Dalis Entusiaster - Side 320

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 320 av 742 FørsteFørste ... 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 316 317 318 319 320 321 322 323 324 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 ... SisteSiste
Viser resultater 6,381 til 6,400 av 14837
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Mentor 6 er noen flotte høytalere som spiller bedre enn Ikon 8 (sorry Roger Ikon 6 kommer antageligvis til å bli satt som surround når XPA-2 kommer i hus. En ting jeg konstanterer (som mange andre) etter å ha fått Mentor i hus er at Ikon 6 er et røverkjøp i 10K kr. klassen. Men jeg mangler lytte erfaring fra andres oppsett og håper det kommer noen innvitasjoner etterhvert (Roger) :-)
    Nå skal jeg nyte mine Mentor'er og min vin.
    Ha en flott kveld :-)

.
    Jeg konstanterte at Ikon 6 er et røverkjøp i sin klasse før jeg fikk Mentor 6 i hus. bra syntes jeg fikk disse til å spille, at jeg vurderte om jeg ikke måtte opp i en enda høyere klasse enn til Mentor 6 sin, for å få en oppgradering som monnet. Da Mentor 6 omsider kom i hus, og Ikon 6 fikk plass i et anlegg nr. 2 i et annet rom i annen etage, så måtte jeg imidlertid innrømme at det med Mentor 6 var snakk om en real oppgradering. Mentor 6 er en vesentlig bedre høyttaler enn Ikon 6 i min stue. Nå spiller imidlertid Ikon 6 i et betydelig mindre rom enn før, og her savner jeg lite av det jeg savnet i den større stua, der Ikon 6 ble i spedeste laget. Ikon 6 er en mindre høyttaler enn Mentor 6, og som rett og slett passer i mindre rom enn sin større slektning. Mentor 6 gir meg nå det ekstra av fylde og pondus som Ikon 6 manglet, hvilket betyr at jeg kårer også Mentor 6 til å være noe av det beste i sin klasse, slik Ikon 6 er noe av det beste i sin.

Gratulerer med nye (brukte) høyttalere, og ha en fin kveld, du også.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjenn slår jeg et slag for Emotiva sine forsterkere.
    NAD, Denon og Parasound er det som gjelder skjønner jeg. NAD og Denon er jeg kjent med i forhold til refferanse. Nå har jeg lyttet til mine nye (brukte) Mentor i et par timer på en Emotiva XPA-3 (The Dali CD og ToTo-Tambu). Nå kan jeg påstå at jeg har Hi-Fi anlegg :-) I stedet for å vente til neste år med å kjøpe det jeg vil ha, falt valget på "mye watt for penga forsterker" og brukte høytalere. Før Jul blir det en Emotiva XPA-2 og jeg kan deffinitivt feire Nirvana før nyttår. Mentor 6 er noen flotte høytalere som spiller bedre enn Ikon 8 (sorry Roger Ikon 6 kommer antageligvis til å bli satt som surround når XPA-2 kommer i hus. En ting jeg konstanterer (som mange andre) etter å ha fått Mentor i hus er at Ikon 6 er et røverkjøp i 10K kr. klassen. Men jeg mangler lytte erfaring fra andres oppsett og håper det kommer noen innvitasjoner etterhvert (Roger) :-)

.
    Gratulerer med en av Dali`s beste høyttalere.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Gratulerer med en av Dali`s beste høyttalere.
    Skriver under på at du har fått deg et par snasent par høytalere, skal vise i morra hva Ikon er gode for jeg. Folk skal ikke sitte igjen at det er no "dritt", folk er så opptatt av detaljer men ingen som er optatt av morofaktor?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Skriver under på at du har fått deg et par snasent par høytalere, skal vise i morra hva Ikon er gode for jeg. Folk skal ikke sitte igjen at det er no "dritt", folk er så opptatt av detaljer men ingen som er optatt av morofaktor?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD, Denon og Parasound er det som gjelder skjønner jeg. NAD og Denon er jeg kjent med i forhold til refferanse. Nå har jeg lyttet til mine nye (brukte) Mentor i et par timer på en Emotiva XPA-3 (The Dali CD og ToTo-Tambu). Nå kan jeg påstå at jeg har Hi-Fi anlegg :-) I stedet for å vente til neste år med å kjøpe det jeg vil ha, falt valget på "mye watt for penga forsterker" og brukte høytalere. Før Jul blir det en Emotiva XPA-2 og jeg kan deffinitivt feire Nirvana før nyttår. Mentor 6 er noen flotte høytalere som spiller bedre enn Ikon 8 (sorry Roger Ikon 6 kommer antageligvis til å bli satt som surround når XPA-2 kommer i hus. En ting jeg konstanterer (som mange andre) etter å ha fått Mentor i hus er at Ikon 6 er et røverkjøp i 10K kr. klassen. Men jeg mangler lytte erfaring fra andres oppsett og håper det kommer noen innvitasjoner etterhvert (Roger) :-)

.
    hadde denon forsterkeren fra før og kamerat oppgradert til ikon 8. c372 går billig på bruktmarkedet og vet det spiller bra med 2 stk på ikon 7.

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med at morofaktoren er vel så viktig

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    Å det for du ikke med Mentor 6?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD, Denon og Parasound er det som gjelder skjønner jeg. NAD og Denon er jeg kjent med i forhold til refferanse. Nå har jeg lyttet til mine nye (brukte) Mentor i et par timer på en Emotiva XPA-3 (The Dali CD og ToTo-Tambu). Nå kan jeg påstå at jeg har Hi-Fi anlegg :-) I stedet for å vente til neste år med å kjøpe det jeg vil ha, falt valget på "mye watt for penga forsterker" og brukte høytalere. Før Jul blir det en Emotiva XPA-2 og jeg kan definitivt feire Nirvana før nyttår.
    Interessant at du nevner Emotiva XPA-3 på Mentor serien.
    Jeg vurderer å hive meg på XPA-3 bølgen jeg også på nyåret til mine Mentorhøyttalere.
    Er førnøyd med effektforsterkerne jeg har i dag, men det er altid gøy å teste noe nytt, spesielt hvis andre har bra erfaring og det ikke koster skjorta...
    Hvis jeg bytter ut mine effektforsterkere med Emotiva så behøver jeg ikke å legge i ekstra penger siden de finansierer seg selv.

Kjenner en som har en XPA-2 forsterker som han skal ha til bakhøyttalerne sine. Mulig jeg skal spør om å låne den noen dager å høre om det er opp eller nedgradering i forhold til lydbildet jeg har i dag.

Gjerne utdyp litt mer om din erfaring med Mentor/Emitiva.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg vurderer å hive meg på XPA-3 bølgen jeg også på nyåret til mine Mentorhøyttalere.
    Er førnøyd med effektforsterkerne jeg har i dag, men det er altid gøy å teste noe nytt, spesielt hvis andre har bra erfaring og det ikke koster skjorta...
    Hvis jeg bytter ut mine effektforsterkere med Emotiva så behøver jeg ikke å legge i ekstra penger siden de finansierer seg selv.

Kjenner en som har en XPA-2 forsterker som han skal ha til bakhøyttalerne sine. Mulig jeg skal spør om å låne den noen dager å høre om det er opp eller nedgradering i forhold til lydbildet jeg har i dag.

Funker ikke Emotiva, så bør du prøve Parasound

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    Det er ikke vanskelig å øke morofaktoren til Mentor 6. Det er bare å sette dem nærmere frontvegg, det. Faktisk lettere å beregne morofaktoren til Mentor 6, enn til Ikon 6 og Ikon 7, siden bassen til Mentor 6 er strammere og bedre behersket. Når det gjelder Ikon 8, så skal jeg ikke uttale meg særlig sikkert, siden jeg ikke kjenner denne. Forestiller meg imidlertid at Ikon 8 passer til stuer større enn min.

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danske Trentmøller på Mentor med -15dB er morro ;-)
    Alt er bare morro akkurat nå :-)

Har hørt Trentmøller på Klubben med CV-215/2600Kv på +10dB, det er også morro, men ikke raffinert morro!!!

.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker ikke Emotiva, så bør du prøve Parasound
    Ser den Daniel, men nå tenkte jeg litt "value for money" ting og tang...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den Daniel, men nå tenkte jeg litt "value for money" ting og tang...
    Sånn jeg har forstått det, har Emotiva en varm klangalanse. Masse av power har de også. Kan tenkes Emotiva passer M6 bedre enn det Lyngdorf gjør.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn jeg har forstått det, har Emotiva en varm klangalanse. Masse av power har de også. Kan tenkes Emotiva passer M6 bedre enn det Lyngdorf gjør.
    Tanken har slått meg, så derfor pirres nyskjerrigheten...

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal ikke prøve meg på en utdypning akkurat nå, men.....
    Yamaha'en gav meg den varmen jeg øsnsket i mine Ikon 6, som mange beskriver som skriker unger. Så ønsket jeg mer stram bass på normalt lyttenivå, altså uten å måtte lukke vinduene pga. naboen. Hoppet i det å kjøpte watt uten å måtte selge sjela til Mastercard, derav Emotiva. Jeg ble så henrykked over hva dette gjorde med Ikon 6 att drømmende vandret til hva Mentor kunne gi meg, da budsjettet nå kunne tåle en oppgradering før planen. Og det grunnet Emotiva's priser. Har gliset i hele kveld og gitt blanke i Skavland og annet rask på TV til fordel for nye inntrykk. Gledlig er at CD spilleren til Emotiva kommer på Tirsdag og HDCD'er er på vei.
    Kan ikke beskrive opplevelsen med alle termene akkurat nå, må ha litt tid til å la inntrykk synke inn. Men en ting jeg tar meg selv i, er å kikke på de små Mentor elementen og sjekke om jeg faktisk slo av SVS subben. Emotiva gir mye dreimoment, og det kommer ved lavt turtal. Akkurat dèt jeg er ute etter :-)

.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon 8 Demo hos meg i dag:

Da var min "lille" demo gjennomført i dag og vil med det takke Da-ty@online.no og Stylus for de var så hyggelige å ville bli med på moroa, vi kjørte igjennom masse forskjellig testmusikk og mye annet samt fikk gjort litt justeringer med høytalerplasseringer og sånn. Det låt mye bedre i sweetspot med engang, 3d følelsen kom sterkere frem enn den har gjort tidligere. Det som er synd med slike "demoer" og treff er at timene går så forbanna fort og det er litt kjedelig, men veldig moro når alt klaffer som det skal da og ingenting er bedre enn det.

Om noen andre her inne ønsker å få en demo på hvordan Ikon 8 låter i sin helhet er det mulig, får bare si i fra så får vi til noe før eller siden og det er mange som kanskje Ikon 8 er bare "jall" pga størrelse osv. Men jeg vil anbefale å teste de i eget hjem før dere før dere dømmer de nedenom å hjem, men gutta her i dag satt med et glis under lyttingen så det låt nok som det skulle tenker jeg.

Takker gutta igjen for en veldig koselig dag og dere er velkommen igjen om dere ønsker det for nytt og spennende materiale.

Take care...

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min "lille" demo gjennomført i dag og vil med det takke Da-ty@online.no og Stylus for de var så hyggelige å ville bli med på moroa, vi kjørte igjennom masse forskjellig testmusikk og mye annet samt fikk gjort litt justeringer med høytalerplasseringer og sånn. Det låt mye bedre i sweetspot med engang, 3d følelsen kom sterkere frem enn den har gjort tidligere.
    Det er bra at enkelte tweak ikke koster så mye. Hva ble gjort i forhold til tidligere plassering?

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound er kommet i hus! har spillt i to dager med den nå og storkoser meg med mine lektor 8!

Har tatt noen bilder, skal bare se To live and let die nå, så skal jeg laste dem opp!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Det er bra at enkelte tweak ikke koster så mye. Hva ble gjort i forhold til tidligere plassering?
    Vi fikk vinklet høytalerne litt mer inn mot sweetspot og før stod de rett frem og spilte, men en vinkling funka veldig bra det altså og det er det ikke noe å si på.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    Parasound er kommet i hus! har spillt i to dager med den nå og storkoser meg med mine lektor 8!

Har tatt noen bilder, skal bare se To live and let die nå, så skal jeg laste dem opp!
    Hey hey, nå merker du stor forbedring i bassområdet også eller? Gratulerer så mye med et klokt og godt valg på forsterkerisiden, virkelig bra forsterker dette her så nå blir det mange timer med glede fremover.

Side 320 av 742 FørsteFørste ... 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 316 317 318 319 320 321 322 323 324 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •