gjelder 400mk2 vs MS4. Synes Helicon og Mentor er mer i samme bane. Begge modellene farger lyden litt. Fylde i bass samt krispy og varm diskant. Men for er du MS4/5 med spor med dårlig opptak, så skinner det mer igjennom enn det gjør på Mentor og Helicon. Ser du ref til 800Mk2 kontra MS4. Litt feil å ta disse opp mot hverandre. Kan love deg det er nok med bass i MS4 og 400Mk2 om du driver de med et sluttrinn som leverer varene.
    MS4 vs 800 er pga prisen.. begge koster underkant av 65000kr .

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor med Rema pris skulle tatt seg ut du, tror ikke dem hadde vært så fete som den som allerede er i dag altså. Tror du kanskje hadde gått skuffet hjem desverre.
    Nå mente jeg at Dali skulle laget en bra center til mellom 4 og 10 000.

Er man ikke fornøyd med Ikonen, noe jeg ikke er, må man opp på over 11 000 for neste center.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger/VTEC - takk for svar.

Kanskje jeg skulle spare vel og lenge og heller kjøpe disse Fazon - de passer jo ypperlig......... eller de er veldig tungdrevne kanskje....

Side 326 av 743 FørsteFørste ... 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 322 323 324 325 326 327 328 329 330 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •