Dalis Entusiaster - Side 289

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 289 av 742 FørsteFørste ... 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 285 286 287 288 289 290 291 292 293 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 ... SisteSiste
Viser resultater 5,761 til 5,780 av 14836
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dali lektor
    Lite spørsmål..

jeg bruker får tiden NAD T587 blu-ray spiller til å spille av cd'ene mine. Men har jeg mye å tjene på å kjøpe meg en cd-spiller? begynte å tenke på dette når jeg så linken om NAD M5 til 5800kr
    NAD 587 er faktisk en Bluray spiller med GOD cdlyd, men kan som vanlig ikke måle seg mot skikkelige cdspillere, M5 til under 6000kr er et kupp .

Vil du ha ny, er NAD 545 cdspilleren utrolig bra også!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norfi
    Bruker sub kabel, Y leddet er inn til sub. Også forsøkt uten Y ledd inn på sub uten at det har hjulpet dessverre.
    Forsterkereninngangen din er ikke kaputt ? Du får ikke prøvd denne på en annen forsterkerker? Se om det er samme resultatetet der ellers må du få den sendt inn på reperasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Denon og Dali er ikke bestandig den perfekte matchen, dette må du teste ut før du kjøper evt. med tanke på Ikon serien kan virke litt spiss i toppen. Du vil slite med en skarp diskant og det er ikke godt for å si det sånn, men ville nesten prøvd dette først for Denon er også av en "lysere" klang så det kan skrike litt sammen. Hva med å vurdere Yamaha ?

har jo hifiklubben her jeg bor og muligheten til å høre. har hørt et demoanlegg de har med denon og ikon. ikon 6 i front og resten likt som det jeg vurderer. syns det spilte bra og var ikke no skrikete diskant der. frister å selge alle forsterkerene jeg har nå og kjøpe en helt ny+ nye ht, vurderer også et annnet merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkereninngangen din er ikke kaputt ? Du får ikke prøvd denne på en annen forsterkerker? Se om det er samme resultatetet der ellers må du få den sendt inn på reperasjon.
    Skal forsøke å få testet ut videre om det kan være pre out kanalen til forsterker som er kaputt, for sub virket fint hos hifiklubben

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    har jo hifiklubben her jeg bor og muligheten til å høre. har hørt et demoanlegg de har med denon og ikon. ikon 6 i front og resten likt som det jeg vurderer. syns det spilte bra og var ikke no skrikete diskant der. frister å selge alle forsterkerene jeg har nå og kjøpe en helt ny+ nye ht, vurderer også et annnet merke.
    Da ville jeg hørt meg frem til lykken og be de skru opp volumet så kjenner du skrikinga, men om det ikke er det så hadde jeg vel kjøpt dette settet. Mye skal du legge i dette anlegget?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norfi
    Skal forsøke å få testet ut videre om det kan være pre out kanalen til forsterker som er kaputt, for sub virket fint hos hifiklubben
    Da mistenker jeg utgangen din altså, men satse på det ordner seg og du får oppdatere oss her inne over hva som skjer.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali lektor
    Lite spørsmål..

jeg bruker får tiden NAD T587 blu-ray spiller til å spille av cd'ene mine. Men har jeg mye å tjene på å kjøpe meg en cd-spiller? begynte å tenke på dette når jeg så linken om NAD M5 til 5800kr
    Ja

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Bi-amping gjør jo at du får mer kraft til høytalerene.
    Hvordan jeg gjorde dette var bare med reciveren min. satte på ekstra høytalerkabler på surround back og la det på. Satte på instilling bi-amp på reciveren og vips mer trøkk av høytalerene
    Rart det der, når surr back kanalene har samme strømforsyning som de andre kanalene har.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du sub kabel eller RCA ? Hva med å fjerne yleddet og koble rett på pre out utgangen?
    Sub kabel er en RCA kabel. Y-ledd er ikke vits i å bruke. Det eneste det gjør er å øke nivået med 3db.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Bi-amping gjør jo at du får mer kraft til høytalerene.
    Hvordan jeg gjorde dette var bare med reciveren min. satte på ekstra høytalerkabler på surround back og la det på. Satte på instilling bi-amp på reciveren og vips mer trøkk av høytalerene
    Ja, du får mer effekt. Artig å høre at Mentor 6 kan profitere på mer effekt. Mentor 6 er ikke spesielt tungdreven, men den vokser tydeligvis med godt med krefter og ellers god elektronikk, men betyr 'mer trøkk' at du kan spille høyere enn tidligere før det vrenger, eller betyr 'mer trøkk' fyldigere lyd og mer pondus også på moderat volum? Eller. kanskje begge deler?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er cd spiller valget tatt. Det står nå en ny Marantz SA15 S1 i hifi racket og koser seg med mine Dali HT.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Da er cd spiller valget tatt. Det står nå en ny Marantz SA15 S1 i hifi racket og koser seg med mine Dali HT.
    Gratulerer så mye med en toppers spiller, kom deg på msn a mann.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub kabel er en RCA kabel. Y-ledd er ikke vits i å bruke. Det eneste det gjør er å øke nivået med 3db.
    Det jeg mente også, holder med en single sub kabel og null ledd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart det der, når surr back kanalene har samme strømforsyning som de andre kanalene har.
    Kan det ha noe med NADs PowerDrive å gjøre mon tro?

Grattis med ny cd-spiller, forresten. Har en kompis som har denne, og han er godt fornøyd. Testa du S1 opp mot S2?

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ja, du får mer effekt. Artig å høre at Mentor 6 kan profitere på mer effekt. Mentor 6 er ikke spesielt tungdreven, men den vokser tydeligvis med godt med krefter og ellers god elektronikk, men betyr 'mer trøkk' at du kan spille høyere enn tidligere før det vrenger, eller betyr 'mer trøkk' fyldigere lyd og mer pondus også på moderat volum? Eller. kanskje begge deler?
    Får mer dybde på lavere volum. altså at jeg ikke må vrenge opp volumet for å få litt trøkk. har ikke testet å guffe på. men testet med noen sanger jeg hører mye på samt band of brothers.
    syns det ga en mer fylding klang i de. Da jeg har savnet litt bass. så syns jeg dette gjorde susen faktisk.

Dere får kose dere masse gutta. da er det i sengs på hytta her

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med en toppers spiller, kom deg på msn a mann.
    Takk takk

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Kan det ha noe med NADs PowerDrive å gjøre mon tro?

Grattis med ny cd-spiller, forresten. Har en kompis som har denne, og han er godt fornøyd. Testa du S1 opp mot S2?
    Det har vel ingenting med det å gjøre. Sitat tatt ut fra hfk sine nettsider

NAD’s PowerDrive-teknologi, som ble introdusert i 2002, er en viktig del av forklaringen på at T775 høres mye kraftigere ut enn det den oppgitte effekten skulle tilsi. PowerDrive-prinsippet bygger på en flertrinns strømforsyning, og en meget avansert analog datamaskin. Enkelt fortalt sørger PowerDrive for at forsterkeren og strømforsyningen hele tiden tilpasser seg impedanskarakteristikken i høyttalerne som er koblet til. På den måten blir hele tiden forholdet mellom strøm og spenning optimalt. Nesten på samme måte som når en bil skifter gor ettersom det går oppover eller nedover. PowerDrive gir nerve og realisme til musikkens dynamiske utladninger.

Har ikke testet SA15 S1 opp mot SA11 S2. Regner med at det er den modellen du tenkte på. SA15 S2 er ikke i salg enda. Men SA11 S2 er et par hakk over den modellen jeg har kjøpt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/50929

Dali Mentor Center til 9500, ganske ny denne her og hvorfor ikke spare noen kroner.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daniel: Jasså.. ny cdspiller . Du hadde vel Ayon eller noe før? hva er grunnen til at du bytta?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg hørt meg frem til lykken og be de skru opp volumet så kjenner du skrikinga, men om det ikke er det så hadde jeg vel kjøpt dette settet. Mye skal du legge i dette anlegget?
    er ikke helt sikkert. har en effektforsterker som må selges først og en bil som skal på rep.

Side 289 av 742 FørsteFørste ... 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 285 286 287 288 289 290 291 292 293 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •