Dalis Entusiaster - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 31 av 743 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 531 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 14851
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    så jeg vil evt testa Lector 8, Ikon 8, Mentor 8, vil med det si at du får jo mere dybde i bassen

Jeg kjenner bare til Ikon 7 og 8 for min del siden det er de jeg har hatt, men det kan sikkert stemme det de er bedre uten dedikert mellomtone.
    Sorry, er ikke helt med i resonnementet her. Det jo de største som har dedikert mellomtone..

Når det gjelder dybde er ikke det så viktig så lenge de har punch. Sub til musikk vil jeg unngå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble nummer 600, hvor er champisen?
    Her, værsågod. Skål!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Sorry, er ikke helt med i resonnementet her. Det jo de største som har dedikert mellomtone..

Når det gjelder dybde er ikke det så viktig så lenge de har punch. Sub til musikk vil jeg unngå.
    Hvilken høytaler ville du selv satset på det du har sett av Dali's sortiment?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken høytaler ville du selv satset på det du har sett av Dali's sortiment?
    Synes de er relativt like i design og noe mer enn det er vanskelig å få ut av en nettside. Mentor 6 er jo en lekker sak. Er redd alle 8-modellene kan bli store både fysisk og akustisk. Jeg har Hegel og ønsker ikke å bytte ut noe annet, hvis det i det hele tatt skulle bli aktuelt.

Mentor 8 er jo også "litt" dyr.

Fikk plutselig lyst på en tur til Klubben. Synd det er søndag i morgen. Som regel ikke mulighet i ukene. Kanskje til lørdag.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 er forresten ikke så stor fysisk som jeg fryktet. Hmm... Ser den har port både foran og bak. Er den følsom på bakvegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv dali ikon7 med denon pma1500 forsterker og denon dcd1500 cd spiller. Er veldig godt fornøyd, er ikke plaget av for skarp diskant, men det er pga høyttaler/forsterker komboen. (Ganske varm lyd fra forsterkeren.) Har hørt ikon8 også og den gikk litt lenger ned i kjelleren og hadde litt mer trykk, men hørte ikke andre forskjeller. Jeg vurderer en aktiv sub istedefor oppgradering til ikon8. Noen forslag til passende sub?! (stua er litt over 30m3)

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wtf! ikon 8 halvt år gammle får 10.000! shit faller dem så fort i pris?hva går det i?? jeg synes jeg gjorde et røverkjøp på 11.000kr for mine...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_berrefjord
    Har selv dali ikon7 med denon pma1500 forsterker og denon dcd1500 cd spiller. Er veldig godt fornøyd, er ikke plaget av for skarp diskant, men det er pga høyttaler/forsterker komboen. (Ganske varm lyd fra forsterkeren.) Har hørt ikon8 også og den gikk litt lenger ned i kjelleren og hadde litt mer trykk, men hørte ikke andre forskjeller. Jeg vurderer en aktiv sub istedefor oppgradering til ikon8. Noen forslag til passende sub?! (stua er litt over 30m3)
    Velkommen til Dali klubben

Det er bare til å smelle til med en Ikon sub, svaret er meget enkelt der og du kommer nok til å bli meget fornøyd.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 er forresten ikke så stor fysisk som jeg fryktet. Hmm... Ser den har port både foran og bak. Er den følsom på bakvegg?
    Det beste er å prøve den hjemme og se hvordan den funker i heimen, da får du de svarene du ønsker og fått testa dem ut i riktige omgivelser.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Den bør stå noe ut fra bakveggen. Kan bli mye bass dominans om den ikke gjør det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40-50Cm er bra plassering etter min erfaring, så det skader ikke å prøve ut for å slippe den dominante bassen som kan forekomme ved for nærme plassering. Hvis man har dårlig plass i stuen kan man evt tette bassportene bak, er jo i hvertfall en liten mulighet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde de vært sorte er det muligheter for at jeg hadde kjørt bort for å sjekke dem ut. Høyttalere bør være mørke eller sorte synes jeg. Evt. hvite. Men ikke lyst tre. Er det bra finish på Ikon?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hadde de vært sorte er det muligheter for at jeg hadde kjørt bort for å sjekke dem ut. Høyttalere bør være mørke eller sorte synes jeg. Evt. hvite. Men ikke lyst tre. Er det bra finish på Ikon?
    Refererer du til Ikon, så finnes de i sort ja. Er bra finish på Ikon.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Refererer du til Ikon, så finnes de i sort ja. Er bra finish på Ikon.
    Sorry, jeg refererte til annonsen her på forumet, men det kom noen innlegg imellom.

Prøve å få meg en tur til Grimstad til lørdag.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Dali's høytalere har bra finish synes jeg i hvertfall, kassene er laget av mdf materiale og er dødt og gir en fin klang til musikken veit du.

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer å bytte fra suite 2.8 til ikon 6 da jeg ikke syns suite 2.8 er detaljerte nok for min smak.

er det noen her som har testet ikon 6 med hegel h1 eller har noen tanker om hvordan de vil fungere sammen?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    vurderer å bytte fra suite 2.8 til ikon 6 da jeg ikke syns suite 2.8 er detaljerte nok for min smak.

er det noen her som har testet ikon 6 med hegel h1 eller har noen tanker om hvordan de vil fungere sammen?
    Jeg synes du skulle slått til på Ikon 8 som ligger på brukten her for 10k, da kan du bare supplere med en effekt med no kraft så er det pang pang all night long.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har erfaring med at de har hatt for lite rom??? Rommet er ofte fienden ble jeg fortalt, og når sant skal sies er rommet vare 17 kvadrat. Derfor frykter jeg at lyden kan bli litt kvalt. Frontere står f eks ikke mer enn ca halvmeteren fra centeren på hver side. Pr dags dato må det bare bli sånn da rommet ikke er større. Men kanskje noe av forklaringen på at jeg er misfornøyd dette også eller hva tror du Roger Waters???

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette får jeg jo svar på med et nettsøk eller butikkbesøk, men spør her i latskapens navn: Er det finér eller vinyl på dem? Altså Lector, Ikon, Mentor.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Er det noen her som har erfaring med at de har hatt for lite rom??? Rommet er ofte fienden ble jeg fortalt, og når sant skal sies er rommet vare 17 kvadrat. Derfor frykter jeg at lyden kan bli litt kvalt. Frontere står f eks ikke mer enn ca halvmeteren fra centeren på hver side. Pr dags dato må det bare bli sånn da rommet ikke er større. Men kanskje noe av forklaringen på at jeg er misfornøyd dette også eller hva tror du Roger Waters???
    Jeg har ca 20 kvadrat her og det rommet er greit, men det er for teite løsninger her med innganger her i stua til kjøkken og soverom. Det er ikke noe nytt det at rommene er et evig problem, du kan se åssen det er å ha en hel vegg til formålet, selv savner jeg å bruke en hel vegg på anlegget. Ved siden av høytalern her har jeg et lite pcbord og der er peishjørnet. Det ville vært deilig å hatt en hel vegg så jeg fikk plassert høytalerne i hvert hjørne, men det får blir når jeg skal flytte i hvertfall. Det beste er bare å plassere der det funker best opitmalt, selv om det er ikke det letteste til tider. Jeg har ikke hatt noen andre muligheter her i denne leiligheten.

Side 31 av 743 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 531 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •