Dalis Entusiaster - Side 325

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 325 av 743 FørsteFørste ... 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 321 322 323 324 325 326 327 328 329 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 ... SisteSiste
Viser resultater 6,481 til 6,500 av 14842
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg savner min Mentor senter...og Mentor 6

jeg hater prioriteringer og fornuftig bruk av penger! Fornuftig kan brenne i H!!! :-P

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jaja, men det finnes alltid en Mentor center og kanskje disse centerne er laget for små stuer. Hvem vet ?
    Ja det finnes alltids en Mentor, men skulle ha fantes noe til mellom 4 og 10 også

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

jeg hater prioriteringer og fornuftig bruk av penger! Fornuftig kan brenne i H!!! :-P
    Hvordan ligger det ann på anlegg fronten din da? Er det noe nytt i hus?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hvordan ligger det ann på anlegg fronten din da? Er det noe nytt i hus?
    Skjer lite her. Forsvinner til Bali og Australia i 3-4 mnd så alt utstyr forsvinner nok før det. Så starter vi fra scratch til neste høst. Riktignok i studentversjon. Men vi får se... 8)

ingenting er fastslått. kanskje det blir jordskjelv der borte og jeg ikke kan dra?? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Sammen med en godt integret subb kan det bli meget bra, etter de som forstår seg på slikt.

Ellers så er romkalibrering ikke dumt, men høytalere har mye å si i anlegget. Jeg tror faktisk mest. Ikke å underforstå at matsj er like viktig. Vanskelig det her. Nesten en hel vitenskap.
    Ja. Kan bli bra uten sub, også, dersom en kan klare seg uten de laveste frekvensene. På den annen side, så finnes det bra gulvstående høyttalere, som også er små, og kan spille bra i små rom. Jeg har ikke peiling på sub, så det kan godt hende stativ + sub er lettere å integrere enn selv små gulvstående, i hvert fall for en del små roms vedkommende.

Jeg har ikke mye peil på (digital) romkalibrering, heller, men må si jeg er skeptisk. Jeg er nok litt gammeldags, og ville nok heller satset på tradisjonell demping med inventar, og evt. dedikerte akustikk-remedier, og stole på ørene, dersom jeg hadde et problematisk rom. Ikke vil jeg ha frekvensmålinger her, heller. Er redd fokus flyttes fra klang og tempo til tall og grafer. Ikke bra med slike oversettelser av det hørbare til det visuelle, når det allikevel er det hørbare som i siste ende skal gjelde, og jeg allerede er fornøyd. Kan forvirre mer enn det opplyser. Jeg unngår helst å bruke tonekontrollene, også. Har ikke så god erfaring med slike, men foretrekker så godt som nesten alltid source direct. Unntakene er ved fryktelig dårlige innspillinger og slitt vinyl.

Hva som betyr mest og som er viktigst tør jeg ikke si noe veldig bestemt om. Høyttalerne er selvsagt viktige, men målet er uansett å få de ulike komponentene til å spille på lag. Hjelper jo fint lite med gode høyttalere, dersom det låter ræva fordi det øvrige utstyret ikke holder mål. Dessuten skal utstyret spille på lag med rommet. Det betyr at høyttalere som kan være gode i ett rom, kan være dårlige i et annet.

Dette handler om mye mer enn en hel vitenskap. Fysikk, medisin, sosiologi, økonomi og psykologi er alle fag med disipliner og temaer som er relevante for musikologi, så, ja, det er så vanskelig og omfattende dette her, at vi aldri bør frykte for å bli noe i nærheten av utlærte og mette. Se bare på alle de ulike, sprø innfallsvinklene til hobbyen vår, der det finnes folk som til og med driver med tvilsomme ting som romkorrigering, og greier. Hi-Fi er en artig og spennende hobby, i så måte. Jeg lærer stadig noe nytt. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Roger Waters: Den 2250en du har, støyer den når den er avslått???

Har nylig koblet opp min, og den har trafostøy selv når den er avslått og ingenting er koblet til. Den har stått i esken siden den ble kjøpt ny i juli..
    Har forsøkt flere stikkuttak for å sjekke om det kunne være noe der, uten at det hjalp
    Har forsterkeren stått tørt og trygt under lagring siden juli? Kan trafoen ha løsnet? Ligger det løse deler/kabler inntil trafoen? Hører du støy om du løfter forsterkeren opp fra underlag? Prøvd en annen nettkabel?

Jeg ville ha byttet/reparert den, selv om den skulle bli bedre etter en stunds bruk. Slik støy skal det ikke være på nye produkter, og det kan komme tilbake igjen, etter en tid. Helt uakseptabelt med slik støy – her i huset i det minste. Blir gal av slikt, og ikke noe jeg venner meg til, selv om jeg vet at andre kan.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde jaggu jeg gjort også når man først har anskaffa seg kremanlegg, plutselig må det selges og det er jævla kjedelig. Skjønner deg godt og hadde nesten begynt å grine jeg altså, er ikke kødd engang så ille hadde det vært.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det finnes alltids en Mentor, men skulle ha fantes noe til mellom 4 og 10 også
    Mentor med Rema pris skulle tatt seg ut du, tror ikke dem hadde vært så fete som den som allerede er i dag altså. Tror du kanskje hadde gått skuffet hjem desverre.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jaggu jeg gjort også når man først har anskaffa seg kremanlegg, plutselig må det selges og det er jævla kjedelig. Skjønner deg godt og hadde nesten begynt å grine jeg altså, er ikke kødd engang så ille hadde det vært.
    Man må av og til prioritere LIVET og FRAMTIDEN i så ung alder... :-D

Men jeg er glad jeg ikke er den eneste. Ser kinoene faller som fluer om dagen...

men herregud så mange år jeg har på å lage gromkino igjen!! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer lite her. Forsvinner til Bali og Australia i 3-4 mnd så alt utstyr forsvinner nok før det. Så starter vi fra scratch til neste høst. Riktignok i studentversjon. Men vi får se... 8)

ingenting er fastslått. kanskje det blir jordskjelv der borte og jeg ikke kan dra?? :P
    For en som har vært velsignet med Mentor 6, så heter studentversjonen brukt Mentor 2.

Ellers; Bali og Australia høres misunnelsesverdig ut. God tur og lykke til på reisen, når den tid kommer!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må av og til prioritere LIVET og FRAMTIDEN i så ung alder... :-D

Men jeg er glad jeg ikke er den eneste. Ser kinoene faller som fluer om dagen...

men herregud så mange år jeg har på å lage gromkino igjen!! 8)
    Jeg skjønner den biten det og forstår dine valg, men det er så kjedelig å se at anlegget ditt bare forsvinner og det som var så bra også. Det var bare den siste finishen så var alt i orden, men du kommer vel sterkere tilbake ved senere tidspunkt. Skal du selge br spillern også da eller?

Kinoene faller og folk sliter med å få solgt, kjedelig at det blir sånn egentlig tross man har brukt masse tid og energi for å få det slik man ønsker. Men men, sånn er livet noenganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har 2stk Dali S1.2 suber som står på hver sin side av skjermen.
    Lurer på hvilken måte som er best å koble disse på? Ser mest på film.

For tida har jeg en splitt på kabelen, slik at begge er kobla til "L" og "R". Blir det bedre å bytte til kun "L" for den venstre suben og "R" for den høyre suben eller er kanskje "LFE" bedre?

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali IKON sub eller SVS PC12-NSD

Hei

Jeg planlegger å anskeffe meg en sub til mine Dali IKON 6 og Dali IKON Vokal 2 høtalere. Lenge trodde jeg det var helt naturlig å komplementere denne løsningen med en Dali IKON sub, men har nå begynt å lure litt.

Har noen her erfaring med SVS PC12-NSD? Har hørt at man her får en utrolig morsom og lettplassert sub som egner seg både for film og musikk. I følge en tidligere test i Lyd & Bilde skal man lete lenge etter en bedre sub i mellomsiktet når det gjelder hjemmekino oppsett.

Alle tips og innspill mottas med takk

Bjørn

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke sage av deg beinet her altså, men jeg ville nok gått for noe annet enn Cambridge siden de er for svake. Min bror har Cambridge 640 og den klarer ikke å dra Concept 6 engang, de er rett og slett for svake i en sånt enkelt oppsett. Ville da prøvd som sagt med noe annet, gjerne fra en annen fabrikat eller noe men det er bare et tips. Det er en annen her på forumet som har 840'n til Cambridge på Ikon 8, den sliter også tross den er den største i serien. Men det er dine ører og dine preferanser som gjelder, men ville prøvd litt forskjellig før det endelig valget ble tatt. Mentor 6 er safe valg så det griner etter, men tenk litt på det med matching og slike ting siden dette er en dyr hobby så greit å slippe unødvendige utgifter.

Ellers ser vi frem til litt bilder og hva du ender opp med til slutt, du får bare komme med spørsmål om du lurer på no så skal vi hjelpe deg så godt vi bare kan.
    Takker Mhm, som du sier, vi hører forskjellig. Personlig syns jeg at 840 W hørtes Veldig bra ut på Mentor 6!. (Skal sies at jeg ikke har testa dem med noe annet, ennå:razz: ) Syns det er sunt å høre at noen mener noe annet. Iflg de 3 jeg har snakka med på 3 forskjellige Hifi Klubber rundt om, er det enstemmig fra de at Cambridge 840 W drar "maks" ut av Mentor 6 og var en fin komb. Men det har ikke noe å si, ørene bestemmer som sagt. Hva annet ville du anbefalt fra Klubben, som er i lik prisklasse? Jeg tenker på Effekt + Receiver for å få de utgangene jeg trenger. Men En ting er sikkert, Mentor 6 er et safe valg så det griner etter ja. Syns personlig at de kanskje er penest i sort:idea:

Ser fram til å høre andres meninger også og opplevelser med Mentor 6 på forskjellige komponenter:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Takker Mhm, som du sier, vi hører forskjellig. Personlig syns jeg at 840 W hørtes Veldig bra ut på Mentor 6!. (Skal sies at jeg ikke har testa dem med noe annet, ennå:razz: ) Syns det er sunt å høre at noen mener noe annet. Iflg de 3 jeg har snakka med på 3 forskjellige Hifi Klubber rundt om, er det enstemmig fra de at Cambridge 840 W drar "maks" ut av Mentor 6 og var en fin komb. Men det har ikke noe å si, ørene bestemmer som sagt. Hva annet ville du anbefalt fra Klubben, som er i lik prisklasse? Jeg tenker på Effekt + Receiver for å få de utgangene jeg trenger. Men En ting er sikkert, Mentor 6 er et safe valg så det griner etter ja. Syns personlig at de kanskje er penest i sort:idea:

Ser fram til å høre andres meninger også og opplevelser med Mentor 6 på forskjellige komponenter:-D
    Det er helt klart at ørene avgjør det meste i denne situasjonen men for all del så finnes det mye på markedet, er bare sånn at HFK altså Hifiklubben har lite som kan matches opp med Dali og det synes jeg er synd egentlig. Noe av grunnene til at de synes den er best er pga de kanskje ikke har hørt de med noe annet, men man får mye igjen med å prøve litt her og der altså. Jeg er Parasound fan men det må du søke opp på andre plasser, hvor i landet bor du og da er det lettere for meg å henvise deg til riktig butikk? Dali og PS er en meget god match som flere her inne kan skrive under på. Vi har Maw her inne som fikk en god match med Abrahamsen på Mentor 6, den nye hypen rundt Emotiva skal visst være en god kandidat. Om du likte oppsettet så synes jeg du skal gå for det, men for all del så prøv andre ting også så kanskje du får en match du seint kommer til å glemme.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjoekr
    Hei

Jeg planlegger å anskeffe meg en sub til mine Dali IKON 6 og Dali IKON Vokal 2 høtalere. Lenge trodde jeg det var helt naturlig å komplementere denne løsningen med en Dali IKON sub, men har nå begynt å lure litt.

Har noen her erfaring med SVS PC12-NSD? Har hørt at man her får en utrolig morsom og lettplassert sub som egner seg både for film og musikk. I følge en tidligere test i Lyd & Bilde skal man lete lenge etter en bedre sub i mellomsiktet når det gjelder hjemmekino oppsett.

Alle tips og innspill mottas med takk

Bjørn
    Man velger Ikon om man har lyst på sub i samme serie, men om man digger skikkelig dypbass så er SVS en reel klart vinner i denne sammenhengen. Det er i hvertfall trøkk nok i begge, men den siste har det lille ekstra i bunn om du liker skikkelig jordskjelv under filmtitting. Jeg har hatt Dali subben og synes den spilte over allforventning, men det er du som bestemmer og begge er veldig bra.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Har forsterkeren stått tørt og trygt under lagring siden juli? Kan trafoen ha løsnet? Ligger det løse deler/kabler inntil trafoen? Hører du støy om du løfter forsterkeren opp fra underlag? Prøvd en annen nettkabel?

Jeg ville ha byttet/reparert den, selv om den skulle bli bedre etter en stunds bruk. Slik støy skal det ikke være på nye produkter, og det kan komme tilbake igjen, etter en tid. Helt uakseptabelt med slik støy – her i huset i det minste. Blir gal av slikt, og ikke noe jeg venner meg til, selv om jeg vet at andre kan.
    Den har stått lagret innendørs hos foreldra mine i originalesken siden den ankom. Støyen er der selv om jeg løfter på forsterkeren. Kan ikke skjønne annet enn at det må være noe galt. Skal jo ikke støye sånn selv når den er avslått og ikke har hverken høyttalere eller signalkabler koblet til..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men voldsomt flinke med centere under 10 000 er de ikke
    De hadde jo Suite Center - C0.8 - som visstnok var knallbra - men som nå dessverre er ute av produksjon.

Stor var den også

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte NCMS nå og prata med Vegard. Han mente det var standbytrafoen som laget støyen. De hadde hatt en inne med liknende feilbeskrivelse tidligere.

Blir vel til at jeg drar innom og leverer den direkte til NCMS i morgen eller torsdag.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Ringte NCMS nå og prata med Vegard. Han mente det var standbytrafoen som laget støyen. De hadde hatt en inne med liknende feilbeskrivelse tidligere.

Blir vel til at jeg drar innom og leverer den direkte til NCMS i morgen eller torsdag.
    Alt løser seg

Side 325 av 743 FørsteFørste ... 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 321 322 323 324 325 326 327 328 329 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •