Dalis Entusiaster - Side 319

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 319 av 743 FørsteFørste ... 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 315 316 317 318 319 320 321 322 323 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 ... SisteSiste
Viser resultater 6,361 til 6,380 av 14850
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe.... gikk på en smell der! Denon AVR-1509, Lektor 1 og 4 x SVS PB13 er livet azzzzz!

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    råkult bilde waters, øyner at du kansje er en liten parasound fan

tenkte bare at jeg skulle nevne at jeg ba om en liten demo av mentor 6 mens jeg var på klubben lørdag. og trur jaggu jeg har funnet de neste høytalere mine om noen år såklart da!

Ba om å få høre hotel carlifornia og wish you were here, og når de begynte å spille glemte jeg både tid å sted disse likte jeg virkelig! de passet perfekt til min type musikk, designe var kjempefint og de tok ikke så mye plass heller. Prisen va jo faktisk ikke så ille heller.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik

tenkte bare at jeg skulle nevne at jeg ba om en liten demo av mentor 6 mens jeg var på klubben lørdag. og trur jaggu jeg har funnet de neste høytalere mine om noen år såklart da!

Ba om å få høre hotel carlifornia og wish you were here, og når de begynte å spille glemte jeg både tid å sted disse likte jeg virkelig! de passet perfekt til min type musikk, designe var kjempefint og de tok ikke så mye plass heller. Prisen va jo faktisk ikke så ille heller.
    Mentor 6 er veldig bra og de kan jeg anbefale på det sterkeste, veldig god høytaler som gjengir masse detaljer tross den prisen. De er nok noen av sitt beste i sitt slag vil jeg tro. Om du skal kjøpe noe sånt så er det bare å kline til, vil ikke tape noe på det men jeg savnet litt hardere slag siden jeg er vant til 8" basser. Blir litt bortskjemt men dem spelte kult og elementene har god slaglengde også, punch for the money.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste ikke at du har hatt bursdag..
    Gratulerer med dagen Waters!
    sånn på etterskudd.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Viste ikke at du har hatt bursdag..
    Gratulerer med dagen Waters!
    sånn på etterskudd.
    Hehe, ikke noe problem og dagen er gone så jeg er da eldre på papiret, men det er vel ikke mye å gjøre med for vi blir ikke yngre akkurat.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg håper på det da, hadde jo planer for å ta meg en tur før julehøytiden setter inn. Hadde vært koselig at entusiastene møtes oftere, ser frem til besøk til helgen fra dere gutta.
    Skal stille med rene ører og godt humør

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Skal stille med rene ører og godt humør
    Jeg skulle ha staka ørene mine selv, men jeg vet ikke om det hjelper for jeg får sånn 7 far i huset feeling med horn i øret.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik

De bør ha luft rundt seg for å yte opptimalt. Det også pga at de har bassportene bak.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt snacks å tygge på:

Dali Euphonia MS4 i kirsebær
    dali helicon 300 (Liten skade på toppen)
    Parasound Halo A51 - FINN Torget

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål ang. kabler.

Har en Onkyo 807 og Parasound 2250, med Mentor 6 fronter.

Har et par med Qed Qunex Prism 2 og et med Tara Labs Prism 200a.

Hvilken bør jeg velge? Romakustikken er ikke helt der den bør være ennå, så testing frem og tilbake er litt fånyttes..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman

Hvilken bør jeg velge? Romakustikken er ikke helt der den bør være ennå, så testing frem og tilbake er litt fånyttes..
    Det med kabler er som alfa omega hos folk, jeg hører ikke no spes forskjell på disse kablene men du kan prøve med begge og se hvilke du liker best. Om det er forandringer i lydbildet til det bedre så er saken klar, velg det som passer deg best og merker du ikke noe så ta og velg den kablen du synes gjør best preg på anlegget ditt.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med kabler er som alfa omega hos folk, jeg hører ikke no spes forskjell på disse kablene men du kan prøve med begge og se hvilke du liker best. Om det er forandringer i lydbildet til det bedre så er saken klar, velg det som passer deg best og merker du ikke noe så ta og velg den kablen du synes gjør best preg på anlegget ditt.
    Blir vel bare til at jeg lukker øynene og velger noe. Inntil jeg får et digert teppe og får gjort mer med akustikken i rommet tror jeg forskjellene generelt er små.

Må generelt få dempet rommet mtp ekko. Noen tips til ting som kan hjelpe?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel bare til at jeg lukker øynene og velger noe. Inntil jeg får et digert teppe og får gjort mer med akustikken i rommet tror jeg forskjellene generelt er små.

Må generelt få dempet rommet mtp ekko. Noen tips til ting som kan hjelpe?
    Sliter du med ekko så er det å evt fylle opp med mer møbler en ide, man får i hvertfall dempet vekk noe av det i det minste. Når du står i et tomt rom så får man ekko så det holder, fyller du det med teppe, møbler og slikt så forsvinner dette. Har du noen bilder av rommet du kunne postet her da?

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter du med ekko så er det å evt fylle opp med mer møbler en ide, man får i hvertfall dempet vekk noe av det i det minste. Når du står i et tomt rom så får man ekko så det holder, fyller du det med teppe, møbler og slikt så forsvinner dette. Har du noen bilder av rommet du kunne postet her da?
    Ikke ennå, men skal prøve å ta noen bilder. Har plassert inn en Ekornes Arion 1+2+1 der, så er ikke plass til mer sofa Må ha et tykt teppe snart.

Rommet er et eneste kaos av høyttalere og elektronikk. Kjøpte et nytt par Ikon W2 for å teste Wide kanaler via DSX nå også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kjenner ikke de aktuelle modellene, men jeg har forsøkt med modeller fra begge merkene på mine Ikon 6. Jeg sammenlignet QED med Tara Labs, og kjøpte QED etter en ukes testing. Forskjellene var små, men QED ga, i mine ører, inntrykket av en slankere og fastere bass enn Tara Labs, samt en bedre behersket diskant. Etter enda et par ukers tid med QED fant jeg ut at jeg ikke trivdes med denne. Opplevde overraskende nok det jeg forstår med lyttetretthet, selv om jeg ikke klarte å sette fingeren på hva som var feil. Gikk tilbake til klubben og spurte pent om å få bytte til Tara Labs (til omtrent samme pris). Det gikk fint å få byttet, og jeg har kjørt med Tara Labs siden, også etter overgangen til Mentor 6, selv om disse kablene, da jeg sammenlignet ved bytte, ikke var like tiltalende som QED. Det var tvert om en liten nedtur, sånn rett etter bytte. Denne erfaringen sier meg at langtidslytting til kabler kan være nødvendig. Muligens finnes det kabler der ute som er like umiddelbart tiltalende som QED, og som også holder mål over langtidslytting, men forskjeller på kabler er uansett så små, at jeg ikke finner det bryet verdt å lete. Dessuten har jeg klart å kompensere for svakhetene hos Tara Labs ved plassering av høyttaler, så nå er jeg mer enn veldig fornøyd. :smile:

En annen ting er at jeg brukte bi-wire på mine Ikon 6, men oppdaget, nærmest ved en tilfeldighet, at single-wire funka best for meg på Mentor 6. Syns at single-wire gir et åpnere, klarere og mer ryddig lydbilde.

Kabler er, som du er inne på, mye mindre viktig enn innredning av rommet. Plassering av høyttaler, avkobling mot gulv, innredning av rom, og plassering av lytteposisjon, er det mye viktigere å bekymre seg over, enn hvilken kabel som i beste fall setter den bittelille prikken over ien.

Det er bare fantasien og sansen for estetikk som setter grensen for hva du kan fylle rommet med for å dempe ekko, enten det nå er ting som bryter lydbølgene, eller ting som absoberer dem. Potteplanter, bokhyller, og ellers hva det måtte være av møbler og tepper, slik Roger nevner.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruktpushing på høyt nivå:

Dali ikon 8 - FINN Torget (Modifiserte ?)
    NAD M25 - FINN Torget
    lyngdorf sda-2175 effektforsterker - FINN Torget (Kanskje ikke best match, men prisen er fin)
    2 stk Nye Parasound NC2250

Litt å tygge på i dag altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub til Dali IKON 6 oppsett?

Da har jeg fått deler av hjemmekinoen på plass, som inkluderer følgende oppsett:
    • Onkyo 807
    • Dali IKON 6
    • Dali IKON Vokal 2
    • Pioneer DVD spiller (eldre modell som skal skiftes i Blueray)

Skal nå investere i en ny sub og trenger litt anbefalinger ifm dette. Syns Dali IKON sub'n er litt stor for min stue, ser derfor etter et godt alternativ?
    Bør jeg forresten bi-ampe IKON 6 ht mine og er det noe å hente på dette?

Som surround ht brukes i dag 2 satelitt ht fra KEF 2005 serien. Disse er også modne for en oppgradering så tips om egnede bakhøytalere for oppsettet mottas med takk.

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld hentet jeg en søt liten boks på hifiklubben, Nad 275BEE.
    Da jeg var ferdig med å koble opp så var klokka plutselig 2245.
    Så mye testing ble det ikke, men nå er den i hus og stereo benken ser fortsatt ut til å holde.
    Det som er sikkert er at bassen virkelig våknet i høytalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har trappet opp jakten på ny forsterker til mine Ikon 7. har i dag denon pma2000IVR men topp er en er ikke bra og syn basssen faktisk er litt tam. skal låne en nac c372 av kamerat snart. kansje i helga. noen som har prøvd xondak på ikon? kan strekke meg til 10000 men da må jeg få solgt unna noe forsterkeri først.

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjenn slår jeg et slag for Emotiva sine forsterkere.
    NAD, Denon og Parasound er det som gjelder skjønner jeg. NAD og Denon er jeg kjent med i forhold til refferanse. Nå har jeg lyttet til mine nye (brukte) Mentor i et par timer på en Emotiva XPA-3 (The Dali CD og ToTo-Tambu). Nå kan jeg påstå at jeg har Hi-Fi anlegg :-) I stedet for å vente til neste år med å kjøpe det jeg vil ha, falt valget på "mye watt for penga forsterker" og brukte høytalere. Før Jul blir det en Emotiva XPA-2 og jeg kan deffinitivt feire Nirvana før nyttår. Mentor 6 er noen flotte høytalere som spiller bedre enn Ikon 8 (sorry Roger Ikon 6 kommer antageligvis til å bli satt som surround når XPA-2 kommer i hus. En ting jeg konstanterer (som mange andre) etter å ha fått Mentor i hus er at Ikon 6 er et røverkjøp i 10K kr. klassen. Men jeg mangler lytte erfaring fra andres oppsett og håper det kommer noen innvitasjoner etterhvert (Roger) :-)
    Nå skal jeg nyte mine Mentor'er og min vin.
    Ha en flott kveld :-)

.

Side 319 av 743 FørsteFørste ... 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 315 316 317 318 319 320 321 322 323 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •