Dalis Entusiaster - Side 274

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 274 av 743 FørsteFørste ... 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 270 271 272 273 274 275 276 277 278 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 ... SisteSiste
Viser resultater 5,461 til 5,480 av 14850
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok litt tilfeldig. Var på utkikk etter en C220 når jeg bestemte meg for Polaris
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det er nok litt tilfeldig. Var på utkikk etter en C220 når jeg bestemte meg for Polaris
    Det er ikke for mye Mc. til salgs på brukten egentlig, ganske fete produkter da og skulle ønske jeg hadde no sånt selv. Jeg så et program på Nrk - Tidenes Tilstand og da var det intervju med Erling Neby, skal si han hadde en rå samling gitt. Fikk vann i kjeften ganske fort for å si det sånn, i det han hadde intervju så kom det et par JBL Everest på døra hans til 450k. Seff brukt Mc. til å drive de, alltid likt det "retro" desginet de har. Knall, men synd dem koster litt mer enn en vanlig mann i gata gidder å spa opp av lommene.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det, men siden dette er en Dali tråd må jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri ville brukt en Mc til å drive et par høyttalere fra denne produsenten da lydsignaturene krasjer kraftig etter min mening
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Sant det, men siden dette er en Dali tråd må jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri ville brukt en Mc til å drive et par høyttalere fra denne produsenten da lydsignaturene krasjer kraftig etter min mening
    Det er helt klart så det er nok best å matche riktig, men jeg synes Parasound og Vincent passer bra på Dali da. Det er jo merker man ikke blir helt ranet av å kjøpe, synes at det spiller veldig godt i sammen og er veldig fornøyd med denne kombinasjonen selv i mitt eget oppsett. Kanskje noen synes det kan bli litt tilbakelent, men jeg er av den som liker litt fylde i lyden så for meg så passer dette veldig godt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/49988

Mer snacks til salgs, Parasound JC 1 blokker til 33k.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har helt siden faren til en kamerat anskaffet Dali Blå 606/6006 med NAD-stereo blitt en Dali-fan. Synes det var en meget behagelig lyd på disse.

En kamerat av meg har Concept 8 med en Denon 2808 reciever, noe som spiller greit.

Har vurdert å gå til anskaffelse av den nye Denon 3310 som skal yte "7x120 watt" målt med to kanaler i drift.
    Skal kun brukes til stereo til å begynne med, også får jeg heller bygge ut siden.

Når jeg sitter og vurderer Dali-høyttalerne får jeg liksom følelsen av at jeg ikke helt vet hva jeg skal velge. Synes Concept blir litt snaut, så har i grunn handlet om Lektor eller Ikon. Det som har skremt meg litt med Ikon (6) er at de har vært veldig lyse i klangen, og grenset til skærende i mine ører. Nå husker jeg dessverre ikke hva slags elektronikk som var tilkoblet disse, men var i alle fall hos Hifi Klubben.

Når jeg vurderer å kjøpe en hjemmekino-reciever med de nye HD-formatene, og i overskuelig fremtid ikke kommer til å ha mer enn 5.1 lyd, så tenkte jeg på å kunne biampe frontene med de to overskytende kanalene. Derfor er kanskje Lektor 6 et dumt valg?

Ellers likte jeg i og for seg klarheten i Ikon 6, bare man klarer å "dempe" den litt "hissige" øvre delen av lydskalaen med forsterker.
    Har i dag en Sony s550 Blu-ray spiller som skal brukes som kilde.

Hvordan match er Dali og Denons hjemmekinorecievere?

Takker for alle svar

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hei

Har helt siden faren til en kamerat anskaffet Dali Blå 606/6006 med NAD-stereo blitt en Dali-fan. Synes det var en meget behagelig lyd på disse.

En kamerat av meg har Concept 8 med en Denon 2808 reciever, noe som spiller greit.

Har vurdert å gå til anskaffelse av den nye Denon 3310 som skal yte "7x120 watt" målt med to kanaler i drift.
    Skal kun brukes til stereo til å begynne med, også får jeg heller bygge ut siden.

Når jeg sitter og vurderer Dali-høyttalerne får jeg liksom følelsen av at jeg ikke helt vet hva jeg skal velge. Synes Concept blir litt snaut, så har i grunn handlet om Lektor eller Ikon. Det som har skremt meg litt med Ikon (6) er at de har vært veldig lyse i klangen, og grenset til skærende i mine ører. Nå husker jeg dessverre ikke hva slags elektronikk som var tilkoblet disse, men var i alle fall hos Hifi Klubben.

Når jeg vurderer å kjøpe en hjemmekino-reciever med de nye HD-formatene, og i overskuelig fremtid ikke kommer til å ha mer enn 5.1 lyd, så tenkte jeg på å kunne biampe frontene med de to overskytende kanalene. Derfor er kanskje Lektor 6 et dumt valg?

Ellers likte jeg i og for seg klarheten i Ikon 6, bare man klarer å "dempe" den litt "hissige" øvre delen av lydskalaen med forsterker.
    Har i dag en Sony s550 Blu-ray spiller som skal brukes som kilde.

Hvordan match er Dali og Denons hjemmekinorecievere?

Takker for alle svar
    Hei og velkommen til Dali Tråden

Vel, skal prøve å hjelpe deg litt på vei her men du er int i et stereoanlegg eller er det surround som faller mest inn av int. Om du skal ha deg en receiver ville jeg heller valgt en Yamaha, det er pga den er en varmklang spillende forsterker. Dvs at den gjør at du får en tilbakelent diskant og mer trøkk i bassene dine, da vil du slippe alt som heter skarpe diskanter eller høytalere som skriker med andre ord. Selv har jeg tidligere hatt Denon på Ikon 7 og det var mismatch så det holdt, desverre så synes jeg Denon ikke passet sammens med Dali. Det Hifiklubben har i sitt sortiment er ikke det beste å pare en Dali høytaler med, men det finnes alternativer og det skader ikke med andre ord. Man vil jo at sitt anlegg skal spille godt, ikke sant?

Du kan jo prøve Ikon også men jeg tror Lektoren er kanskje veien å gå, vet ikke hvor mye penger du har planer for å legge i dette men om penga er det kan du kjøpe no "hardcore" som Ikon eller Mentor. Men om det er int for dette så gå for noe som spiller med en varm klang, ellers vil du få problemer med denne fæle diskanten som tar livet av en.

Når det kommer til biamping tviler jeg det har noe for seg egentlig, for det meste så sitter det kun en strømtrafo i disse forsterkerne. Og da hjelper det lite å få noe mere ut av det som er, om du da ønsker litt effekt er det nok en ide å kjøpe en 2 kanalers effektforsterker som kan hjelpe deg å dra frontene dine.

Matchen til Denon og Dali faller ikke meg inn tross de har en lysklang som fokuserer alt for mye på diskant området, men som sagt er det en ide å prøve ut alt dette før du bestemmer deg for et evt kjøp. Det er dine ører og dine preferanser som bestemmer. Men lykke til med valgetskval og håper du får den lyden du ønsker deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemmekino

Hei.

Har i dag Dali Ikon 7 som jeg bi-amper med Nad 372 og 272.
    Det jeg lurer på er om jeg burde holde meg til Nad og kjøpe en Nad reciver hvis jeg skal oppgradere? Lest litt her og virker jo som om dere vet hva dere snakker om, kanskje anbefale en reciver? Skal brukes på 2 stk Ikon on-wall og Ikon vokal 2. Ikon 7 skal drives med bi-amp som før.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nadDali
    Hei.

Har i dag Dali Ikon 7 som jeg bi-amper med Nad 372 og 272.
    Det jeg lurer på er om jeg burde holde meg til Nad og kjøpe en Nad reciver hvis jeg skal oppgradere? Lest litt her og virker jo som om dere vet hva dere snakker om, kanskje anbefale en reciver? Skal brukes på 2 stk Ikon on-wall og Ikon vokal 2. Ikon 7 skal drives med bi-amp som før.
    Yamaha eller Onkyo om musikken er viktig

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du å kutte ut nadene? I stereo vil jo kun nadene være i bruk, eller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du å kutte ut nadene? I stereo vil jo kun nadene være i bruk, eller?
    Mener du flerkanals receiver eller to kanals?? Med Onkyo eller Yamaha flerkanals receiver som pre-amp vil det nok låte noe bedre på musikk. Kan bruke Nad forsterkerne til å drive frontene likevel

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Mener du flerkanals receiver eller to kanals?? Med Onkyo eller Yamaha flerkanals receiver som pre-amp vil det nok låte noe bedre på musikk. Kan bruke Nad forsterkerne til å drive frontene likevel
    Mener flerkanals. Takk for svar noen spesielle modeller som utmerker seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dali

har dali axs 8000 og er kjempe fornøyd med dem spiller utrulig fint

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener flerkanals. Takk for svar noen spesielle modeller som utmerker seg?
    Spørrs litt i hvilken prisklasse du har tenkt deg. 1900/3900 og Z7 til Yamaha funker meget bra, samt de fleste modellene til Onkyo. Hadde muligens valg Yamaha.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Helikon surround

En liten Helicon surroundpakke, kanskje noen er int ?

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen tenker på å selge mentor vokal cherry eller ikon w2 valnøtt så gjerne send en pm.

Ellers hvordan går det med folkens. lenge siden jeg har skrevet noe her.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Om noen tenker på å selge mentor vokal cherry eller ikon w2 valnøtt så gjerne send en pm.

Ellers hvordan går det med folkens. lenge siden jeg har skrevet noe her.

Har et par Ikon W2 i Valnøtt, som jeg helst skulle hatt i svart
    Oppgraderte front/senter til mentor i sort etter at jeg kjøpte W2:/

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Har et par Ikon W2 i Valnøtt, som jeg helst skulle hatt i svart
    Oppgraderte front/senter til mentor i sort etter at jeg kjøpte W2:/
    Møe skulle du hatt for w2 ah?

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Møe skulle du hatt for w2 ah?
    Vel, vet ikke om det er noe poeng å selge de. Fikk tilbud fra HFK om å bytte de i sort mot 1500 kr i mellomlegg. De var nye februar 2008 og helt strøkne. Men prisen har gått opp siden da, og jeg er usikker på hva jeg evt skulle oppgradert til. Bakhøyttalere er ikke det som står høyest på prioriteringslista for øyeblikket

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan matchen mellom Dali og Rotel er?
    Vurderer å bruke en reciever pluss effekttrinn fra Rotel på feks Ikon 6 om dette kunne fungere...

Side 274 av 743 FørsteFørste ... 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 270 271 272 273 274 275 276 277 278 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •