Dalis Entusiaster - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 28 av 743 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 528 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 14850
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Det er vel rundt 60-100 timer tror jeg...
    Ok. Er jo litt, men det er moro å høre at høyttalerne tar form! Hører tydelig forbedring på ikonsuben min også.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til trøkk på Ikon 8 så synes jeg den leverer ganske bra, men den trenger krefter og da har klubben veldig lite å stille opp med om dem ikke har noen gamle Thule effekter på lager. Det med mellomtonen er jeg ganske så enig i, men jo mer man betaler og bedre varer får man og dette er slik det er med alt utstyr. Jeg mener at Ikon 8 leverer mye lyd for pengene, seff er Mentor 6 en mer musikalsk høytaler og det svarer for seg selv med prisen å dømme. Det som er det viktigste elementet her er at de får nok kraft, har selv kjørt dali ikon 7 og 8 på svake forsterkere og det låter hesslig. Da er det bare å spa fra noe som kan levere mere watt til slike krevende høytalere, hadde dem pest på en forsterker på hver høytaler hadde ting skjedd.

Er ikke så mange butikker som har egnet rom for slik finlytting, selv er jeg en amatør i dette faget og det nivå vil jeg beholde og like ting som ikke alle andre liker. Det som er bra for meg er kanskje møkk for andre her for de vil gjerne betale dyre dommer for en høytaler, da er det bedre å sette sammen noe i mellomklassen som funker bra i hop. Det er bare å finne åssen lydsignatur man liker, og der etter høre på forsterkere og høytalere som faller inn på ens valg den veien.

Jeg synes Mentor 8 er bare helt rå selv og kan ikke si noe annet at den frister skikkelig, men det har alltid det med penga å gjøre og kanskje om et par år så har Dali kommet med noe som er enda råere til denne prisen, er ikke lett å bli klok på denne verden her. Det er alltid noe som er bedre, alltid noe som er best og sånn vil det alltid være.

Det som engang var en Ikon 8 tråd er ikke int så stor for den høytalern lengre, har gitt masse gode ord om dem og folk har likt det de har hørt. Håper det er flere som vil også prøve 8'ern i fremtiden, det er en knakanes god høytaler altså til den prisen. Den bare elsker litt Watt så blir den fort blid og leverer et kontrollert lydbilde hele veien.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Bra du spurte. Noen vil huske at jeg egentlig sparte til Ikon 6 og var innstilt på å kjøpe disse. Men det var noe med lyden jeg ikke ble helt klok på - litt lite bass kanskje? Så jeg tok meg tid til å høre på Suite 2.8 siden de var på billigsalg - og det passet mine ører mye mye bedre.

Ikon 6 er en flott høyttaler, men for meg ble Suite 2.8 hakket bedre faktisk.
    hvilken forsterker kjører du på de? er en pma 2000 IVR som j eg har tenkt å bruke

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Når det kommer til trøkk på Ikon 8 så synes jeg den leverer ganske bra, men den trenger krefter og da har klubben veldig lite å stille opp med om dem ikke har noen gamle Thule effekter på lager. Det med mellomtonen er jeg ganske så enig i, men jo mer man betaler og bedre varer får man og dette er slik det er med alt utstyr. Jeg mener at Ikon 8 leverer mye lyd for pengene, seff er Mentor 6 en mer musikalsk høytaler og det svarer for seg selv med prisen å dømme. Det som er det viktigste elementet her er at de får nok kraft, har selv kjørt dali ikon 7 og 8 på svake forsterkere og det låter hesslig. Da er det bare å spa fra noe som kan levere mere watt til slike krevende høytalere, hadde dem pest på en forsterker på hver høytaler hadde ting skjedd.

Er ikke så mange butikker som har egnet rom for slik finlytting, selv er jeg en amatør i dette faget og det nivå vil jeg beholde og like ting som ikke alle andre liker. Det som er bra for meg er kanskje møkk for andre her for de vil gjerne betale dyre dommer for en høytaler, da er det bedre å sette sammen noe i mellomklassen som funker bra i hop. Det er bare å finne åssen lydsignatur man liker, og der etter høre på forsterkere og høytalere som faller inn på ens valg den veien.

Jeg synes Mentor 8 er bare helt rå selv og kan ikke si noe annet at den frister skikkelig, men det har alltid det med penga å gjøre og kanskje om et par år så har Dali kommet med noe som er enda råere til denne prisen, er ikke lett å bli klok på denne verden her. Det er alltid noe som er bedre, alltid noe som er best og sånn vil det alltid være.

Det som engang var en Ikon 8 tråd er ikke int så stor for den høytalern lengre, har gitt masse gode ord om dem og folk har likt det de har hørt. Håper det er flere som vil også prøve 8'ern i fremtiden, det er en knakanes god høytaler altså til den prisen. Den bare elsker litt Watt så blir den fort blid og leverer et kontrollert lydbilde hele veien.
    Det er akkurat som du sier. Man får ikke en ideel lyttesituasjon med en gang. Ting må matches med ulike forsterkere for å yte det man personlig liker best. Smaken er jo som kjent ulik, men det er jo litt av det som gjør det moro å diskutere dette her
    Har du hørt mye Mentor 8? Skjønner du sikler litt på¨den selv og ja...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les litt tilbake i tråden så har jeg lagt inn noen inntrykk rundt Mentor 8. Det er et stk. VILL høytaler!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Det er akkurat som du sier. Man får ikke en ideel lyttesituasjon med en gang. Ting må matches med ulike forsterkere for å yte det man personlig liker best. Smaken er jo som kjent ulik, men det er jo litt av det som gjør det moro å diskutere dette her
    Har du hørt mye Mentor 8? Skjønner du sikler litt på¨den selv og ja...
    Jeg har ikke hørt nok på de høytalerne for å si det sånn, dette er en høytaler jeg fikk en flott demo av på Hifiklubben under en lytteseremoni der oppe. De hadde besøk fra en representant fra Dali som viste oss de nye Lector høytalerne og gode Mentor 6 og 8. Dette er så bra høytaler og jeg skjønner godt at folk forelsker seg i disse, og det gjorde jeg der oppe også og etter det sitter dem høyt på ønskelisten min. Jeg ser ikke for meg Eufonia og slike saker i stua her enda, så jeg håper kanskje en dag kan et flott par Mentor 8 og jeg regner med det blir noe veldig pent brukt ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les litt tilbake i tråden så har jeg lagt inn noen inntrykk rundt Mentor 8. Det er et stk. VILL høytaler!
    hehe det begynner å bli en lang tråd dette her. Har du noen snøring på hvilken side det ligger på?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt nok på de høytalerne for å si det sånn, dette er en høytaler jeg fikk en flott demo av på Hifiklubben under en lytteseremoni der oppe. De hadde besøk fra en representant fra Dali som viste oss de nye Lector høytalerne og gode Mentor 6 og 8. Dette er så bra høytaler og jeg skjønner godt at folk forelsker seg i disse, og det gjorde jeg der oppe også og etter det sitter dem høyt på ønskelisten min. Jeg ser ikke for meg Eufonia og slike saker i stua her enda, så jeg håper kanskje en dag kan et flott par Mentor 8 og jeg regner med det blir noe veldig pent brukt ja.
    Det der høres ut som et bra arrangement!
    Hehe, ja ble nok litt forelsket jeg og. Jeg syns det er viktig å få den følelsen at man virkelig vil ha noe når man skal bruke såpass med penger. Å kjøpe høyttalere til 20-30k er ikke hverdags, så da må man ha virkelig lyst på dem man faktisk kjøper!
    Nå har jeg aldri hørt Euphonia, men tror jeg skal holde meg unna for å unngå enda dyrere drømmer hehe!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe det begynner å bli en lang tråd dette her. Har du noen snøring på hvilken side det ligger på?
    det er mulig det ikke var denne tråden alikevel. så kan skrive litt

Mentor 8 er en sinnsyk høyttaler. Den krever sinnsykt mye kraft for å spille optimalt, men gir du den det er den helt vanvittig. Den er SVÆR, og da mener jeg SVÆR. Den har ekstrem dynamikk, men alikevel spiller den klokkerent gjennom hele registeret. Diskanten er jo den samme som på Mentor 6 og den er så detaljert og oppløst som du bare kan drømme om. Nå har ikke jeg hørt alt, men jeg mener det er den mest underholdende og beste høytaleren til rundt 30k på markedet. Det er hvertfall den oppfatninga jeg fikk med en drøy time med den..

For meg ble den litt for dyr, for her må du også regne med effektforsterker(e) i tillegg og da blir fort budsjettet mye høyere.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    hvilken forsterker kjører du på de? er en pma 2000 IVR som j eg har tenkt å bruke
    Yamaha RX-V659, se min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er mulig det ikke var denne tråden alikevel. så kan skrive litt

Mentor 8 er en sinnsyk høyttaler. Den krever sinnsykt mye kraft for å spille optimalt, men gir du den det er den helt vanvittig. Den er SVÆR, og da mener jeg SVÆR. Den har ekstrem dynamikk, men alikevel spiller den klokkerent gjennom hele registeret. Diskanten er jo den samme som på Mentor 6 og den er så detaljert og oppløst som du bare kan drømme om. Nå har ikke jeg hørt alt, men jeg mener det er den mest underholdende og beste høytaleren til rundt 30k på markedet. Det er hvertfall den oppfatninga jeg fikk med en drøy time med den..

For meg ble den litt for dyr, for her må du også regne med effektforsterker(e) i tillegg og da blir fort budsjettet mye høyere.
    Takk skal du ha!

Da sitter vi med omtrent samme inntrykk om den. Hva hadde du valgt for å drive dem da? Er jo så mange alternativer! Må si jeg ble overrasket over hvor greit Lyngdorfen drev dem...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorff greier den nok bra, men tror en Nad M serie også haddde gjort susen.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hehe, ja ble nok litt forelsket jeg og. Jeg syns det er viktig å få den følelsen at man virkelig vil ha noe når man skal bruke såpass med penger. Å kjøpe høyttalere til 20-30k er ikke hverdags, så da må man ha virkelig lyst på dem man faktisk kjøper!
    Nå har jeg aldri hørt Euphonia, men tror jeg skal holde meg unna for å unngå enda dyrere drømmer hehe!
    Euphonia låter meget bra og bør høres. Drømmer er viktig å ha. Litt av morroa det å spare og glede seg til å få nye komponenter.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer nok til å komme i hus med tid og stunder når den vil komme på brukten til en akseptabel pris, jeg betaler bare ikke 32000 lapper for den så det bare slik den saken står. Jeg kommer nok ikke til å gå for mere luksus enn Mentor 8, så jeg vil kanskje kjøre A21 og P3 til Parasound på den tid. Det er ikke bare bare å snuse på all denne luksusen, hjelpes altså og dette livet koster.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Euphonia låter meget bra og bør høres. Drømmer er viktig å ha. Litt av morroa det å spare og glede seg til å få nye komponenter.
    Jeg kunne ikke vært mer enig Derfor jeg har Mentor 8 på drømmelista nå. Kommer til å måtte jobbe en del for å kunne få råd til noe så råflott! Det blir jo et kvantesprang oppover i forhold til de frontene jeg har nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer nok til å komme i hus med tid og stunder når den vil komme på brukten til en akseptabel pris, jeg betaler bare ikke 32000 lapper for den så det bare slik den saken står. Jeg kommer nok ikke til å gå for mere luksus enn Mentor 8, så jeg vil kanskje kjøre A21 og P3 til Parasound på den tid. Det er ikke bare bare å snuse på all denne luksusen, hjelpes altså og dette livet koster.
    Det skal mye til for å bla opp 32k ja. Det er mange penger! Ser de har et demopar til salgs i Sarpsborg for 27... hjelper jo litt
    Halo serien til Parasound er lekker! Det er noen drømmer der og ja

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg kunne ikke vært mer enig Derfor jeg har Mentor 8 på drømmelista nå. Kommer til å måtte jobbe en del for å kunne få råd til noe så råflott! Det blir jo et kvantesprang oppover i forhold til de frontene jeg har nå...
    Du blir iallefall ikke å angre hvis du kjøper Mentor 8

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor for alle penga sier jeg bare, må bare sprenge disse høytalerne først

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å høre. Får satse på at denne tråden eksisterer om et års tid Er jeg heldig kan jeg rapportere om nykjøpte vidundere i stua da hehe!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som Hifiklubb man burde vel nesten fortelle alt og alle hvor gode disse høytalerne er, jeg er glad i mine ikon 8 jeg da. Jeg føler for at de leverer veldig bra med riktig foring av watt og krefter, vært moro å prøvd no jc1 blokker på dem også.

Side 28 av 743 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 528 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •