Dalis Entusiaster - Side 307

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 307 av 742 FørsteFørste ... 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 303 304 305 306 307 308 309 310 311 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 ... SisteSiste
Viser resultater 6,121 til 6,140 av 14836
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    mistahjan: - ikke bli urolig over det jeg har skrevet i tråden ovenfor.

ikon8 er helt konge å med din 375 spiller dem sygt bra!
    grattulerer med konge oppsett! hva slags cd spiller bruker du?
    hehe leste nett det du hadde skrevet og ble litt skeptisk, men eg kan no ikke uttale meg så mye om hva som spiller bra og ikke. har bare hørt et par gode høytallere.

cd spiller blir mitt neste innkjøp. hadd ikke råd til det i denne omgang. men såg på en i nad serien i hvertfall. de skal no pare bra går eg ut ifra.

men bør eg bekymre meg for mye om å sprenge høytaller eller forsterker tror du/dere? (edit: leste svaret ditt og skal nok ta d med ro no i begynnelsen ihvertfall)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    kan noen som har lektor 6 fortele meg litt om hvordan di føler lyden er både film og musik? vurderer og gå opp et stykke fra dynavoice f-6 subene beholder jeg hvor mye effekt burde jeg ha?
    mvh morten
    Jeg har hørt Nad 375 og Lektor 6, men dette var kun på musikk ellers synes jeg det låt veldig bra sammen så det er noe jeg kan anbefale. Om du ser på Nad'en jeg oppga her så har vel den 150Wx2 i 8ohm. Den holder bra for de høytalerne, vil anbefale deg å sjekke ut dette på klubben og kanskje du får med det settet hjem for en test. Åssen subwoofere har du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hei og gratulerer med et kjempeflott valg, har hatt Ikon 8 siden de kom på markedet og dem gir meg masse lytterglede. Det er en bra kombo du har fått kloa i, den NAD'en der er bare helt konge. Faktisk den beste forsterkern de har hatt utenom M series. Håper du koser deg med lyden og hadde vært moro om du fikk deg en profil her inne.

hei og takk! jo mer jeg leser om ikon 8 og hører av de, jo sikrere blir jeg på at jeg har gjort et godt valg.

jeg vurderer og lage meg en profil etterhvert. men akkuratt no har jeg ikke så mye erfaring eller utstyr å vise til, sammen med et midlertidig bosted så det er liksom ikke vits før ting begynner å falle på plass :P

edit: formulering

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mistahjan
    hei og takk! jo mer jeg leser om dali ikon 8 og hører av dali ikon 8 jo sikrere blir jeg på at jeg har gjort et godt valg.

jeg vurderer og lage meg en profil etterhvert. men akkuratt no har jeg ikke så mye erfaring eller utstyr å vise til, sammen med et midlertidig bosted så det er liksom ikke vits før ting begynner å falle på plass :P
    Du er i gang i hvertfall og det jo det beste, da er det bare vente til alt sitter der det skal så komme tilbake til en evt profil. Hva blir planene fremover da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er i gang i hvertfall og det jo det beste, da er det bare vente til alt sitter der det skal så komme tilbake til en evt profil. Hva blir planene fremover da?
    jeg hadde håpet på å få en sub og en skikkelig cd spiller. etter d kansje en svær tv så har jeg både lyd og film i boks. men må jo se litt hvordan pengene strekker til.

såg jo også på dali helicon 800 mk2 når jeg var og såg på ikon 8 og må si jeg ble litt våryr på de men då begynner vi vell og snakke high end. som koster flesk

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe leste nett det du hadde skrevet og ble litt skeptisk, men eg kan no ikke uttale meg så mye om hva som spiller bra og ikke. har bare hørt et par gode høytallere.

cd spiller blir mitt neste innkjøp. hadd ikke råd til det i denne omgang. men såg på en i nad serien i hvertfall. de skal no pare bra går eg ut ifra.

men bør eg bekymre meg for mye om å sprenge høytaller eller forsterker tror du/dere?

ikke bli skeptisk mente bare at det ikke var natt og dag med å skifte fra ikon6 til ikon8 med 2x200watt. ikon8 spiller nok en del bedre men det vil ikke bli noe aha opplevelse(stor forskjell). aha opplevelsen kommer når ikon8 får enda mer effekt. det har sikkert roger waters også erfart?

ville bekymre meg å hadde nok ikke gjort det. men det er kansje fordi jeg alltid har vært slik når det gjelder innspilling av høytalere. (først lavt så middels i noen dager så litt mer opp noen dager å når det har gått ei stund kansje 70 timer, (2,5timer pr dag i 1mnd) så tør jeg å guffe på. (jeg er kansje freek) men tror det faktisk står i brukerhåndboken til ikon høytalerne at dem skal ha en innspillings periode. har ikke manualen forran meg så får ikke sett i farten

jeg har en nad c542 som jeg har vært strålende fornøyd med, spiller utrolig bra til den typen musikk jeg hører, pop-rock-litt sånn prodigy/massiv attack/faitless musikk. synes den trykker godt og sparker fra seg. kan absolutt anbefale en slik å dem er ikke så galen i pris på brukten når den dukker opp, har sett til 2500kr. absolutt verdt det synes jeg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde håpet på å få en sub og en skikkelig cd spiller. etter d kansje en svær tv så har jeg både lyd og film i boks. men må jo se litt hvordan pengene strekker til.

såg jo også på dali helicon 800 mk2 når jeg var og såg på ikon 8 og må si jeg ble litt våryr på de men då begynner vi vell og snakke high end. som koster flesk
    Dali har mye fint på markedet men som du sier så koster det penger, har du dem så er det ikke noe å vente med men som oss dødelige må man slite for å oppnå sånt. Jeg holder jeg til en mellomting og har ikke superhørsel og da trenger jeg heller ikke så dyre ting, men det skikkelig sprekt det som er i den prisklassen men har du sjansen til å lytte på det så gjøre det. Man kan lett bli trollbundet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville bekymre meg å hadde nok ikke gjort det. men det er kansje fordi jeg alltid har vært slik når det gjelder innspilling av høytalere. (først lavt så middels i noen dager så litt mer opp noen dager å når det har gått ei stund kansje 70 timer, (2,5timer pr dag i 1mnd) så tør jeg å guffe på. (jeg er kansje freek) men tror det faktisk står i brukerhåndboken til ikon høytalerne at dem skal ha en innspillings periode. har ikke manualen forran meg så får ikke sett i farten

jeg har en nad c542 som jeg har vært strålende fornøyd med, spiller utrolig bra til den typen musikk jeg hører, pop-rock-litt sånn prodigy/massiv attack/faitless musikk. synes den trykker godt og sparker fra seg. kan absolutt anbefale en slik å dem er ikke så galen i pris på brukten når den dukker opp, har sett til 2500kr. absolutt verdt det synes jeg
    ja jeg skal nok ta d med ro i begynnelsen. vil ikke ødelegge unødvendig, dekkes jo ikke av reklamasjon heller.

jeg tror det var nad c542 som ble brukt under demoen og det var jo ikke noe å si på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali har mye fint på markedet men som du sier så koster det penger, har du dem så er det ikke noe å vente med men som oss dødelige må man slite for å oppnå sånt. Jeg holder jeg til en mellomting og har ikke superhørsel og da trenger jeg heller ikke så dyre ting, men det skikkelig sprekt det som er i den prisklassen men har du sjansen til å lytte på det så gjøre det. Man kan lett bli trollbundet.
    nei eg kan vell ikke skryte på meg noe superhørsel jeg heller. så det er godt mulig jeg ikke trenger noe særlig dyrere og bedre ettersom det jeg ser etter i en høytaller er masse trøkk og en fin klang uten at d blir skrikete. hører jo mest på hiphop og pop.

ja det var helt ekstremt å se film med de. sammen med den største suben til b&w det var noe som skapte liv! akkuratt som i en kinosal.

hørte jo cervin vega cls215 og men de ble jeg heldigvis ikke trolbundet av. de spiller høyt men låter ikke noe særlig :P

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror det var nad c542 som ble brukt under demoen og det var jo ikke noe å si på den.

kan godt stemme det! det har vist kommet en ervtaker til denne men tror ikke det er noe super stor forskjell på lyden. den skal jo være bedre med separat strøm for analog og digitalseksjonen. dette får å få vekk forstyrrelser, men jeg hører ingen forstyrrelser i min så det må nok ganske kresne ører til får å skille slike ting vil jeg tro. C345BEE heter vel ervtakeren. ikke mye som skiller dem i pris nye men som sagt så kan en få en c542 til en god pris brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan godt stemme det! det har vist kommet en ervtaker til denne men tror ikke det er noe super stor forskjell på lyden. den skal jo være bedre med separat strøm for analog og digitalseksjonen. dette får å få vekk forstyrrelser, men jeg hører ingen forstyrrelser i min så det må nok ganske kresne ører til får å skille slike ting vil jeg tro. C345BEE heter vel ervtakeren. ikke mye som skiller dem i pris nye men som sagt så kan en få en c542 til en god pris brukt.
    ja får følge med på avshop og sånt, er det noe jeg bør se etter når jeg skal kjøpe brukt? vet du?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kvittering er kjekt å ha. at den ikke er så gammel? 1 år eller 2. da er det jo en del igjen på garantien å slikt. har ikke hatt noe tull med min, min kjøpte jeg brukt får 1,5år siden å da var den kun 6mnd gammel. den er nå altså over 2 år men fungere som den skal aldri hatt trøbbel spillt alle cd'er jeg har pytta inn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kvittering er kjekt å ha. at den ikke er så gammel? 1 år eller 2. da er det jo en del igjen på garantien å slikt. har ikke hatt noe tull med min, min kjøpte jeg brukt får 1,5år siden å da var den kun 6mnd gammel. den er nå altså over 2 år men fungere som den skal aldri hatt trøbbel spillt alle cd'er jeg har pytta inn
    takk! skal nok se om jeg ikke kan finne noe rimelig hadde gjort seg det

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se hva jeg fant! annonse komt inn fredagskveld

NAD CD spiller C542 - FINN Torget

dette er utrolig bra pris, det er kansje ikke selger klar over. kan hende denne ryker fort!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se hva jeg fant! annonse komt inn fredagskveld

NAD CD spiller C542 - FINN Torget

dette er utrolig bra pris, det er kansje ikke selger klar over. kan hende denne ryker fort!
    jeg var nett inne og såg på den, men det plaget meg litt at fargen var sølv, ettersom resten av utstyret mitt er i svart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer også på å gå for nad c 565 istedenfor ettersom den har digital inngang og jeg har digital utgang fra pcen. driver jo å prøver å samle på sanger i FLAC formatet no men er d verdt bryet å gå digitalt?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du sier noe der, det går jo ann å bytte om noen har sort å vil ha sølv men om det hender innen noen måneder er det ikke lett å vite... men uansett er det en bra pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du sier noe der, det går jo ann å bytte om noen har sort å vil ha sølv men om det hender innen noen måneder er det ikke lett å vite... men uansett er det en bra pris.
    ja helt klart en bra pris. jeg vet ikke helt kor mye klasse jeg vil ha over systemet mitt. eller om eg bare skal samle sammen d som går an å få tak i og gå etter lyd og pris

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Acrobatic: -hei ser at du har ikon6, har selv dem. kanonhøytalere! sygt fornøyd, men ble forelsket i ikon8. fikk dem til en god pris men ville ikke selge ikon6. så har plassert dem bak. ikon 8 spiller bedre enn ikon6 men hvis ikke rommet er så stort har det faktiskt ikke så mye for seg å skifte om du har subb. mitt rom er på rundt 17kvm å jeg hadde ikke trengt å skifte til ikon8. mater du ikon6 med mye effekt er det sygt så dem presterer og jeg tør si at ikon6 med nok effekt spiller bedre enn ikon8 med litt for lite effekt! ikon8 trenger en del ekstra krefter å min surround reciever spiller bedre med ikon6 enn ikon8 fordi ikon8 blir for tunge å dra.

ser du har en 3kanals effekt del som du også kansje bruker senteren på?
    da vil frontene få 200w i 8ohm eller nærmere 250w i 6 ohm. det jeg vil frem til er at jeg tror ikon6 spiller bedre med den effekten enn ikon8 fordi ikon8 trenger mer effekt en ikon8.

mvh Jone
    Veldig nyttig info JBT
    Bekrefter min opplevelse her, om at Ikon 6 spiller utrolig bra med ekstra krefter. Som jeg ha skrevet før, de leverer bass ved lavt turtal og jeg spiller musikk uten SVS'en. Har justert cross ower deling ned til 60hz da ikonene leverer en stram bass som er mye kulere/strammere enn SVS klarer. Skal nevnes at suben ikke er riktig kalibrert til rommet, som forøvrig er på 23 kvadrat. Nå skal jeg nyte 6erene og heller gjøre noen mindre mellom oppgraderinger imens. Nesten all musikken går igjennom PCH A-110, har bestilt ny C-200 som skal ha BD spiller. Håper dette også bidrar til å høyne kvaliteten på MP3 og FLAC som streames fra NAS server. Neste blir å bytte til ny SVS, tube i stedet. Har enda ikke dratt på full pupp her, er redd noe går i stykker :-) Men målet er ikke å spille høyt før gåsehuden kommer. Jo lavere gåsehud jo bedre er utstyret ;-) (eller noe i den duren)

.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Veldig nyttig info JBT
    Bekrefter min opplevelse her, om at Ikon 6 spiller utrolig bra med ekstra krefter. Som jeg ha skrevet før, de leverer bass ved lavt turtal og jeg spiller musikk uten SVS'en. Har justert cross ower deling ned til 60hz da ikonene leverer en stram bass som er mye kulere/strammere enn SVS klarer. Skal nevnes at suben ikke er riktig kalibrert til rommet, som forøvrig er på 23 kvadrat. Nå skal jeg nyte 6erene og heller gjøre noen mindre mellom oppgraderinger imens. Nesten all musikken går igjennom PCH A-110, har bestilt ny C-200 som skal ha BD spiller. Håper dette også bidrar til å høyne kvaliteten på MP3 og FLAC som streames fra NAS server. Neste blir å bytte til ny SVS, tube i stedet. Har enda ikke dratt på full pupp her, er redd noe går i stykker :-) Men målet er ikke å spille høyt før gåsehuden kommer. Jo lavere gåsehud jo bedre er utstyret ;-) (eller noe i den duren)

.
    Artig å høre at jeg ikke er alene om å ha oppdaget hvor bra Ikon 6 kan være. Disse såkalte skrikerungene kan ikke kun profitere på god effekt, men kan belønne investeringer i kvalitet hos alle ledd i kjeden. Selv investerte jeg i en integrert forsterker til godt over 30K, uten å oppleve at Ikon 6 ikke ga meg god valuta for oppgraderingen fra den rimelige integrerte forsterkeren til 6-7K, som jeg brukte tidligere. Jeg vet ikke hva Dali har gjort for å få til dette hos en så pass rimelig høyttaler, men de kombinerer en tydelig loudnessignatur med en overraskende stor grad av gjennomsiktighet. De gir en følelse av umiddelbarhet, en nærhet til kilden, en følelse av direktehet og friskhet, som jeg har funnet særdeles sjarmerende og fengslende. De spiller etter min mening klasseledende bra på lavt volum, veldig bra på moderat volum, og de lar seg kontrollere til langt opp mot svært høyt volum, gitt bra forsterkeri. Terskelen for full pupp med Ikon 6 ligger vesentlig høyere enn hos f.eks. Dynaudio Fokus 220 og SA 1750, særlig med musikk der basstonene er sammensatte/komplekse og går dypt.

Ser dere diskuterer Ikon 8 som en mulig oppgradering. Jeg kjenner ikke denne, og jeg har null peiling på surround og kombinasjoner med sub, men vil minne om Mentor 6 som et alternativ. Mentor vil bringe deg i en litt annen retning enn Ikon, mot bedre trøkk og en fyldigere og mer naturlig, overbevisende mellomtone, men om du liker Ikon, så er det sannsynlig at du vil like Mentor, også. Mentor 6 er like kjapp og responsvillig som Ikon 6, med en stram og passe slank bass som henger utrolig godt med i svingene, men med en nedtonet loudnessignatur. Jeg har både Ikon 6 og Mentor 6, og jeg digger dem begge.

Side 307 av 742 FørsteFørste ... 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 303 304 305 306 307 308 309 310 311 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •