Dalis Entusiaster - Side 321

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 321 av 743 FørsteFørste ... 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 317 318 319 320 321 322 323 324 325 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 ... SisteSiste
Viser resultater 6,401 til 6,420 av 14842
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vi fikk vinklet høytalerne litt mer inn mot sweetspot og før stod de rett frem og spilte, men en vinkling funka veldig bra det altså og det er det ikke noe å si på.
    jeg har også mine vinklet litt inn på samme måten.
    Gav meg også et løft selv om Dali sier......nei.

Jeg fikk et bredere stereoperspektiv og vokalen mer i senter.

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey hey, nå merker du stor forbedring i bassområdet også eller? Gratulerer så mye med et klokt og godt valg på forsterkerisiden, virkelig bra forsterker dette her så nå blir det mange timer med glede fremover.
    Ja nå trøkker det mye bedre! også virker det som om diskant og bass spiller mye bedre sammen på høyere volum. Virkelig fårnøyd med kjøpet, tusen takk for tipset waters

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    Parasound er kommet i hus! har spillt i to dager med den nå og storkoser meg med mine lektor 8!

Har tatt noen bilder, skal bare se To live and let die nå, så skal jeg laste dem opp!
    Ser flott ut det. Stas med Parasound tenker jeg. Men du må ikke vinkle HT for mye innover.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget

Du får med Lars Worre på å vinkle de litt når høyttalerne står nærme hverandre. Har selv vinklet mine litt. Men om du får nok bredde mellom de og kan sitte noe lenger frem, så skal de ikke vinkles pga spredningsmønsteret på høyttaler`n. Diskanten sprer ca 25 grader, så man må ikke vinkle for mye innover.

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt opp nye bilder av kinoen, å parasound er på plass! ta gjærne en tur innom og legg igjen en kommentar alle sammen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget

Det merket jeg her også samt lydbildet ble bedre og lettere å plassere instrumentene, 3D delen fungerte mer nå enn den gjorde før i hvertfall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    Ja nå trøkker det mye bedre! også virker det som om diskant og bass spiller mye bedre sammen på høyere volum. Virkelig fårnøyd med kjøpet, tusen takk for tipset waters
    Det er moro å høre du er skikkelig fornøyd og gratulerer nok engang med et skikkelig bra kjøp, mye moro med lyd og for den summen du har betalt for denne forsterkern skal det bli vanskelig å finne noe lign som rocker mer. Bare hyggelig at du liker det du har satt sammen, vår moral er å hjelpe andre og flott mitt tips førte seg til lykkegården.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det har vært litt prat om Emotiva og Mentor over her, sitter selv og lurer på dette til Ikon6.
    Hvor mye effekt er ønskelig på et sett med I6? Vil 1 kanal per I6 fra en XPA-5 være nok til å vekke I6?
    Eller dette overkill? Hva blir egentlig overkill (både i pris og effekt) til et sett med I6?

Jeg vet at det ligger mye god fagkunnskap og erfaring her, og som nybegynner kan jeg tenke meg litt innskudd av begge deler.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Ser det har vært litt prat om Emotiva og Mentor over her, sitter selv og lurer på dette til Ikon6.
    Hvor mye effekt er ønskelig på et sett med I6? Vil 1 kanal per I6 fra en XPA-5 være nok til å vekke I6?
    Eller dette overkill? Hva blir egentlig overkill (både i pris og effekt) til et sett med I6?

Jeg vet at det ligger mye god fagkunnskap og erfaring her, og som nybegynner kan jeg tenke meg litt innskudd av begge deler.
    Ingen ting er overkill. Jo mer effekt og krefter, jo bedre kontroll over høyttalerne. Tipper en kanal fra XPA-5 vil holde. Du kan jo bi-ampe frontene og bruke den siste kanalen til senter HT. Men om det er en god match er en annen sak. Ville også ha vurdert Vincent SP-331. Men det er en 2ch da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger: Det er spennende det du sa med vinkling. Jeg tror jeg skal prøve meg litt på det her hjemme også, for jeg sitter ganske nære selv. Skader jo ikke å prøve litt. Bare denne hodepinen kunne gi seg, jeg får jogge litt med bikkja først

PS: En liten fugl fortalte meg at Klubben i Marcus Thranesgate skal få inn Euphonia MS4 til demo i løpet av uken.. Det skal jeg høre på assa!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon 8 Demo hos meg i dag:

Da var min "lille" demo gjennomført i dag og vil med det takke Da-ty@online.no og Stylus for de var så hyggelige å ville bli med på moroa, vi kjørte igjennom masse forskjellig testmusikk og mye annet samt fikk gjort litt justeringer med høytalerplasseringer og sånn. Det låt mye bedre i sweetspot med engang, 3d følelsen kom sterkere frem enn den har gjort tidligere. Det som er synd med slike "demoer" og treff er at timene går så forbanna fort og det er litt kjedelig, men veldig moro når alt klaffer som det skal da og ingenting er bedre enn det.

Om noen andre her inne ønsker å få en demo på hvordan Ikon 8 låter i sin helhet er det mulig, får bare si i fra så får vi til noe før eller siden og det er mange som kanskje Ikon 8 er bare "jall" pga størrelse osv. Men jeg vil anbefale å teste de i eget hjem før dere før dere dømmer de nedenom å hjem, men gutta her i dag satt med et glis under lyttingen så det låt nok som det skulle tenker jeg.

Takker gutta igjen for en veldig koselig dag og dere er velkommen igjen om dere ønsker det for nytt og spennende materiale.

Take care...
    Hei Raymond. Takk for en hyggelig dag. Tiden går alt for fort under slike seanser. Ble ganske imponert over Ikon8. Det er en HT som trenger luft rundt seg pga den fysiske str. Kan også hjelpe med et Parasound sluttrinn for å utnytte HT fullt ut
    Vil si at spesielt bassen overrasket meg. Virkelig fyldig og stram. Overlappen til nedre mellomtone var også meget bra. Forer man denne høyttaleren med en kraftig forsterker har ma en meget god dynamikk ved lave volum. Slikt liker jeg, og slik var det hos deg Raymond.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nicho81
    Roger: Det er spennende det du sa med vinkling. Jeg tror jeg skal prøve meg litt på det her hjemme også, for jeg sitter ganske nære selv. Skader jo ikke å prøve litt. Bare denne hodepinen kunne gi seg, jeg får jogge litt med bikkja først

PS: En liten fugl fortalte meg at Klubben i Marcus Thranesgate skal få inn Euphonia MS4 til demo i løpet av uken.. Det skal jeg høre på assa!!
    sitter du nære, så skal du ikke vinkle. Roger W sitter lang unna, derfor vinkle inn noe pga spredningsmønsteret til Ikon8.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon 8 Demo hos meg i dag:

Da var min "lille" demo gjennomført i dag og vil med det takke Da-ty@online.no og Stylus for de var så hyggelige å ville bli med på moroa, vi kjørte igjennom masse forskjellig testmusikk og mye annet samt fikk gjort litt justeringer med høytalerplasseringer og sånn. Det låt mye bedre i sweetspot med engang, 3d følelsen kom sterkere frem enn den har gjort tidligere. Det som er synd med slike "demoer" og treff er at timene går så forbanna fort og det er litt kjedelig, men veldig moro når alt klaffer som det skal da og ingenting er bedre enn det.

Om noen andre her inne ønsker å få en demo på hvordan Ikon 8 låter i sin helhet er det mulig, får bare si i fra så får vi til noe før eller siden og det er mange som kanskje Ikon 8 er bare "jall" pga størrelse osv. Men jeg vil anbefale å teste de i eget hjem før dere før dere dømmer de nedenom å hjem, men gutta her i dag satt med et glis under lyttingen så det låt nok som det skulle tenker jeg.

Takker gutta igjen for en veldig koselig dag og dere er velkommen igjen om dere ønsker det for nytt og spennende materiale.

Take care...
    Må takke for en virkelig hyggelig demorunde, med masse morofaktor Det er ikke tvil om at det er futt i Ikonene. I mine ører er de også så detaljerte at det er en fryd å høre på musikk hvor man kan sette pris på den presise og igrunnen kraftfulle diskanten.
    Noen kan kanskje si at diskanten til ikonserien er i overkant frempå, men jeg synes det blir god balanse mellom de lavere og de høyere frekvensene når de leverer en såpass kraftig bassgjengivelse! Mellomtonen er kanskje som du sier, tilbakelent, men jeg synes det låter pent og ryddig, samt med masse trøkk! Sånt liker vi

Forøvrig må jeg si du har en imponerende musikksamling, med masse nytt å spennende for en uinnvidd som meg.

Vinklingene og småjusteringene gjort med hjelp av vår ekspert, Daniel, ble riktig bra! Utrolig moro at såpass små justeringer på plassering gjør at stemmer og instrumenter ble vesentlig lettere å plassere Stilig!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hei Raymond. Takk for en hyggelig dag. Tiden går alt for fort under slike seanser. Ble ganske imponert over Ikon8. Det er en HT som trenger luft rundt seg pga den fysiske str. Kan også hjelpe med et Parasound sluttrinn for å utnytte HT fullt ut
    Vil si at spesielt bassen overrasket meg. Virkelig fyldig og stram. Overlappen til nedre mellomtone var også meget bra. Forer man denne høyttaleren med en kraftig forsterker har ma en meget god dynamikk ved lave volum. Slikt liker jeg, og slik var det hos deg Raymond.
    Tusen takk for det Daniel

Jeg er fornøyd med dem selv og denne lille tweaken vi fikk gjort gjorde det enda bedre, ser ikke noe grunn til noen direkte utskiftinger med det første. Begynner man først med det så går resten deretter, da blir det som regel veldig kostbart og det ikke noe moro i lengden. Flott dere kunne komme i hvertfall og velkommen igjen skal dere være om ønsket er der.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Må takke for en virkelig hyggelig demorunde, med masse morofaktor Det er ikke tvil om at det er futt i Ikonene. I mine ører er de også så detaljerte at det er en fryd å høre på musikk hvor man kan sette pris på den presise og igrunnen kraftfulle diskanten.
    Noen kan kanskje si at diskanten til ikonserien er i overkant frempå, men jeg synes det blir god balanse mellom de lavere og de høyere frekvensene når de leverer en såpass kraftig bassgjengivelse! Mellomtonen er kanskje som du sier, tilbakelent, men jeg synes det låter pent og ryddig, samt med masse trøkk! Sånt liker vi

Forøvrig må jeg si du har en imponerende musikksamling, med masse nytt å spennende for en uinnvidd som meg.

Vinklingene og småjusteringene gjort med hjelp av vår ekspert, Daniel, ble riktig bra! Utrolig moro at såpass små justeringer på plassering gjør at stemmer og instrumenter ble vesentlig lettere å plassere Stilig!

Hehe, takk nok en gang til deg også Axel.

Ikon 8 er en undervurdert høytaler og de som liker morofaktor med bra lyd etter min mening burde ta en ekstra kikk på disse, mange blir skremt av størrelsen men den skremmer ikke meg. Nå vi ser på toppmodellen til Usher og da kan vi snakke om størrelse som blir for stor for meg også.

Når det kommer til musikk liker jeg mye og kanskje er jeg heldig å oppdage noe nytt, om du liker litt Dire Straits/Pink Floyd delen burde du sjekke ut et band som heter Airbag.

Airbag på MySpace Music – Gratis streaming av MP3, bilder og musikkvideo

Dette er et norsk band faktisk som har mye inspirasjon fra de bandene jeg liker, verdt å sjekke ut så det er bare å høre på de sangene som ligger fremme der. Om du trenger no ny musikk så fikser jeg litt FLAC utgaver til deg av originalene mine.

De platene Daniel hadde med var det mye morosaker på, men får oppsøke litt navn på noe av det med tiden.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter du nære, så skal du ikke vinkle. Roger W sitter lang unna, derfor vinkle inn noe pga spredningsmønsteret til Ikon8.
    Hva er forklaringen bak dette? Jeg tviler ikke på at det er riktig, men det virker logisk bakvendt. De fleste ville vel tenkt mer vinkling med minkende avstand?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hva er forklaringen bak dette? Jeg tviler ikke på at det er riktig, men det virker logisk bakvendt. De fleste ville vel tenkt mer vinkling med minkende avstand?
    Han får ikke noe bredde i lydbildet ved for mye vinkling. Ref til nico81. Han sitter nære, men venstre og høyre HT står alt for nærme hverandre. Hadde bredden mellom HT økt og du sitter nærme, så kan 3D effekten øke med noe vinkling. Hos Roger W ble det vinkling innover, samt 20cm større avstand mellom L&R HT.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ting er overkill. Jo mer effekt og krefter, jo bedre kontroll over høyttalerne. Tipper en kanal fra XPA-5 vil holde. Du kan jo bi-ampe frontene og bruke den siste kanalen til senter HT. Men om det er en god match er en annen sak. Ville også ha vurdert Vincent SP-331. Men det er en 2ch da.
    Tusen takk for svar!
    Matching kan jeg ikke stort om, så er meget takknemlig for råd om alternative løsninger fra gutta i gamet.
    Artikler/poster om matching av aktuelt utstyr leses med stor iver, på tide å få testa noe selv snart kanskje

Så en liten historie om en "TrueHDåpenbaring" her i kveld. Batman Begins (BD) sto i drevet, og jeg satt og fikla med innstillinger under introen (og fruentimmeret satt og hekla... hver sin lyst ). Fikk for en gangs skyld et kjapt bytte fra DolbyDigital til DolbyTrueHD og intromusikken fikk brått en helt annen fylde. Bytta litt frem og tilbake under intro og outro, og joda, det var faktisk en forskjell. Har hørt forskjellen før, men det slo meg liksom mer i kveld. Kosa meg fælt der jeg satt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IKON 6 med Onkyo tx-sr607

Noen som har erfaring med kombinasjonen IKON 6 og Onkyo tx-sr607?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ganske imponert over Ikon8. Det er en HT som trenger luft rundt seg pga den fysiske str.
    Da er nok Ikon 8 helt uaktuell i mitt lytterom vil jeg tro?

Side 321 av 743 FørsteFørste ... 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 317 318 319 320 321 322 323 324 325 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •