Dalis Entusiaster - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 3 av 743 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 503 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig fornøyd så langt, men må ha ferdig rommet først før den store testinga kan påbegynnes.

Kjørte en sub test skive nå i helgen og den klarte å lage klirr i taksteinen i hvert fall

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil dere Dali eiere beskrive klangkarakteren til Ikon 8!? Har enda ikke fått høre denne høytaleren...

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd er subjektivt men jeg oppfatter Ikon 8 som kraftfull, dynamisk, engasjerende og luftig. Lydbildet er åpent og veldig detaljert, og ikke minst kan de spille høyt uten å ned i kne (om forsterkeren henger med i svingene).

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en tur ned på brygga? Ta med deg favorittskiven din (cd'en, ikke en blings med gulost..) og forlang demo hos Hifi-klubben:

Butikker på Midt-, Vest- og Sørlandet: Bergen

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda! Men er redd jeg kommer ut igjen med noe jeg ikke har penger til enda

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener også det samme som Ratata, denne modellen er ikke til å sammenligne med noen andre Ikon høytalere. Denne er noe for seg selv når det gjelder trøkk og dynamikk, og denne er en mer "varmere" høytaler så du slipper den sterke diskanten som folk har klaget på tidligere modeller.

Dette er en stor oppgradering spør du meg, så jeg vil bare anbefale dette produktet videre. Det er en del Dali hatere der ute, men de vet ikke helt hva det dreier seg om. Det er en grunn til at Dali henter inn priser på alt de gir ut, da vil jeg bare si det... Dali er bra saker, kom ikke å si Helacon osv er dårlig..

Ikon 8 klubben forblir en klubb her inne, og her har vi også plass til andre Ikon entusiaster.

Vi er veldig i møtekommende...... Velkommen skal dere være.......

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ønsker også å bli en medlem av ikon 8 klubben så hvis noen har et par dem skal skifte ut så gi beskjed!!! nye blir får dyre får meg!:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Joda! Men er redd jeg kommer ut igjen med noe jeg ikke har penger til enda
    Fikk du tatt en lytterunde?

jeg ønsker også å bli en medlem av ikon 8 klubben så hvis noen har et par dem skal skifte ut så gi beskjed!!! nye blir får dyre får meg!
    Vente-medlemskap må behovmeldes og behandles internt i styret ved neste styremøte :-) Har du hørt dem??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    jeg ønsker også å bli en medlem av ikon 8 klubben så hvis noen har et par dem skal skifte ut så gi beskjed!!! nye blir får dyre får meg!:-D
    Det er lite brukt av Ikon 8 for å si det sånn, men det finnes mange på Hifiklubben du kan få kjøpt. Det er muligheter, og jeg har enda ikke sett Ikon 8for salg eller testing. Er egentlig litt synd det altså, kunne tenkt å lest hva anmelderne hadde skrevet om denne killer speakern.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ratata: hehe ta det opp ja.

jeg har ført dem på hifi-klubben i stavanger. har hatt mye dali før og har nå et par ikon 6. men det skal sies at det er stor forskjell i lyd, mellom tone å dype toner er det som skiller med med øret synes jeg. men liker svært godt ikon 6 også.

ja jeg har vært på utkikk en stund å håper på og komme over et brukt par like før sommerferien (pleier å være en del utskiftning og oppgradering i mangen norske stuer da når feriepenger kommer inn på konto)

jeg har tålmodighet og det haster heller ikke siden jeg bare så vidt har kommet igang med hjemmekinoen i kjellerstuen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    ratata: hehe ta det opp ja.

jeg har ført dem på hifi-klubben i stavanger. har hatt mye dali før og har nå et par ikon 6. men det skal sies at det er stor forskjell i lyd, mellom tone å dype toner er det som skiller med med øret synes jeg. men liker svært godt ikon 6 også.

ja jeg har vært på utkikk en stund å håper på og komme over et brukt par like før sommerferien (pleier å være en del utskiftning og oppgradering i mangen norske stuer da når feriepenger kommer inn på konto)

jeg har tålmodighet og det haster heller ikke siden jeg bare så vidt har kommet igang med hjemmekinoen i kjellerstuen.
    Hehe, ser vi snart ett nytt medlemm av klubben vår her? Håper du får få deg ett par 8'er...

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!!
    Jeg kjører i dag fullt Ikon oppsett med Ikon 7, Ikon 2, Ikon Vocal 2 og Ikon sub.
    disse drives av en denon 3808.. Jeg har hørt ikon 8 og synes disse har det lille ekstra jeg savner i Ikon 7.

Det jeg lurer på er om jeg skal selge mine Ikon 2 og bruke 7'erne som bak høyttalere og anskaffe meg Ikon 8 som front..

Dette er kanskje i meste laget for 3808'en. Trenger da noen forslag på effekt trinn som kunne passet bra for dette oppsettet.

Håper på gode forslag her Men må tenke litt på lommeboken og...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal gå for Ikon 8 så er Parasound NC 2250 en god match, siden den 8'ern heller litt over på den mørkere siden men enda bevarer den gode klangen. Det er visst en kjempe forsterker sies det, men Rotel RB1080 er heller ikke så ille. Har en 1070 på her nå som fungerer helt greit, ville heller gått for Wall høytalere bak enn slike Ikon 7.

Jeg hadde slike før jeg også, men fant ut at de ble for skrikete med tiden så jeg måtte ha noe nytt. Ikon må bare matches med omhu, kommer ann på hvilke prisklasse du har basert deg på.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent 331 er også noe som fungerer bra sier han Ratata her, så det er vel bare å få prøvd dem ut til formålet og spillt på det..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 8

Hei.

Spennende lesning. Jeg har tidligere hatt hjemme Ikon 7 og kjenner igjen
    det dere skriver her. Da blir selvsagt omtalen av Ikon 8 enda mer spennende.
    Den låter altså varmere - ikke så spiss i toppen selv når en drar mer på...
    Har noen av dere hørt Mentor 8 ? Jada, det er et LANGT sprang prismessig,
    men jeg lurer dog på hvorledes en sammenligning ville ta seg ut..
    De har en del likhetstrekk når en leser beskrivelse fra klubben.
    Kanskje Ikon 8 gir langt mer for pengene ?ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Hei!!
    Jeg kjører i dag fullt Ikon oppsett med Ikon 7, Ikon 2, Ikon Vocal 2 og Ikon sub.
    disse drives av en denon 3808.. Jeg har hørt ikon 8 og synes disse har det lille ekstra jeg savner i Ikon 7.

Det jeg lurer på er om jeg skal selge mine Ikon 2 og bruke 7'erne som bak høyttalere og anskaffe meg Ikon 8 som front..

Dette er kanskje i meste laget for 3808'en. Trenger da noen forslag på effekt trinn som kunne passet bra for dette oppsettet.

Håper på gode forslag her Men må tenke litt på lommeboken og...
    Si ifra om du skal selge dine Ikon 2 (forutsatt at de er sorte)
    Jeg er i ferd med å gå til innkjøp av surround annlegg, og i den forbindelse er det Ikon serien som trolig stikker av med seieren når det gjelder høytaler kjøp..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hittis
    Hei.

Spennende lesning. Jeg har tidligere hatt hjemme Ikon 7 og kjenner igjen
    det dere skriver her. Da blir selvsagt omtalen av Ikon 8 enda mer spennende.
    Den låter altså varmere - ikke så spiss i toppen selv når en drar mer på...
    Har noen av dere hørt Mentor 8 ? Jada, det er et LANGT sprang prismessig,
    men jeg lurer dog på hvorledes en sammenligning ville ta seg ut..
    De har en del likhetstrekk når en leser beskrivelse fra klubben.
    Kanskje Ikon 8 gir langt mer for pengene ?ops:
    Lyd er subjektivt og egen oppfattelse av GOD lyd styres av mange x-faktorer :-) Har ikke hørt Mentor 8 (som er en meget lekker sak...) av den enkle grunn at JEG ikke har godt av det. Jeg forsøker å ikke lede megselv inn på smale stier med store fristelser. Helicon 800 er jo enda verre sånt sett, fy fader for en lekker høyttaler :shock: Cluet er jo å finne en høyttaler som lever opp til egne forventninger, mens man samtidig er noe edruelig i forhold til lyd/prisnivå, noe som vi alle vurderer ulikt. Hadde vært artig med en side by side-test av Mentor/Ikon/Helicon 8 og jeg vil tippe Mentor'en er noe mer raffinert i finstasen mens Ikon trives best i dongri, dog med stil. Hva som gir mest for pengene er en udiskutabel diskusjon :-)

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge sjefen på HFk i Stavanger mente han det var 2xIkon 7 i en Ikon8 høytaler Enormt god høytaler, som frister enormt

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    I følge sjefen på HFk i Stavanger mente han det var 2xIkon 7 i en Ikon8 høytaler Enormt god høytaler, som frister enormt
    Det er jo det menigheten i denne klubben sliter med, ingen tror på oss når vi sier det er en fryktelig bra høyttaler :-D Jeg skjønner at noen har noe i mot Dali sånn er det bare, smaken er som baken - men du får en utrolig engasjerende høyttaler for en god pris med Ikon 8 og spranget mellom Ikon 5-6-7 til 8 er nesten uvirkelig.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG tror dere (men lommeboka mi tviler...............)

DEILIGE saker de der ja

Side 3 av 743 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 503 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •