Dalis Entusiaster - Side 284

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 284 av 743 FørsteFørste ... 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 280 281 282 283 284 285 286 287 288 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 ... SisteSiste
Viser resultater 5,661 til 5,680 av 14842
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Si det til kona hvis du tørr
    Er vel ikke vits i å utfordre skjebnen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Her er noen bilder av Hellicon 400 som jeg har blitt eier av:-D
    Gratulerer med flotte høyttalere i stilig oppsett!

Tør jeg spørre om hvordan de spiller musikk? devilej lovte å fortelle litt om Helicon, men det ser ikke ut til at han akter å holde ord.

Ser du har hatt, og kanskje fremdeles har, MA GS20, som var et alternativ til Mentor 6 da jeg oppgraderte. Spiller Helicon veldig ulikt GS20?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lektor 8, center og bak pluss Parasound NC 2125 vurderes sterkt her nå.....

Bestemme meg innen helga er omme

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83

Det er med andre ord ikke noe å vente med, har du penger så bare kjøp og bli ferdig.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er med andre ord ikke noe å vente med, har du penger så bare kjøp og bli ferdig.
    Helt enig...bare jeg kunne gjort det samme! nå!!

Blir Klipsch RF-82 med RC-64 senter (den er svæær) på meg...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Spennende valg Maw

Regner med dette låt tøft på film

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Gratulerer med flotte høyttalere i stilig oppsett!

Tør jeg spørre om hvordan de spiller musikk? devilej lovte å fortelle litt om Helicon, men det ser ikke ut til at han akter å holde ord.

Ser du har hatt, og kanskje fremdeles har, MA GS20, som var et alternativ til Mentor 6 da jeg oppgraderte. Spiller Helicon veldig ulikt GS20?
    Det hadde vært utrolig gøy om du fikk lyttet til Helicon selv, Alef, og deretter fått høre hva du syntes. Slik du har uttrykt din begeistring for Ikon og Mentor, så er jeg nesten sikker på at du ville blitt himmelfallen hadde du hørt disse. De egenskapene du setter høyt, transparens og (frisk) diskantgjengivelse, når et nytt nivå med Helicon, og de gir noe Ikon og Mentor etter mine ører har til gode å prestere; dybde og romfølelse. Det flotte er at om man har en forsterker med varm klangbalanse, så får man også "godlyden" sammen med et åpent, ærlig og naturlig lydbilde. Kvalitet i alle ledd blir dermed ekstra viktig, svakheter blir raskt avslørt, og kvaliteter berømmet.

Selv har jeg Helicon 800MK2 og kan i grunn bare uttale meg om den. Jeg hadde 400MK2 på hjemlån for et års tid siden, men husker ikke lenger så mye av det. Bare at de både visuelt og lydmessig var veldig "likeable", som de sier på engelsk.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino sa jeg selv at Klipsch og SVS er selve oppskriften på god hjemmekino, så tror ikke det er noe dårlig valg nei...

Hopper vel inn en SVS snart og... :-D

Men Klipsch i en dali tråd...huff

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Du har bestemt deg allerede altså ? Det er moro å ha noe som spiller godt på film og da er vel dine fremtids høytalere godt i fokus.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Maw har bestemt seg sikler jeg veldig på Lektor 8. Hørte disse littegrann for en tid tilbake og likte dem. Og testen er til å få ståpels av. Etter min smak.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Maw har bestemt seg sikler jeg veldig på Lektor 8. Hørte disse littegrann for en tid tilbake og likte dem. Og testen er til å få ståpels av. Etter min smak.
    Har du fått deg noe demo enda eller? Vi venter på hva som ble dine ord under senansen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått deg noe demo enda eller? Vi venter på hva som ble dine ord under senansen.
    Nope. Mentor 6 var ikke inne i butikk.

Lektor 8 har jeg hørt litt før.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trodde du hadde lagt oppgraderingsplanene på hylla. Først Mentor og nå Lektor. Forskjellen er ikke så stor at det er vits i å oppgradere. Mentor sier nå jeg

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig at jeg ikke helt ser poenget i å gå fra Concept 8 til lektor 8, men det er kanskje bare meg

Edit: Jeg har Mentor 6 i sort, og er knallfornøyd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer for Mentor selv men om du vil gå for en Lektor 8 så bestemmer du det selv, men det er i hvertfall mye å hente på detaljer og god lyd om man stiger i gradene. Det er sikkert mulig å få kjøpt en demobrukt Mentor om man leiter litt rundt gjennom Klubben, men håper du finner ut hva du skal ende opp med. Hvorfor dro du ikke til den i Markus Thranesgate ? Den skal vel ha alt inne på lager siden det er hovedbutikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hedon
    Det hadde vært utrolig gøy om du fikk lyttet til Helicon selv, Alef, og deretter fått høre hva du syntes. Slik du har uttrykt din begeistring for Ikon og Mentor, så er jeg nesten sikker på at du ville blitt himmelfallen hadde du hørt disse. De egenskapene du setter høyt, transparens og (frisk) diskantgjengivelse, når et nytt nivå med Helicon, og de gir noe Ikon og Mentor etter mine ører har til gode å prestere; dybde og romfølelse. Det flotte er at om man har en forsterker med varm klangbalanse, så får man også "godlyden" sammen med et åpent, ærlig og naturlig lydbilde. Kvalitet i alle ledd blir dermed ekstra viktig, svakheter blir raskt avslørt, og kvaliteter berømmet.
    Du har rett, jeg må se å få lyttet til Helicon, før jeg dør.

Du bekrefter langt på vei mine forestllinger om Helicon. Hvis jeg hadde hatt bedre plass og friere handlingsrom, så ville Helicon ha vært høyst aktuell allerede i dag. Slik det er nå må jeg nøye meg med å være nysgjerrig. Bedre plass blir det først en råd med en gang i framtiden. Selv om jeg ikke kan si når dette vil skje, så blir det uansett neppe med det første. For egen del er Helicon altså ikke så aktuell nå, men jeg har en god kompis som står betydelig nærmere en oppgradering enn meg. Han har Ikon 7 i dag, og er ikke fremmed for å gå videre med Dali, snarere tvert om. Info, brukererfaringer og tilbud om Dali, slik vi får i denne tråden som Roger er primus motor for, leses derfor med stor interesse.

Det er riktig at jeg er begeistret for Ikon og Mentor. I tillegg har jeg stor sans for Grand (Diva), som nok er mer krevende mht. rom og elektronikk enn de to førstnevnte, men som på sitt beste spiller svært godt.

Jeg syns både Ikon og Mentor gir svært bra dybde og romfølelse i forhold til høyttalere det er naturlig å sammenligne med, men jeg tviler ikke på at Helicon faktisk kan være bedre mht. til dette. Stereophile beskriver dette som værende eksepsjonelt bra:

"With the lights out, the Helicon 400 Mk.2 produced a sensation of limitless space—as if my room's walls had been totally obliterated. If you like airy, 3D sonic rides, this speaker delivers them. It was easy to "see" well into the corners of well-recorded soundstages, and the speakers' ability to delineate events across that stage with great specificity of imaging was impressive."

Konlusjonen lyder:

"At this price point you'll find a warmer, richer presentation from Sonus Faber's Cremona ($9800/pair as of August 2007), and greater inner complexity and resolution from Focal's 1027 Be ($7995/pair, and that beryllium tweeter is in a league of its own). But if, after listening to those speakers, you're still looking for greater speed, clarity, transparency, and—especially—space, be sure to check out DALI's handsome Helicon 400 Mk.2."

Nå passer Stereophiles beskrivelse av Helicon langt på vei også Ikon og Mentor, så jeg tror ikke dette vil være Helicons største pre i forhold til sine rimeligere slektninger. Hva jeg tror vil være det viktigste ved en oppgradering er at Helicon kan spille med større autoritet: Gjengi komplekse musikalske partier mer uanstrengt og selvfølgelig enn Mentor og Ikon, samt være gjennomgående bedre på det meste, ha større pondus og virke mer storslåtte. Dessverre er de også mer plasskrevende.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har bestemt deg allerede altså ? Det er moro å ha noe som spiller godt på film og da er vel dine fremtids høytalere godt i fokus.
    veeeeeel....er ikke heeeeelt bestemt...men ja. :-P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ord fra meg igjen......

Det er altfor mye fint på dette markedet og desverre så koster det altfor mye å prøve ut alt dette, men vi får heller være glad for det vi har og heller se om drømmer kan bli realitet en gang i fremtiden. Jeg er Dali frelst pga design og hva de kan utgi av lyd, finnes seff masse annet på markedet som er sikkert er mye bedre. Ingen skal ta fra Dali kvalitet og lydkvalitetene de har på sine høytalere, de er da noe billigere enn andre kandidater i sin klasse. Selv ønsker jeg Dali tok innersiativ og skapet et ny High End høytaler, men etter noen mailer med Lars Worre så skulle ikke det skje med det første. Dem har selfølgelig masse fint i sitt sortiment, men noe nytt er alltid moro men synd de skal fokusere på billig modelleene bestandig. De kunne tjent på og lage større centerhøytalere til feks Ikon serien, den er noe liten i sitt slag synes jeg men man får bare spe på men Mentor centerern for den er unik og helt rå i sitt slag.

Etter da denne tråden ble en Dali's Entusiasters plass så har vi fått inn flere medlemmer, synes det er bra å se all aktiviteten her inne etter disse årene så det er moro å se folks oppgraderinger også. Virker som denne tråden har påvirket folk til å se nærmerë på Dali som en egnet høytaler til hver og en. De har høytalere som passer alle, men det er så mange som har så mye i mot Hifiklubben så derfor blir dem desverre uteblitt. Vi gjør i hvertfall vårt her inne for at "alle" som er nygjerrige på Dali skal få vite hva de er gode for.

Vi har snakket tidligere om å ta et besøk til Dali fabrikken i Danmark, etter det jeg forstod så var det noen her inne som var veldig int. og noen ikke. Men for de entusiastene som er int. så kunne vi kanskje prøvd å få til noe, kan jo maile og avtale besøk så det skal ikke være noe problem så komme med en evt tid det passer. Det kunne vært moro å hørt på hva de har å bidra med også, en omvisning der nede kunne vi alle hatt nytte av for å dyrke Dali mer enn vi har gjort tidligere. Dette kunne vært nyttig å komme litt på innsiden og se alle kvalitetene, kanskje oppdage noe nytt og se videre på en evt oppgradering med tiden. Hvor mange her inne er int i en sånn tur ?

Det hele vil skje ved å ta danskebåten nedover og ta bil videre til Fabrikken som ligger ca times tid fra Frederikshavn. Vi forhåndsbestiller rom på et hotell så man har et sted å være, dette må bli en hel helg så vi reiser ned på evt Fredag og drar hjem på Søndags morgen igjen. Hva vi gjør etter besøket bestemmer vi selv, noen øl og god mat i det danske land er ikke å forakte. Eller hva sier dere?

Men dette er en plan for fremtiden og dere kan gjerne komme med inspill og ideer om dette høres bra ut eller ikke, planer er til å forandres på så det passer for alle. Viktig at alle blir fornøyd og får bidratt til folket får en int dag med omvisning og en god helg med masse gode minner.

Ellers er det moro å se at vi er den største høytalertråden her på Avforum, takk til dere alle for deres bidrag og fortsett med dette. Dali er en høytaler som de fleste burde ta en lytt til før dem går til investeringer, min neste høytaler vil nok bli en Dali så det er det ikke noe fare for. Helicon 400 virker som en meget god kanditdat etter det NB1 sier her inne, skal nok ta i mot invitasjonen om en demo på den hos han. Det bodde visst en skikkelig dynamikkdjevel i denne høytaleren, kunne vært spennende å sjekket ut denne i nær fremtid. Den har nok ikke 8" elementer men den skal da spille helt sykt etter det som blir sagt her inne. Dansk Dynamitt!!!!

Vel.... Noe mere folkens?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer for Mentor selv men om du vil gå for en Lektor 8 så bestemmer du det selv, men det er i hvertfall mye å hente på detaljer og god lyd om man stiger i gradene. Det er sikkert mulig å få kjøpt en demobrukt Mentor om man leiter litt rundt gjennom Klubben, men håper du finner ut hva du skal ende opp med. Hvorfor dro du ikke til den i Markus Thranesgate ? Den skal vel ha alt inne på lager siden det er hovedbutikken.
    Stemmer det. Der finnes Mentor6 i demo. Og det viste Tronna

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Stemmer det. Der finnes Mentor6 i demo. Og det viste Tronna
    Hehe, Mentor har dem på de fleste steder t.o.m her i byen har dem denne til demo.

Side 284 av 743 FørsteFørste ... 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 280 281 282 283 284 285 286 287 288 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •