Dalis Entusiaster - Side 283

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 283 av 742 FørsteFørste ... 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 279 280 281 282 283 284 285 286 287 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 ... SisteSiste
Viser resultater 5,641 til 5,660 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Høres fornuftig ut.

Vel. De som er nå byttes ikke ut før våren igjen, men det kommer et par nye modeller som hopper inn over de andre. B8500 og B9000. (low og mid-end modellene kommer på våren, High end kommer på høsten)

Cambridge modellen ser forøvrig grom ut! Men jeg er fornøyd med min 2500BT, selv om de er litt kjipt at den blir erstattet om 1 mnds tid...

men dette blir veeeldig OT...

Oppdaget her om dagen at Kings Of Leon - Only By the Night har ganske så god lyd. Herlig "lett" dynamikk i skarptromma og et bredt lydbilde med vokalen klar og fin i midten....
    Det blir litt OT innimellom men det går bra vet du, er jo mine planer for fremtiden det er snakk om her. Er litt spent på nye Denon også men Cambridge passer utstyret mitt best med tanke på farge og enkelt design. Er ikke så glad i sånne plastbokser for å si det sånn. Alt blir nytt av slikt utstyr og det man kjøper hører med til oldtiden rimelig fort, men det er sånn denne teknologien her og det kan bli litt mye bruk og kast mentalitet. Desverre...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Har ikke noe y-ledd ennå, men kommer forhåpentligvis snart

Dere skal få bilder nå straks. Jeg LOVER

Ja trenger kalibreringshjelp nå. Sitter vel en på FEIL (:lol side av skauen her som skal få den jobben:-D :-D

Men først ble jeg og Daniel enige om at han ekspert-naboen min skulle få kalibrere dem. Han som sa at 2 subber kom til å ødelegge lydbildet totalt
    Javel ? Det er litt rart og de fleste folk her inne har jo 2 subber så jeg kan ikke skjønne det problemet, han er nok bare missunnelig så det er bare å ta med en klype salt rett og slett. Nå blir det effektforsterker ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står det en fin svart Dali Ikon Sub til her

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Javel ? Det er litt rart og de fleste folk her inne har jo 2 subber så jeg kan ikke skjønne det problemet, han er nok bare missunnelig så det er bare å ta med en klype salt rett og slett. Nå blir det effektforsterker ?
    Nå blir det ingen ting mer foreløpig

Skal bruke god tid fremover og teste forskjellige merker og se hva jeg ender på til slutt. Skal teste andre merker enn Dali også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Nå blir det ingen ting mer foreløpig

Skal bruke god tid fremover og teste forskjellige merker og se hva jeg ender på til slutt. Skal teste andre merker enn Dali også.
    Du har mere igjen å sitte på nett og finne dine kandidater og dra til butikken og prøve dem ut, å sitte her inne og spørre blir bare et stort spørsmål hele veien for hva du skal velge. Ville da oppsøkt disse butikkene med disse kandidatene du sikler på, tar beslutningen derfra og spare masser av tid så ingenting er bedre enn det.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har mere igjen å sitte på nett og finne dine kandidater og dra til butikken og prøve dem ut, å sitte her inne og spørre blir bare et stort spørsmål hele veien for hva du skal velge. Ville da oppsøkt disse butikkene med disse kandidatene du sikler på, tar beslutningen derfra og spare masser av tid så ingenting er bedre enn det.

Jepp. Helt enig. Bedre å reise å høre selv.

På klubben skal jeg fremover teste Mentor 6/Vokal/W2 oppsett, Lektor oppsettet (tviler på at det blir dette. Neste oppgradering skal være skikkelig), pluss B&W CM9 med center og B&W 683 med center.

På soundgarden skal JBL testes ut.

Så foreløpig er det Dali, B&W og JBL som skal testes.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sitter jeg med to subber og en receiver jeg er veldig fornøyd med. Føler at anlegget mitt hadde fortjent bedre høyttalere egentlig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny receiver kjøpt til mine Concept 8, en Denon 3805. Denne er jo dobbelt så tung, har en god del mer effekt samt at den ligger et par hakk over prisklassen til min tidligere marantz SR5500. Kan noen forklare meg hvorfor marantzen spiller høyere, penere og med dypere, høyere og mer pressis bass? Har jeg blitt lurt her, eller er det noen instillinger på denonen som jeg må bortpå først?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAT selger nye for 9k (om de fortsatt har noen igjen da...)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    NAT selger nye for 9k (om de fortsatt har noen igjen da...)
    Det gjenstår å se og de blir nok fort utsolgt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Da er ny receiver kjøpt til mine Concept 8, en Denon 3805. Denne er jo dobbelt så tung, har en god del mer effekt samt at den ligger et par hakk over prisklassen til min tidligere marantz SR5500. Kan noen forklare meg hvorfor marantzen spiller høyere, penere og med dypere, høyere og mer pressis bass? Har jeg blitt lurt her, eller er det noen instillinger på denonen som jeg må bortpå først?
    Hei!

Etter min egen erfaring med Denon, kan det være den aldri gir deg stram, presis og kraftfull bass... Etter det jeg forstår fra hva jeg leser, og ut fra egen erfaring med merket så har de en lys klangkarakter. Det påvirker lydbildet, og det kan godt være at Marantzen din er en bedre match til Daliene du har.
    Du kan alltids skru litt på tonekontrollene, men jeg ble hvertfall aldri helt fornøyd med min Denon 2808 i bassområdet.

Hvis du har mulighet, kan du jo hekte en varmtklingende effekt på denonen og se om det bedrer seg? Parasound er kanskje i overkant rost opp i skyene her, men de kan virkelig det der med kraft og dynamikk. Har ikke Dali selv, men merket en STOR forskjell spesielt i de lave frekvensene da jeg byttet fra Denon til Parasound.

Både pre og effekt vil påvirke lydbildet, så jeg ser for meg at en kombo med Denon og Parasound ( eller annen varmtklingende) effekt, vil være en fin kombo

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge det jeg har lest og hørt med hifiklubben skal denon være en bedre match til concept enn marantz, jeg har også lest tester av både marantz og denon (i samme test også) hvor det blir påpekt av marantzen var ypperlig i det øvre og mellom registeret, men manglet mye av bassen. Denon på den andre siden skulle være mer rå på bassen i forhold og egnet seg derfor mer til rock/rap/techno framfor marantzen som var ypperlig på klassisk musikk. Jeg bare lurer på hvor den ekstra effekten i denonen har gått hen, den bør jo kunne spille kraftigere på en eller annen måte. Nytt effekttrinn er ikke et alternativ for en kommende student :P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    I følge det jeg har lest og hørt med hifiklubben skal denon være en bedre match til concept enn marantz, jeg har også lest tester av både marantz og denon (i samme test også) hvor det blir påpekt av marantzen var ypperlig i det øvre og mellom registeret, men manglet mye av bassen. Denon på den andre siden skulle være mer rå på bassen i forhold og egnet seg derfor mer til rock/rap/techno framfor marantzen som var ypperlig på klassisk musikk. Jeg bare lurer på hvor den ekstra effekten i denonen har gått hen, den bør jo kunne spille kraftigere på en eller annen måte. Nytt effekttrinn er ikke et alternativ for en kommende student :P
    Okei. Kan godt være de syns det er en bedre match. De skal jo også selge Denon. Hva med dine egne ører? Hvis du likte lyden fra marantz bedre, kan det jo være den er en bedre match...

Effekten i Denonen er ikke voldsom, og selv om conceptene er relativt lettdrevne, krever de nok mer futt for å yte sitt beste
    Effekt er heller ikke alltid ensbetydende med mer fremtredende bass. I noen tilfeller kan mer effekt resultere i at bassen blir strammere og mer presis, men at den derfor kanskje kan oppleves som mindre voldsom da den er mer korrekt.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder av Hellicon 400 som jeg har blitt eier av:-D
    Dalis Entusiaster-hellicon-jpg
    Dalis Entusiaster-img_1382-jpg

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Super flott. Den fineste finishen har de også. Gratulerer.
    Men vekk med sofaen som står i veien for den venstre HT

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg kvalm.... Huff... Dette var så pent at selv elgen måtte ut og spy.

Gratulerer så mye med disse herlighetene, sikler meg dønn på bildene her og det er sånne ting som gjør meg forvirra pga de er så fine.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg kvalm.... Huff... Dette var så pent at selv elgen måtte ut og spy.

Gratulerer så mye med disse herlighetene, sikler meg dønn på bildene her og det er sånne ting som gjør meg forvirra pga de er så fine.
    Snodig du Raymond

Fikk SMS av deg ang fot til Concept. Skjekker på tirsdag.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Snodig du Raymond

Fikk SMS av deg ang fot til Concept. Skjekker på tirsdag.
    Snodig ?

Conceptene er bror min sine, jeg har kjøpt høytalere til bror min så derfor sjekke etter ny fot skjønner du mister.

Selv har jeg mine Ikon 8 og de Concept 6 som ligger på torget her er min bror sine, selger dem for han bare så det er ikke værre enn det. Han fikk seg en liten oppgradering han også.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Super flott. Den fineste finishen har de også. Gratulerer.
    Men vekk med sofaen som står i veien for den venstre HT
    Si det til kona hvis du tørr

Side 283 av 742 FørsteFørste ... 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 279 280 281 282 283 284 285 286 287 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •