Dalis Entusiaster - Side 296

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 296 av 743 FørsteFørste ... 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 292 293 294 295 296 297 298 299 300 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 ... SisteSiste
Viser resultater 5,901 til 5,920 av 14850
    Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fant ut at det hjalp å bare laste opp ett og ett bilde, men venter med å legge ut til jeg har fått lånt meg et speilrefleks kamera får bildene ble ikke så bra.

Er veldig fersk i gamet ennå, men håper å lære mye fremmåver.
    Vet ikke om jeg har stillt inn anlegge riktig.. noen hær inne som har peiling på Nad T765 som har noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Ja de gir en trøkk i mellomgulvet de

Skal kanskje innover til Oslo i løpet av uka å høre på Ikon 6. Se hvordan de låter. Er på utkikk etter noe som låter bedre oppover i registeret enn Concept 8. De mangler uten tvil litt musikalitet.

Hvis Ikon frontene har samme bass signaturen som subbene (noe de burde ha) så vet jeg hvert fall at jeg kommer til å like bassen i de.

Spørs vel hvordan jeg synes de er oppover i registeret, og om det er en vesentlig bedre høyttaler enn Concept 8 detaljmessig.
    Du får ta med deeg Ikonene hjem og teste i heimen
    Vil tro de er bedre enn concept på detaljer. Noe annet ville være merkelig. Alef har jo mye erfaring med dem, og det virker som om han var veldig fornøyd og godt overrasket over detaljnivå og luftighet i Ikon 6.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Du får ta med deeg Ikonene hjem og teste i heimen
    Vil tro de er bedre enn concept på detaljer. Noe annet ville være merkelig. Alef har jo mye erfaring med dem, og det virker som om han var veldig fornøyd og godt overrasket over detaljnivå og luftighet i Ikon 6.
    Beklager, hvis jeg har gitt inntrykk av at jeg har mye erfaring med Ikon 6, for det har jeg ikke. Har kun brukt dem i stereo, og aner ingenting om hvordan de vil fungere på film, eller for den saks skyld sammen med sub overhodet. Jeg har dem forresten ennå, i et anlegg nr. 2, men også dette i stereo.

Som sagt tidligere, så tror jeg ikke Ikon 6 passer for Tronna. Han vil få nok luft og detaljer med disse, men for lite trøkk. Spillestilen til Ikon 6 er frisk og åpen, med et stort lydbilde, men den sparker ikke. Treffer deg aldri i mellomgulvet, men tvert om inviterer deg inn i musikken som spilles. Sub vil nok kunne kompensere for manglende trøkk nederst, men fremdeles vil du jo mangle trøkk i mellomtonen. I diskanten har den nok trøkk. Mitt tips, dersom han vil holde seg til Dali, men ikke vil gjøre et skikkelig sprang oppover oppgraderingsstigen, til godt over dobbelt så dyre Mentor 6, er Lektor 8. Men ta dette for hva det er, nemlig ren gjetting, siden jeg har aldri hørt Lektor 8.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    JBL LS80 sier jeg!! Tror faktisk denne slår Klipsch RF-83... :-D

ny favoritt!
    Fortell!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    For guds skyld ikke bruk Hegel H200 for da har du ikke ører igjen etterpå, makan til skriking a gitt og det passer seg ikke i noen hjem.
    Har du hørt den med LS80? Er det dårlig match?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Beklager, hvis jeg har gitt inntrykk av at jeg har mye erfaring med Ikon 6, for det har jeg ikke. Har kun brukt dem i stereo, og aner ingenting om hvordan de vil fungere på film, eller for den saks skyld sammen med sub overhodet. Jeg har dem forresten ennå, i et anlegg nr. 2, men også dette i stereo.

Som sagt tidligere, så tror jeg ikke Ikon 6 passer for Tronna. Han vil få nok luft og detaljer med disse, men for lite trøkk. Spillestilen til Ikon 6 er frisk og åpen, med et stort lydbilde, men den sparker ikke. Treffer deg aldri i mellomgulvet, men tvert om inviterer deg inn i musikken som spilles. Sub vil nok kunne kompensere for manglende trøkk nederst, men fremdeles vil du jo mangle trøkk i mellomtonen. I diskanten har den nok trøkk. Mitt tips, dersom han vil holde seg til Dali, men ikke vil gjøre et skikkelig sprang oppover oppgraderingsstigen, til godt over dobbelt så dyre Mentor 6, er Lektor 8. Men ta dette for hva det er, nemlig ren gjetting, siden jeg har aldri hørt Lektor 8.

Hadde ikke Ikon 8 vært høye som tårn hadde jeg nok vurdert de nøye. Når det gjelder Ikon 6 så har du nok rett i at den ikke passer meg hvis det ikke er noe snatch i mellomtonen. Da vil den nok bli noe tam på film. Men får se hva jeg synes om Ikon 6, Lektor 8 (grundigere test enn sist) og kanskje Mentor 6 til helga hvis jeg drar innover

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, noen som har noen peiling på hvordan IKON 8 vil spille sammen med Rotel RB-993 (3x200w)? Dette er en forsterker som er litt skarp i diskanten.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Har du hørt den med LS80? Er det dårlig match?
    Jeg hørte det settet på Soundgarden og synes ikke det var en god match i det heletatt, var nok litt for spisst for meg i toppen så det var ikke direkte behagelig å høre på det. Men sjefen i butikken sa noe helt annet, men jeg stoler på hva jeg hører selv.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av octane
    Hei, noen som har noen peiling på hvordan IKON 8 vil spille sammen med Rotel RB-993 (3x200w)? Dette er en forsterker som er litt skarp i diskanten.
    Jeg har prøvd Ikon 8 med en Rotel RB-1070 engang men vil ikke si det låt no moro her i hvertfall, vet ikke åssen de eldre Rotel låter men det gjenstår å teste med andre ord. Kanskje du liker det eller kanskje ikke, mye kan sies her tråden men det kan låte noe helt annet i sitt eget hjem. Skal du ha deg Ikon 8 ?

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har prøvd Ikon 8 med en Rotel RB-1070 engang men vil ikke si det låt no moro her i hvertfall, vet ikke åssen de eldre Rotel låter men det gjenstår å teste med andre ord. Kanskje du liker det eller kanskje ikke, mye kan sies her tråden men det kan låte noe helt annet i sitt eget hjem. Skal du ha deg Ikon 8 ?
    Ja, jeg lurer på å bytte ut alt av Klipsch med Dali Ikon isteden... men først skal jeg be om å få ta de med hjem for å teste. Savner litt den "luftige" lyden fra Klipsch... de er litt mer innestengt på en måte.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ingen god match til Dali. Synes også Rotel låter masete på Klipsch. Bør ha en forsterker med varm klangbalanse til Dali.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mine vintage Dali 3b komplettert med en vintage Dali sub i mini-HiFi'et:

Dali AW 8

Skal brukes 99% til musikk - spennende å få testet dette ut.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg lurer på å bytte ut alt av Klipsch med Dali Ikon isteden... men først skal jeg be om å få ta de med hjem for å teste. Savner litt den "luftige" lyden fra Klipsch... de er litt mer innestengt på en måte.
    Jeg synes du skal i hvertfall prøve Dali, kanskje du blir skikkelig forbauset og det er mange her som har blitt det her ser du. Vi ser frem til hva du faller på av høytalere, men om du lurer på noe så må du bare spørre, er folk innom her daglig så her er det fritt pusterom med andre ord.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hadde ikke Ikon 8 vært høye som tårn hadde jeg nok vurdert de nøye. Når det gjelder Ikon 6 så har du nok rett i at den ikke passer meg hvis det ikke er noe snatch i mellomtonen. Da vil den nok bli noe tam på film. Men får se hva jeg synes om Ikon 6, Lektor 8 (grundigere test enn sist) og kanskje Mentor 6 til helga hvis jeg drar innover
    Jeg vil også tro at IKON 8 må være en høytaler som passer din smak bedre? Men den trenger en skikkelig effekt forsterker tror jeg, for å få slikkelig glede av den.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon Sub x2 river huset

Mooooooro

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Jeg vil også tro at IKON 8 må være en høytaler som passer din smak bedre? Men den trenger en skikkelig effekt forsterker tror jeg, for å få slikkelig glede av den.
    Hvis Ikon 8 (som jeg ikke kjenner i det hele tatt) har lignende signatur som Ikon 6 & 7 (som jeg kjenner bedre), så er det heller tvilsomt. Ikon 8 er riktignok større, og Roger mener denne er temmeilig forskjellig fra Ikon 6 & 7, som i hans ører, hvis jeg ikke husker feil, oppførte seg som noen skrikerunger – dvs. lystklingende med skrikende, skarp diskant. Jeg kjenner altså ikke åttern, og er ikke enig med Roger når det gjelder Ikon 6 og 7, men Ikon 8 mangler kanskje noe trøkk i mellomtonen, denne også? Vel, det blir spekulasjoner. Det som står fast er at Ikon 6 & 7 ikke har utpreget trøkk i mellomtonen, men snarere har loudness-egenskaper, der bassen går forholdsvis dypt, og virker troverdig og naturlig på lavt til moderat volum, men kan virke noe veik, men lettflytende og med god kontroll, på høyt volum. Ta dette som relative beskrivelser. F.eks. viste Ikon 6 seg overlegen Dynaudio Fokus 220, mht. kontroll, da jeg prøvde 220 på høyt volum. Ikon 6 spiller godt på høyt volum, men mangler noe pondus. Jeg har tidligere anbefalt Tronna å prøve JBL, men han vil ikke høre på det øret. Selv syns jeg JBL har en litt kunstig klang, sælig bassen virker noe gummi- og sprettballaktig, men jeg vet JBL kan gi mye moro for penga.

Både Ikon 6 & 7, og jeg tror det samme om 8, fortjener og profiterer på en skikkelig effekt.

Ellers, så har du jo Mentor 2 i familien Dali. Dette er i mine ører en dritbra stativhøyttaler, som fint kan funke som fronter. Jeg tror det er langt flere enn meg som kan overraskes over hvor god høyttaler for pengene denne er. Sammen med de to subene som Tronna skryter av, tror jeg Mentor 2 kan bli bra til film, og uten sub vil du være tett på Mentor 6 til musikk i to kanaler, dersom du med tiden skulle ønske dette. Kjøper Tronna Mentor 2, så har han tatt et skikkelig skritt oppover oppgraderingsstigen, samtidig som Mentor 2 ikke vil bli overflødige den dagen han eventuelt oppgraderer frontene til Mentor 6 eller 8, eller Helicon, eller Euphonia. Mentor 2 er en høyttaler som vil gi et skikkelig løft, umiddelbart, samtidig som det er en høyttaler som et surround-anlegg kan vokse med.

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Ikon 8 (som jeg ikke kjenner i det hele tatt) har lignende signatur som Ikon 6 & 7 (som jeg kjenner bedre), så er det heller tvilsomt. Ikon 8 er riktignok større, og Roger mener denne er temmeilig forskjellig fra Ikon 6 & 7, som i hans ører, hvis jeg ikke husker feil, oppførte seg som noen skrikerunger – dvs. lystklingende med skrikende, skarp diskant. Jeg kjenner altså ikke åttern, og er ikke enig med Roger når det gjelder Ikon 6 og 7, men Ikon 8 mangler kanskje noe trøkk i mellomtonen, denne også? Vel, det blir spekulasjoner. Det som står fast er at Ikon 6 & 7 ikke har utpreget trøkk i mellomtonen, men snarere har loudness-egenskaper, der bassen går forholdsvis dypt, og virker troverdig og naturlig på lavt til moderat volum, men kan virke noe veik, men lettflytende og med god kontroll, på høyt volum. Ta dette som relative beskrivelser. F.eks. viste Ikon 6 seg overlegen Dynaudio Fokus 220, mht. kontroll, da jeg prøvde 220 på høyt volum. Ikon 6 spiller godt på høyt volum, men mangler noe pondus. Jeg har tidligere anbefalt Tronna å prøve JBL, men han vil ikke høre på det øret. Selv syns jeg JBL har en litt kunstig klang, sælig bassen virker noe gummi- og sprettballaktig, men jeg vet JBL kan gi mye moro for penga.

Både Ikon 6 & 7, og jeg tror det samme om 8, fortjener og profiterer på en skikkelig effekt.

Ellers, så har du jo Mentor 2 i familien Dali. Dette er i mine ører en dritbra stativhøyttaler, som fint kan funke som fronter. Jeg tror det er langt flere enn meg som kan overraskes over hvor god høyttaler for pengene denne er. Sammen med de to subene som Tronna skryter av, tror jeg Mentor 2 kan bli bra til film, og uten sub vil du være tett på Mentor 6 til musikk i to kanaler, dersom du med tiden skulle ønske dette. Kjøper Tronna Mentor 2, så har han tatt et skikkelig skritt oppover oppgraderingsstigen, samtidig som Mentor 2 ikke vil bli overflødige den dagen han eventuelt oppgraderer frontene til Mentor 6 eller 8, eller Helicon, eller Euphonia. Mentor 2 er en høyttaler som vil gi et skikkelig løft, umiddelbart, samtidig som det er en høyttaler som et surround-anlegg kan vokse med.
    Diskanten på Ikon 8 er justert litt ned etter ønske fra kjøpere, sa en Dali ansatt til meg i en mail.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper Tronna Mentor 2, så har han tatt et skikkelig skritt oppover oppgraderingsstigen, samtidig som Mentor 2 ikke vil bli overflødige den dagen han eventuelt oppgraderer frontene til Mentor 6 eller 8, eller Helicon, eller Euphonia. Mentor 2 er en høyttaler som vil gi et skikkelig løft, umiddelbart, samtidig som det er en høyttaler som et surround-anlegg kan vokse med.
    Tviler ikke ett sekund på at Mentor 2 er kvalitet, men vil ikke en sånn høyttaler uansett ha mindre kropp enn en stor gulvhøyttaler? Tenker da spesielt på hvordan dette hadde fungert på film.

Det er jo to 6,5" mot fire 8" og betraktelig mindre høyttaler.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 er så undervurdert fra folk og de lar seg skremme av "tårna", litt mye skepsis men prøv den på rett anlegg så spiller den som forventet og litt til. Om magasinet Lyd og bilde gav den kun en 4'er så får det være så, men det kanskje noen trenger en skikkelig demo på den? Når det kommer til diskantområdet på Ikon 6 og 7 så var de for skarpe i mitt oppsett, var faktisk en fra kundeservice på Hifiklubben som sa dette var en god match. For min del endte dette opp med skrik og bevar meg vel, min Denon 4306 slet som en hest for å dra dem og jeg måtte nesten vri lyden i bunn for å få noe spes med bass. Endte faktisk så langt at hørselen er noe mer nedsatt enn nødvendig pga det, Denon og Dali forvirret hele lydbildet så etter en stund gikk jeg til innkjøp av 8'ern og den har egentlig levert veldig bra altså. Jeg får godt trykk og en god klang etter min mening, selv har jeg ikke så mye erfaring og briefe med men jeg skiller god og dårlig lyd. Hatt andre folk på besøk her og de sier lyden her er veldig bra men det hadde vært moro å hørt hva en spesialist ville sagt om lyden min også, selv har jeg noe degradert hørsel så ting låter ikke så pent bestandig.

Om jeg skal oppgradere noe på lydsiden nå så vil det bli så dyrt at det ikke blir verdt det, skal si meg meget godt fornøyd med det jeg har nå egenlig men fristelsen er alltid der. Godt at jeg ikke har mest kron til denne hobbyen, kanskje en fordel så slipper man å ruinere seg helt. Selv har jeg har jeg feilet og lært samt fått mere erfaringer via dette forum, godt man har denne plassen til å dele sine lyd og bilde tanker. Selv er ikke no spes glad i forum men her trives jeg veldig godt, masse saker å følge med på og folk oppgraderer i hytt og gevær. Det står aldri stille her og godt er det.

Det går i vei mot noen flytteplaner i nær fremtid så i den anledning vil jeg slenge ut nye profilbilder og slik når den tid kommer, vil bli friskere bilder i en mye lysere setting. Ting skjer som sagt på det lokale plan, men dette er ikke før Oktober - November men håper tiden går fort.

Ellers håper jeg Dali kan komme med noen oppgraderte Mentor og Ikoner, hadde vært godt og fikset på noen av deres svakheter og laget MK2 modeller. De har jo gjort det på Helicon modellen vet jeg så hvorfor ikke forbedre disse for disse har jo solgt godt her til lands og ellers i Skandinavia.

Jeg snakka med min lokale Hifiklubben selger forrige uke, Hifiklubben vil starte med "road anlegg" dvs at det er noen av de dyrere høytalerne og forsterkerne de har i sitt sortiment som vil da gå fra butikk til butikk. I den anledningen vil det bli arrangert lyttekvelder på disse anleggene. Ta feks Classe og de største Dali modellene, dette anlegget går rundt til alle HFK butikkene til lytting for de som ønsker det. Ideen er jo veldig smart synes jeg, håper å få høre på noe av det beste de har inne her i byen også.

Ellers a karer ?

Side 296 av 743 FørsteFørste ... 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 292 293 294 295 296 297 298 299 300 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •