Dalis Entusiaster - Side 291

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 291 av 743 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 ... SisteSiste
Viser resultater 5,801 til 5,820 av 14851
    Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flytter inn i nye huset 15. sept, og får eget 25kvm rom i 2. etg til kinoen.

Så jeg har fortsatt litt tid igjen! Håper kanskje Yamaha begynner å lufte hva som skjer med oppfølgeren til 3900. Vil tippe jeg ikke får prioritert kinoen før rundt oktober uansett.

Skal prøve å få tatt noen bilder etterhvert

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Flytter inn i nye huset 15. sept, og får eget 25kvm rom i 2. etg til kinoen.

Så jeg har fortsatt litt tid igjen! Håper kanskje Yamaha begynner å lufte hva som skjer med oppfølgeren til 3900. Vil tippe jeg ikke får prioritert kinoen før rundt oktober uansett.

Skal prøve å få tatt noen bilder etterhvert
    Ok, det hadde vært fint med noen bilder av rommet og utstyret ditt, virker som det er skikkelige saker som skal inn i kinoen altså. Er det noe du lurer på her inne så er det bare til å ta kontakt, er som regel innom daglig her jeg så det er ikke noe problem gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da mistenker jeg utgangen din altså, men satse på det ordner seg og du får oppdatere oss her inne over hva som skjer.

Var hos Hifiklubben idag og hadde med forsterker og sub for å teste det.
    Fungerte knirkefritt på første forsøk...

Dro hjem og atter igjen dødt. Men det var en forskjell. På klubben spilte vi med frontene koblet direkte i surround forsterkeren min, men hjemme kobler jeg fra pre out til en effekt forsterker.

Da vi så spilte på klubben var vi oppe i volum på 0 db, og da var sub fint med, men om jeg så gjør det samme her hjemme på mine dali 909 gjennom effektforsterkeren og pre out blir det altfor høyt til å høre på, spiller normalt på -20 db på frontene når jeg skal spille høyt og da blir ikke sub med.. så ble egentlig ikke veldig mye klokere noen av oss idag

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norfi
    Var hos Hifiklubben idag og hadde med forsterker og sub for å teste det.
    Fungerte knirkefritt på første forsøk...

Dro hjem og atter igjen dødt. Men det var en forskjell. På klubben spilte vi med frontene koblet direkte i surround forsterkeren min, men hjemme kobler jeg fra pre out til en effekt forsterker.

Da vi så spilte på klubben var vi oppe i volum på 0 db, og da var sub fint med, men om jeg så gjør det samme her hjemme på mine dali 909 gjennom effektforsterkeren og pre out blir det altfor høyt til å høre på, spiller normalt på -20 db på frontene når jeg skal spille høyt og da blir ikke sub med.. så ble egentlig ikke veldig mye klokere noen av oss idag
    Viser vel bare at forskjellig rom forskjellige løsninger. Rommet ditt suger tydeligvis bass.
    NB: eller du bør gjøre endringer i høytaler oppsett og flytte litt på subben.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HJEMMEKINO RAPPORT

Eier: Da-Ty@Online.no

Besøkende: Stylus og Roger Waters

Tid: 08.08.09 – Kl. 11.00 – 16.00

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves
    Endelig kom denne dagen jeg har venta på en stund nå, jeg hadde planlagt med Stylus om å endelig få besøkt denne kinoen til Da-Ty@Online.no. Vi hadde planlagt denne dagen med kinoeier så nå fikk vi en demo som jeg har vært spent på i lengre tid. Jeg tok toget til Oslo S der jeg nøt en skikkelig herlig Whopper Cheese meny fra BurgerKing, etter det ble jeg hentet utenfor stasjonen halv 11 av Stylus. Da var det bare å komme seg på motorveien og kjøre mot Kløfta, det som var fint er at Stylus var så kjent oppi de trakter så vi kjørte riktig uten bom. Flaks ikke sant?

Når vi kom frem ble vi møtt av en Hifiklubben servicebil utenfor huset og her er det sa jeg til Stylus, vi tok oss ut av bilen til og ringte på døren til kinoeieren. Etter noen sekunder så kom det en hyggelig herremann ut og åpnet for oss og der stod Da-Ty i døra eller Daniel som han egentlig heter. Her ble vi invitert inn og ønsket oss velkommen inn. Vi kom inn i gangen og fikk endelig hilset på Daniel så ble vist inn til stuen der vi satt oss ned og pratet om hjemmet hans. Etter en del prat i oss mellom fikk tok vi steget og fikk en liten rundtur og så på rommene i huset, da fikk vi se det fra alle vinkler og fremtidsplaner som vil skje i nær tid og her vil det skje en del fremover ja.

Vi snakket en del om huset, fremtidsplaner og andre ting av int så beveget vi oss inn i det aller helligste, som de fleste vet så er det kinorommet og her ble vi møtt med et nydelig rom med utstyr man kan bare drømme om. Jeg og Stylus er veldig ferske i dette spillet enda så for oss så blir alt helt sykt, er jo sånn alle drømmer om men få som realiserer det pga det er dyrt og krever mye jobb. Vi fikk oss et glass med deilig kald cola og satt oss ned på hvert vårt kinosete. her ble forventningene rimelig store kan du si siden vi kun hadde sett dette utstyret kun på Avforum og aldri hørt disse komponentene i virkeligheten. Deretter fikk en presentasjon om selve anlegget som vi var veldig nysgjerrig på, her fikk virkelig se og føle å se på disse herlige komponentene som stod plassert der. Etter minuttene gikk så var det å finne frem noen cdplater med forskjellige artister og sjangre, når platene ble matet inn i den råflotte Marantz spilleren hans starta moroa for fullt. Det ble presentert masse flott musikk som tok seg veldig godt ut på disse flotte Dali Eufonia MS4 høytalerne, alle komponenter spilte som hånd i hanske og gav virkelig mersmak så her måtte vi bare ha mer volum. Hvem vil ikke det med et slikt anlegg?

Etter en del lytting tok vi oss inn til stuen igjen og pratet lett og løst om alt og fikk vite litt mer om denne kinoeieren, han har mange jern i ilden og selv jobber han som Avmontør pr dags dato. Ellers er han gift med sin kone og har et barn sammen. Daniel har hatt lyd og bilde hobbyen i 19år så han har skaffet seg en del erfaringer igiennom årene, han sitter med så mye informasjon at de som hører på bare blir lutter øre med det samme. Det er lett for det blir sånn når man snakker om noe man brenner for, etter litt prat og hyggelig samvære fikk vi se på bildene han hadde på datamaskinen. Her fantes det bilder av en knakende god haug med oppsett han har hatt igiennom årene, virkelig imponerende hva han har bygget opp med tiden.

SVS - Det er EN grunn til at folk kjøper de
    Vi kan jo ta med at subbene ble flittig brukt på filmklippene vi testa og selv har jeg lite erfaring med SVS subbene, disse produktene er veldig populære her på forumet også. Dette er jo en "Hype" blant bass entusiastene, noe er pga prisen og hva dem klarer å levere av bass til film og evt musikk. Disse herlige "tårna" som har en høyde på rundt 80cm klarte virkelig å overbevise meg hva bass var, på scenene i Open Range og Master and the commander fikk man virkelig se at disse to "hardingene" sparka hardt. Alt var presist og stramt så her fantes ikke noe buldrebass eller tegn på ulyd. Når disse er riktig kalibert så spiller dem bass ut av en annen verden, enkelte plasser rista jammen hele huset så dette var helt rått. Virket nesten som man skulle falle ut av stolen til tider for bassen føltes så ekte. Du får bare bassen slengt i trynet og alt rister dvs fysisk bass så det holder i lange baner. Vi hadde en liten test med sinustoner der vi testa bassen delt i ulike Hz, her fikk man en en opplevelse av å være en del av tonene. Infected Mushroom + SVS = Moro

DETTE ER FRONTEN MED EN DEL TEST PLATER FORAN ANLEGG

EN MENGDE TESTPLATER SOM BLE BRUKT

Anlegget, lyden og bildet i seg selv
    Det som er det store spørsmålet hver gang er hvordan lydbildet fungerer i sin helhet, men her kan jeg bare komme med positive ord hele veien. Her blir man servert ”State of the art” lyd & bilde tvers igjennom hele spekteret og alt er gjennomført til fingerpissene. Alt er kalibrert riktig mot så godt det er mulig å få det. Under avspilling av filmer så er bassen og lyden så tight og klar at det finnes ikke antydninger til uro i lydbildet. Alt er silkemykt fra bunn til topp så det gir balsam for ørene, demping og det hele funker utmerket i dette rommet og akustikken er på topp. Musikken får Eufonia til å yte sitt beste og her testet vi med masse forskjellig musikk og lydbildet åpnet seg som vinger til en fugl, du får med alle detaljer og alt er klokkerent så dette var en ren nytelse å høre på. Kan det bli bedre sier jeg da ?

Anlegget består av:
    Yamaha DSP-Z7
    Denon BT-2500
    Marantz SA-15 S1
    Parasound A21/A23
    Dali Eufonia MS4
    Dali Euphonia CS4
    Dali Ikon On Wall X4
    SVS PC 20-39 X2

Bilde:
    Sanyo PLV-Z2000
    Adeo Plano Delux 91” Greyvision Rammelerret

Kabler:
    Qed
    Supra
    Van Den Hul
    Monster
    Tara Labs

++ Mer som finnes i profilen

Fimklipp som ble presentert
    AmbrA - Surround test utenom det vanlige
    Open Range - Skytescene
    Master And The Commander - Kanoner og smell
    Sin City - Stemmer
    Flight Of Phoenix - Flyscene
    Troya - Bildestyrke
    I Am Legend - Bildestyrke
    THX Intro - Surround test
    Testament Live In London - Musikk og bilde
    Alice In Chains - Down In A Hole Unplugged - Musikk og bilde
    +++

Musikk som ble presentert
    Metallica - Seek And Destroy
    Scar Symmetry - Metamorphis og The Illusionist
    Pink Floyd - Wish You Were Here og Hey You
    Chris Jones - No Sanctuary Here
    Roger Waters - Three Wishes
    Allan Taylor - Colour To The Moon
    The Dali CD Vol. 1
    The Dali CD Vol. 2
    Flageborg - Hifiklubben test CD
    In Flames
    Susperia
    Infected Mushroom
    Dream Theater
    ++++

Tanker om fremtiden
    Det er mange tanker sa Daniel men det han hadde lyst og evt oppgradere til B&W 802D høytalere, var litt snakk om å bygge ut kinorommet dvs la "sneipen" få nåværende kinorom så han ta barnets rom og slå vekk et par vegger og lage ny kino med større potensiale enn han har pr i dag. Aircondition er noe som står høyt på ønskelisten til kinoen, dette skal komme inn i nær fremtid som han sa selv. I dag blir det veldig varmt der inne pga masse utstyr som avgir mye varme, når denne "kjølingen" kommer er det bare å flytte inn i kinoen for godt. Har vært litt på tale at han ønsker seg et barn til også så det må gjøres noen tiltak i heimen til den tid, men det som er skikkelig moro er at lillegutt i huset liker å se film og være på kinorommet sammens med far. Tror vi kan ha en ny hjemmekinoentusiast her om kort tid folkens, om han gir sønnen sin en lekse i det han driver med så er han på god vei i riktig retning.

Konklusjon
    Når det kommer til rom, lyd og bilde så er dette bare helt perfekt sånn jeg ser det, her får man herlige bilder på 91" lerret av en flott prosjektor som formidler dette i full HD i beste kvalitet. Surround er noe dette rommet kan gjengi til de grader, her er alt så bra kalibrert så det er ikke en detalj mangler i lyden. Vi fikk jo servert en del musikk også og dette anlegget bare "lekte" med cdeene og spilte alt helt perfekt i skjønn harmoni. Det er helt utrolig hvor detaljrike disse høytalerne er, det en fløyelsmyk diskant og og bassen og mellomtonen spiller som en drøm og gjengir et topp lydbilde fra topp til bunn. Bassen fra de 6,5" spillte over all forventning så man skal ikke la seg lure av den fysiske størrelse, her fikk du det du det du ønsket av lyd og vel så det. Det skjer ting på landet også og det skal være helt klart, men som Birgit Strøm synger i sangen "Gøy på landet" så stemte det rimelig bra i dag. Vi har hatt et veldig hyggelig besøk hos denne glade entuasiasten fra landet, ikke nok med det at han er veldig glad så er han veldig kunnskapsrik også. Det er noe som gleder meg med denne personen, at vi kan snakke om alt og alle utenat det blir kjedelig. Denne Daniel er en mann med mange tanker og deler gjerne sine kunnskapene med oss, sånt setter vi veldig pris på og jeg kommer gjerne igjen om det skulle bli ny demo.

Det er kanskje ikke alle her på forumet som har sett på profilen til denne kinoen, derfor valge jeg å poste en lenke så folket har mulighet til å se hva en skikkelig hjemmekino er.

http://avforum.no/minhjemmekino/show...ty%40online.no

Siste ordene før vi avslutter
    Vil jeg takke så mye for at vi endelig fikk komme og oppleve denne fantastiske kinoen din, dette er noe jeg har venta lenge på så her var bare ren glede fra ende til annen. Det som er kjedelig at tiden går alt for fort i slike selskap, men timene vi hadde til formålet var bare helt topp altså og dagen var helt knall. Takker så mye igjen for gjestfriheten og samværet, har vært en kjempe dag som jeg aldri kommer til å glemme og dette gav mersmak.

Takk!

Tekst: Roger Waters
    Bilder: Roger Waters

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert Rogers!!

Gøy å lese, og det er ingen tvil om at han har en sinnsyk kino! Håper på å få en sånn i framtiden jeg og..

Ser du imponert over bilde opplevelsen. Bare å kjøpe deg TV nå gutt!! Skal hjelpe deg jeg hvis du trenger noe...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Supert Rogers!!

Gøy å lese, og det er ingen tvil om at han har en sinnsyk kino! Håper på å få en sånn i framtiden jeg og..

Ser du imponert over bilde opplevelsen. Bare å kjøpe deg TV nå gutt!! Skal hjelpe deg jeg hvis du trenger noe...
    Tusen takk Magnus

Ville gi han en skikkelig rapport der og da, synes han fortjente en god story på kinoen sin. Virkelig grei kar er han også derfor yter vi litt service.

Jeg er litt i gang med tv tankene da, fiksa meg sinnsykt bra hdmi kabler så jeg er litt klar i hvertfall men på tv fronten vet jeg ikke hva jeg skal velge enda? Hva anbefaler du til en rom er døgnvill kar som har rota seg inni denne hifiverden uten kart.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine favoritter: Samsung LExxB755/656, Samsung PS50B655/855, Panasonic TXPxxV10, LG 50PS8000, Sony KDLxxW5500

Pick your favourite! :-D

Jeg skjønner IKKE hvorfor folk kjøper Philips... de greier å rote fram støy, uskarphet og dritt i bildet uansett, i tillegg til å ha verdens styggeste utseende. Så hold deg unna det. (et par unntak i 96/98 serien)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine favoritter: Samsung LExxB755/656, Samsung PS50B655/855, Panasonic TXPxxV10, LG 50PS8000, Sony KDLxxW5500

Pick your favourite! :-D

Jeg skjønner IKKE hvorfor folk kjøper Philips... så hold deg unna det.

Hehe, jeg skal ikke ha Philips heller, er Samsung eller en av de merkene du viser til her.

Favoritt ja, det er lett eller men jeg får stole på eksperten.

Om du fikk velge en av disse så who's it gonna be then ?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt meg en sub til mini-HiFi'et mitt.
    En Dali AW 8.
    Denne skal hjelpe Fostex'ene til basslyd i 2ch stereo, altså lite eller ingen film.

Sub'en er kjøpt brukt og har visstnok vært svært lite i bruk.

Noen som kjenner denne sub'en?
    (bilde fra Dali.dk, den kjøpte er i svart vinyl)

AW 8 - DISCONTINUED Specifications
    Frequency range (+/- 3dB) [Hz]: 40 - 150
    Maximum SPL [dB]: 108
    Crossover frequencies [Hz]: 35 - 150
    Crossover principles: 1-way
    Low frequency driver: 1 x 8 " Air-dried paper cone
    Enclosure type: Bass reflex
    Bass reflex tuning frequency [Hz]: 50,0
    Active subs: Continous IEC Power Output [W]: 60
    Maximum power consumption [W]: 260,0
    Idle power consumption [W]: 15,0
    Connection input(s): Stereo speaker level (low pass filtered)
    Mono "line level" (LFE)
    Stereo "line level" (low pass filtered)
    Functions: Volume (gain)
    Crossover frequency
    Phase switch
    Recommended placement: Sub
    Connection output(s): Stereo speaker level (high pass filtered)
    Stereo "line level" (high pass filtered)
    Loudspeaker type: Subwoofer
    Max loudspeaker dimensions incl. base and grille (HxWxD) [mm]: 265 X 365 X 415
    Loudspeaker weight [kg]: 12,5

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei Raymond (Roger Waters). Tusen takk for meget gode ord. Slik blir man glad for Supert at dere hadde en flott dag i går. Veldig hyggelig å bli bedre kjent med både deg og Stylus. Selvsagt står døra åpen om dere vil ta dere en tur i fremtiden.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste repotasjen med et smil om munnen.
    Slike besøk trigger visse plasser i hjernen ang fremtidige ønsker og behov.:-D
    Spesielt på de to unge håpefulle.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hei Raymond (Roger Waters). Tusen takk for meget gode ord. Slik blir man glad for Supert at dere hadde en flott dag i går. Veldig hyggelig å bli bedre kjent med både deg og Stylus. Selvsagt står døra åpen om dere vil ta dere en tur i fremtiden.
    Jeg kommer nok til å ta i mot tilbudet ditt når det skulle passe for deg, ta par øl og se litt lyd og bilde er ikke meg i mot.

Vi hadde det helt knall i går og snakka om det i bilen på vei mot Oslo igjen, takker for at du likte repotasjen min og det gjorde meg glad også for da har jeg gjort noe godt tilbake. Du får komme innom her når det passer for deg så kan du få litt Ikon 8 demo i en helt vanlig stue.

Toppers dag man seint kommer til å glemme.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Leste repotasjen med et smil om munnen.
    Slike besøk trigger visse plasser i hjernen ang fremtidige ønsker og behov.:-D
    Spesielt på de to unge håpefulle.
    Moro den faller i smak, ikke glem at jeg skriver på hobbybasis og hadde ikke mere enn en 3'er i norsk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....og så kjøpte jeg de to "urgamle" Dali 3b for 100/stk jeg fant på finn for noen uker siden....

vet ikke helt hva jeg skal med dem, men vil prøve de sammen med t-amp oppsettet og sammenligne med Fostex fulltone

Om det blir suksess (les: bedre enn Fostex), så blir det Dali fronter + Dali sub - "vintage light" - hadde da vært spennende med en Tandberg Huldra i tillegg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klassikere altå ? Det er moro med de også vet du, kjenner lite til de gamle modellene til Dali men dem har som regel gitt mye for pengene så det er nok et godt kjøp. Håper du får glede av disse.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen korte inntrykk av disse steinalder-Dali'ene:

DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world (link til Dali 3B)

- de er større enn jeg trodde - middels store stativhøyttalere vil jeg si
    - de er lukket, dvs ingen bassport
    - de har et ganske standard diskantelement, men en rimelig stor mellomtone/bass (8'')
    - tunge, veier like mye som Ikon 2
    single wire
    .......og kabinettet trenger oppfriskning

Lyden:
    vi hørte litt på disse i går og koblet så direkte tilbake til Dali Suite for å sammenligne.
    Joda, lyden er veldig fin - typisk Dali, men faktisk mere tungdrevne enn jeg hadde trodd. Brukte bi-wire kablene inn dobbelt og det er jo greit nok - stort tverrsnitt da

Diskanten er noe spissere enn på Suite, mellomtonen er fin men mangler litt i forhold til Suite - bassen er ganske "tam" og lite fremtredende. Litt skuffende siden det er et 8'' element. Vil tro dette kan ha noe med at det er en lukket konstruksjon.
    Så på med sub og DA ble det lyd! Her kommer en sub virkelig til sin rett og det er vel det generelle inntrykket av stativhøyttalere i denne priskategorien.

Gamle Dali'er er altså ikke å forakte og man kan finne gull derute i finn-verdenen

(ps! det står 8oHm på disse, men jeg endret ikke noe på receiver - farlig?)

Testplater:

Linn Selektions

Mercury/Caballé - Barcelona

Rheinberger - Organ concerto

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble subbene mine kalibrert igår. Og resten av anlegget på nytt.

Lyden sitter ganske bra, så langt det lar seg gjøre i ett dårlig rom, men subbene var en gedigen nedtur. Såpass ærlig må jeg være. Jeg vet at de er "korrekt" innstilt nå, og at vi kalibrerte de til 91 db i sweetspot, altså en økning på 6 db fra kun en sub, men jeg er veldig skuffet.

Jeg hadde mer trøkk i enkelte scener med kun 1 sub, men det var etter å ha justert selv, og da ble det kanskje litt i overkant "feil" kan man sikkert si.

Men hva så egentlig? Jeg er av den oppfatning (og mange med meg) at man kan farge lyden litt manuelt hvis det gjør det morsommere for lytteren.

Vi er alle forskjellige og liker forskjellige innstillinger, og for meg behøver det ikke alltid være 100 % "etter boka" bestandig.

Men uansett, klarer ikke skjule skuffelsen over hvordan 2 subber ble her, så om jeg var motløs før, så er det ikke noe bedre nå.

Man må egentlig bare prøve å legge det fra seg, uansett å surt det er etter å ha brukt kroner på kroner....

Veien videre vet jeg ikke hvordan vil bli. Tanker om SVS har allerede begynt å melde seg så vi får se.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke SVS hjelper... Du har rommet fra h.elvete ... Det må du innse snart. Det blir ikke bedre før du bytter rom, eller flytter. Sorry mann! Det er hvertfall det jeg har fått med meg etter å ha lest samtlige innlegg av deg...

Du har en RÅ kino som burde gitt deg bakoversveis uten like, men det har du tydeligvis ikke fått... Så FLYTT mann! :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke SVS hjelper... Du har rommet fra h.elvete ... Det må du innse snart. Det blir ikke bedre før du bytter rom, eller flytter. Sorry mann! Det er hvertfall det jeg har fått med meg etter å ha lest samtlige innlegg av deg...

Du har en RÅ kino som burde gitt deg bakoversveis uten like, men det har du tydeligvis ikke fått... Så FLYTT mann! :P
    Jeg sier meg rimelig enig i denne her Magnus, hadde jammen gjort det samme selv om et anlegg til rundt 50k hadde nok anlegget gått ut døra så flyttet. Starta på skratch og satset riktig fra dag en, tatt en lytterunde og bestemt meg der og da på hva som passa en. Svs er en klar vinner om man ønsker dypbass, men rommet der er jo helt på trynet så jeg hadde nok tatt en drastisk vurdering med å kommet meg vekk.

Side 291 av 743 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •