Dalis Entusiaster - Side 293

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 293 av 743 FørsteFørste ... 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 289 290 291 292 293 294 295 296 297 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 ... SisteSiste
Viser resultater 5,841 til 5,860 av 14851
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Råeste fra Pioneer akkurat nå, men det kommer vel en LX72 og LX92 også... men å bruke 10-20000 på av BLU-ray spiller gidder jeg ikke!

Så spørs det om Samsung PS50B855'n blir byttet ut med en Panasonic TXP50V10....men der er jeg veldig usikker for øyeblikket.

Men nå blir det avsporing her! Dali er bra!

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Råeste fra Pioneer akkurat nå, men det kommer vel en LX72 og LX92 også... men å bruke 10-20000 på av BLU-ray spiller gidder jeg ikke!

Så spørs det om Samsung PS50B855'n blir byttet ut med en Panasonic TXP50V10....men der er jeg veldig usikker for øyeblikket.

Dali er bra, men fristet til å teste ut Klipsch RF-82

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg så i hjemmekino no 7/2009 at den tven du nevner er en klar referanse, den skal være sykt bra men Dali er bra og rocker som aldri før.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så den jeg og. Men har også testet den ganske grundig. Meget usikker. Panasonicen har sortnivået, mens Samsungen har skarpheten og fargene... Men men, nok om det!

Dali Lektor 8 til salgs:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/51466

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så den jeg og. Men har også testet den ganske grundig. Meget usikker. Panasonicen har sortnivået, mens Samsungen har skarpheten og fargene... Men men, nok om det!

Dali Lektor 8 til salgs:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/51466
    Kjøp de da vel ? Får sikkert ordnet en grei pris om du spør pent.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt penger så! Nå er det under 4 sifre på saldomeldinga mi, og de er vel brukt opp i løpet av lørdag kveld/natt.

Godt jeg får lønn om noen dager. :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt penger så! Nå er det under 4 sifre på saldomeldinga mi, og de er vel brukt opp i løpet av lørdag kveld/natt.

Godt jeg får lønn om noen dager. :-D
    Hehe, ikke sant og vet nøyaktig åssen det er da, har forresten fått meg nytt tvrack nå da og endte opp med et fra Alphason jeg fant på Finn.

Alphason | AD Series - Model: AD3/105-S

Jeg har det første med blanke plater og sølvbeina, veldig fornøyd med det i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, tenker på å kjøpe meg en svs-sub.

sitter og leter etter brukt på av-torget. hva er å ambefale til en pris mellom 4-6000

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali lektor
    hei, tenker på å kjøpe meg en svs-sub.

sitter og leter etter brukt på av-torget. hva er å ambefale til en pris mellom 4-6000
    Da er vel dette strengt tatt feil tråd da
    Men for den prisen blir det vel PB10 eller SB12. Ellers legger du til 290,- å kjøper en PC12-NSD helt ny

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har jeg endelig funnet "the prefect match" ?

Observante lesere har fått med seg at jeg kom over et par eldre Dali 3b høyttalere på finn.no.

Pent brukt, dvs litt slitt i lakken (finishen), men så god som nye på membran, terminaler, trekk osv.

Ble så vidt testet i stuekinoen på Yamaha receiver i en stor stue.

Men i dag ble de plassert i mini-HiFi'et på Trends t-amp+Beresford DAC og CD/DVD spiller/PC.

En haug av gode plater ble spilt + noen jeg vet har ganske så ordinær lyd, men som har fin musikk.

Konklusjonen er at Fostex'ene nå står i boden og vurderes solgt.

Disse Dali'ene fra 80-tallet spiller fletta av alt annet jeg har testet (Proson, Fostex) på mini-HiFi'et.

For meg virker disse Dali 3b å være nærmest perfekt match til t-amp oppsett. Diskaneten er strålende, mellomtonen slik den skal være og bassen er faktisk akkurat passe. Her er nok rommet det avgjørende.

Dali kunne virkelig lage høyttalere før også.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utrolig gøy. Gøy å plutselig finne sånne kombinasjer og kupp! :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utrolig gøy. Gøy å plutselig finne sånne kombinasjer og kupp! :-D
    Ja, det er helt sikkert

Nå gjelder det å finne noen som vil overta et særdeles pent par med Tekton Fostex fulltone

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk.. fikk hørt Helicon 800mk2. Må si at jeg er veldig usikker på om det blir BW803D på meg egentlig. Vannvittig ren lyd i 800mk2, men det ble litt dårlig på litt labre innspillinger. Pokker å vanskelig dette skal være Må nok ta en a-b test i Oslo snart . Dali er rimeligere, og krever rimeligere forsterkeri da.. hmm :P.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sukk.. fikk hørt Helicon 800mk2. Må si at jeg er veldig usikker på om det blir BW803D på meg egentlig. Vannvittig ren lyd i 800mk2, men det ble litt dårlig på litt labre innspillinger. Pokker å vanskelig dette skal være Må nok ta en a-b test i Oslo snart . Dali er rimeligere, og krever rimeligere forsterkeri da.. hmm :P.
    Valget er Dali om det står på økonomi, men du har baken full av penger er det bare å gå for det mann har råd til.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemmekino Rapporten Til Roger!

Heisann!!

Må bare begynne med å beklage min ytters trege respons på rapporten din, Mr.Waters... Det har vært kurs i forbindelse med jobb, og en pc som har sagt takk for seg som har gjort at jeg har vært uten nett omtrent siden rapporten kom

Til rapporten og besøket har jeg bare en ting å si... Glitrende!!!

Må takke da-ty for gjestfriheten, og Waters for en bra rapport og klisterhjerne inkludert medfølgende rapport.

Opplevelsen av et high-end anlegg med Dali i spissen for lydformidlingen, var intet mindre enn fabelaktig! Jeg har hittil ikke hørt Dali høyttalere av dette kaliberet, og kalibrert av en fagmann, sammen med veldig flotte komponenter kan jeg ikke annet enn å bøye meg i støvet. (Det var forøvrig rent og pent i kinoen ) Jeg har enda store problemer med å uttrykke meg godt for å beskrive lyd, men det var en aldri så liten "nedtur" å komme hjem igjen å høre på mitt eget anlegg... Ikke at det låter dårlig, men det er noe med storslagenheten og det vanvittig store lydbildet som ikke helt er tilstede her som det var i Dali-kinoen.
    En ting jeg virkelig fikk oppdage og føle var at detaljer ikke må låte spisst og skarpt. Enkelte jeg har snakket med i ulike hifi-butikker sier som så at det nødvendigvis må bli litt skarpt for at detaljene kan komme frem.
    Etter mine timer i Dali-land, må jeg si meg til tider sterkt uenig. Detaljene er utrolige, og det låt aldri skarpt eller ubehagelig. Kun lekkert, kontrollert, lettbent og MEGET presist. Det er åpenbart at det er ett eller annet de har gjort som gjør at prisen spretter i været.
    Mens jeg enda husker det... en av de aller største forskjellene fra anlegg jeg har hørt tidligere, er at det på anlegget til da-ty blir tegnet opp et utrolig stort lydbilde. Lukker man øynene kan man formelig se for seg en gedigen scene, og instrumentene er presist plassert i ulike steder på scenen. Høyttalerne avslører gode og dårligere innspillinger mer enn jeg er vant med, men på godt og vondt får man dertil vanvittig mye mer igjen for gode innspillinger!! Det låter klokkeklart

Som tidvis meget bassglad, må må jeg driste meg ut på noen enkle betraktninger i bassgjengivelse og forskjellen mellom 6,5tommere og da 8 eller 10tommere...
    For det første. Bassgjengivelsen i Euphonia-land, Ullensaker, var MYE mer i min ånd enn jeg hadde trodd før jeg fikk høre lyd fra dem. Jeg må bare innrømme at jeg har vært skeptisk til 6,5tommere bare pga de enkle demoene jeg har fått av concept 6 og mentor 6. Det har rett og slett ikke vært nok slagkraft for min smak. Jeg fikk meg en lærepenge av Euphonia i så måte. Her var det kraft og dynamikk i massevis, og jeg ble overrasket over hvor dypt de gikk. Selvfølgelig veldig moro å gasse på litt med SVS i tillegg innimellom, men det blir raskt for mye av det gode til musikk. Euphonia er i mine øyne en meget komplett musikkformidler, og jeg er overbevist om at god kalibrering av anlegg og ikke minst rom, sammen med vanvittig flotte ht, gjorde at lyden virkelig satt som et skudd!!

Jeg merker at iveren stiger etterhvert som jeg skriver, så da avslutter jeg her

Må igjen takke for demoen, og si det var en lydopplevelse av de sjeldne!! Det er ikke rart man kan bli tatt av oppgraderingsspøkelset i denne hobbyen...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skriver meg veldig enig i den rapporten der altså, fikk satt gode ord på følelsene til lydopplevelsen der Axel. Rapporten din ble bra den og begge satt igjen med et veldig bra inntrykk fra Dali land.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skikkelig takk og et stort hurra for rapportene, Roger og Stylus! Dere skriver så en får vann i munnen. Tydeligvis et flott anlegg, og viktigst av alt; en hyggelig og gjestfri vert.

Når det gjelder slagkraften i bassen til Mentor 6, så kan denne svært gjerne diskuteres. Her i huset var bassen i Mentor 6 i overkant slagkraftig, da høyttalerne var nyankomne. Jeg jobbet litt med plassering, og gikk over fra bi-wire til single-wire, samt fikk høyttalerne på passende dempeputer, før bassen ble passe slank, stram og fin. Jeg deler med andre ord ikke din betenkning angående bassen hos Mentor 6, tvert om, så dette må du gjerne utdype.

Jeg er ikke fremmed for at Helicon eller Euphonia med nød og neppe kan få plass her i stua med tid og stunder. Hvis disse imidlertid er markert mektigere og mer slagkraftige enn Mentor 6, så blir jeg betenkt. Jeg tror ikke stua mi vil kunne klare noe mer enn hva Mentor 6 gir, dessverre. (Omfattende tiltak med demping og bassfeller er ikke aktuelt.)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    En skikkelig takk og et stort hurra for rapportene, Roger og Stylus! Dere skriver så en får vann i munnen. Tydeligvis et flott anlegg, og viktigst av alt; en hyggelig og gjestfri vert.

Når det gjelder slagkraften i bassen til Mentor 6, så kan denne svært gjerne diskuteres. Her i huset var bassen i Mentor 6 i overkant slagkraftig, da høyttalerne var nyankomne. Jeg jobbet litt med plassering, og gikk over fra bi-wire til single-wire, samt fikk høyttalerne på passende dempeputer, før bassen ble passe slank, stram og fin. Jeg deler med andre ord ikke din betenkning angående bassen hos Mentor 6, tvert om, så dette må du gjerne utdype.

Jeg er ikke fremmed for at Helicon eller Euphonia med nød og neppe kan få plass her i stua med tid og stunder. Hvis disse imidlertid er markert mektigere og mer slagkraftige enn Mentor 6, så blir jeg betenkt. Jeg tror ikke stua mi vil kunne klare noe mer enn hva Mentor 6 gir, dessverre. (Omfattende tiltak med demping og bassfeller er ikke aktuelt.)
    Tusen takk for det og vi prøvde bare å gi ord på våre opplevelser under lyttingen, morsom opplevelse var det i hvertfall så det blir nok ikke siste gangen med slike besøk. Selv skal jeg fra nå ha litt rapporter når jeg besøker folk, se åssen det ligger ann med det forslaget og selv har jeg laget egen tråd for det i dag.

http://avforum.no/forum/generell-chi...rapporter.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tusen takk for det og vi prøvde bare å gi ord på våre opplevelser under lyttingen, morsom opplevelse var det i hvertfall så det blir nok ikke siste gangen med slike besøk.
    Jo, bare hyggelig å høre om opplevelsene under lyttingen, men Stylus hadde en interessant bemerkning om Mentor 6 vs. Euphonia som jeg bet meg merke i. Jeg er selvsagt allerede oppmerksom på at Euphonia kan være i overkant for mye for meg og min stue, men hører gjerne mer om dette.

Edit: Hva mener du selv om dette? Du har jo hatt Mentor 6 hjemme hos deg selv, så denne kjenner du jo ganske godt? Jeg vet at jeg nok ikke er så glad i mye bass som deg, og kanskje Stylus, men kan du si litt om forskjellen på Mentor 6 og Euphonia mtp. bass?

Side 293 av 743 FørsteFørste ... 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 289 290 291 292 293 294 295 296 297 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •