Dalis Entusiaster - Side 314

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 314 av 743 FørsteFørste ... 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 310 311 312 313 314 315 316 317 318 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 ... SisteSiste
Viser resultater 6,261 til 6,280 av 14851
    Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Dette er jo egentlig ikke noe problem da, er jo bare å skaffe bobleplast, prøv binders eller noe. Butikken har også sikkert noe liggende, eller så kan du ta med deg noen dyner hjemmefra. Har man lyst så er det jo bare å bruke fantasien, eller kjøpe nye istede for å "lage" problemer ut av ingenting..

Vurderer Mentor 6 selv. Men har ikke fått testet skikkelig med forsterkerne jeg vurderer sammen med dem. Og så frister CM 9 mer pga farge osv som passer bedre inn i heimen, men har funnet ut at begge bør bli testet hjemme før det blir en avgjørelse.

For min del hadde det ikke vært noe problem å pakke en høytaler forsvarlig.
    Men siden selger ikke vill er det ikke stort jeg får gjort annet enn å skaffe privat transport skulle jeg gå for et kjøp.

Jeg liker Mentor (Dali) med en varm kilde som Emotiva og Yamaha gir.
    Av en eller annen grunn liker jeg bass og diskant, og har jeg en eualizer mellom hendene justerer jeg alltid ned mellomtone området. Sitter med inntrykk av at de som sammenligner CM9 vs Mentor gir Mentor pluss for å være mer allround. Men jeg er innhabil da jeg liker designet og Dalis sound.

.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    For min del hadde det ikke vært noe problem å pakke en høytaler forsvarlig.
    Men siden selger ikke vill er det ikke stort jeg får gjort annet enn å skaffe privat transport skulle jeg gå for et kjøp.

Jeg liker Mentor (Dali) med en varm kilde som Emotiva og Yamaha gir.
    Av en eller annen grunn liker jeg bass og diskant, og har jeg en eualizer mellom hendene justerer jeg alltid ned mellomtone området. Sitter med inntrykk av at de som sammenligner CM9 vs Mentor gir Mentor pluss for å være mer allround. Men jeg er innhabil da jeg liker designet og Dalis sound.

.
    Sorry min feil, så ikke at du var fra tønsberg og høyttalerne er i tr.heim. Da er saken litt annerledes.

Ja, jeg har vært borti flere som har sammenlignet disse og det er mange som faller på Dali. Jeg har kun fått testet mentor 6 med litt dårlig innspilling, for å egentlig bare sjekke høytspillingsegenskapene kombinert med om det skulle bli skrikende diskant. Konklusjonene da var egentlig at helicon 400 var bedre(de testet jeg senere) Men da de er uaktuelle i denne omgang, og demomusikken da egentlig ikke er avgjørende føler jeg at jeg trenger en ny runde med testing.

Vurderer selv om jeg skal BI-ampe Denon 3310 til å begynne med, og senere kjøpe noe effekt, men står litt stille der. Har alltid likt parasound, så vil kanskje sjekke ut det også!

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er transport ordnet og Mentor 6 på vei :-)
    Så da er Ikon 6 lagt ut for salg, men kan hende jeg brå bestemmer meg å setter de bak. Det skal testes før de evnt. går ut døra.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er Ikon 6 lagt ut for salg, men kan hende jeg brå bestemmer meg å setter de bak. Det skal testes før de evnt. går ut døra.
    Gratulerer så mye med nye høytalere mister, gleden er på vår side og håper du kommer til å stortrives med disse perlene.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da røyk transporten jeg hadde ordnet fra Tr.heim.
    Har betalt og har ikke mulighet til å kjøre selv.
    Så 800,- til den som rekker opp handa og skal sørover :-)

Mvh
    Desperat

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt snacks til folket:

Nad M3| Dali Ikon7|dacmagic - FINN Torget

Kanskje ikke den største fangsten men det er noe godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt ut den ikon 7ern med Mentor 6 så har du en deilig combo

Jeg har forresten gladnyheter selv. Jeg fikk en veldig god kompis til å kjøpe et par Ikon 6 her forleden dag. Han er grisefornøyd, siern. Neste sted er å få han til å kaste ut den gamle Sony recievern sin.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKON 6 er en vannvittig bra sak... Sony reciveren må ut ja . Og en stereo amp må inn .

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor har porten bak, så jeg lurer på hvilken avstand fra veggen som er anbefalt? Har desverre ikke muligheten til å dra di altfor lang ut fra veggen.
    Og noen som hører forskjell med og uten fronttrekk?

.

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en kollega som har dali concept 10 og en denon hjemmekino reciver.
    da jeg snakket om at jeg tenker på kjøpe meg litt ekstra effekt til lektorene mine ble han ganske ivrig på å kjøpe seg noe lignende selv, så jeg sa jeg kunne spørre hær inne om noe som ambefales en pris mellom 8-15 000, hvis det er nødvendig. men om det holder med noe billigere var visst det best.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor har porten bak, så jeg lurer på hvilken avstand fra veggen som er anbefalt? Har desverre ikke muligheten til å dra di altfor lang ut fra veggen.
    Og noen som hører forskjell med og uten fronttrekk?

.
    Klarer du 30-40cm fra bakvegg så holder vel det, da skal du slippe buldrebass og slike ting. Jeg hører nok ikke forskjell på det med eller uten frontrekk. Mye har du å gå på da?

Det blir vel profil og greier nå vel? Må ha noe å gi toppscore til vet du. Hehe.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    jeg har en kollega som har dali concept 10 og en denon hjemmekino reciver.
    da jeg snakket om at jeg tenker på kjøpe meg litt ekstra effekt til lektorene mine ble han ganske ivrig på å kjøpe seg noe lignende selv, så jeg sa jeg kunne spørre hær inne om noe som ambefales en pris mellom 8-15 000, hvis det er nødvendig. men om det holder med noe billigere var visst det best.
    Hva med Parasound NC2250, den får du til 13500 på de nettsjappene som selger men tror JFS i Drammen selger disse for 10500kr. Ta en telefon til han og sjekk hva han har på lager. Men det er Sølv finnish og håper ikke det skader deg.

JFS SOUND SYSTEMS
    Arups Gate 21
    3015 Drammen
    PB 3558
    3007 Drammen
    Norway

E-post:info@jfssoundsystems.no
    Telefon:32 83 44 10
    Telefaks: 32 83 44 11

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva med Parasound NC2250, den får du til 13500 på de nettsjappene som selger men tror JFS i Drammen selger disse for 10500kr. Ta en telefon til han og sjekk hva han har på lager. Men det er Sølv finnish og håper ikke det skader deg.

JFS SOUND SYSTEMS
    Arups Gate 21
    3015 Drammen
    PB 3558
    3007 Drammen
    Norway

E-post:info@jfssoundsystems.no
    Telefon:32 83 44 10
    Telefaks: 32 83 44 11
    tusen takk får kjempetips, trur jaggu at jeg kjøper den der selv blir satt tilbake 10455kr i bilsparingen, men med tanke på størrelsen på neste lønn har ikke det så mye å si har satt den av til mandag så jeg har noen dager å tenke meg om.

Men kan du fårtelle meg litt mer om hvordan denne effekt forsterkeren fungerer? må den ha eget signal ifra signal kilden eller får den signal ifra reciveren? fungerer fortsatt 7.1 lyden fra reciveren min? eller mister jeg den effekten? har aldrig brukt eller tenkt på effekt før nå så jeg ønsker gjerne att du oppdaterer meg litt roger

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du 30-40cm fra bakvegg så holder vel det, da skal du slippe buldrebass og slike ting. Jeg hører nok ikke forskjell på det med eller uten frontrekk. Mye har du å gå på da?

Det blir vel profil og greier nå vel? Må ha noe å gi toppscore til vet du. Hehe.
    Mentor er 39cm dype så da blir det ca 25 cm fra bakvegg hvis jeg skal beholde WAF'en :-) Kan jo plugge å høre hva som skjer med bassen?
    Blir vel en profil etterhvert :-)
    Dali på veggen og Dali på gulvet, og Volvo'en min på TV :-)

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Brevik]tusen takk får kjempetips, trur jaggu at jeg kjøper den der selv blir satt tilbake 10455kr i bilsparingen, men med tanke på størrelsen på neste lønn har ikke det så mye å si har satt den av til mandag så jeg har noen dager å tenke meg om.QUOTE]

Kan jo tipse om EMOTIVA som låter veldig bra på Dali.
    Varm American Sound passer jo bra, og til en pris din kollega muligens er ute etter, siden du nå rapper godbitene forran han :-)

http://avforum.no/forum/receivere-fo...iva-audio.html
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...rste-post.html

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Acrobatic]
    tusen takk får kjempetips, trur jaggu at jeg kjøper den der selv blir satt tilbake 10455kr i bilsparingen, men med tanke på størrelsen på neste lønn har ikke det så mye å si har satt den av til mandag så jeg har noen dager å tenke meg om.QUOTE]

Kan jo tipse om EMOTIVA som låter veldig bra på Dali.
    Varm American Sound passer jo bra, og til en pris din kollega muligens er ute etter, siden du nå rapper godbitene forran han :-)

http://avforum.no/forum/receivere-fo...iva-audio.html
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...rste-post.html
    Virker bra disse, skal fåreslå nc2250 og XPA-2 til han.
    Jeg hører masse skryt at american power gir god å varm lyd i dali. Har aldri hørt annet en nad på klubben, er det veldig merkbar fårskjell? noe og glede seg til?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk får kjempetips, trur jaggu at jeg kjøper den der selv blir satt tilbake 10455kr i bilsparingen, men med tanke på størrelsen på neste lønn har ikke det så mye å si har satt den av til mandag så jeg har noen dager å tenke meg om.

Men kan du fårtelle meg litt mer om hvordan denne effekt forsterkeren fungerer? må den ha eget signal ifra signal kilden eller får den signal ifra reciveren? fungerer fortsatt 7.1 lyden fra reciveren min? eller mister jeg den effekten? har aldrig brukt eller tenkt på effekt før nå så jeg ønsker gjerne att du oppdaterer meg litt roger
    Det er et klokt valg og det er mange som sier Emotiva også, men jeg synes kanskje etter det jeg hører at den passer bedre i et filmoppsett enn på hifi. Er bare noe som jeg har hørt men det gir mye morofaktor for mindre penger, men test litt og se hva du synes. Smaken er som baken og delt i tre, rasshølet vil gjerne være med.

Denne effekten kobler du bare på PREOUT inngangen på receivern din med et sett med rca kabler, etter det kobler du på frontene dine til effektforsterkerern. Du kjører kun frontene dine på denne forsterken, sub, center og bakhøytalerne blir styrt av receiver. Du har alle kanalene i drift om alt er tilkoblet, men du får mere boost i frontene dine med en effekt til å drive de med. Lyden blir mer fyldig og du slipper å guffe opp høyt for å få liv i høytalerne.

Effekten til frontene fra receiver har du kobla vekk så de står urørt, du vil ikke angre etter du har fått noe slikt tilkoblet på anlegget ditt.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et klokt valg og det er mange som sier Emotiva også, men jeg synes kanskje etter det jeg hører at den passer bedre i et filmoppsett enn på hifi. Er bare noe som jeg har hørt men det gir mye morofaktor for mindre penger, men test litt og se hva du synes. Smaken er som baken og delt i tre, rasshølet vil gjerne være med.

Denne effekten kobler du bare på PREOUT inngangen på receivern din med et sett med rca kabler, etter det kobler du på frontene dine til effektforsterkerern. Du kjører kun frontene dine på denne forsterken, sub, center og bakhøytalerne blir styrt av receiver. Du har alle kanalene i drift om alt er tilkoblet, men du får mere boost i frontene dine med en effekt til å drive de med. Lyden blir mer fyldig og du slipper å guffe opp høyt for å få liv i høytalerne.

Effekten til frontene fra receiver har du kobla vekk så de står urørt, du vil ikke angre etter du har fått noe slikt tilkoblet på anlegget ditt.
    Takk nå ble jeg plutselig mye klokere! jeg ser både mye film og hører mye musikk, får tiden er kansje film viktigst. men senere vil jeg tru at jeg blir mer å mer glad i å nye musikken, så da er nok parasound midt i blinken får meg.
    klarer du å fortelle meg noen av de mest merkbare forskjellene mellon parasound, Nad og denon på dali? mer enn bare at parasound gir en "varmene lyd"

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk nå ble jeg plutselig mye klokere! jeg ser både mye film og hører mye musikk, får tiden er kansje film viktigst. men senere vil jeg tru at jeg blir mer å mer glad i å nye musikken, så da er nok parasound midt i blinken får meg.
    klarer du å fortelle meg noen av de mest merkbare forskjellene mellon parasound, Nad og denon på dali? mer enn bare at parasound gir en "varmene lyd"
    Jeg ikke noe spesiellt godt svar på det altså, men etter det folk sier så er det mere muskler i disse PS produktene. Mer trøkk for penga eller hva skal man si.

Side 314 av 743 FørsteFørste ... 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 310 311 312 313 314 315 316 317 318 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •