Dalis Entusiaster - Side 323

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 323 av 743 FørsteFørste ... 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 319 320 321 322 323 324 325 326 327 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 ... SisteSiste
Viser resultater 6,441 til 6,460 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Du kan jo begynne med å ta tak i problemet med rommet først da. Demping foreks. Men Ikon vil nok låte bedre enn Concept.
    1+ Helt enig med den altså.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bør starte med den billigste løsningen først. Ingen vits i å bruke en masse kr på nye HT hvis de ikke funker noe bedre. Men tipper Ikon løfter lydbildet, men på langt nær det høyttaleren vil kunne yte. Husk at bånddiskanten kan bli noe pågående hvis en ikke tar noen forhåndsregler.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    He, he..
    så bytter du ut Ikon centeren din med Mentor center for å få litt mer trøkk på mitten og så..
    he, he...:roll:
    Spørs om ikke Mentor må vente en god stund altså Har ikke sjangs til Mentor settet

Men kan jo bli en mellomlanding med Ikon oppsett først

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Man bør starte med den billigste løsningen først. Ingen vits i å bruke en masse kr på nye HT hvis de ikke funker noe bedre. Men tipper Ikon løfter lydbildet, men på langt nær det høyttaleren vil kunne yte. Husk at bånddiskanten kan bli noe pågående hvis en ikke tar noen forhåndsregler.
    Klar over dette og demping vil bli gjort

Samtidig bør Ikon som er dyrere og som har dyrere elementer ha en mer behagelig topp enn Concept.

Synes ikke Ikon centeren min er pågående, men mulig det er annerledes med fronthøyttalere?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P.S: Mentor 6 fikk jo ikke full-score hos Whathifi nettopp på grunn av for pågående topp. Ikon 6 settet fikk 5 av 5 og de nevner ingen ting om ubehagelig topp der.

Ikke at jeg stoler på de testene.......

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Klar over dette og demping vil bli gjort

Samtidig bør Ikon som er dyrere og som har dyrere elementer ha en mer behagelig topp enn Concept.

Synes ikke Ikon centeren min er pågående, men mulig det er annerledes med fronthøyttalere?
    Prøv å dempe med noen tepper på hver side av HT. Spes den venstre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    (du mener sikkert bakvegg, ellers er rommet veldig lite....hehe)

Fidelity sin test av Tannoy'en var supert lesestoff og de frister mer og mer.
    Fidelity - Skandinavisk Hi-Fi blad
    (utgave nr 15, last ned hele magasinet - s.92-93)
    Nei, jeg mente frontvegg, nemlig veggen der frontene i et surround-oppsett står inntil. Bakvegg og bakhøyttalere har man bak lytteposisjon. :grin:

Tannoyene koster bare dobbelt så mye som budsjettsprekken til MA, så forvent ikke himmelen med så små penger. På den annen side, hvis rommet er lite, så kan små høyttalere være den reneste åpenbaring.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Nei, jeg mente frontvegg, nemlig veggen der frontene i et surround-oppsett står inntil. Bakvegg og bakhøyttalere har man bak lytteposisjon. :grin:

Tannoyene koster bare dobbelt så mye som budsjettsprekken til MA, så forvent ikke himmelen med så små penger. På den annen side, hvis rommet er lite, så kan små høyttalere være den reneste åpenbaring.
    Sammen med en godt integret subb kan det bli meget bra, etter de som forstår seg på slikt.

Ellers så er romkalibrering ikke dumt, men høytalere har mye å si i anlegget. Jeg tror faktisk mest. Ikke å underforstå at matsj er like viktig. Vanskelig det her. Nesten en hel vitenskap.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef

ah, sånn frontvegg - capische

Ja, jeg har sendt epost til Stereofil - får se hva de svarer på mine spørsmål.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snacks, noen som vil tygge over dette?

DALI IKON 6 WALNUT
    Dali Ikon 5
    Marantz

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på leting etter cd-spiller får tiden, bør jeg ha i bakhode hva som passer med dali/nad/parasound? eller er det bare å kjøre på? er jo Nad i Titan jeg har messt lysst på da, siden det ska passe med resten.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    Er på leting etter cd-spiller får tiden, bør jeg ha i bakhode hva som passer med dali/nad/parasound? eller er det bare å kjøre på? er jo Nad i Titan jeg har messt lysst på da, siden det ska passe med resten.
    Hmm.... Du vil kanskje ha en spiller i sølv da eller?

Resonans Lyd & Bilde

Marantz er jo en flott kandidat synes jeg i hvertfall, om du har 9k til rådighet så fikk den 8003 modellen Eisa prisen faktisk.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hmm.... Du vil kanskje ha en spiller i sølv da eller?

Resonans Lyd & Bilde

Marantz er jo en flott kandidat synes jeg i hvertfall, om du har 9k til rådighet så fikk den 8003 modellen Eisa prisen faktisk.
    jo,ja.. nå tenkte jeg først og fremst på om jeg hører godt forskjell på merkene og dyr og billig på samme måte som ved forsterkere. Varm klang osv.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger Waters: Den 2250en du har, støyer den når den er avslått???

Har nylig koblet opp min, og den har trafostøy selv når den er avslått og ingenting er koblet til. Den har stått i esken siden den ble kjøpt ny i juli..
    Har forsøkt flere stikkuttak for å sjekke om det kunne være noe der, uten at det hjalp

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman

Har nylig koblet opp min, og den har trafostøy selv når den er avslått og ingenting er koblet til. Den har stått i esken siden den ble kjøpt ny i juli..
    Har forsøkt flere stikkuttak for å sjekke om det kunne være noe der, uten at det hjalp
    Min støyer ikke noe i det hele tatt, stille som mus

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    jo,ja.. nå tenkte jeg først og fremst på om jeg hører godt forskjell på merkene og dyr og billig på samme måte som ved forsterkere. Varm klang osv.
    Det er er slik med cdspillere etter det jeg fikk fortalt av gutta på Solberg Hifi i Sarpsborg, de sa at det ikke var no spesielt på det området men jo mer du betalte jo bedre varer fikk du. Enkelt og greit svar men kjøp for all del noe du liker og har penger til.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trafobrum er ofte på slike svære effektforsterkere! Det går vel ikke over til høyttalerene?! Da er det iallfall noe anna.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har heller ikke noe støy på min forsterker, men du kan kontakte importøren som er NCMS på dette telefonnummer 67 57 85 55 eller maile de.

info@ncms.no

Om det er no feil med den så fikser de opp det for deg, men trafostøy kan forsvinne med tiden om du spiller den varm. Jeg ville tatt kontakt med dem og sjekket, håper det ikke er noe galt for din del.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Trafobrum er ofte på slike svære effektforsterkere! Det går vel ikke over til høyttalerene?! Da er det iallfall noe anna.
    Kunne høre en svak summing i høyttalerne også, men det ble overdøyvet av støyen fra effektforsterkeren. Det er såpass høylydt at det høres veldig godt når man kommer inn i rommet og står 4-5 meter unna

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da blir det nok mest sansynlig en Nad cd-spiller i titan slik at den matcher med T765'n min!

Synes foresten at lektorene mine spiller bedre og bedre for hver dag som går etter at jeg begynte og bruke parasounden, kjempestas

Sniker inn en liten reklame får hjemmekino profilen min: Aventer fortsatt 5 stemmer får og få se scoren min. Alltid hyggelig med flere stemmer8)

Side 323 av 743 FørsteFørste ... 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 319 320 321 322 323 324 325 326 327 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •