Dalis Entusiaster - Side 313

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 313 av 743 FørsteFørste ... 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 309 310 311 312 313 314 315 316 317 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 ... SisteSiste
Viser resultater 6,241 til 6,260 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av S0und's
    Sant det, noen i nærheten av Tønsberg området som har et liknende oppsett som det hadde vært mulighet å fått en demo på ? :-) Fryktelig usikker på hva jeg skal gå for
    Ta det du har penger du mister, se i lommeboka og velg deretter og det vil nok være det mest fornuftige. Tønsberg har vel Hfk, Soundgarden men om du beveger deg mot Drammen så har JFS Soundsystems Parasound vet jeg. Det er jo ikke så veldig langt fra der du bor da, en liten kjøretur blir det men det finnes alternativer i det fjerne.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet a søren hva du driver med nå, men det må være noe utskiftinger på kilde fronten tenker jeg. Lykke til med det i alle fall. :shock:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Vet a søren hva du driver med nå, men det må være noe utskiftinger på kilde fronten tenker jeg. Lykke til med det i alle fall. :shock:
    Tusen takk for det, men det er ikke noe med lyden denne gangen og det kan jeg røpe for dere. Det som er her blir inntil videre men jeg har funnet et nytt bein å tygge på, men dette er ikke klart før morgendagen. Da blir det splitter nye profilbilder som skal fikses og freshes opp, samt litt småsnacks som skal til og håper mitt valg blir godt mottatt.

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tusen takk for det, men det er ikke noe med lyden denne gangen og det kan jeg røpe for dere. Det som er her blir inntil videre men jeg har funnet et nytt bein å tygge på, men dette er ikke klart før morgendagen. Da blir det splitter nye profilbilder som skal fikses og freshes opp, samt litt småsnacks som skal til og håper mitt valg blir godt mottatt.
    blir spennende og se

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nisse. Få ut noe info nå da

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få kjøpt Mentor 6 i Tr.Heim og har veldig lyst å slå til.
    Problemet er transport uten org. embalasje.
    Det er vel et kjent problem og en god grunn for alle å lagre embalsjen, da det blir letter å få solgt. Noen tips om transport eller kjente som kjører langtransport den veien. Er litt i lengste laget å kjøre helt opp dit, men fristende.

.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Roger har kjøpt seg nytt speilrefleks kamera :-)
    Det står det i hvertfall mellom linjene!?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Tror Roger har kjøpt seg nytt speilrefleks kamera :-)
    Det står det i hvertfall mellom linjene!?
    Det er ikke kamera heller faktisk, men det er ikke så vanskelig å avsløre men alt kommer om non timer utpå dagen i dag. Gjøre alt klart først.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Nisse. Få ut noe info nå da
    Det kommer det kommer.....

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv???

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med det er nytt tv jeg, det har han hatt lyst på en stund nå...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer det kommer.....
    JA KOM IGJEN DA!!

Dette burde være en utrolig oppgradering som avforum ikke har sett maken til før, ellers blir jeg dypt skuffet...

:-P

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fedex kommer med ny hjemmehjelp?
    :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    Tv???
    Ok.... Jeg gir meg..... Det er ny tv

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    JA KOM IGJEN DA!!

Dette burde være en utrolig oppgradering som avforum ikke har sett maken til før, ellers blir jeg dypt skuffet...

:-P
    Det er avslørt, for meg så er dette en stor oppgradering. Den gamle kassa ligger på gangen den nå....

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er avslørt, for meg så er dette en stor oppgradering. Den gamle kassa ligger på gangen den nå....
    Hehe, med den tven du hadde så er det en av AVForums mest omfattende oppgraderinger!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Dali entusiast

Hei folkens,

Ja da kan jeg vel melde meg inn i klubben som en av Dali's mange entusiaster.

Jeg har alltid vært veldig interessert i anlegg og har hatt diverse anlegg opp gjennom åra. Har alltid holdt meg til relativt rimelige saker med forsterkere og høyttalere til rundt 15-20 tusen sammenlagt. Har bytta anlegg sikkert 10 ganger, men aldri blitt helt fornøyd. Kanskje ikke så rart siden jeg egentlig ikke har lagt noe mer penger i det.

Men så for et par år siden kjøpte jeg meg en Classe cap-151 integrert og en Vincent s3 av en kamerat. Og da var det ingen vei tilbake. Jeg hørte vesentlige forbedringer og brått ønsket jeg nye høyttalere og. Da satsa jeg litt og landa på et par Dali Euphonia MS5 som står i stua mi. Har kjøpt litt mer forsterkeri, men er ikke helt fornøyd enda på den fronten.

Før jeg kjøpte Dali'ene hørte jeg på masse forskjellige høyttalere. Blant annet en del B&W, Magnat, JBL, Yamaha, KEF. Ingen av de falt like godt i smak som Dali. Jeg hører på metal og det er veldig viktig at lyden er klar og tydelig, men ikke for skarp som jeg egentlig synes Dali har en liten tendens til å bli. Var inne på Ikon serien, men den passet ikke mitt behov helt på tidspunktet.

Uansett... er veldig fornøyd og når husoppussingen er ferdig skal jeg ta meg mange timer med godlytting for nå i oppussingsperioden står de på soverommet mitt uoppkoblet.. men polk audio ls9, classe og vincent gjør jobben som kjøkkenanlegg inntill videre..hehe.

Da er jeg vel herved meldt inn.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hehe, med den tven du hadde så er det en av AVForums mest omfattende oppgraderinger!
    Jeg synes det er en major update for min del, nå er kassa vekk og flate på plass og nuh bærer det på å få kobla til alt og rydde kabel salat.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Hei folkens,

Ja da kan jeg vel melde meg inn i klubben som en av Dali's mange entusiaster.

Jeg har alltid vært veldig interessert i anlegg og har hatt diverse anlegg opp gjennom åra. Har alltid holdt meg til relativt rimelige saker med forsterkere og høyttalere til rundt 15-20 tusen sammenlagt. Har bytta anlegg sikkert 10 ganger, men aldri blitt helt fornøyd. Kanskje ikke så rart siden jeg egentlig ikke har lagt noe mer penger i det.

Men så for et par år siden kjøpte jeg meg en Classe cap-151 integrert og en Vincent s3 av en kamerat. Og da var det ingen vei tilbake. Jeg hørte vesentlige forbedringer og brått ønsket jeg nye høyttalere og. Da satsa jeg litt og landa på et par Dali Euphonia MS5 som står i stua mi. Har kjøpt litt mer forsterkeri, men er ikke helt fornøyd enda på den fronten.

Før jeg kjøpte Dali'ene hørte jeg på masse forskjellige høyttalere. Blant annet en del B&W, Magnat, JBL, Yamaha, KEF. Ingen av de falt like godt i smak som Dali. Jeg hører på metal og det er veldig viktig at lyden er klar og tydelig, men ikke for skarp som jeg egentlig synes Dali har en liten tendens til å bli. Var inne på Ikon serien, men den passet ikke mitt behov helt på tidspunktet.

Uansett... er veldig fornøyd og når husoppussingen er ferdig skal jeg ta meg mange timer med godlytting for nå i oppussingsperioden står de på soverommet mitt uoppkoblet.. men polk audio ls9, classe og vincent gjør jobben som kjøkkenanlegg inntill videre..hehe.

Da er jeg vel herved meldt inn.
    Stilig. En av få med MS5 Velkommen

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Kan få kjøpt Mentor 6 i Tr.Heim og har veldig lyst å slå til.
    Problemet er transport uten org. embalasje.
    Det er vel et kjent problem og en god grunn for alle å lagre embalsjen, da det blir letter å få solgt. Noen tips om transport eller kjente som kjører langtransport den veien. Er litt i lengste laget å kjøre helt opp dit, men fristende.

.
    Dette er jo egentlig ikke noe problem da, er jo bare å skaffe bobleplast, prøv binders eller noe. Butikken har også sikkert noe liggende, eller så kan du ta med deg noen dyner hjemmefra. Har man lyst så er det jo bare å bruke fantasien, eller kjøpe nye istede for å "lage" problemer ut av ingenting..

Vurderer Mentor 6 selv. Men har ikke fått testet skikkelig med forsterkerne jeg vurderer sammen med dem. Og så frister CM 9 mer pga farge osv som passer bedre inn i heimen, men har funnet ut at begge bør bli testet hjemme før det blir en avgjørelse.

Side 313 av 743 FørsteFørste ... 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 309 310 311 312 313 314 315 316 317 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •