Dalis Entusiaster - Side 303

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 303 av 742 FørsteFørste ... 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 299 300 301 302 303 304 305 306 307 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 ... SisteSiste
Viser resultater 6,041 til 6,060 av 14837
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av S0und's
    om det er ideel informasjon så er rommet 15-16 kvadrat ca dobbelt så langt som bredt ikke veldig optimalt! derfor jeg vurderer 7.1

BTW! noen som har et forslag på lerret / Projektor.. vet det IKKE har noe med dali og gjøre.. men må jo ha dette også! 8)
    Tror Avshop har noe som heter Adeo, de skal være fine etter det jeg så hos Da-ty@online.no her på tråden. Ellers har vel Dreamscreen noen vil jeg tro, sjekk feks.. AVshop.no / Lerret

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk min hjemmekino.

Jeg har Mentor, Yamaha, 7.1, og omtrent samme romstørrelse.

Du trenger nok akustikkpanel du også for å utnytte rommet til fulle!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW! noen som har et forslag på lerret / Projektor.. vet det IKKE har noe med dali og gjøre.. men må jo ha dette også! 8)
    Jeg har dette lerretet: AVshop.no / DreamScreen V3 DynaGrey ProCurve 16:9 200cm/ 92"

Perfekt størrelse når bredden bare er ca 3m.

Denne projektoern: AVshop.no / SONY VPL-HW10 SXRD-projektor Full-HD er en vinner i sin prisklasseklasse, men alt avhenger jo av pris..

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Sjekk min hjemmekino.

Jeg har Mentor, Yamaha, 7.1, og omtrent samme romstørrelse.

Du trenger nok akustikkpanel du også for å utnytte rommet til fulle!
    praktfull kino!! Hva synes du om SVS subber vs Ikon / Mentor ? ser du har effekt forsterkere fra Lyngdorf.. fungerer dette fint ? virket som en kjempe løsning på et evt problem med for lite effekt!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    praktfull kino!! Hva synes du om SVS subber vs Ikon / Mentor ? ser du har effekt forsterkere fra Lyngdorf.. fungerer dette fint ? virket som en kjempe løsning på et evt problem med for lite effekt!
    For å si det enkelt så er SVS subbene de SISTE jeg hadde byttet ut av samtlige komponenter. De er bare fantastiske på film. Til å være så store så er de bra på musikk også.

Lyngdorf fungerer bra. Har ikke prøvd å sjekke lyden med kun receiveren så jeg har ikke noe å sammenligne med. Synes alikevel at lydbildet er praktfult og stort. Har dempet diskanten bitte litt for at knuste glass ikke skal irritere trommehinnene mine på høyt volum.
    Gøy å se film!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje det er like greit og kjøpe alt fra en plass! så får jeg ta den NAD vs Yamaha når den tid kommer skal ihvertfall ta en lytte runde en siste gang for å se om det blir Ikon eller Mentor i morgen!:grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje det er like greit og kjøpe alt fra en plass! så får jeg ta den NAD vs Yamaha når den tid kommer skal ihvertfall ta en lytte runde en siste gang for å se om det blir Ikon eller Mentor i morgen!:grin:
    Bra serier du sjekker ut .. Ikke glem IKON 6 også da... faktisk syns jeg den er hakket vassere enn 7'ern... . Men det er meg da.. samt er sikkert noe mer matching der og.. men du sparer jo 3500kr bare der

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Bra serier du sjekker ut .. Ikke glem IKON 6 også da... faktisk syns jeg den er hakket vassere enn 7'ern... . Men det er meg da.. samt er sikkert noe mer matching der og.. men du sparer jo 3500kr bare der
    Jepp! skal høre Ikon 5,6,7 og 8 samt Mentor 5 og 6!

vil si at Ikon 5 lager et veldig godlt lydbilde iforhold til størrelse 8) er med i vurderingen den også!

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med null refferanser, samt kaffe/cognac, har jeg "forløpig" følgende melding :-)

Har fulgt med denne tråden sånn ca. akkurat ett år nå.
    Naturlig nok, siden jeg har Dali og liker Pink Floyd, og Roger Waters :-)
    Ja forumets Roger virker som en sympatisk kar, og hisser seg ikke opp over detaljer og respekterer andres "teite" syn på saker og ting :-)

Med erfaring fra to andre fetisjismer jeg har, visste jeg at det gjaldt å lytte til de "lærde" før man gjorde de "riktig" investeringene. Jeg så fort at risikoen for at oppgraderings spøkelse ville komme på besøk var stor. Valget av Yamaha 663 til mine Ikon var et smart valg, men det skjønte jeg ikke fult ut før i kveld.
    Har akkurat koblet opp en Emotiva XPA-3 effekt forsterker, og sitter bare å gliser. Som jeg har skrevet tidligere, savner jeg noe her i min lille kino. Så spøkelse sa jeg måtte skaffe meg Ikon 8. Etter ny forsterker i hus økte mine Ikon 6 i værdi, og suget etter noe nytt roet seg betraktelig.
    Uten å ha kjørt ny romkorreksjon eller lyttet serriøst til plingplong lyder var min førte reaksjon: Ansiktet blir dusjet med en deilig følelse av diskant, mens bassen maserer kroppen på en måte jeg trodde kun en elskerinne kunne gjøre. Mine Ikoner har fått et nytt liv, noe jeg ikke var klar over fantes i disse søte små Danskene. Så hvorfor jeg kaller det et smart valg. En rimelig reciver som ikke koster Danske Bondegårder med siste skrik av koding, og riktig match til Ikon, og en attpåklatt med rundt 30kg watt, er jeg ihvertfall på riktig vei til mitt Nirvana om noen år :-)

Gleder meg til Barnebarna skal hjem og naboen drar på fisketur.
    Dette er kun en liten kvelds refleksjon, mens jeg ser en Bollywood film på NRK3.

.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Med null refferanser, samt kaffe/cognac, har jeg "forløpig" følgende melding :-)

Har fulgt med denne tråden sånn ca. akkurat ett år nå.
    Naturlig nok, siden jeg har Dali og liker Pink Floyd, og Roger Waters :-)
    Ja forumets Roger virker som en sympatisk kar, og hisser seg ikke opp over detaljer og respekterer andres "teite" syn på saker og ting :-)

Med erfaring fra to andre fetisjismer jeg har, visste jeg at det gjaldt å lytte til de "lærde" før man gjorde de "riktig" investeringene. Jeg så fort at risikoen for at oppgraderings spøkelse ville komme på besøk var stor. Valget av Yamaha 663 til mine Ikon var et smart valg, men det skjønte jeg ikke fult ut før i kveld.
    Har akkurat koblet opp en Emotiva XPA-3 effekt forsterker, og sitter bare å gliser. Som jeg har skrevet tidligere, savner jeg noe her i min lille kino. Så spøkelse sa jeg måtte skaffe meg Ikon 8. Etter ny forsterker i hus økte mine Ikon 6 i værdi, og suget etter noe nytt roet seg betraktelig.
    Uten å ha kjørt ny romkorreksjon eller lyttet serriøst til plingplong lyder var min førte reaksjon: Ansiktet blir dusjet med en deilig følelse av diskant, mens bassen maserer kroppen på en måte jeg trodde kun en elskerinne kunne gjøre. Mine Ikoner har fått et nytt liv, noe jeg ikke var klar over fantes i disse søte små Danskene. Så hvorfor jeg kaller det et smart valg. En rimelig reciver som ikke koster Danske Bondegårder med siste skrik av koding, og riktig match til Ikon, og en attpåklatt med rundt 30kg watt, er jeg ihvertfall på riktig vei til mitt Nirvana om noen år :-)

Gleder meg til Barnebarna skal hjem og naboen drar på fisketur.
    Dette er kun en liten kvelds refleksjon, mens jeg ser en Bollywood film på NRK3.

.
    Takk for gode ord her og selv prøver jeg å støtte folket istedenfor å krangle, synes aldri at slitt "nettdrittkasting" er noe for meg. Jeg prøver å være hyggelig mot alle og det synes jeg er mest fair, for meg så er det viktig at folk kan ytre sine meninger, ønsker, planer osv utenat noen skal sette noen stopper for det. Noe av grunnene til at jeg er den jeg er pga jeg vil at folk skal trives på tråden og ha det bra, er det noe jeg lurer på så spør jeg selv og ønsker et ærlig svar på det der og da. Ingen spørsmål er for dumme, for kunnskap får man aldri nok av.

Virker som vi får noen nye folk her innimellom også og de må vi hjelpe på vei, er sånn at du selv har fått deg et skikkelig topp anlegg. Det er moro at noen satser på Ikon 8 igjen her for det er en stund siden sist, diskanten din er bra med Emotiva også eller? Dali må jo matches riktig men 8'ern er no mer tilbakelent forhold til de andre Ikon's, hadde vært moro å hørt Emotiva på Dali engang. Hifiplumber har jo Emotiva på Helicon så jeg må nesten spørre om det er mulig for en demo der med tiden, om du ikke har vært på demoer hos Avforum folk så spør en eller annen som bor i nærheten. Det er faktisk veldig lærerikt og du blir kjent med mange nye og hyggelige mennesker, da får hobbyen en skikkelig mening også med andre ord. Er moro å spille cder og se film hjemme men det er oftest mer moro å dra bort å se, man får nesten ta det som en skole for dette er et fag som er krevende men givende. Synd dem ikke hadde hifi som fag på skolen, tror jammen elevene hadde blitt mere engasjert også samt de gjorde noe de likte. Alle liker jo musikk?

Du har nå kommet veldig langt i din rang med flott utstyr så her er det bare å ta bilder å få deg en profil, som de fleste vet så gir jeg alltid god score til Dali eiere og det er folk tjent med. Det er litt synd at folket ikke ser "oss", er liksom de store som skal eie tronen men det er jo forståelig når de har så flott utstyr som dem har. Dette er en hobby du kan ha livet ut og aldri bli utlært i, som folket mener så lønner det deg å lese litt i forumer og følge med og da er jo Avforum et perfekt sted å begynne.

Det kan bli skikkelig mekka hjemme hos deg om du prøver skikkelig korreksjon, det har veldig mye å si for selve lydbildet og det er verdt å prøve om du ønsker nirvana litt nærmere.

Lykke til sier jeg bare, ønsker deg alt vel med tuning og tweaking.....

Tronna: Kanskje du skal prøve Emotiva du også?

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig svar Roger :-)

Slenger av gårde noen ord før jeg skal på fest med Lille Promille :-)
    Har enda tilgode å besøke noen artsfrender, men det er garrantert lærerikt.
    Og ikke minst "billigere" enn å kjøpe prøve feile....endelig, metoden.
    Men det kommer, og du bor jo rett over dammen her.
    Når naboen under reiste på handletur i dag, så jeg mitt snitt til å guffe på litt.
    Uttrykket "herregud" ramlet ut av min munn. Hva har jeg gjort, dette kommer til å koste.
    Nå er det bare å selge leiligheten og kjøpe hus :-)
    To ting jeg legger merke til, Ikon 6 har bass og diskanten er luftig lubrikerende for ørene. Yamaha'en har jo EQ, og der har jeg faktisk stilt diskanten opp. Har noen fæle MP3 filer som skriker litt og er bare å slette. Men HW virker som en topp kombinasjon. Dette mangler bare å få bekreftet av noen som har lyttet på mer stasj en meg.
    Fikk nye signal kabler i dag, og de skal byttes ut med skolissene i morgen en gang. Har jo lest om Tronna som har revet seg i håret og brukt hele registeret med fy ord, før ting begynte å falle på plass :-) Så dette kan også være løsning der i huset.
    Er nok et stykke igjenn til Nirvana, men jeg hører jeg får mye morro på veien dit :-)

Ha en fin kveld

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den diskanten der tok livet av meg omtrent, her må du spe på noe annet enn Denon gitt. Ellers vil du få et. Helv. i ørene når du guffer opp litt, er så skarp den diskanten atte. Her er det jobb for en veldig varm forsterker.
    Den som har fulgt litt med i timen vil vite at det er delte meninger om diskanten til Ikon 6 og 7. Jeg har aldri hørt dem skrikende, selv ikke med såkalt nøytral, eller lys, elektronikk. Jeg har hørt diskanten i overkant frampå og upresis, men dette har latt seg korrigere ved demping av førsterefleksjonspunkter. Jeg mener at riktig plassering og rommets egenskaper er viktigere enn valg av elektronikk, og dette rimer med enkelte rapporter om at Denon kan funke brukbart med disse høyttalerne. Ikon 6, etter at jeg flyttet dem fra stue til arbeids- og gjesterom, virker nå som en mørktklingende høyttaler, med en betydelig mer oppløst og behagelig diskant enn mine gamle B&W Matrix.

Ikon 6 og 7 belønner imidlertid investeringer i god elektronikk. De er så pass transparente at jeg også er enig med Roger i at god match med elektronikk er viktig, men hva som er god og riktig match vil jeg ikke ha noen sterk formening om. Her må en bare prøve, for å finne ut av dette i forhold til egne preferanser. Det kan godt hende Denon vil funke bra, så jeg finner ingen grunn til å avskrive dette merket i kombo med Ikon 6 og 7, slik Roger derimot gjør, bare så altfor aggressivt og kategorisk, etter min ringe og ukvalifiserte mening.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer Height høyttalere i den nye kinoen.

Hva tror folket om Ikon W2 / Fazon Sat / Mentor Menuet?
    Synes Mentoren virker litt dyr.

Ellers består anlegget av Mentor 6/vokal, samt Ikon W2 bak.

Er også på leten etter den rette reciever, vurderer 807 til en billig penge denne helga..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman

Er også på leten etter den rette reciever, vurderer 807 til en billig penge denne helga..
    Snakk med klubben om et evt lån så finner du ut hva du liker best.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Den som har fulgt litt med i timen vil vite at det er delte meninger om diskanten til Ikon 6 og 7. Jeg har aldri hørt dem skrikende, selv ikke med såkalt nøytral, eller lys, elektronikk. Jeg har hørt diskanten i overkant frampå og upresis, men dette har latt seg korrigere ved demping av førsterefleksjonspunkter. Jeg mener at riktig plassering og rommets egenskaper er viktigere enn valg av elektronikk, og dette rimer med enkelte rapporter om at Denon kan funke brukbart med disse høyttalerne. Ikon 6, etter at jeg flyttet dem fra stue til arbeids- og gjesterom, virker nå som en mørktklingende høyttaler, med en betydelig mer oppløst og behagelig diskant enn mine gamle B&W Matrix.

Ikon 6 og 7 belønner imidlertid investeringer i god elektronikk. De er så pass transparente at jeg også er enig med Roger i at god match med elektronikk er viktig, men hva som er god og riktig match vil jeg ikke ha noen sterk formening om. Her må en bare prøve, for å finne ut av dette i forhold til egne preferanser. Det kan godt hende Denon vil funke bra, så jeg finner ingen grunn til å avskrive dette merket i kombo med Ikon 6 og 7, slik Roger derimot gjør, bare så altfor aggressivt og kategorisk, etter min ringe og ukvalifiserte mening.
    Det er nok litt delte meninger om dette temaet men disse er skarpe om man ikke matcher de riktig, når Hifiklubben i Moss hadde lyttekveld med Dali Lektor så tok jeg opp dette spørsmålet med Jacob fra Dali. Da spurte jeg hvorfor denne ble så skarp og da sa han akkurat det med matching, når man brukte en høytaler med skarp diskant og en nøytral receiver så ble det bare slik, lyst på lyst og derfor heller jeg heller mot det varme for jeg liker behagelig lyd. Demping og slikt har jeg ikke peil på, det er noe jeg heller holder meg unna og overlater slik til de proffene som kan faget sitt.

Ikon 6 og 7 er krevende høytalere når det kommer til elektronikk og Mentor 6 er vel ikke helt borte den heller, men så lenge man matcher disse riktig så får man som reget et godt resulatat. Jeg hadde Ikon 7 på Denon men klarte ikke den klangbalansen i lengden, de forsvant fort pga, det ble mismatch så det holdt og en veldig kostbar affære for meg. Jeg har snakket med Hifiklubben om Denon så de er i gang med å produsere den "Engelske" sounden dvs nøytralt, vil nok skje litt på den kanten fremover også men de nye receiverne deres virker spennende. Eller har de eldre integrerte Denon forsterkerene som PMA-1500/2000 vært en god kombo til Ikon 6, Lyd og bilde kalte denne matchen årets anlegg for noen år tilbake. Matches med omhu.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en sånn 10% rabatt på neste kjøp hos HFK pga bursdag, maks 500 kr spart. Den går ut før jeg flytter inn, så må få brukt den :P

da-ty, kjenner du til de 2 nye fra dali?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok litt delte meninger om dette temaet men disse er skarpe om man ikke matcher de riktig, når Hifiklubben i Moss hadde lyttekveld med Dali Lektor så tok jeg opp dette spørsmålet med Jacob fra Dali. Da spurte jeg hvorfor denne ble så skarp og da sa han akkurat det med matching, når man brukte en høytaler med skarp diskant og en nøytral receiver så ble det bare slik, lyst på lyst og derfor heller jeg heller mot det varme for jeg liker behagelig lyd.

Eller har de eldre integrerte Denon forsterkerene som PMA-1500/2000 vært en god kombo til Ikon 6, Lyd og bilde kalte denne matchen årets anlegg for noen år tilbake. Matches med omhu.
    Det kunne ha vært artig å høre begrunnelsen til Jacob Worre, for å lage høyttalere med skarp diskant, hvis han da sa noe om dette?

Fint at du nyanserer synet ditt på Denon. Hifiklubben anbefaler forresten DENON PMA-1500AE Integrert forsterker til både Ikon 6 og 7. Underlig, hvis dette hadde vært en så håpløs match som du først ga inntrykk av, ikke minst med tanke på den tette koblingen det er mellom Dali og Hifiklubben. Skulle tro Dali ville gi beskjed om opplagte mismatch – i hvert fall til sine egne.:-?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tok jeg opp dette spørsmålet med Jacob fra Dali. Da spurte jeg hvorfor denne ble så skarp og da sa han akkurat det med matching, når man brukte en høytaler med skarp diskant og en nøytral receiver så ble det bare slik
    Det var spesielt, at en representant fra Dali sier at en av deres egne høyttalere har skarp diskant. De fleste ser vel på dette uttrykket som negativt ladet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du allerede har Ikon W2 bak, hvorfor bytte?

Transformers filmen, når den robotscorpionen kommer opp av sanden og laver et lurveleven...for en dynamikk og detaljrikdom i W2 høyttalerne bak!
    Skuddene kommer bakfra og sneier ørene dine!:-D

Ikon W2 on wall er en super surroundhøyttaler. Basta.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en sånn 10% rabatt på neste kjøp hos HFK pga bursdag, maks 500 kr spart. Den går ut før jeg flytter inn, så må få brukt den :P

da-ty, kjenner du til de 2 nye fra dali?
    To nye hva da?

Side 303 av 742 FørsteFørste ... 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 299 300 301 302 303 304 305 306 307 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •