Dalis Entusiaster - Side 310

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 310 av 743 FørsteFørste ... 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 306 307 308 309 310 311 312 313 314 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 ... SisteSiste
Viser resultater 6,181 til 6,200 av 14851
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror du burde lette litt på NAD'ene dine neste gang du støvsuger... ;-)

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    word

meget fine høytaler sveinung. ganske lik dali 400 som jeg hadde bortsett fra at dem hadde sort velur front (ja faktiskt!) dem hadde også bi-wire terminaler.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Tror du burde lette litt på NAD'ene dine neste gang du støvsuger... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Mentor 8:
    Dette er en høyttaler jeg egentlig vet lite om. Har lest test av den, men det er stort sett det. Jeg hadde heller ikke tenkt å høre på den, men da sjansen bø seg, kunne jeg jo ikke takke nei. Den er forøvrig litt nærmere ikonet i størrelse og ser litt tyngre ut i designet enn mentor 6.
    Her hørte jeg samme låt som jeg hadde hørt på de to foregående. Det starter opp ganske likt som på lillebror mentor 6. Lekkert og presist! Diskanten er herlig skarp uten å være påtrengene. Etterhvert som musikken åpner seg og flere instrumenter kommer inn, viser mellomtonen seg frem og avslører at den er enda bedre avstemt til å gjengi stemmer.
    Bassen er et kapittel for seg. Utrolig presis, herlig fyldig og akkurat passe fremtredende. Jeg fikk for første gang virkelig "må ha" følelsen. Dette er uten tvil min nye drømmehøyttaler!
    Prisen er jo betraktelig høyere enn de andre, men jeg venter gjerne et halvår ekstra på disse her. Noe av det aller beste jeg har hørt, og jeg kommer antakelig til å drømme om lydopplevelser i natt :P
    Jag upplevde det precis likadant som dig. Därför köpte jag också Mentor 8
    Jag kör med NAD M15 + M25, det fungerar väldigt bra, lyngdorfen du lyssnade med ger något mer detaljer än M25, men är och andra sidan lite vassare i diskanten vid dåliga inspelningar.

Jag funderar somsagt eventuellt på att sälja mina Mentor 8, till ett pris något under 30 000 NOK. Skulle du vara intresserad?

Här är min setup:

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert - SWE_RobRoy - veldig lekkert!

Hvilket møbel har du? IKEA?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SWE_RobRoy
    Jag kör med NAD M15 + M25, det fungerar väldigt bra, lyngdorfen du lyssnade med ger något mer detaljer än M25, men är och andra sidan lite vassare i diskanten vid dåliga inspelningar.

Jag funderar somsagt eventuellt på att sälja mina Mentor 8, till ett pris något under 30 000 NOK. Skulle du vara intresserad?

Här är min setup:
    ABSOLUTELY BEAUTIFUL..... Dette var kjempebra, ønsker meg Mentor 8 selv og koselig du ville poste oppsettet ditt. Kunne du ikke laget en profil her inne da, så kan vi komme med litt hyggelige kommentarer samt gi litt poeng for det flotte anlegget du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Lekkert - SWE_RobRoy - veldig lekkert!

Hvilket møbel har du? IKEA?
    IKEA bara för att jag är svensk

Nej, den heter Mediabänk Elsa 180 (RGE Design), fick leta väldigt länge innan jag hitta en bra/snygg bänk där mitt slutsteg fick plats..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    ABSOLUTELY BEAUTIFUL..... Dette var kjempebra, ønsker meg Mentor 8 selv og koselig du ville poste oppsettet ditt. Kunne du ikke laget en profil her inne da, så kan vi komme med litt hyggelige kommentarer samt gi litt poeng for det flotte anlegget du har.
    Japp ok: http://avforum.no/minhifi/show.php/SWE_RobRoy

Tack båda förresten

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Lektorene mine i snart 1 måne nå, koser meg med dem hver dag
    Men bassen er ikke så god som det blir beskrevet i annonser på nettet og i hjemmekino bladet:/ blir ikke så gøy å spille musikk uten subb som jeg hadde håpet. å subben kan bli litt drøy i lengden.
    Men har lest mye rundt dette med innspilling, å jeg velger å bare spille musikk hver dag å vente på at de blir innspillt. Men hva kan jeg fårvente meg av forandring med dali etter hvert som de blir spillt inn?

Jeg savner litt dybde i bassen, å sliter med litt sytete diskant når jeg spiller høyt. Er dette noe som blir bedre eller skyller dette innstillinger på forsterkeren?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    Har hatt Lektorene mine i snart 1 måne nå, koser meg med dem hver dag
    Men bassen er ikke så god som det blir beskrevet i annonser på nettet og i hjemmekino bladet:/ blir ikke så gøy å spille musikk uten subb som jeg hadde håpet. å subben kan bli litt drøy i lengden.
    Men har lest mye rundt dette med innspilling, å jeg velger å bare spille musikk hver dag å vente på at de blir innspillt. Men hva kan jeg fårvente meg av forandring med dali etter hvert som de blir spillt inn?

Jeg savner litt dybde i bassen, å sliter med litt sytete diskant når jeg spiller høyt. Er dette noe som blir bedre eller skyller dette innstillinger på forsterkeren?
    Dette er sånn jeg hadde det når jeg kjørte på kun med receiver på Ikon 8 også, men fant jo ut at disse høytalerne trengte jo enda mere guffe for å spille optimalt. Om du da prøver en effektforsterer så vil høytalerne dine kvikne til, disse receiverne er altfor svake til å dra safta ut av dem. For min del så fikk jeg mye mere liv i bunnen med en effekt og mere morofaktor, dvs bassen og alt kom hardere frem og gjorde lyttingen enda mere moro. Verdt å prøve.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er sånn jeg hadde det når jeg kjørte på kun med receiver på Ikon 8 også, men fant jo ut at disse høytalerne trengte jo enda mere guffe for å spille optimalt. Om du da prøver en effektforsterer så vil høytalerne dine kvikne til, disse receiverne er altfor svake til å dra safta ut av dem. For min del så fikk jeg mye mere liv i bunnen med en effekt og mere morofaktor, dvs bassen og alt kom hardere frem og gjorde lyttingen enda mere moro. Verdt å prøve.
    Åkei, skal prøve Har du et fårslag på hvilken effekt forsterker jeg skal prøve?

Ta fåresten en tur innom hjemmekino siden min, den er ikke komplett men har bynt sånn smått og få det til

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åkei, skal prøve Har du et fårslag på hvilken effekt forsterker jeg skal prøve?

Ta fåresten en tur innom hjemmekino siden min, den er ikke komplett men har bynt sånn smått og få det til
    Du kan evt prøve en Parasound A21, NC2250 eller noe fra Vincent som har litt guffe. 2250 fungerer veldig godt her i hvertfall, ta deg gjerne en tur innom min profil også og legg igjen et visittkort.

Jeg skal kikke på profilen din nå.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan evt prøve en Parasound A21, NC2250 eller noe fra Vincent som har litt guffe. 2250 fungerer veldig godt her i hvertfall, ta deg gjerne en tur innom min profil også og legg igjen et visittkort.

Jeg skal kikke på profilen din nå.
    Har ikke my med penger får tiden, etter jeg ble ferdig me kinon måtte jeg begynne å tenke på ny bil. Så kan ikke kjøpe så dyrt, men hvis det er det som må til får jeg bare begynne å spare. Vet ikke om noe rimeligere da? evt noe i fra hfk

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke my med penger får tiden, etter jeg ble ferdig me kinon måtte jeg begynne å tenke på ny bil. Så kan ikke kjøpe så dyrt, men hvis det er det som må til får jeg bare begynne å spare. Vet ikke om noe rimeligere da? evt noe i fra hfk
    Hmm. klarer du å ta noe på avbetaling da? Det er jo en ide så lenge du har fast inntekt, da slipper du å betale så mye på engang mener jeg. ? Jeg synes ikke klubben har no spes som passer egentlig, de er ikke så sterke de forsterkerne der heller. Men det er alltids noe brukt som dukker opp da, om du har lyst å spare noen kroner er det fullt mulig seff.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. klarer du å ta noe på avbetaling da? Det er jo en ide så lenge du har fast inntekt, da slipper du å betale så mye på engang mener jeg. ? Jeg synes ikke klubben har no spes som passer egentlig, de er ikke så sterke de forsterkerne der heller. Men det er alltids noe brukt som dukker opp da, om du har lyst å spare noen kroner er det fullt mulig seff.
    Jeg får være på vakt om noe brukt dukker opp tenker jeg.
    NC2250 virket som noe får meg da, trur jeg bare må begynne å spare
    Avbetaling er ikke så dumt men har ikke værdt borti sånnt før, derfor er det jo kjenk at hfk hjelper til med sånnt.
    Men er ikke et must med en gang, klarer og vente til jeg har fått spart opp en liten sum, men det får bli etter bilkjøp.
    heldigvis venter det meg mye overtid fremmover

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Robroy!

Det hadde vært fantastisk å kjøpe Mentor 8, men jeg er rett og slett nødt til å spare til andre ting om dagen. Har planer om å komme meg inn på boligmarkedet etterhvert, og da trengs det masse penger hehe. Takk for tilbudet uansett

Kan jeg spørre hva du eventuelt har tenkt til å bytte ut Mentor 8 med?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du følger med på bruktmarkedet vil du kunne finne deg en kraftig og bra effektforsterker, uten at du trenger å bli helt ruinert. Såvidt jeg har skjønt kan feks en Vincent sp-331 gjøre en bra jobb med Dali. Disse finner du på brukten innimellom for rundt 4-5k.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Här är min setup:

Lekkert,
    meget fine høytalere. Hadde jeg 30K og de var i rosenut skulle jeg slått til, men jeg er meeget fornøyd mine Mentor 6 med tillegg av de subb jeg har :twisted:

De høytalerne sparker garantert fra seg tenker jeg. Har du prøvd systemet på f.eks. Within Temptation Blu-ray, og ikke så hvorfor ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Kan jeg spørre hva du eventuelt har tenkt til å bytte ut Mentor 8 med?
    Wilson Benesch Curve, det är dock långt ifrån säkert att det blir av. Är väldigt nöjd med Mentor 8 också.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Lekkert,
    Har du prøvd systemet på f.eks. Within Temptation Blu-ray, og ikke så hvorfor ikke?
    Japp jag har en Bluray med Within Temptation. Det låter bra! Jag tycker dock Bluray:n med Queen - Montreal & Live Aid är ännu bättre. Fantastisk kvalite - bättre än på CD!

Side 310 av 743 FørsteFørste ... 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 306 307 308 309 310 311 312 313 314 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •