Dalis Entusiaster - Side 306

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 306 av 743 FørsteFørste ... 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 302 303 304 305 306 307 308 309 310 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 ... SisteSiste
Viser resultater 6,101 til 6,120 av 14851
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Jøss, var den såpass dårlig ja?

CM9 er en høyttaler jeg har vært nysgjerrig på lenge, men dette hørtes jo ikke bra ut.
    Du må jo høre den selv. Det kan jo hende du liker den.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentligvis kommer den nye Yamaha 765 recieveren min med posten i morgen og gleder meg til det,min første reciever.:-D

Blir spennende med surround men også hvordan mine Suiter blir å låte på denne recieveren.

Skulle jo egentlig gå for Onkoyo 707,men det ble endringer på det så jeg endte opp med Yamaha-en.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Forhåpentligvis kommer den nye Yamaha 765 recieveren min med posten i morgen og gleder meg til det,min første reciever.:-D

Blir spennende med surround men også hvordan mine Suiter blir å låte på denne recieveren.

Skulle jo egentlig gå for Onkoyo 707,men det ble endringer på det så jeg endte opp med Yamaha-en.
    Tipper Suite vil låte meget bra med Yamaha. Onkyo og Yamaha låter ikke så ulikt. Litt mer futt i Onkyo sine receivere, men ikke tenk på det. Blir bra skal du se "høre"

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Jøss, var den såpass dårlig ja?

CM9 er en høyttaler jeg har vært nysgjerrig på lenge, men dette hørtes jo ikke bra ut.
    Jeg skal på Lyttekveld den 10ende på denne høytalern, dømmer den ikke enda før jeg har hørt hva som bor i denne. Det kan jo hende at forsterkern var rett og slett for svak, Lyd og bilde gav jo denne en 6'er så det må være noe pluss med den.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mine årgangshøyttalere, Dali 3b, malt!
    Ble to strøk med grei hvitmaling, skumgummirulle. Det ble riktig så pent og de er da mere nøytrale enn da de var i lakkert (eikefiner)- med tildels meget sliten lakk

Lyden er ufordandret - meget bra!

Spørsmål: jeg bruker da de 18AWG Nordost Wyrewizard Spellbinder som jeg egentlig kjøpte til Fostex'ene.

Noen som tror jeg vil få enda mere (les:bedre) lyd ut av disse gamle Dali'ene med noen andre kabler?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert vanskelig å få frem på bilder, men ble det virkelig jevnt og bra? Det ser ikke selvgjort ut? Hadde vært moro å sett resultat. Mest av nysgjerrighet.

Har ikke tenkt å male mine, men siden Mentor 6 ikke kommer i hvitt, vurderer jeg å kjøpe dem og male.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det ble riktig så bra. På ingen måte pianolakk, men mitt mål var å gjøre dem mindre dominerende. Fronttrekket er jo der, sort.
    Skal se om jeg får ut noen bilder i morgen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg skal på Lyttekveld den 10ende på denne høytalern, dømmer den ikke enda før jeg har hørt hva som bor i denne. Det kan jo hende at forsterkern var rett og slett for svak, Lyd og bilde gav jo denne en 6'er så det må være noe pluss med den.
    Hvor mange sitter i lyttepanelet? Om det er to tre stykker og de gir en 6`er, synes jeg ikke det er noen fasit på om HT`n er bra eller ei. Alle har vi vår mening.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hvor mange sitter i lyttepanelet? Om det er to tre stykker og de gir en 6`er, synes jeg ikke det er noen fasit på om HT`n er bra eller ei. Alle har vi vår mening.
    Agree.

Og svakheten var vel i følge dem en vel forsiktig bass, noe som utelukker mange. Ikke minst Rogern og Tronna vil jeg tro.

Hvis de har denne her på Sørlandet, kommer jeg nok til å høre den, men ting tar tid;-) Jobb, jobb, kosikkekombinerbartmedkjøring.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

kan noen som har lektor 6 fortele meg litt om hvordan di føler lyden er både film og musik? vurderer og gå opp et stykke fra dynavoice f-6 subene beholder jeg hvor mye effekt burde jeg ha?
    mvh morten

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg må nå melde meg inn i klubben og etter at jeg kjøpte meg dali ikon 8 med nad 375 bee forsterker, spiller veldig bra! sammenlignet jo disse med bw 683 som mange andre her inne, men valget var enkelt.. det neste blir ikon sub

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! 375 er jo en helt rå forsterker! Tipper Ikonene dine spiller heftig matet med 250 NAD watt. Du får hvertfall mengder med dynamikk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Grattis! 375 er jo en helt rå forsterker! Tipper Ikonene dine spiller heftig matet med 250 NAD watt. Du får hvertfall mengder med dynamikk :-D
    ja de spiller ganske heftig men har jo ikke dratt de så langt enda, vet ikke helt hvor langt jeg kan gå, er selvfølgelig veldig redd for å ødelegge, vi snakker jo nærmere 30k :P

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Acrobatic: -hei ser at du har ikon6, har selv dem. kanonhøytalere! sygt fornøyd, men ble forelsket i ikon8. fikk dem til en god pris men ville ikke selge ikon6. så har plassert dem bak. ikon 8 spiller bedre enn ikon6 men hvis ikke rommet er så stort har det faktiskt ikke så mye for seg å skifte om du har subb. mitt rom er på rundt 17kvm å jeg hadde ikke trengt å skifte til ikon8. mater du ikon6 med mye effekt er det sygt så dem presterer og jeg tør si at ikon6 med nok effekt spiller bedre enn ikon8 med litt for lite effekt! ikon8 trenger en del ekstra krefter å min surround reciever spiller bedre med ikon6 enn ikon8 fordi ikon8 blir for tunge å dra.

ser du har en 3kanals effekt del som du også kansje bruker senteren på?
    da vil frontene få 200w i 8ohm eller nærmere 250w i 6 ohm. det jeg vil frem til er at jeg tror ikon6 spiller bedre med den effekten enn ikon8 fordi ikon8 trenger mer effekt en ikon8.

mulig jeg er på bærtur men min bakgrunn til dette er når jeg benyttet 2 x nad c272 effektforsterkere på ikon6 det spillte sygt rått. med ikon8 spillte det også sygt rått men ikke noe særlig forskjell til ikon6. da jeg prøvde med kun den ene nad c272'en spillte ikon6 mye bedre når jeg dro på iforhold til ikon8.
    en nad c272 er på 2x150w i 8ohm og ca 2x200 i 6ohm
    så det blir ikke så stor forskjell i forhold til den effektdelen du benytter nå.
    så får å informere deg før du eventullet kjøper eller tenker noe mer på det så må du ikke få et stort spørsmålstegn hvis du ikke synes lyden blir spessielt mye bedre(eller høyere):neutral:

mvh Jone

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det er ikke godt å si og regner med at det er kun 1 som fikser de testene, men jeg skal ikke si noe for sikkert for jeg har hørt altfor lite til å uttale meg. Har du prøvd denne på Parasound eller noe da? Kanskje den krever en syk forsterker for å virke optimalt. Man vet jo aldri med B&W.....

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mistahjan: - ikke bli urolig over det jeg har skrevet i tråden ovenfor.

ikon8 er helt konge å med din 375 spiller dem sygt bra!
    grattulerer med konge oppsett! hva slags cd spiller bruker du?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Agree.

Og svakheten var vel i følge dem en vel forsiktig bass, noe som utelukker mange. Ikke minst Rogern og Tronna vil jeg tro.

Hvis de har denne her på Sørlandet, kommer jeg nok til å høre den, men ting tar tid;-) Jobb, jobb, kosikkekombinerbartmedkjøring.
    Jeg liker at lyden er oppløst og en god punch i bunnen, orker ikke "tamme" høytalere og de skal yte kraft og moro. En høytaler skal gi glede, hvem er det som ønsker å høre på kjedelig lyd?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mistahjan
    jeg må nå melde meg inn i klubben og etter at jeg kjøpte meg dali ikon 8 med nad 375 bee forsterker, spiller veldig bra! sammenlignet jo disse med bw 683 som mange andre her inne, men valget var enkelt.. det neste blir ikon sub
    Hei og gratulerer med et kjempeflott valg, har hatt Ikon 8 siden de kom på markedet og dem gir meg masse lytterglede. Det er en bra kombo du har fått kloa i, den NAD'en der er bare helt konge. Faktisk den beste forsterkern de har hatt utenom M series. Håper du koser deg med lyden og hadde vært moro om du fikk deg en profil her inne.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting til mistahjan! jeg ville ikke spillet maks med en gang om jeg var deg, viktig å spille høytalerne inn litt i begynnelsen å ikke full guffe de første 100 timene men på litt forskjellige volumer ikke bare høyt. men forstår at det frister, bare et tips. ikke sikkert at alle er enig med meg men jeg bruker ikke fyre på de første dagene iallefall

Side 306 av 743 FørsteFørste ... 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 302 303 304 305 306 307 308 309 310 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •