Dalis Entusiaster - Side 308

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 308 av 743 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste
Viser resultater 6,141 til 6,160 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har sett på både mentor 6 og mentor 8 men fant ut at jeg ikke kunne la meg bli sugd inn av fristelsene. de krever vell ganske mye bedre ellektronikk og enn 375. noe nærmere m3 kansje? (fant svar på mitt eget spørsmål så dere kan bare se vekk i fra det)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mistahjan
    jeg lurer også på å gå for nad c 565 istedenfor ettersom den har digital inngang og jeg har digital utgang fra pcen. driver jo å prøver å samle på sanger i FLAC formatet no men er d verdt bryet å gå digitalt?
    Sonos er et godt alternativ om man har en go DAC.
    Se på hfk sine nettsider.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har sett på både mentor 6 og mentor 8 men fant ut at jeg ikke kunne la meg bli sugd inn av fristelsene. de krever vell ganske mye bedre ellektronikk og enn 375. noe nærmere m3 kansje? (fant svar på mitt eget spørsmål så dere kan bare se vekk i fra det)
    M3`n funker ok på Mentor 6. Men har testet Denon PMA2000AE opp mot M3 på Mentor 6. Vil si Denon gruser Nad`n på dynamikk og detaljer. M3`n kan bli litt for mørk og tilbakelent. Denon koster dessuten mye mindre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer også på å gå for nad c 565 istedenfor ettersom den har digital inngang og jeg har digital utgang fra pcen. driver jo å prøver å samle på sanger i FLAC formatet no men er d verdt bryet å gå digitalt?
    Det spørs. Kommer an på ditt forhold til musikk. Selv er jeg gammeldags nok til, som regel, å foretrekke vinyl når jeg søker de store musikkopplevelsene, men jeg er ikke fundamentalist nok til å avskrive hverken CD eller harddisk. Jeg har derfor alle formater, men hvert til sitt bruk. Harddisk gir et noe rastløst og for abstrakt forhold til musikk, men funker suverent til party- og bakgrunnsmusikk. Harddisk er en moderne form for jukebox. Dessuten er harddisk veldig bra som base/arkiv for musikk jeg vil ha med i iPod når jeg er på reise.

Jeg er opptatt av innspilt musikk som kunstverk, og det innebærer at coverkunsten er viktig for meg. Coveret er en uatskillelig del av verket, både kunstnerisk og historisk. Når coveret skannes/fotograferes, nedskaleres og konverteres for å få plass på en harddisk eller CD, så forsvinner/ødelegges for mye av det originale i kunstverket.

Når det gjelder analog vs. digital lydkvalitet, så er det mer hipp som happ. Noen innspillinger har uovertruffen kvalitet på vinyl, mens andre låter best på CD og harddisk. Generelt gjelder det allikevel at det analoge har en flyt og naturlig oppløsning som det digitale mangler eller overdriver. Litt som forskjellen på lyset som lysstoffrør gir og lyset som stearinlys gir.

Jeg har selv en billig NAD cd-spiller, men denne var en stor skuffelse. Marantz lager gode cd-spillere, men jeg kjenner ikke de aller rimeligste marantzene. Budsjettspilleren jeg har (Marantz SA 7001), er jeg veldig godt fornøyd med. Hvis jeg skulle ha kjøpt en ny CD avspiller i dag, så hadde jeg vurdert en separat DAC som et alternativ, eller jeg hadde kanskje kjøpt Marantz SA 8003. Tror denne gir mye for pengene, og passer mitt behov, men jeg har ikke hørt den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkuratt nå har jeg 99 prosent av all musikken min lagret på harddisk og ja dette blir veldig rotete og uoversiktelig samtidig som d ikke slår en hylle med cd plater som jeg kan vise til noe som jeg mener er ganske kult om jeg får si det sånn. men nå er jo planen og prøve å gå litt tilbake i tid å samle cd plater, siden kjøp og nedlasting av sanger er ganske så uaktuelt med tanke på kvalitet.

men jeg kommer ikke til å kjøpe 30 000 sanger på cd d blir jo alt for dyrt. så derfor tenkte jeg og bruke nad c565 som cd spiller og D/A converter. da slår jeg to fluer i en smekk

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Det spørs. Kommer an på ditt forhold til musikk. Selv er jeg gammeldags nok til, som regel, å foretrekke vinyl når jeg søker de store musikkopplevelsene, men jeg er ikke fundamentalist nok til å avskrive hverken CD eller harddisk. Jeg har derfor alle formater, men hvert til sitt bruk. Harddisk gir et noe rastløst og for abstrakt forhold til musikk, men funker suverent til party- og bakgrunnsmusikk. Harddisk er en moderne form for jukebox. Dessuten er harddisk veldig bra som base/arkiv for musikk jeg vil ha med i iPod når jeg er på reise.

Jeg er opptatt av innspilt musikk som kunstverk, og det innebærer at coverkunsten er viktig for meg. Coveret er en uatskillelig del av verket, både kunstnerisk og historisk. Når coveret skannes/fotograferes, nedskaleres og konverteres for å få plass på en harddisk eller CD, så forsvinner/ødelegges for mye av det originale i kunstverket.
    Det du beskriver her Alef, er det samme forholdet jeg har til de forskjellige løsningene. Untaket er CD spiller, her holder BD spilleren for min del. Kjører digitalt inn i Ymahaen så den gjør D/A konverteringen. Latskapen min gjør at jeg ikke får nytt alt av godbiter, men jeg har nå vinylsamlingen som dekker mye av det spissfindige. Jeg hører på all forskjellig musikk og kjeder meg fort når jeg må skifte CD hver gang jeg har spilt den ene låta jeg liker for så å bytte til neste CD med to bra låter. FLAC samlingen øker for hver dag, og de gjør nytta si for meg :-)
    Når det gjelder Cover, og dette med "noe å ta i" er jeg veldig enig. I mange av mine filer legger jeg inn bilder i Album Art. Når jeg spiller av med PHC får jeg album coveret opp på skjermen. Ja det blir jo bare halveis da, men genial løsning :-)
    Mentor 6 BTW, dyrt, fryktelig dyrt a gitt :-?
    Det sies at den er i familie med Ikon 6, men må være en fjærn slekning til å koste 13K mer. Får vel arrangere et stevne møte med Ikoner og Mentorer før jeg påstår noe!

.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    367
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk recieveren i dag,er koblet opp og testet.
    Liker lyden den og Suitene gir.

Neste på innkjøpslisten blir muligens Suite center og senere Suite 0.8 bakhøytalere,men det får tas etterhvert.
    Har lyst på komplett Suite serie for mest mulig likt lydbilde,på sub siden blir det XTZ-en som får ta seg av den biten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått tak i Lektor 6 til en hyggelig pris.
    Hvilken stereoforsterker vil være en god kombinasjon til denne høyttaleren?

Vurderer også å hekte på en mindre sub etterhvert som kan brukes spesielt på film.
    Noen anbefalinger her?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig73
    Jeg har fått tak i Lektor 6 til en hyggelig pris.
    Hvilken stereoforsterker vil være en god kombinasjon til denne høyttaleren?

Vurderer også å hekte på en mindre sub etterhvert som kan brukes spesielt på film.
    Noen anbefalinger her?
    Jeg vil anbefale NAD, denne modellen her funker utmerket:

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C375BEE Integrert forsterker

Hva med Lektor sine ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg vil anbefale NAD, denne modellen her funker utmerket:

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C375BEE Integrert forsterker

Hva med Lektor sine ?
    Har lyttet en del til NAD og liker kombinasjonen med Dali.
    Men må man opp på 375BEE eller kan 355BEE klare jobben med Lektor 6?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig73
    Har lyttet en del til NAD og liker kombinasjonen med Dali.
    Men må man opp på 375BEE eller kan 355BEE klare jobben med Lektor 6?
    Finner sikkert noe brukt som passer også, men det er greit å gi dem litt suppe så de kan sparke fra seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye går parasound nc 2100 for på bruktmarkedet? vurderer denne sammen med en røreffekt jeg har og prøve dette på mine ikon 7.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Sikkert vanskelig å få frem på bilder, men ble det virkelig jevnt og bra? Det ser ikke selvgjort ut? Hadde vært moro å sett resultat. Mest av nysgjerrighet.
    Døm selv - jeg er godt fornøyd:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    hvor mye går parasound nc 2100 for på bruktmarkedet? vurderer denne sammen med en røreffekt jeg har og prøve dette på mine ikon 7.
    Jeg fulgte med en stund før jeg kjøpte min, og jeg betalte 3k for en knapt ett år gammel en med kvittering og garanti

Det er helt klart mulig å få tak i en pent brukt til 3-4k. Tør anbefale den på det varmeste

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Døm selv - jeg er godt fornøyd:
    Jøss, det ser veldig bra ut. Du har fått deg en designhøyttaler:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Finner sikkert noe brukt som passer også, men det er greit å gi dem litt suppe så de kan sparke fra seg.

har sett et par nad c372 på brukten. kamerat har 2 sånne på ikon 8. ligger vel 3-4 k på brukten

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    Vil regne med en pris på ca 3k, ikke noe mer men kanskje litt på alder da men 3k er reel pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Jeg hører på all forskjellig musikk og kjeder meg fort når jeg må skifte CD hver gang jeg har spilt den ene låta jeg liker for så å bytte til neste CD med to bra låter. FLAC samlingen øker for hver dag, og de gjør nytta si for meg :-)
    Når det gjelder Cover, og dette med "noe å ta i" er jeg veldig enig. I mange av mine filer legger jeg inn bilder i Album Art. Når jeg spiller av med PHC får jeg album coveret opp på skjermen. Ja det blir jo bare halveis da, men genial løsning :-)
    Mentor 6 BTW, dyrt, fryktelig dyrt a gitt :-?
    Det sies at den er i familie med Ikon 6, men må være en fjærn slekning til å koste 13K mer. Får vel arrangere et stevne møte med Ikoner og Mentorer før jeg påstår noe!

.
    Ja, er du mest interessert i enkeltspor/singler, så blir det mye styr med CD og vinyl. Selv er jeg avgjort mest interessert i album, og jeg har gjort det til en vane å spille minst en hel plateside om gangen, og gjerne begge sider, slik at jeg får med meg hele albumet. Setter pris på den lille (tenke)pausen jeg får i forbindelse med platebytte/skivesnuing. Musikk skal ikke kun nytes, men også fordøyes.

På harddisken har jeg en del konsertopptak som ikke finnes på CD eller vinyl, pluss en del rippa album jeg har lånt av venner, og som det er, eller har vært, vanskelig å få fatt på ellers, pluss en del enkeltspor/singler fra artister jeg ikke har sett poenget med å beholde hele album av, pluss en del fra den ordinære samlingen, til å laste inn i iPod for å ha med på reise, eller for å kunne brenne en CD eller tre for et party. Før i tida styra jeg fælt med kassetter, men den tida er forbi.

Album Art blir en for fattig erstatning for meg. Jethro Tulls "Stand Up", f.eks., blir ikke en gang halvveis stående på en skjerm.

Auctiva Image Hosting

Jeg var så heldig å få fatt på et par strøkne, brukte Mentor 6, så det ble ikke så dyrt. Er enig i at 23K er mange penger for et par høyttalere, og at det er vrient å si om en oppgradering svarer seg. Jeg var en stund i sterk tvil om nettopp dette, og jeg hadde neppe kjøpt Mentor 6 om jeg ikke hadde fått et godt tilbud, og ellers ikke hadde god bruk for Ikon 6 i et anlegg nr. 2. Men, når dette er sagt, så skal også sies at Mentor 6 er en betydelig bedre høyttaler enn Ikon 6. Dessuten var Ikon 6 noe for spede/spinkle i min stue, slik at jeg ikke falt helt til ro med at de var gode nok, slik jeg nå har gjort med Mentor 6. Nå venter jeg bare på et godt tilbud på Helicon 400 Mk2, men det kan gjerne gå en god del år før jeg eventuelt slår til. For nye Helicon 400 Mk2, dét er fryktelig dyrt, det. :-?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når gikk Dali Suite 2.8 ut av produksjon?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De solgte ut et restparti i fjor for 5000,- tror jeg det var.
    Mi søster kjøpte et par på tilbud.

Side 308 av 743 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •