Dalis Entusiaster - Side 316

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 316 av 743 FørsteFørste ... 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 312 313 314 315 316 317 318 319 320 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 ... SisteSiste
Viser resultater 6,301 til 6,320 av 14851
    Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er høyaktuelle i hvitt for veggen min (som surroundhøyttalere). Må få sett dem "live" snart.

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Disse er høyaktuelle i hvitt for veggen min (som surroundhøyttalere). Må få sett dem "live" snart.
    Foreløpig har de bare montert opp storebroren Motif på klubben i Kr.sand. Håper det snart blir en mulighet for å høre de der...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Fazon på messen i Horten, men hørte ikke på dem men dem er veldig snasne og oser Dali Kvalitet all the way. Om noen får seg noen slike håper jeg noen kan dele noen ord med oss her på tråden.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÅÅh, sorry forsto ikke...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten filosofisk tanke det med å fylle år

I dag skjer det samme som skjer hvert år og er en markeringsdag for de fleste, men ikke alle rekker å få dagen med seg før noe tragisk inntreffer livet deres. Men jeg er jo ikke så gammel enda så jeg vil ta med en kort historie for det.

En Tirsdag høstdag i 21-09-1976 altså for 33år siden kom Raymond aka Roger Waters til verden og så dagens lys for første gang, vil ikke si jeg husker så mye med andre ord så er den delen helt blank. Det er kanskje ikke noe rart i heller pga en menneskehjerne fungerer ikke før 4-5 års alderen, etter som tiden gikk så vokser man grossalt fort men det er ikke noe man skjønner selv om man tenker etter. Når man fyller år så fyller man år og dette til glede for noen og stor ergelse for andre, men jeg har med det alltid vært glad i slike dager og synes det er stas.

I alderen 0-13år er vel alt bare lek og moro så kommer man videre til det stadiet der man må begynne å tenke litt selv, tiden står jo aldri stille så man må bare følge opp plikter og alt som livet krever av deg. Det er ikke alltid disse pliktene er så morsomme og noen ganger gir man litt f., kanskje ikke det beste det heller bestandig med man blir fort sliten med for mye byrder og krav som stilles igjennom livets løp. Man finner ut med tid og stunder at livet er ikke en lek lengre, jo eldre man blir jo mer utvikler hjernen seg og da må på ta seg større oppgaver og det er ikke moro. Aldern spiller et puss heletiden og det kommer vi aldri fra desverre.

Tiden går og eldre blir man så kommer den tiden der man ser etter dama i sitt liv og det jaktes og jaktes, plutselig så skjer det og alle er glad og man føler seg på toppen av kloden. Man har jo denne dama i flere år og alt er ikke så morsomt etter tiden som går, dvs det er enda flere krav som stilles og de må følges for å beholde husroen. Men jeg skal ikke klage der for vi fikser alt godt i hop her så det er minste problemet, men man tenker hele tiden på denne alderen da. Alle for jo vite i ung alder at vi alle skal forsvinne fra kloden en gang i fremtiden, vi alle fikk et liv og det skal brukes og det er det altfor mange som ikke gjør synes jeg. Det blir litt for mye klaging og syting, jeg har det mottoet. Gjør det som gjør deg glad, dvs bruk penger på anlegg, dama, reise og leve livet for full musikk. Da får man oftest et pluss i hverdagen så kommer vi på det med aldern igjen da... Orker jeg dette, er så slit med alt... Huff atter huff.......

Når vi kommer til alderstrinnet 20-30 så tenker man nå er det virkelig lenge til jeg er 30 år, nå skal livet leves fullt ut nok engang og denne gangen enda bedre for hvert år. Man har jo endelig blitt gammel nok til komme inn på de fleste utstedene og nå er det tid for fest igjen, men for hvert år disse dagene skal feires så følger festen alltid med. Tenk selv at har en burdagfest hvert år i 10år fremover og neste du skal feire da du da 31år. Da den tiden inntreffer er det ikke så moro å gå ut lengre, man føler seg kanskje litt "gammel" og på tide å tenke videre på hva man vil med livet sitt. Men det nok kanskje det beste for alle og en så jeg velger heller litt tid hjemme med lyd og bilde enn å reke ute, har vel på godt Norsk flydd fra meg og på tide å slå seg litt til ro og nyte litt hygge på hjemmebasis istedenfor. Men det blir ikke det livet man ønsker i lengden det, er så dumt å holde koken litt til og ta vare på den gode tiden man har. Tid tid opplevelser og annen moro er tingen så for all del ikke kast bort tiden deres, bruk den og det har jeg begynt med for lenge siden og unn dere alt det gode dere kan få i livet. Få vekk fokuset fra hektiske hverdager og lev for all del, du fikk et liv fra din mor og far for at du skal leve og ha det bra. Live strong.....

I en alder av 33år synes at ting ikke ting er like moro som før, litt av fokuset med moroa fra ungdomsårene forsvinner for man er jo blitt "voksen" på papiret. Noen tenker kanskje på familie og andre tenker på lyd og bilde samt andre begge deler, vi må bare innse det folkens at en alder er bare et tall og vi må ikke ta det så ille opp. De som er unge i dag blir gamle de også, noen er unge i sinnet og noen er det bare utenpå. Lev livet folkens, det har dere alle ærlig fortjent og livet er for kort til å kjede seg rett og slett.

Jeg skal feire denne dagen med min nærmeste familie og min kjære på en god middag og sosialt samvær hos min mor, synes det er greit å ha en slik dag man gjør minst mulig og alt blir bare servert på et sølvfat. Det er din dag i dag og herregud for er en herlig dag..... Kom igjen kara syng..... Åge Aleksandersen låt, sikkert noen de fleste har fått med seg før eller seinere.......

Dette er ikke akkurat noe Dali stoff men siden grunnleggeren av tråden fyller år vil jeg sette av en tanke på denne dag og dele den med dere.

Lev farlig, forelsk deg i Dali sier jeg bare......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen!!:-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine ord, Raymond og gratulerer med dagen unge mann.
    Neste gang du feirer to like tall, 44, har du enda ikke nådd min alder........

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    artig lesning en trøtt mandag morgen, Gratulerer med dagen!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Liten filosofisk tanke det med å fylle år

I dag skjer det samme som skjer hvert år og er en markeringsdag for de fleste, men ikke alle rekker å få dagen med seg før noe tragisk inntreffer livet deres. Men jeg er jo ikke så gammel enda så jeg vil ta med en kort historie for det.

En Tirsdag høstdag i 21-09-1976 altså for 33år siden kom Raymond aka Roger Waters til verden og så dagens lys for første gang, vil ikke si jeg husker så mye med andre ord så er den delen helt blank. Det er kanskje ikke noe rart i heller pga en menneskehjerne fungerer ikke før 4-5 års alderen, etter som tiden gikk så vokser man grossalt fort men det er ikke noe man skjønner selv om man tenker etter. Når man fyller år så fyller man år og dette til glede for noen og stor ergelse for andre, men jeg har med det alltid vært glad i slike dager og synes det er stas.

I alderen 0-13år er vel alt bare lek og moro så kommer man videre til det stadiet der man må begynne å tenke litt selv, tiden står jo aldri stille så man må bare følge opp plikter og alt som livet krever av deg. Det er ikke alltid disse pliktene er så morsomme og noen ganger gir man litt f., kanskje ikke det beste det heller bestandig med man blir fort sliten med for mye byrder og krav som stilles igjennom livets løp. Man finner ut med tid og stunder at livet er ikke en lek lengre, jo eldre man blir jo mer utvikler hjernen seg og da må på ta seg større oppgaver og det er ikke moro. Aldern spiller et puss heletiden og det kommer vi aldri fra desverre.

Tiden går og eldre blir man så kommer den tiden der man ser etter dama i sitt liv og det jaktes og jaktes, plutselig så skjer det og alle er glad og man føler seg på toppen av kloden. Man har jo denne dama i flere år og alt er ikke så morsomt etter tiden som går, dvs det er enda flere krav som stilles og de må følges for å beholde husroen. Men jeg skal ikke klage der for vi fikser alt godt i hop her så det er minste problemet, men man tenker hele tiden på denne alderen da. Alle for jo vite i ung alder at vi alle skal forsvinne fra kloden en gang i fremtiden, vi alle fikk et liv og det skal brukes og det er det altfor mange som ikke gjør synes jeg. Det blir litt for mye klaging og syting, jeg har det mottoet. Gjør det som gjør deg glad, dvs bruk penger på anlegg, dama, reise og leve livet for full musikk. Da får man oftest et pluss i hverdagen så kommer vi på det med aldern igjen da... Orker jeg dette, er så slit med alt... Huff atter huff.......

Når vi kommer til alderstrinnet 20-30 så tenker man nå er det virkelig lenge til jeg er 30 år, nå skal livet leves fullt ut nok engang og denne gangen enda bedre for hvert år. Man har jo endelig blitt gammel nok til komme inn på de fleste utstedene og nå er det tid for fest igjen, men for hvert år disse dagene skal feires så følger festen alltid med. Tenk selv at har en burdagfest hvert år i 10år fremover og neste du skal feire da du da 31år. Da den tiden inntreffer er det ikke så moro å gå ut lengre, man føler seg kanskje litt "gammel" og på tide å tenke videre på hva man vil med livet sitt. Men det nok kanskje det beste for alle og en så jeg velger heller litt tid hjemme med lyd og bilde enn å reke ute, har vel på godt Norsk flydd fra meg og på tide å slå seg litt til ro og nyte litt hygge på hjemmebasis istedenfor. Men det blir ikke det livet man ønsker i lengden det, er så dumt å holde koken litt til og ta vare på den gode tiden man har. Tid tid opplevelser og annen moro er tingen så for all del ikke kast bort tiden deres, bruk den og det har jeg begynt med for lenge siden og unn dere alt det gode dere kan få i livet. Få vekk fokuset fra hektiske hverdager og lev for all del, du fikk et liv fra din mor og far for at du skal leve og ha det bra. Live strong.....

I en alder av 33år synes at ting ikke ting er like moro som før, litt av fokuset med moroa fra ungdomsårene forsvinner for man er jo blitt "voksen" på papiret. Noen tenker kanskje på familie og andre tenker på lyd og bilde samt andre begge deler, vi må bare innse det folkens at en alder er bare et tall og vi må ikke ta det så ille opp. De som er unge i dag blir gamle de også, noen er unge i sinnet og noen er det bare utenpå. Lev livet folkens, det har dere alle ærlig fortjent og livet er for kort til å kjede seg rett og slett.

Jeg skal feire denne dagen med min nærmeste familie og min kjære på en god middag og sosialt samvær hos min mor, synes det er greit å ha en slik dag man gjør minst mulig og alt blir bare servert på et sølvfat. Det er din dag i dag og herregud for er en herlig dag..... Kom igjen kara syng..... Åge Aleksandersen låt, sikkert noen de fleste har fått med seg før eller seinere.......

Dette er ikke akkurat noe Dali stoff men siden grunnleggeren av tråden fyller år vil jeg sette av en tanke på denne dag og dele den med dere.

Lev farlig, forelsk deg i Dali sier jeg bare......
    Haha. Gamle mann. 33!!! Får vente litt til jeg da
    Grattis med dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått til anskaffelse av Lektor 6 i et 2.0-oppsett.
    Disse er satt opp sammen med en NAD Viso Two, men jeg er på ingen måte fornøyd så langt, og jeg er rimelig sikker på at problemet ligger i forsterkeren.
    Det vil nok til noe mer krefter vil jeg tro...?

Et annet problem er at når jeg bruker dette til film, er lydnivået på dialog veldig lavt. Jeg ender opp med å sitte og skru lyden opp og ned alt ettersom.
    Hva kan jeg gjøre for å løse dette problemet?
    Bør jeg heller satse på en hjemmekinoreceiver + en senterhøyttaler, f.eks Denon 2310 og Dali Lektor CTR.
    Vil dette løse dialogproblemet?

Til slutt, hvordan vil Denon 2310 prestere på musikk i stereo på Lektor 6 sammenlignet med f.eks NAD C355BEE eller C375BEE?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 2310 blir "rævkjørt" av NAD 355 i stereo! t.o.m. 326 kjører den hardt ned i graven . 375 er en vidundermaskin av de sjeldene til under 10000kr!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med dagen Rogern!

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen, Waters!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Denon 2310 blir "rævkjørt" av NAD 355 i stereo! t.o.m. 326 kjører den hardt ned i graven . 375 er en vidundermaskin av de sjeldene til under 10000kr!
    Støtter oppom dette. 2310 blir svak i forhold til de andre du nevner. Har hørt Lektor 6 på 375 og jeg likte det ihvertfall =) Så har du valget mellom 2310 og 375 på stereo er valget enkelt. 375 er overlegen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva synes dere om det nye bildet jeg har postet på første side av tråden? Dette blir en header men om noen ønsker litt forandringer så er det bare moro det, om dere har noen innspill så kom med dem.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fysjom fysjom for noen "beist"...........
    Nye Mentor Menuet er mye lekrere

Neida, veldig bra !

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva synes dere om det nye bildet jeg har postet på første side av tråden? Det er mulig jeg kommer til å endre det litt men det blir nok slik med sånt design som dette da.
    Muligens min nye HT neste år.
    Bra forside Raymond.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Muligens min nye HT neste år.
    Bra forside Raymond.
    Shh!!! Må ikke si sånt! Vi dødelige blir svimle av tanken på så fete (les: dyre) HT.

Enig i at det var en pen forside.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva synes dere om det nye bildet jeg har postet på første side av tråden? Dette blir en header men om noen ønsker litt forandringer så er det bare moro det, om dere har noen innspill så kom med dem.
    Glimrende forside, Raymond!! Og grattus med dagen Du får feire med måte, og la Ikon stå for festmusikken.

Side 316 av 743 FørsteFørste ... 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 312 313 314 315 316 317 318 319 320 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •