Dalis Entusiaster - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 30 av 743 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 530 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 14851
    Newcomer jan arild sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Se her ja og her har vi virkelig med en klassiker å gjøre, faktisk en høytaler jeg aldri har sett. Dette er nok en som kan levere et godt lydbilde siden den ligger på pris av en Helicon pr i dag. Dette er en meget pen høytaler så du sitter nok med et godt produkt her altså. Hvor store er elementene på denne høytalern?
    Det sitter 4 stk 8" i hver. Montert med magneten mot hverandre.
    Du ser det på pdf filen jeg la ut link til.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ikke fornøyd altså, det er ikke bra men det kan vi alltid gjøre noe med. Det er nok ikke bare deg som ikke skulle havnet innenfor dette området, selv har jeg merket at det kan bli dyrt og streve etter lyden. For min del så har vel både jeg og lommeboken satt oss på bakbeina.

Når det kommer til Dali Ikon settet kan jeg anbefale det på det sterkeste, er bare å se nedover på denne siden så der du hva What hifi mener om det.

http://www.dali.dk/uk/page293.aspx

Når det kommer til forsterker tror jeg ditt opplegg kan leve bra med en Yamaha 3800 e.l. Den skal være varm og fyldig i klangen, dette var det som var planen min når jeg var på tankene for surround men jeg hadde Denon forsterker da. Enten Yamaha 3800 eller Onkyo 876. Du kan jo feks slenge på en Parasound NC2250 til dette oppsettet for å drive frontene. Da vil jeg tro du får levert i bøtter og spann.

Tusen takk for gode råd=) Jeg sikler etter å høre Ikon 8, og må ta meg en tur på klubben=) Eneste problemet der er at der får jeg jo ikke hørt denne høyttaleren med en yamaha eller en onkyo.....Hvor selges forresten Onkyo 876?

Har på følelsen at jeg blir mer fornøyd med denne høyttaleren ja, da jeg savner en litt varmere og fyldigere og mer levende lyd. Er den veldig annerledes i lydbildet enn Concept 8? Concepten er bra den, men ikke så varm og så myk som jeg egentlig foretrekker. Betraktelig mere basspower er det vel i Ikon 8 også??? Concept 8 mangler litt råskap.

Bare for å informere så hører jeg på mye forskjellig musikk. Veldig glad i Josh Groban, pluss noe rock, samt elektronisk musikk. Leverer den på dette???

Takk for fine svar hittil=)

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Tusen takk for gode råd=) Jeg sikler etter å høre Ikon 8, og må ta meg en tur på klubben=) Eneste problemet der er at der får jeg jo ikke hørt denne høyttaleren med en yamaha eller en onkyo.....Hvor selges forresten Onkyo 876?

Har på følelsen at jeg blir mer fornøyd med denne høyttaleren ja, da jeg savner en litt varmere og fyldigere og mer levende lyd. Er den veldig annerledes i lydbildet enn Concept 8? Concepten er bra den, men ikke så varm og så myk som jeg egentlig foretrekker. Betraktelig mere basspower er det vel i Ikon 8 også??? Concept 8 mangler litt råskap.

Bare for å informere så hører jeg på mye forskjellig musikk. Veldig glad i Josh Groban, pluss noe rock, samt elektronisk musikk. Leverer den på dette???

Heisann!! ikon 8 fungerer godt i disse sjangrene. Men hvorfor vil du bytte ut din 3808 med en onkyo 876?? Da ville jeg heller brukt pengene på en god effekt forsterker. Tror neppe du vil hente så mye ved bare å bytte mellom disse to recieverne..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83

Legg penga i en effekt til frontene så kan du få trøkket du leiter etter, ellers får du kjøpt Onkyo på:

Velkommen til Mono AS

Ville heller gått for ikon enn concept for å si det sånn, jo mer du legger i det og bedre er det altså.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid noe som er bedre, alltid noe som er best og sånn vil det alltid være.
    Er bare delvis enig med deg. Problemet vårt er at det ikke er noe som er best. Da hadde det heller ikke vært noe som er bedre;-)

Hadde ikke det vært kjekt? Kjøpe det beste med en gang?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg penga i en effekt til frontene så kan du få trøkket du leiter etter, ellers får du kjøpt Onkyo på:

Velkommen til Mono AS

Ville heller gått for ikon enn concept for å si det sånn, jo mer du legger i det og bedre er det altså.
    Men er det mer råskap i Ikon enn Concept? Som det blir spurt om. Har inntrykk av at det ofte er motsatt når prisen stiger.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 gruser Concept 8 og 10. Mest pågrunn av diskanten, men pga. også høyere kvalitet på komponenter. Ikon 8 er en rimelig heftig høyttaler ved riktig forsterker match, som Waters beskriver i samtlige innlegg. Ikon ER råere enn Concept. ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg ikke på. Mine gruser også alt jeg har hatt før, men de er ikke fulle av "råskap". Det er bare det at det er vanskelig å oppfatte andres preferanser av og til ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 til salgs på Avtorget!

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Heisann!! ikon 8 fungerer godt i disse sjangrene. Men hvorfor vil du bytte ut din 3808 med en onkyo 876?? Da ville jeg heller brukt pengene på en god effekt forsterker. Tror neppe du vil hente så mye ved bare å bytte mellom disse to recieverne..

Hei=)

Jeg er godt fornøyd med 3808 jeg, bortsett fra en vesentlig ting: Dens nedtoning på dialoger i film. Det klarer ikke å slutte å irritere meg. Selv ikke etter å ha skrudd opp centeren mange db. Det er rett og slett for lavt volum på talen. Jeg har dobbeltsjekket kabler og prøvd diverse innstillinger men neida.

Hvordan synes du dette er på din???

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/38997

Annonsen til Ikon 8 her, håper noen slår til og dette er en fin julegave til seg selv.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Er bare delvis enig med deg. Problemet vårt er at det ikke er noe som er best. Da hadde det heller ikke vært noe som er bedre;-)

Hadde ikke det vært kjekt? Kjøpe det beste med en gang?
    Det er kjekt å kjøpe det beste med engang så klart, men det er ikke alle som kan dra fram antall tusener til hva det koster. Så da kan man nøye seg med noe som er bra der og oppgradere senere, ellers om man kjøper det beste så er det ikke noe å glede seg til når oppgraderingsmonsteret viser seg.

Det finnes alltid noe bedre men om det er bra for deg er en annen sak....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om råskap skal vi da se på Cerwin Vega da eller? Det er det værste merket jeg veit om, de lager jo ikke høytalere for stuer engang. De ser mere ut som disko/pa greier, vil heller ha musikalsk råskap ikke masse grumsete bass og lite klare toner oppover i registeret. Det er mye som er råere enn Dali og slike ting, men det som er bra for oss er jo ikke alltid bra for alle andre. Er noe som heter økonomisk sans i slike kjøp, bedre å kjøpe noe bra man har råd til enn hige etter det beste hele tiden.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om råskap skal vi da se på Cerwin Vega da eller? Det er det værste merket jeg veit om, de lager jo ikke høytalere for stuer engang. De ser mere ut som disko/pa greier, vil heller ha musikalsk råskap ikke masse grumsete bass og lite klare toner oppover i registeret. Det er mye som er råere enn Dali og slike ting, men det som er bra for oss er jo ikke alltid bra for alle andre. Er noe som heter økonomisk sans i slike kjøp, bedre å kjøpe noe bra man har råd til enn hige etter det beste hele tiden.
    Det finnes jo en verden utenfor hifiklubben også da.... :P.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det finnes jo en verden utenfor hifiklubben også da.... :P.
    Det er jo klart men dette er en Dali tråd da så jeg synes det er greit å holde seg til det her inne, om folk kjøper noe annet så er det andre tråder de kan diskuteres deres råskap i. Right?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo klart men dette er en Dali tråd da så jeg synes det er greit å holde seg til det her inne, om folk kjøper noe annet så er det andre tråder de kan diskuteres deres råskap i. Right?

Hehe mulig . Men hørte på Dali Lector idag.. er rimelig snadder.. men plasseringa under Ikon er riktig .. Dali har et utrolig sortemang nå asså. Ifra 20000kr og ned er de knall.. men Dali Helicon 300 til 23000kr eller noe burde også nevnes... utrolig . Dali frister mer og mer

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker mer og mer på å ta meg en tur og høre på Lector, Ikon og Mentor. Av og til melder det seg et ønske om å prøve noe annet. Det blir i så fall en prismessig nedgradering, men savner av og til en morofaktor. Er bare så redd for å miste kvaliteter jeg setter pris på også. Et poeng er at hvis jeg skal skifte, bør de være fysisk mindre. Og koste rundt bruktverdien på de jeg har. Er egentlig bare latskap at jeg ikke har fått somlet meg bort dit.

Noen som gidder i store trekk å beskrive forskjellen på disse seriene, og også på forskjellen mellom de med 8" og de med 6,5"?

I en tråd ble de påstått at Dalier uten dedikert mellomtone låter bedre..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hehe mulig . Men hørte på Dali Lector idag.. er rimelig snadder.. men plasseringa under Ikon er riktig .. Dali har et utrolig sortemang nå asså. Ifra 20000kr og ned er de knall.. men Dali Helicon 300 til 23000kr eller noe burde også nevnes... utrolig . Dali frister mer og mer
    Jeg hørte på Lector 1 og 8 mens jeg var på klubbens Dali lyttekveld og synes de leverte et ganske bra lydbilde under seansen. Lector 1 fikk jo en kjempe omtale på What Hifi sine sider og det er jo en kjempe bra reklame. Det er mye lyd i den hyllehøytaleren, men det var ikke akkurat så mye bass i den men å supplere med en liten sub så er jo den jobben gjort da.

Om du kan tysk så ligger det en test av Lector 8 på denne siden i pdf format, samt alle tester Dali har dratt til deg de siste årene.

http://www.dali.dk/uk/page293.aspx

Vil ikke tro du vil bli skuffet om du prøver et sett med Dali høytalere for å si det sånn, de blir jo bare bedre og bedre spør du meg. Om du ikke har hørt på Mentor 8 enda så gjør det, det er en virkelig råtass av dimensjoner altså. Jeg skulle likt å hørt den på en Parasound P3 og en A21.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg tenker mer og mer på å ta meg en tur og høre på Lector, Ikon og Mentor. Av og til melder det seg et ønske om å prøve noe annet. Det blir i så fall en prismessig nedgradering, men savner av og til en morofaktor. Er bare så redd for å miste kvaliteter jeg setter pris på også. Et poeng er at hvis jeg skal skifte, bør de være fysisk mindre. Og koste rundt bruktverdien på de jeg har. Er egentlig bare latskap at jeg ikke har fått somlet meg bort dit.

Noen som gidder i store trekk å beskrive forskjellen på disse seriene, og også på forskjellen mellom de med 8" og de med 6,5"?

I en tråd ble de påstått at Dalier uten dedikert mellomtone låter bedre..
    For min del ville jeg ikke gått for noe 6,5" elementer fra Ikon, da kommer marerittene frem som jeg fikk med Ikon 7. Den har skreket så høyt her at hørselen er litt nedsatt pga det, så jeg vil evt testa Lector 8, Ikon 8, Mentor 8, vil med det si at du får jo mere dybde i bassen hvor større elementene er og riktig elektronikk er jo det viktigste. Mentor 6 er jo en skikkelig høytaler da, den kan kanskje låte noe skarpt men det er viktig å matche den med "mørkere" komponenter. MAW her på forumet elsker disse høytalerne og det forstår jeg rimelig godt, Mentor er bare helt rå til det meste ikke snakke om det musikalske budskap de leverer.

Grunnen til at folk burde ta feks noe med 8" elementer er jo seff for å få litt mere morofaktor og hardere slag under seansen, så slipper man det å supplere med sub for å få det trøkket man vil ha. Det er ikke lett å integrere EN sub til slikt, er en fordel med 2 subber for å få symetrien i det. Jeg hadde Ikon subben før og brukte den til musikk siden forsterkern ikke klarte å levere nok bass, etter skiftet forsterker så er den ikke "sterkt" savnet lengre og jeg tror med det at man få mye moro med 8" ere.

Jeg kjenner bare til Ikon 7 og 8 for min del siden det er de jeg har hatt, men det kan sikkert stemme det de er bedre uten dedikert mellomtone.

PS. UTEN RIKTIG ELEKTRONIKK DUGER IKKE EN DRITT

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble nummer 600, hvor er champisen?

Side 30 av 743 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 530 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •