Dalis Entusiaster - Side 295

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 295 av 743 FørsteFørste ... 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 291 292 293 294 295 296 297 298 299 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 ... SisteSiste
Viser resultater 5,881 til 5,900 av 14851
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Titter på litt diverse høyttalere om dagen. Ikon 6 er en vurderingssak igjen, og da evt W2 bak så jeg får komplett Ikon. Ikon 6 vil passe perfekt klangmessig til Vokal 2 centeren, og identisk klang foran er noe jeg savner.

Vil egentlig også ha litt mindre frontere her nede. Tror det bare vil være en fordel. Trøkk har jeg i massevis fra 2 Ikon Subber så det er ikke så viktig lenger for meg å kjøpe frontere med hinsides trøkk i bassen.

Tror en Ikon 6 ville fungert bedre ilag med centeren min enn det Concept 8 gjør.

Andre alternativer jeg titter på er en Klipsch-pakke bestående av RF62, RC62 og RS42.

Både Ikon 6 og Klipsch er jo lettdrevne så skulle tro min reciver holder til dette uten å måtte kjøpe effekt.

I hvert fall spennende tider i møte og får se hva som skjer. Også morsomt å titte på litt annet enn Dali.

Sorry for at jeg bannet i kirka di Roger med å si det der

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL LS80 sier jeg!! Tror faktisk denne slår Klipsch RF-83... :-D

ny favoritt!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Titter på litt diverse høyttalere om dagen. Ikon 6 er en vurderingssak igjen, og da evt W2 bak så jeg får komplett Ikon. Ikon 6 vil passe perfekt klangmessig til Vokal 2 centeren, og identisk klang foran er noe jeg savner.

Vil egentlig også ha litt mindre frontere her nede. Tror det bare vil være en fordel. Trøkk har jeg i massevis fra 2 Ikon Subber så det er ikke så viktig lenger for meg å kjøpe frontere med hinsides trøkk i bassen.

Tror en Ikon 6 ville fungert bedre ilag med centeren min enn det Concept 8 gjør.

Andre alternativer jeg titter på er en Klipsch-pakke bestående av RF62, RC62 og RS42.

Både Ikon 6 og Klipsch er jo lettdrevne så skulle tro min reciver holder til dette uten å måtte kjøpe effekt.

I hvert fall spennende tider i møte og får se hva som skjer. Også morsomt å titte på litt annet enn Dali.

Sorry for at jeg bannet i kirka di Roger med å si det der
    Man banner aldri i kirken uten straff, da blir det som i Simpsons der Bart må skrive samme ordet på hele tavla pga det gale han har gjort. Straffen din blir det samme! HAH! Teksten lyder som følger... Dali er best og skriften skal være liten.... Ut å skrive nå.....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

ny favoritt!
    Har tittet på den også. Ser unektelig grom ut

Ikke blitt noe høyttalere på deg ennå Maw?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

ny favoritt!
    For guds skyld ikke bruk Hegel H200 for da har du ikke ører igjen etterpå, makan til skriking a gitt og det passer seg ikke i noen hjem.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei...ser dårlig ut. Må prioritere mye annet nå. Men vi får se... Blir nok noe før jul.

men jeg føler jeg må ha bedre høyttalere snart ellers blir jeg gæærn... Dali 5005 har definitivt sine grenser... Yamahaen tar livet av dem! :P

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Man banner aldri i kirken uten straff, da blir det som i Simpsons der Bart må skrive samme ordet på hele tavla pga det gale han har gjort. Straffen din blir det samme! HAH! Teksten lyder som følger... Dali er best og skriften skal være liten.... Ut å skrive nå.....
    Hehe. Jeg har nok for lite sammenligningsgrunnlag og for lite erfaring ennå til å uttale meg om hva jeg synes er best.

Kanskje jeg etter mine ønsker for eksempel synes Klipsch smadrer Dali

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg har nok for lite sammenligningsgrunnlag og for lite erfaring ennå til å uttale meg om hva jeg synes er best.

Kanskje jeg etter mine ønsker for eksempel synes Klipsch smadrer Dali
    Da hadde jeg jammen solgt utstyret og gått for en full range om det er bedre, ville nok vurdert det for å bli kanskje fornøyd men for min del så spiller Dali koselig i mine ører. Får det jeg trenger av disse Ikonene, dem deljær og slår der det trengs.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De 2 Ikon subbene leverer for øvrig ett heftig spetakkel her

Gode subbere disse Ikonene. Bedre på film enn musikk synes jeg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg jammen solgt utstyret og gått for en full range om det er bedre, ville nok vurdert det for å bli kanskje fornøyd men for min del så spiller Dali koselig i mine ører. Får det jeg trenger av disse Ikonene, dem deljær og slår der det trengs.
    Å jada, må ikke tro Concept 8 er min siste høyttaler Den ryker på ræva ut en vakker dag

Men denne hobbyen er dyr

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jada, må ikke tro Concept 8 er min siste høyttaler Den ryker på ræva ut en vakker dag

Men denne hobbyen er dyr
    Er dette dyrt ? Hørte at dette er ran jeg sist jeg så i lommeboka.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette dyrt ? Hørte at dette er ran jeg sist jeg så i lommeboka.
    Ja ran er vel nærmere sannheten

Uansett så er lysten på noe nytt tilstede hele tiden. Hi-Fi-sjuken

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er vel motsatt. Bedre på musikk en de er på film.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt å høre du endelig har fått det basstrykket du er ute etter Ikonsubene er uten tvil veldig gode saker!!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er vel motsatt. Bedre på musikk en de er på film.
    Synes de fungerer kjempebra på film jeg

Herlig punch i de.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Godt å høre du endelig har fått det basstrykket du er ute etter Ikonsubene er uten tvil veldig gode saker!!
    Ja de gir en trøkk i mellomgulvet de

Skal kanskje innover til Oslo i løpet av uka å høre på Ikon 6. Se hvordan de låter. Er på utkikk etter noe som låter bedre oppover i registeret enn Concept 8. De mangler uten tvil litt musikalitet.

Hvis Ikon frontene har samme bass signaturen som subbene (noe de burde ha) så vet jeg hvert fall at jeg kommer til å like bassen i de.

Spørs vel hvordan jeg synes de er oppover i registeret, og om det er en vesentlig bedre høyttaler enn Concept 8 detaljmessig.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 6 vil låte noe tamt i forhold til Concept 8 men at de er bedre oppover i registeret er det ikke noe tvil om.

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen!

Nettopp byttet ut to store Zachry høytalere, NAD T743 og en cerwin vega + mange andre stygge høytalere.. Da jeg skulle bytte ut allt var jeg på HFK å prøve hørte mye, men falt pladask med en gang får dali. Og med mitt budsjett ble jeg anbefalt Dali lektor 8 og Nad T765. Jeg fikk blod på tann å begynte å jobbe masse overtid å nå 8 mdr senere er stua fyllt opp av hele dali lektor serien med Nad T765.

Har fulgt med denne tråden en stund, så nå tenkte jeg at det var på tide å lage seg en bruker og en hi-fi profil

Kan noen fårtelle meg hvordan jeg lager en fin profil me bilder å slikt og legger opp link slik som mange av dere har gjordt?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    Hei alle sammen!

Nettopp byttet ut to store Zachry høytalere, NAD T743 og en cerwin vega + mange andre stygge høytalere.. Da jeg skulle bytte ut allt var jeg på HFK å prøve hørte mye, men falt pladask med en gang får dali. Og med mitt budsjett ble jeg anbefalt Dali lektor 8 og Nad T765. Jeg fikk blod på tann å begynte å jobbe masse overtid å nå 8 mdr senere er stua fyllt opp av hele dali lektor serien med Nad T765.

Har fulgt med denne tråden en stund, så nå tenkte jeg at det var på tide å lage seg en bruker og en hi-fi profil

Kan noen fårtelle meg hvordan jeg lager en fin profil me bilder å slikt og legger opp link slik som mange av dere har gjordt?
    Hei og velkommen til tråden, koselig å få med en ny entusiast på laget. Det er virkelig flott at du falt for Lektor serien, her har du gjort et meget godt kjøp og håper du vil få masse glede av oppsettet. Når det kommer til profil så er det enkelt å lage, kan ta sånn kjapt intro for deg her så du har noe å jobbe ut i fra.

1.
    Til venstre i forumet har du en meny som heter Hovedmeny og under den igjen så har du noe som heter Min Profil. Der trykker du på rediger og da kommer det opp et nytt skjermbilde med et blankt felt. Det er er flere ikoner og diverse der, se litt på det og så finner du ut hva du vil bruke.

2.
    Når du er inne på det blanke feltet kan du begynne å fylle ut informasjon om anlegget ditt, ta gjerne med litt historie, hva du har av utstyr etc, hva du bruker anlegget til og hva slags musikk du hører på. Det finnes vel ikke noe eksagt mal for dette men se gjerne rundt på andres profiler, ta litt av oppsettene og gjør det til din egen "greie" som du liker best.

3.
    Deretter kan du begynne å legge til litt bilder og slik, fordel å ta bilder på lyse dagen for å få best mulig kvalitet på bildene. Har du tilgang til speilrefleks så bruk det, men kompaktkamera fungerer det også. Bildene kan du bare legge til fra datamaskinen din, det er ikke noe problem så det er bare å begynne med leken. Er egentlig ganske enkelt men det er bare å se litt rundt, så blir det greie på skal du se. Håper jeg ikke forklarte meg helt borti natta her.

Trenger du hjelp til noe så må du for all del bare ta kontakt, hjelper seg så godt vi kan.

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen og en varm velkommst

har bynnt såvidt å skrive litt på en profil, men når jeg prøvde å laste opp bilder kom det en beskjed om at de var for store.. rart med tanke på at de er tatt med mobilkamera

Side 295 av 743 FørsteFørste ... 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 291 292 293 294 295 296 297 298 299 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •