Dalis Entusiaster - Side 300

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 300 av 742 FørsteFørste ... 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 296 297 298 299 300 301 302 303 304 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 ... SisteSiste
Viser resultater 5,981 til 6,000 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Og denne fikk jeg såvidt høre i dag:
    Høyttaler - Flat høyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI FAZON SAT Høyttalere

Spilte på en ARCAM Solo Mini CD-receiver.

Kjempelyd! Med en passende sub er dette et genialt, lite system.

ps! ser at HFK i Danmark har en liten høyttaler de kaller Dali Lektor Menuett - den virker også spennende.
    Det kommer noe snacks derfra men savner noe mere Ikon og hardere saker, de har sikkert mulighet til å sprite opp sine gamle modeller med noe moro om de gidder.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Og denne fikk jeg såvidt høre i dag:
    Høyttaler - Flat høyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI FAZON SAT Høyttalere

Spilte på en ARCAM Solo Mini CD-receiver.

Kjempelyd! Med en passende sub er dette et genialt, lite system.

ps! ser at HFK i Danmark har en liten høyttaler de kaller Dali Mentor Menuet - den virker også spennende.
    Højttaler - Kompakthøjttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR MENUET højttaler

Spiller meget godt. Har hørt den flere ganger. Men bør supleres med en sub. Da tenker jeg på den øverste i bildet.

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello Roger Waters og dere andre!

Ønsker meg velkommen i Dali klubben jeg :-)
    Er rimelig ny her, i hvertfall med tanke på posting, men jeg har lest forumet et års tid.
    Har nytt mine Ikoner et års tid, og er begeistret da de gir meg det soundet jeg er ute etter.
    Effekt forsterker er på vei, og jeg grubler på en oppdatering til Ikon 8.
    Med dagens prisnivå blir det helst brukt, da klubben mener det er bedre å selge lite, men dyrt.
    Håper mine Ikon 6, som forøvrik er strøkne, har en verdi på 6K. Hva burde et par brukte 8'ere ligge på i kurs om dagen? Noen år på nakken avskrekker ikke meg, da disse Ikonene vil holde seg i god form i lang tid (tror jeg).
    Har siklet på XQ40 og reiste til Oslo for å lytte. Koster flesk, men flotte høytalere.
    Men det er noe med Ikon 8 som får fliret til å gå litt lengere, og det til halve prisen.
    Men sånn er det når man liker bass, diskant og film med masse spetakkel i (ref. Open Range - sene no.9)

Flott tråd :-)

.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Med dagens prisnivå blir det helst brukt, da klubben mener det er bedre å selge lite, men dyrt.
    Hvor har du det i fra klubben ønsker på selge dyrt og lite??
    Det var vel en grunn til at prisene gikk opp hos HFK.
    Er jo finanskrisen som har vært årsaken til prisstigningen.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello Roger Waters og dere andre!

Ønsker meg velkommen i Dali klubben jeg :-)
    Er rimelig ny her, i hvertfall med tanke på posting, men jeg har lest forumet et års tid.
    Har nytt mine Ikoner et års tid, og er begeistret da de gir meg det soundet jeg er ute etter.
    Effekt forsterker er på vei, og jeg grubler på en oppdatering til Ikon 8.
    Håper mine Ikon 6, som forøvrik er strøkne, har en verdi på 6K. Hva burde et par brukte 8'ere ligge på i kurs om dagen? Noen år på nakken avskrekker ikke meg, da disse Ikonene vil holde seg i god form i lang tid (tror jeg).
    Har siklet på XQ40 og reiste til Oslo for å lytte. Koster flesk, men flotte høytalere.
    Men det er noe med Ikon 8 som får fliret til å gå litt lengere, og det til halve prisen.
    Men sånn er det når man liker bass, diskant og film med masse spetakkel i (ref. Open Range - sene no.9)

Flott tråd :-)

.
    Velkommen på vegne av Roger.
    Bass trøkk liker vi alle spesielt på film. IKON 8 er ikke noe dårlig valg. Masse oppløsning med god punsj i bassen. Men det viktigste er å tenke på subben, hvis det er bass trøkk på film du er ute etter.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hvor har du det i fra klubben ønsker på selge dyrt og lite??
    Det var vel en grunn til at prisene gikk opp hos HFK.
    Er jo finanskrisen som har vært årsaken til prisstigningen.
    Beklager så meget til deg for min uttalelse. Ser du er en av de med mye erfaring og kompetanse her på forumet, og vet å sette "nye" på plass skulle de prøve å komme med en flåsete påstand. Jeg har nå prøvd å sette meg inn i forumets liv og takhøyde, før jeg nå våger å poste.

Min vurdering av HFK prisjustering i år, er vel at den er i overkant, sett i forhold til markedet de konkurerer i og den generelle markeds økonomien.
    Jeg er HFK kunde selv, og ønsker å handle mer enn "brød og melk" der.
    Men i lys av ca. 20% prisstigning (udokumentert for øyeblikket) og høy kronekurs, har JEG tre valg:
    Vente med investering, kjøpe brukt eller handle i utlandet.

Håper det gir svar på min ubegrunnede uttalelse, og at vi slipper 10 poster med oppklaring.

.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Velkommen på vegne av Roger.
    Bass trøkk liker vi alle spesielt på film. IKON 8 er ikke noe dårlig valg. Masse oppløsning med god punsj i bassen. Men det viktigste er å tenke på subben, hvis det er bass trøkk på film du er ute etter.

Takk takk :-)

Det som gir meg mest frysninger er jo film med litt trøkk i.
    Mangler den litt stramme bassen før subben overtar.
    Men jeg gleder meg til å testet effekt forsterker på Ikon 6, da jeg nå kjenner de godt, og vil fort skjønne veien videre. Tror nok 8 er riktig vei.

.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager så meget til deg for min uttalelse. Ser du er en av de med mye erfaring og kompetanse her på forumet, og vet å sette "nye" på plass skulle de prøve å komme med en flåsete påstand. Jeg har nå prøvd å sette meg inn i forumets liv og takhøyde, før jeg nå våger å poste.

Min vurdering av HFK prisjustering i år, er vel at den er i overkant, sett i forhold til markedet de konkurerer i og den generelle markeds økonomien.
    Jeg er HFK kunde selv, og ønsker å handle mer enn "brød og melk" der.
    Men i lys av ca. 20% prisstigning (udokumentert for øyeblikket) og høy kronekurs, har JEG tre valg:
    Vente med investering, kjøpe brukt eller handle i utlandet.

Håper det gir svar på min ubegrunnede uttalelse, og at vi slipper 10 poster med oppklaring.

.
    Trenger ikke å beklage noe som helst
    Har seg slik at HFK ventet til siste liten med å sette opp prisene. Derfor ble prishoppet ganske stort. Men det er lett å glemme alle de andre som satte opp prisene gradvis. HFK har faktsik satt ned prisene en del på noen produkter. Se på Yamaha foreks. De har jo akkurat satt prisene opp på sine produkter.
    Velkommen til forumet forresten.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Trenger ikke å beklage noe som helst
    Har se slik at HFK ventet til siste liten med å sette opp prisene. Derfor ble prishoppet ganske stort. Men det er lett å glemme alle de andre som satte opp prisene gradvis. HFK har faktsik satt ned prisene en del på noen produkter. Se på Yamaha foreks. De har jo akkurat satt prisene opp på sine produkter.
    Velkommen til forumet forresten.

Takk for opplysende svar.
    Du har helt sikkert rett i det du skriver.
    Psykologisk sett er rette oppskriften å "snik øke" prisene.
    Men det blir liksom litt dramatisk med én stor økning som naturligvis gir en negativ oppmerksomhet. Men nok om det :-)

Skal prøve å gi å ta, og tenke meg om neste gang :-)

.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Acro.

Hei og velkommen til forumet, ser du har kikka litt på oss her inne og håper du vil trives sammens med oss. Det er i hvertfall et godt utgangspunkt du har planer for ang nye høytalere. Ikon 8 brukt som er kjøpt før prisene steg er vel verdt rundt 10 og de andre kanskje ca 12. Prisene på Klubben så fikk jeg også bakoversveis når de ble tredd i kraft. Men når jeg leser rundt om denne krisen som de kaller det og økende Euro så skjønner jeg dette mye bedre. Det er kanskje ikke noe fordel for oss forbrukere, men kjøper man fra klubben så får man med god service på kjøpet. Selv får jeg den service jeg trenger så kronene som varen koster blir verdt det av den grunn, men det er sjelden du finner 8'ern på brukten og de som har de beholder dem. Er en del koner rundt om i dette land som sikkert synes de er noen dominerende tårn, men for min del synes jeg dem er stas jeg da.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De stadig synkende nettprisene drar det jo sakte nedover igjen... Yamaha også. Bare synd HFK har monopol på sine merker, dvs. Denon, Dali og B&W ++ De hadde kunne trengt litt konkuranse når det gjelder priser. Det tror jeg alle er enig i.

Men hvis en butikk skulle kjørt nettpriser på alle sine produkter hadde den gått konkurs i løpet av kort tid... Null margin er bra for oss, men ikke for fysisk butikk... Sånn er det bare...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    De stadig synkende nettprisene drar det jo sakte nedover igjen... Yamaha også. Bare synd HFK har monopol på sine merker, dvs. Denon, Dali og B&W ++ De hadde kunne trengt litt konkuranse når det gjelder priser. Det tror jeg alle er enig i.

Men hvis en butikk skulle kjørt nettpriser på alle sine produkter hadde den gått konkurs i løpet av kort tid... Null margin er bra for kundene, men ikke for fysisk butikk... Sånn er det bare...
    Ikke så rart de har monopol på Dali da

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er sant...og den er grei nok Husker jo en gang det var flere andre butikker som solgte Denon en liten periode, men tror ikke det var så mye priskrig der.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La nå Dali bli solgt over disk, de har ikke godt av å bli sendt avgårde med posten for dem ødelegger alt. Det hadde vært fint å satt opp skjulte kameraer på postens omlastningsplasser, vil tror at det skjer en del lumske saker der med uforsiktighet osv.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er sant...og den er grei nok Husker jo en gang det var flere andre butikker som solgte Denon en liten periode, men tror ikke det var så mye priskrig der.
    Det var ikke noen priskrig nei. HFK var jo billigst.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank's Roger

Denne berømmelig WAFaktoren er heldigvis ikke dominerende her i huset.
    Hun har skjønt at det lønner seg å investere i en glad gutt, i stedet for å irritere seg over hvorfor han er på pøbben med gutta igjenn. Altså, jeg får mitt, så får hun sitt :-)
    Og når hun er hjemme på dagtid, kan jeg bare glemme å ringe hjem, da går Enrique ++ på full guffe ;-)

Og la meg nå ikke være den som har startet en ny "priskrig" ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank's Roger

Denne berømmelig WAFaktoren er heldigvis ikke dominerende her i huset.
    Hun har skjønt at det lønner seg å investere i en glad gutt, i stedet for å irritere seg over hvorfor han er på pøbben med gutta igjenn. Altså, jeg får mitt, så får hun sitt :-)
    Og når hun er hjemme på dagtid, kan jeg bare glemme å ringe hjem, da går Enrique ++ på full guffe ;-)

Og la meg nå ikke være den som har startet en ny "priskrig" ;-)
    Er sånn her også og når det kommer til anlegg og utstyr så har jeg betalt for dette selv, da er det ikke vits å komme med innspill til dette pga her hun ikke snøring på hva som er bra og ikke.

Priskrig er det dårlig med rundt om, men det er ikke mer å gjøre med det gitt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    La nå Dali bli solgt over disk, de har ikke godt av å bli sendt avgårde med posten for dem ødelegger alt. Det hadde vært fint å satt opp skjulte kameraer på postens omlastningsplasser, vil tror at det skjer en del lumske saker der med uforsiktighet osv.
    Hjemkjøring min venn...

Men det er ganske utrolig hvor godt beskyttet elektronikk egentlig er. De tåler rimelig mye før det skjer noe skader. Også dyre høyttalere uten eske kan overleve rimelig harde slag rett og slett pga. den ekstremt solide konstruksjonen. Donk på en Mentor, og du skjønner hva jeg mener. Men skrammer får den! og det vil vi ikke ha. Billige høyttalere derimot, tåler lite.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hvis en butikk skulle kjørt nettpriser på alle sine produkter hadde den gått konkurs i løpet av kort tid... Null margin er bra for oss, men ikke for fysisk butikk... Sånn er det bare...
    1. Komplett.no har masse høyttaler merker, har vel vært innom med klipsch der også. De var ikke mye rimeligere, + frakt, så ble det vel faktisk dyrere enn 10000kr for RF-82.

2. Alle høyttaelrene til HFK i gitte prisklasser konkurerer lett med lignende produkter til samme pris. (som da føres av andre butikker). Så da er de jo prisa rett.

3. Har sett denon inneom både Komplett.no og avhifi.no, Avhifi.no var langt over HFK i pris. Komplett sine priser husker jeg ikke, men var ikke avskrekkende for HFK. NAD har vel også vist nesa si innom komplett!

11000kr for en høyttaler som 683 er ikke dyrt, spessielt når man ser på tester og ytelse (hvor pris også er med i karakterene). Til samme pris får du Dali Lektor 8 eller Dali IKON 6(ok litt rimeligere), alle er så si prisvinnere.

Enda engang må jeg også bemerke det, hver gang HFK har tatt over et merke, så har prisene sunket radikalt. Desverre hyper ikke HFK frem Arcam, men prisene de kan gi på de produktene er jo hinsides iforhold til før vistnok (fikk pris på en cDspiller, den var 4000kr rimeligere med engang HFK tok over). Camebridge skjedde det samme med! Samtidig som du får en god kundeopplevelse for det meste... prøv å få en demo på komplett.no . Eller elkjøp for den saks skyld (for å nevne en som faktisk har butikk også).

EDIT: Syns du prisene er høye, og at du får bedre utstyr hos andre til lavere pris, så kan du jo sikkert handle der . Er konkurranse mellom produsentene også vet du .

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Enda engang må jeg også bemerke det, hver gang HFK har tatt over et merke, så har prisene sunket radikalt. Desverre hyper ikke HFK frem Arcam, men prisene de kan gi på de produktene er jo hinsides iforhold til før vistnok (fikk pris på en cDspiller, den var 4000kr rimeligere med engang HFK tok over). Camebridge skjedde det samme med! Samtidig som du får en god kundeopplevelse for det meste... prøv å få en demo på komplett.no . Eller elkjøp for den saks skyld (for å nevne en som faktisk har butikk også).
    Jeg er veldig enig i det du sier. Jeg bare nevnte at de kunne trengt konkuranse. Prisene er jo bra i forhold til ytelse, men om de hadde gått ned en tusenlapp pga. at en annen butikk begynner å selge den til 500 kr billigere. Da snakker vi valuta for pengene. Men dette gjelder jo selvfølgelig ikke bare HFK.

Jeg rakket heller ikke ned på HFK som demo butikk. Er det en butikk som kan demoer så er det HFK. Ingen tvil om det. Er jo derfor jeg går dit, enn andre diverse butikker. Har vært kunde der i alle år, og har fått mange utrolige opplevelser der. Og det blir nok til at jeg legger inn en jobbsøknad der så fort de blir noe ledig. Et stort varehus med masse gærne nordmenn og nye "koslige" landsmenn er ikke min greie...

EDIT: Prisene er gode de, spørs jo helt hvilket budsjett man har. Men ja, det går ann å få bedre utstyr andre steder. Sist jeg husker var det en søt liten yamaha kalt RXV3900 som slo konkurentene sine som kostet 5000 kr, inkl Denon 4308...

men jeg føler vi kutter denne diskusjonen her... HFK har sine priser, Elkjøp har sine priser, Komplett har sine priser...og sånn er livet

Side 300 av 742 FørsteFørste ... 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 296 297 298 299 300 301 302 303 304 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •