Dalis Entusiaster - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 32 av 743 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 532 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 14851
    Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Dette får jeg jo svar på med et nettsøk eller butikkbesøk, men spør her i latskapens navn: Er det finér eller vinyl på dem? Altså Lector, Ikon, Mentor.
    mener det er ekte tre på mentor, mens det er er vinyl på ikon og lektor. kan ikke si at det har slått meg at vinylen har vært finere på de dyrere modellene enn de rimeligere. tror det er samme kvalitet og bare litt forskjell i på fargetoningen i vinylen.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har ca 20 kvadrat her og det rommet er greit, men det er for teite løsninger her med innganger her i stua til kjøkken og soverom. Det er ikke noe nytt det at rommene er et evig problem, du kan se åssen det er å ha en hel vegg til formålet, selv savner jeg å bruke en hel vegg på anlegget. Ved siden av høytalern her har jeg et lite pcbord og der er peishjørnet. Det ville vært deilig å hatt en hel vegg så jeg fikk plassert høytalerne i hvert hjørne, men det får blir når jeg skal flytte i hvertfall. Det beste er bare å plassere der det funker best opitmalt, selv om det er ikke det letteste til tider. Jeg har ikke hatt noen andre muligheter her i denne leiligheten.

Har ei trapp som går ned i kjellerrommet å jeg da=) Den har jeg fordømt NOEN ganger=) Hehe.

Får ikke satt ting midt i rommet og mye bass forsvinner opp trappa. Døra oppe står å rister å da er det feil en plass. Hehe. Det skal ikke være lett=)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Har ei trapp som går ned i kjellerrommet å jeg da=) Den har jeg fordømt NOEN ganger=) Hehe.

Får ikke satt ting midt i rommet og mye bass forsvinner opp trappa. Døra oppe står å rister å da er det feil en plass. Hehe. Det skal ikke være lett=)
    Går det ikke ann å sette inn en lyddør der nede da så du holder lyden på en plass, vil tro det ville hjelpet her om døråpningene her hadde dører. Det hjelper litt for å få samla lyden i midten, men jeg ville evt prøvd å satt inn en ekstra dør ned til rommet.

Kunne du lagt ut et bilde av åpningen der da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...9004&cat=last7

Knallpris på en super Dali Ikon Sub, noen som trenger?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...9004&cat=last7

Knallpris på en super Dali Ikon Sub, noen som trenger?
    Nesten så man skulle hatt en til for symmetrien sin del

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Nesten så man skulle hatt en til for symmetrien sin del
    Jeg er pokker så enig, har man plass så er det ikke noe å nøle med engang. Når de har kvelder med testing av surround anlegg så er det som regel med to subber så det er bare å smelle til. Det er mye lettere å integrere to stk enn en simpel.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er pokker så enig, har man plass så er det ikke noe å nøle med engang. Når de har kvelder med testing av surround anlegg så er det som regel med to subber så det er bare å smelle til. Det er mye lettere å integrere to stk enn en simpel.
    Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt mange systemer med to eller flere suber, men sliter jo litt med at jeg hører hvor basstrykket kommer fra nå med suben i ett hjørne... litt kjipt egentlig :S
    Når jeg flytter til sommern, skal jeg gjøre plass til to stk om jeg kan dit jeg flytter! Blir moro!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt mange systemer med to eller flere suber, men sliter jo litt med at jeg hører hvor basstrykket kommer fra nå med suben i ett hjørne... litt kjipt egentlig :S
    Når jeg flytter til sommern, skal jeg gjøre plass til to stk om jeg kan dit jeg flytter! Blir moro!
    Med to subber blir det mye bedre headroom. Blir bedre respons, samt at man ikke hører så lett hvor bassen kommer fra. Om man har mulighet til å ha de i front, så er nok det best.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Med to subber blir det mye bedre headroom. Blir bedre respons, samt at man ikke hører så lett hvor bassen kommer fra. Om man har mulighet til å ha de i front, så er nok det best.
    Takk for gode tips
    Her jeg bor nå har jeg ikke mulighet til å ha den i front, så det blir litt feil sånn sett. Når jeg ser litt på det kan jeg faktisk ha plass til to bak. Hmm, noe å tenke på over natta det Har fått det ganske bra, men ikke helt som jeg vil med bare en. Forhåpentlig får jeg plass til to i front etterhvert.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for gode tips
    Her jeg bor nå har jeg ikke mulighet til å ha den i front, så det blir litt feil sånn sett. Når jeg ser litt på det kan jeg faktisk ha plass til to bak. Hmm, noe å tenke på over natta det Har fått det ganske bra, men ikke helt som jeg vil med bare en. Forhåpentlig får jeg plass til to i front etterhvert.
    Har akkurat flyttet subbene mine i front. Ble mye bedre samt at Dali ht mine ble satt ut i rommet, da fra bakvegg. De spiller mye bedre samt frontene fungerer opptimalt til musikk lytting. Om en ikke har mulighet for to subber i front, så funker det meget bra med to stk bak også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat flyttet subbene mine i front. Ble mye bedre samt at Dali ht mine ble satt ut i rommet, da fra bakvegg. De spiller mye bedre samt frontene fungerer opptimalt til musikk lytting. Om en ikke har mulighet for to subber i front, så funker det meget bra med to stk bak også.
    Tøft!
    Ja, hvis jeg får meg Mentor 8 etterhvert så er det vel en fordel å få dem også litt ut fra bakvegg. Da jeg hørte på dem for noen dager siden var de vel 40-50cm fra bakvegg, og det låt vanvittig bra!
    Hehehe, fikk noen fine ideer om en sub til her nå ja. Har et passe område på andre siden av sofaen som kunne passet en sub...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tøft!
    Ja, hvis jeg får meg Mentor 8 etterhvert så er det vel en fordel å få dem også litt ut fra bakvegg. Da jeg hørte på dem for noen dager siden var de vel 40-50cm fra bakvegg, og det låt vanvittig bra!
    Hehehe, fikk noen fine ideer om en sub til her nå ja. Har et passe område på andre siden av sofaen som kunne passet en sub...
    Mentor er konge HT. Spes 8 Spiller høyt, dynamisk og meget detaljert. Krever noe plass da.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor er konge HT. Spes 8 Spiller høyt, dynamisk og meget detaljert. Krever noe plass da.
    Jeg har 20kvadrat leilighet og hvordan ville mentor 8 fungert her da? Det ville vært moro å ha prøvd den her engang altså, må snakke med klubben om no hjemlån med tid og stunder. Det er høytalern som kan levere en mann sin musikalske drøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mm, holder ca 23-24kvm? Blir omtrent den str på rommet jeg skal ha dem i tenker jeg...
    Er forøvrig veldig enig i din karakteristikk! En vanvittig flott høyttaler Den er målet mitt nå. har alt begynt spareplanen hehehe

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Rundt 20m2 er bra det. Det viktigste er å ha nok luft rundt HT. Det beste er å låne de med hjem å prøve ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt 20m2 er bra det. Det viktigste er å ha nok luft rundt HT. Det beste er å låne de med hjem å prøve ut.
    Det er gode nyheter
    Er klubben ivrige på å låne ut sånt til å prøve hjemme da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe problem å få lånt noe her i Moss, kjenner sjefen der oppe litt og jeg har vært meget god kunde samt fikset dem en del nye kunder også. Da er det ikke noe problem å låne her i byen, og det er jo ikke så dumt da mener jeg for min fordel.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe problem å få lånt noe her i Moss, kjenner sjefen der oppe litt og jeg har vært meget god kunde samt fikset dem en del nye kunder også. Da er det ikke noe problem å låne her i byen, og det er jo ikke så dumt da mener jeg for min fordel.
    Får nok prøve å få til det jeg og. Får vel bare gå innom i Moss og hilse fra Waters hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får nok prøve å få til det jeg og. Får vel bare gå innom i Moss og hilse fra Waters hehe
    Det pleier ikke å være noe problem med det her, så du får prøve i trondheim og se hvordan de vil hjelpe deg med saken?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det pleier ikke å være noe problem med det her, så du får prøve i trondheim og se hvordan de vil hjelpe deg med saken?
    Sist jeg var der fikk jeg veldig bra service hvertfall
    Det har seg sånn at jeg flytter til våren/sommern, så da kan det være det blir Oslo, Drammen eller Moss jeg spør om å få låne av. Blir spennende å se hva de sier. Hadde jo vært genialt å kunne høre dem hjemme før jeg evnt. kjøper. Hva tror du om NC2250 på Mentor 8? De er ikke så mye mer tungdrevne enn Ikon 8?

Side 32 av 743 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 532 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •