Dalis Entusiaster - Side 297

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 297 av 743 FørsteFørste ... 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 293 294 295 296 297 298 299 300 301 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 ... SisteSiste
Viser resultater 5,921 til 5,940 av 14851
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Tviler ikke ett sekund på at Mentor 2 er kvalitet, men vil ikke en sånn høyttaler uansett ha mindre kropp enn en stor gulvhøyttaler? Tenker da spesielt på hvordan dette hadde fungert på film.

Det er jo to 6,5" mot fire 8" og betraktelig mindre høyttaler.
    Jo, men du har jo også vært inne på tanken om en liten gulvstående som Ikon 6. Du skrev i en tidligere post: "Men får se hva jeg synes om Ikon 6, Lektor 8 (grundigere test enn sist) og kanskje Mentor 6 til helga hvis jeg drar innover", og jeg hadde dette i tankene da jeg foreslo Mentor 2. Mentor 2 vil gi deg mer kropp og trøkk enn Ikon 6. Lektor 8 kjenner jeg ikke, men Mentor 2 er veldig lik Mentor 6, nesten på høyden i alt. Den går riktignok ikke fullt så dypt, men der nede vil du jo ha to suber til å gjøre jobben? Uansett bør du prøve Mentor 2 før du bestemmer deg. Jeg tror du vil kunne bli overrasket over hvor gode disse er - hvor stort og kraftfullt de spiller. Jeg syns dessuten Ikon 6 er en for liten oppgradering i forhold til de høyttalerne du allerede har. Liker du Mentor 2, vil du også like Mentor 6, og da kan disse eventuelt kjøpes ved en senere anledning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Roger

Ingenting er bedre enn å ha et anlegg du er fornøyd med, for så kan du konse mer om det som er viktig, nemlig nyte god musikk, eller se en sterk film.

Vi har vel alle til tider mer eller mindre sterke tanker og drømmer om oppgradering, og her i gården har jeg lenge lekt med tanken om en ny platespiller og ny pickup. Det er bare det at den jeg allerede har spiller så bra at jeg ikke gidder. Det har i hvert fall ingen hast. Har dessuten et par hundre relativt nyinnkjøpte, brukte skiver som stadig frister, og da blir det smått med tid til å styre med utstyr.

Høres spennende ut, det der med flytting. Nye rom og nye muligheter. Håper du får både deg selv og Dali til å trives i nye omgivelser.:smile:

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkoyo og Dali Suite god match?

Vil Onkoyo reciever 707 og Dali Suite 2.8 være en god match,noen som har Onkoyo kombinert med Dali ht?

Redigert:Fjernet store deler av innlegget for å forenkle posten...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg blir nytt medlem i dali familiene. en kameratl ha oppgraderte fra ikon 7 til 8 i dag og det frister veldig å kjøpe han sine ikon 7. og vurderer også å droppe surround fremfor stereo. har gått frem og tilbake i sommer

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Vil Onkoyo reciever 707 og Dali Suite 2.8 være en god match,noen som har Onkoyo kombinert med Dali ht?

Redigert:Fjernet store deler av innlegget for å forenkle posten...
    Uten selv å ha Onkyo (har selv Yamaha og suite) så vil jeg absolutt tro dette er fin match.
    Dali Suite 2.8 har en vennlig impedansekurve og matches bra mot det meste.

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg kan kalle meg en Dali-entusiast. Har et par Lektor 1 i stua i samspill med Marantz PM-5003 i oppsett nummer 2. Dette oppsettet brukes for det meste til å få bedre lyd når vi ser på TV, men det spiller faktisk overraskende bra på musikk også. Mellomtonen (øvre) og diskanten imponerer mest. Det er faktisk ganske detaljert i forhold til mine forventninger. Det er selvfølgelig åpenbare begrensninger på disse høytalerne, men man kan ikke forvente alt av små stativhøytalere til 3k.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Vet ikke om jeg kan kalle meg en Dali-entusiast. Har et par Lektor 1 i stua i samspill med Marantz PM-5003 i oppsett nummer 2. Dette oppsettet brukes for det meste til å få bedre lyd når vi ser på TV, men det spiller faktisk overraskende bra på musikk også. Mellomtonen (øvre) og diskanten imponerer mest. Det er faktisk ganske detaljert i forhold til mine forventninger. Det er selvfølgelig åpenbare begrensninger på disse høytalerne, men man kan ikke forvente alt av små stativhøytalere til 3k.
    Vil si det samme som at du har Dali høytalere, du liker det de gir og du bruker anlegget flittig. Da vil jeg nesten få kalle deg en entusiast, når det kommer til entusiast ligger det i bruken og hvor glad man er i anlegget sitt. Lektor'n er en veldig god kandidat som godt ut i What Hifi, det er min lille bibel i lyd og bilde verden.

Velkommen skal du være så er det no så skriv det til oss, alle er her for å hjelpe hverandre så hygg deg i vårt selskap.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er i daglig bruk, så jo, en form for entusiast kan jeg kanskje kalles. Det var egentlig litt tilfeldig at de ble valgt.

Når det er tid for å slappe av med musikk, går turen ned i kjellerstua til MA GS10 og rørforsterker (Cayin VP-100i) med oppgraderte rør.

Tror muligens jeg skal ta med Daliene ned i kjellerstua en dag for å teste de på rør. Det kan jo ikke stå uprøvd, selv om jeg tror dagens rør ikke er den perfekte matchen til Daliene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er i daglig bruk, så jo, en form for entusiast kan jeg kanskje kalles. Det var egentlig litt tilfeldig at de ble valgt.

Når det er tid for å slappe av med musikk, går turen ned i kjellerstua til MA GS10 og rørforsterker (Cayin VP-100i) med oppgraderte rør.

Tror muligens jeg skal ta med Daliene ned i kjellerstua en dag for å teste de på rør. Det kan jo ikke stå uprøvd, selv om jeg tror dagens rør ikke er den perfekte matchen til Daliene.
    Det er jo fint om du vil prøve det, for Dali må matches med omhu så da er det fint å vite om rør funker eller ikke.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    mulig jeg blir nytt medlem i dali familiene. en kameratl ha oppgraderte fra ikon 7 til 8 i dag og det frister veldig å kjøpe han sine ikon 7. og vurderer også å droppe surround fremfor stereo. har gått frem og tilbake i sommer
    Ingen dum tanke det mister men bruk noe med varm klang, ellers vil du få et par med skrikerunger.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er jo fint om du vil prøve det, for Dali må matches med omhu så da er det fint å vite om rør funker eller ikke.
    Det blir nok gjort. Vil anta at rør bør fungere, men hvilke rør blir en annen sak.

Marantzen fungerer bra med Lektor. En god kombo hvis man ønsker et stereopppsett til en rimelig pris som tar liten plass og har forholdsvis høy WAF.

På musikk har jeg kun testet med den innebygde DACen i Squeezeboxen. Har en Xindak DAC-5 i kjelleren som jeg tenkte jeg skulle koble til for å teste. Fordelen her er at jeg kan velge transistor- eller rørutgang.

Mulighetene er mange. :-D

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud å jeg elsker mine mentor 6

Sitter å ser på starwars. Herregud å de spiller :twisted:
    Må nesten bare få utrykke gleden

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok gjort. Vil anta at rør bør fungere, men hvilke rør blir en annen sak.

Marantzen fungerer bra med Lektor. En god kombo hvis man ønsker et stereopppsett til en rimelig pris som tar liten plass og har forholdsvis høy WAF.

På musikk har jeg kun testet med den innebygde DACen i Squeezeboxen. Har en Xindak DAC-5 i kjelleren som jeg tenkte jeg skulle koble til for å teste. Fordelen her er at jeg kan velge transistor- eller rørutgang.

Mulighetene er mange. :-D
    Marantz er vel no nærmere varmklang ja, du har også vincent, parasound osv som er veldig gode på Dali. Det er mye å prøve med det er lommeboka som bestemmer, grenser på hvor gale man skal være også selv om det er moro å tøye strikken noenganger.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Gud å jeg elsker mine mentor 6

Sitter å ser på starwars. Herregud å de spiller :twisted:
    Må nesten bare få utrykke gleden

Og tror du jeg savner de??? Det er faktisk mulig de kommer tilbake til gamle trakter igjen....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ingen utskiftninger i stueoppsettet på en god stund. Det duger mer enn nok i forhold til bruken, men det kan være morsomt å teste litt med det man allerede har.

Uansett var det en positiv opplevelse med Lektor 1, og det var grunnen til at jeg skrev litt om disse i denne tråden. De bør absolutt vurderes av de som er på utkikk etter små stativhøytalere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Og tror du jeg savner de??? Det er faktisk mulig de kommer tilbake til gamle trakter igjen....
    Du vet hva dem leverer, da er det bare å komme deg på tråden igjen med nyinnkjøpte Mentor 6. Hifiklubben har en god finansieringsløsning. Hint hint.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så første episode av Band of Brothers her en kveld (tinnboks har akkurat kommet i hus på blu, så bare en random episode på TV, gleder meg som en unge!). Det meste av musikken gav meg frysninger på ryggen, Synes Ikons gjør seg godt til strykere og Blåsere!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Så første episode av Band of Brothers her en kveld (tinnboks har akkurat kommet i hus på blu, så bare en random episode på TV, gleder meg som en unge!). Det meste av musikken gav meg frysninger på ryggen, Synes Ikons gjør seg godt til strykere og Blåsere!
    Det er bra virkelig du har fått sansen Ikon serien, de har en del bra og oppsettet ditt var toppen med andre ord. Moro du har har fullrange Ikon sett, her har du et oppsett som spiller godt for noen år fremover i tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ingen dum tanke det mister men bruk noe med varm klang, ellers vil du få et par med skrikerunger.

har denon forsterkeri nå. skal prøve med det først men tror ikke det vil passe. vurrderer å selge de uansett. skal kansje prøve noe som jeg tror ikke mange her har prøvd.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    har denon forsterkeri nå. skal prøve med det først men tror ikke det vil passe. vurrderer å selge de uansett. skal kansje prøve noe som jeg tror ikke mange her har prøvd.
    Ville nok prøvd no annet enn Denon ellers mister du øra dine med høyt volum.

Side 297 av 743 FørsteFørste ... 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 293 294 295 296 297 298 299 300 301 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •